Обучение: быстрый старт

Содержание:

Bottleneck

Начинаясь с более легких модов качества жизни, Bottleneck – один из самых популярных модов Factorio, который существует с момента его создания. Как следует из названия, этот мод существует, чтобы помочь вам с узкими местами на вашем заводе, и это делается путем размещения источников света в углу различных конструкций, таких как шахтные сверла и печи, чтобы вы могли видеть, ограничена ли структура ее входными данными (красный свет), ограничен его мощностью (желтый свет) или не ограничен каким-либо узким местом (зеленый свет).

Это так же полезно, как и просто, и я честно говоря не вижу причин, по которым эта идея не будет включена в базовую игру. Я конечно никогда не играю в игру Factorio без этого мода.

Bottleneck скачать

Продвинутое

Крафт предметов может быть автоматизирован. Чтобы автоматически создавать предметы, для этого поместите сборочный автомат и выберите рецепт

Обратите внимание, если рецепт достаточно сложный, могут потребоваться более высокие уровни сборочных автоматов. Затем поместите все требуемые ингредиенты во входные слоты, и сборщик должен создать предмет

Заметьте, что в отличие от ручного изготовления, в автоматизированном нужно строить цепочки сборщиков для производства промежуточных компонентов. Например, для изготовления лампы требуется сборщик для изготовления медного провода, сборщик для изготовления железных прутьев, сборщик для изготовления электросхем и т.д.. Сборочные автоматы не могут автоматически создавать предварительные компоненты как игрок.

Для поддержания непрерывного производства ингредиенты должны быть обеспечены с помощью конвейеров и манипуляторов. Изготовленные изделия также могут быть извлечены манипулятором и затем использоваться в другом месте.

Factorio (Русская версия)

В последнее время стало модно называть игры со свободой действий песочницами, так вот, Factorio – это огромная 2D-песочница, в которой вам нужно исследовать целую планету. Обустраивайте новую планету для заселения земных жителей. В игре вам нужно добывать ресурсы, производить нужные компоненты и поставлять их на войну с пришельцами. Ваша задача оборудовать базу, наладить логистику и в целом организовать инвазию новой планеты быстрее ваших врагов. Если вы любите игры, в которых акцент сделан на умелое экономическое управление, то игра Factorio точно должна быть установлена на вашем компьютере. В игре нет современной графики, но она тут и не нужна. Зато огромные возможности в плане организации и логистики. Тут и поиск с добычей нужных ресурсов, тут и различное производство, тут и разработки современного оружия и т.п.Не забывайте, что игра еще на стадии тестирования, так что могут возникать различные сбои. Хорошая новость в том, что игра переведена на русский язык, это несомненно помогает разобраться в ее огромных возможностях.Factorio — это, как и в подобает симуляторам, многоплановая игра, трактовать которую можно как угодно. Начиная с благородных формулировок о том, что это своеобразная ода механизмам, переходить к более приземлёнными тезисами о логистических задачах и инженерных решениях, а потом добираться до пусть и притянутых за уши, но имеющих место быть экологических проблем и мотивов потребительского отношения человека к природе. Factorio — 2D-песочница в которой вам предстоит подготовить чужую планету для комфортного проживания земных жителей! Вы будете добывать ресурсы, исследовать технологии, строить инфраструктуру, автоматизировать производство, и сражаться с чужеземными врагами. Используйте воображение, для проектирования своих фабрик, комбинируйте простые элементы для создания сложных структур. Разумно применяйте навыки менеджмента, чтобы все это стабильно функционировало. Factorio is, as in a simulation, multi-dimensional game, which can be interpreted as anything. Starting with a noble language that is a kind of ode to the mechanisms, to move on to more mundane theses about the tasks of logistics and engineering solutions, and then get to albeit far-fetched, but having a place to be environmental problems and motives of consumer attitude to nature. Factorio — 2D-sandbox in which you have to prepare another planet for a comfortable living of the earth inhabitants! You will gather resources, explore technologies, build infrastructure, automate production, and fight with alien enemies. Use your imagination to design your factory, combine simple elements to create complex structures. Reasonably use the skills of management to get it all to function stably.Минимальные системные требования:- Операционная система Microsoft Windows Seven / 8 / 10 (только 64-bit)- Процессор Pentium 1,4 Ггц или аналогичный Athlon- 1024 MБ оперативной памяти- 800 МБ свободного места на жестком диске- 3D-видеоадаптер с памятью 256 MБ, совместимый с DirectX 9.0c- Звуковое устройство, совместимое с DirectX 9.0с- DirectX 9.0с

Жанр: Тайкун / СимуляторЯзык интерфейса: Русский / Multi 17Полная версия (поставь и играй) v.1.1.36Размер: 1,34 ГбСкачать:

Жанр: Симулятор / Сэндбокс / Тайкуны / Менеджеры

+57

Steam engine power

Each steam engine needs 0.5 boilers when running at full capacity. One offshore pump can supply 20 boilers and 40 steam engines.

The above ratio can be calculated from information available in-game: One boiler consumes 1.8MW of fuel and produces energy stored in steam at 100% efficiency. One steam engine consumes 900kW of energy stored in steam, so each boiler can supply 2 steam engines: . One steam engine consumes 30 steam per second, and one offshore pump produces 1200 water per second, so each offshore pump produces enough water to supply 40 steam engines: . The number of boilers can be derived from the number of steam engines: . This produces the 1:20:40 ratio.

A possible setup

Blog

1

2

3

40

Friday Facts #366 — The only way to go fast, is to go well!

Posted by
kovarex
on 2021-06-18

Hello,
long time no see 🙂

We obviously have a lot to talk about when it comes to the game changes we recently did, or plan to do, but we don’t want to share any of it yet.

Yet, there is currently a topic very relevant to us and we can share it without revealing any specific changes to the game. Today’s post will be quite technical…

Friday Facts #365 — Future plans

Posted by
kovarex, Factorio team
on 2021-02-05

Hello,
the 1.1 release is the final release of the vanilla game. It will be maintained, so bugfixes, simple modding interface additions, or minor tweaks can happen, but that’s about it.

The future

So, what are we going to do? There are several possibilities. Retiring is not really an option for several reasons, not going insane…

Friday Facts #364 — 1.1 stable

Posted by
kovarex, Klonan, boskid, Rseding
on 2021-01-29

Hello, we have a stable version!

When we were releasing the 1.0 FFF-360, we actually stated that there were «around 150 bugs on the forums and around 80 internal tasks to be solved». These were obviously minor issues, things hard to reproduce or very rare problems. In other words, it was quite reasonably stable, which…

Friday Facts #363 — 1.1 is getting close

Posted by
kovarex, Klonan, V453000
on 2020-11-13

I have been tracking the amount of tasks and forum bugs required to finish 1.1 since the 1.0 release. This allowed me to get quantifiable feedback whether we are actually keeping the timeframe of the 1.1 release reasonable, or digging too deep and expanding the scope too much.

If we extrapolate the graph, the 1.1…

Friday Facts #362 — Menu simulation, Spidertron, Ghost building, Confirm button

Posted by
kovarex, V453000
on 2020-10-30

In the last FFF, we presented that we now have the capability to show real game simulations in the Tips and tricks. Naturally we asked ourselves what else could we use this new technology for

We’ve dreamed about this multiple times in the past, but the technical roadblocks didn’t make us think too seriously. We’d like the main menu…

Friday Facts #361 — Train stop limit, Tips and tricks

Posted by
Klonan
on 2020-10-09

Hello,
we finished with the regular Friday Facts series, and yet, there is still so much we want to talk about. I want to clarify, that we are not going to release FFF every week, but there are a few of them coming in the near future.

1.1 — The real 1.0

The point of 1.1 isn’t to add some new content, the main motivation is to…

Friday Facts #360 — 1.0 is here!

Posted by
kovarex, V453000, Factorio team
on 2020-08-14

Hello,
the atmosphere in the last week was kind of special. We experienced the feeling of the final release being on the horizon many times. And we were shown that it isn’t the case time and time again. So it feels very special when it is actually becoming reality. We were trying to be especially careful with any last minute changes to make…

Friday Facts #359 — Crash site: The beginning

Posted by
Klonan, V453000
on 2020-08-07

With 1.0 approaching, we want to ensure that the day of the launch goes as smoothly as possible, and shows the game in the best light. Something that would really work against that would be if the update broke a bunch of mods and disgruntled all of our most dedicated players. So we are making efforts to ensure that mods that work in 0.18, will…

Friday Facts #358 — Alien decoratives & Polluted water

Posted by
Jitka, Klonan, V453000, posila
on 2020-07-31

The COVID pandemic around the globe is making it really hard to plan any event these days, and we were pretty optimistic just a few weeks back. However the situation here is now changing for the worse it seems.

The number of positively tested cases of COVID here in Czech has been increasing in relatively high numbers every day for the…

Friday Facts #357 — Nuke

Posted by
kovarex, Dominik, V453000
on 2020-07-24

At the time of writing the Friday Facts last week, not all of the planned changes were finished, here is the finalisation, so here we go.

Persistent library contents
The problem is old. You play a modded game and have your blueprints in the library. Then, you decide to put the mods aside for a reason (to join a MP game, or just try a…

1

2

3

40

Dedicated/Headless сервер

С 0.12.0 версии headless/dedicated сервер может быть запущен из командной строки, с опцией ‘—start-server ВАШМИР.zip’.

В этом режиме:

  • Графическая часть игры не инициализируется совсем (быстрее загрузка, уменьшенное потребление памяти, полностью работает на серверах, где нет графической оболочки. К примеру можно запустить headless сервер на Debian)
  • Игра запускается мгновенно и загружает сохранение(мир), который был передан в опциях запуска.
  • Сервер не помещает игрока в игре, как это делает обычный хост.
  • Игра останавливается, когда на сервере отсутствуют игроки.
  • При закрытие сервера, сохраняется игра. (так же нормально функционирует автосейв)

Вам необходимо создать мир в простой игре, т.к. сервер не умеет создавать миры и ему необходим уже созданный мир, для запуска.

Чуть ниже расположена инструкция для запуска сервера на Windows или Linux

Windows/Steam версия

  • Создайте мир в обычной игре, если у вас его ещё нет. Сохраните его и запомните его название.
  • Откройте Steam и выберите factorio
  • Нажмите на неё правой кнопкой мыши и выберите пункт ‘Cвойства’
  • Далее выберите вкладку ‘ЛОКАЛЬНЫЕ ФАЙЛЫ’
  • И наконец нажмите на кнопку ПРОСМОТРЕТЬ ЛОКАЛЬНЫЕ ФАЙЛЫ
  • Перейдите в папку bin/x64 или bin/x32

Windows/Обычная версия

  • Создайте мир в обычной игре, если у вас его ещё нет. Сохраните его и запомните его название.
  • Откройте папку установки factorio
  • Для x64 систем по умолчанию
C:\Program Files\Factorio\bin\x64\

Для x32 систем по умолчанию

C:\Program Files\Factorio\bin\x32\

Далее не имеет значение, Steam или обычная у вас версия игры

  • Создайте текстовый файл и откройте его для редактирования Notepad’ом
  • Скопируйте в него следующее
Factorio.exe --start-server ВАШЕСОХРАНЕНИЕ.zip

Замените ВАШЕСОХРАНЕНИЕ на ваше название мира
Сохраните файл, назвав его server.bat

ВАЖНО: При сохранении выберите тип файла ‘Все файлы’.

Используйте server.bat, чтобы запустить сервер.
Чтобы закрыть сервер, используйте сочетание клавиш Ctrl+C. Только этим способом вы завершите сервер нормально и он сохранит игру перед завершением.

Linux

Данный гайд был проверен на Debian версии 8.2 jessie. Так же он не объясняет настройку firewall, в Debian этим промышляет старый добрый iptables, а для этого есть Google.
Так же данный гайд подразумевает, что у вас есть хоть какое-то представление о работе Linux, иначе вы обречены 😉

И так, вы решили использовать headless сервер на Linux, в нашем случае на Debian, ну что ж, приступим:

Скачиваете последнюю версию игры отсюда, в нашем случае сейчас это Generic Linux tar package (64 bit .tar.gz) (Внимание: только для авторизованных пользователей)

Распаковывайте её

tar -xzf factorio.tar.gz

Создайте папки mods, saves

mkdir factorio/mods
mkdir factorio/saves
  • Загрузите предварительно созданный мир в factorio/saves
  • Скорее всего вам потребуется установить libasound2
aptitude install libasound2

Попробуйте запустить сервер

factorio/bin/x64/factorio --start-server world.zip

Если сервер не запустился, ругаясь на отсутствие нужных библиотек, то установить их можно просто поискав в репозиториях из консоли

aptitude search название_библиотеки
  • С большой вероятностью эта библиотека найдётся в репозиториях, если нет, то поищите в Google или напишите на нашем форуме.
  • Установить библиотеку можно командой
aptitude install название_библиотеки
  • Попробуйте снова запустить сервер, если он опять не запустился, повторите предыдущие два пункта
  • Можно посмотреть список используемых библиотек сервером
ldd factorio/bin/x64/factorio

Dedicated/Headless сервер для 0.11.X версии

Как ни странно, есть способ запуска сервера в 0.11.X версии игры, но он немного требует доработки.

Что необходимо сделать 0.11.x:

Most downloaded mods

1

2

171

172

by orzelek

Overhauls resource spawning system.

20 days ago

0.14 — 1.1

1563133

General

Download

Bob’s Functions Library mod

by Bobingabout

Adds a series of useful functions used by Bob’s Mods. These can easilly be used by other mods too.

4 months ago

0.13 — 1.1

1560818

Libraries

Download

by Bobingabout

Adds logistic related things.

5 months ago

0.13 — 1.1

1448906

Logistics

Download

Bob’s Metals, Chemicals and Intermediates

by Bobingabout

Smelt extra ores into plates, and make useful intermediate products.
A key part of the Bob’s mods suite.

5 months ago

0.13 — 1.1

1288675

Manufacture

Download

by Bobingabout

Adds new power structures.

5 months ago

0.13 — 1.1

1259353

Power production

Download

Bob’s Adjustable Inserters

by Bobingabout

Adds hotkeys and a GUI to adjust inserter pickup and drop locations.

10 months ago

0.13 — 1.1

1227266

Logistics

Download

by Bobingabout

Make things for warfare.

5 months ago

0.13 — 1.1

1175375

Weapons

Download

Bob’s Assembling machines

by Bobingabout

Adds assembling machines 4, 5 and 6. And other machine higher tiers too.

5 months ago

0.13 — 1.1

1174000

Manufacture

Download

Squeak Through

by Supercheese

Allows you to walk between what used to be obstacles such as directly adjacent solar panels, pipes, steam engines, mining drills, and chests. No more frustration when walking about your base!

7 months ago

0.13 — 1.1

1105891

General

source code

Download

by Bobingabout

Adds some useful mining tools and entities.

5 months ago

0.13 — 1.1

1101012

Mining

Download

by Bobingabout

Research expansion

5 months ago

0.13 — 1.1

1068690

General

Download

by trold

A tool for locating input starved machines.

10 months ago

0.13 — 1.1

1050722

Info

source code

Download

by Bobingabout

Adds a whole new electronics production chain.

8 months ago

0.13 — 1.1

1046853

General

Download

by Bobingabout

Technology and Recipe restructuring.

5 months ago

0.13 — 1.1

1030770

Balancing

Download

LTN — Logistic Train Network

by Optera

Adds logistic-train-stops acting as anchor points for building a fully automated, train logistic network.
It can handle all possible train configuration. Just send all trains to depots and LTN will pick the best suitable train for a job.
LTN cuts the amount of rolling stock required to run a megabase down to 30% or less.

With cargo ships installed also adds a logistic port for ships.

2 months ago

0.14 — 1.1

1013480

Trains

source code

Download

Angel’s Refining

by Arch666Angel

Adds ore refining to the game. Compound ores have to be refined before you are able to smelt and cast them into plates. Works best in conjunction with Bobmods and supports additional mods like Yuoki Industries, Uranium Power and Nucular.

a month ago

0.14 — 1.1

1010253

Mining

source code

Download

Helmod: assistant for planning your base.

by Helfima

Assistant to plan its base. calculates the needs, resources, factories, beacon or electric power.

7 months ago

0.14 — 1.1

1006464

Helper Mods

source code

Download

by Bobingabout

Adds some useful ores.

5 months ago

0.13 — 1.1

1004663

Mining

Download

by Bobingabout

Expansion to the Modules system.

9 months ago

0.13 — 1.1

989288

General

Download

Angel’s Petrochemical Processing

by Arch666Angel

Angel’s Petrochemical processing changes Oil processing and adds Gas processing, as well as a more complex web of chemical production. Includes overrides and tie-ins to Bob’s technologies and recipes. Dependencies: Angel’s Refining

a month ago

0.14 — 1.1

896970

Oil

source code

Download

Trains

Train components:

Locomotive

Cargo wagon

Fluid wagon

Artillery wagon

Placing a Cargo wagon so it is attached to the train.

  • A train consists of at least one locomotive.
  • Trains can have more than one locomotive, and any number of wagons.
  • Locomotives can be manually driven forwards or backwards, however, they are generally slower going backwards. The left and right movement keys are used to change direction at switches.
  • Trains can only drive forwards automatically. An automatic train can drive forwards and backwards when two locomotives facing different directions are connected to the train.
  • A train needs fuel to drive. Fuel can be added by inserters when the train is in manual mode or parked at a station, not when waiting at a signal or standing on automatic mode.

The locomotives’ inventory is only used for fuel. To transport items or fluids cargo wagons and/or fluid wagons have to be attached to the train. To attach rolling stock, whether a wagon or a locomotive, the player may either prepare to place one near an existing train, where a green graphic will show the player that the stock will be attached, showing a connection between the train and the new stock. Alternatively, the player may manually connect rolling stock to trains with the rolling stock connect key, if the cargo wagon was placed far away from a train. Rolling stock can likewise be disconnected with the rolling stock disconnect key.

Solar panels and accumulators

Optimal ratio

The optimal ratio is 0.84 (21:25) accumulators per solar panel, and 23.8 solar panels per megawatt required by your factory (this ratio accounts for solar panels needed to charge the accumulators). This means that you need 1.428 MW of production (of solar panels) and 100MJ of storage to provide 1 MW of power over one day-night cycle.

A «close enough» ratio is 20:24:1 accumulators to solar panels to megawatts required (for example, a factory requiring 10 MW can be approximately entirely powered, day and night, by 200 accumulators and 240 solar panels — this approximation differs from optimal only in that it calls for 20 extra solar panels, which is negligible but remember that the difference between the «close enough» ratio and the optimal ratio increases as you add more solar panels).

A small 9×9 setup demonstrating the 20:24 «close enough» ratio above.

Calculations

The optimal ratio of accumulators per solar panel relies on many values in the game. These include the power generation of a solar panel, the energy storage of an accumulator, the length of a , and the length of a night. There are also times between day and night called dusk and dawn which complicate the calculations. In vanilla factorio, without mods which change any of these values, the optimal ratio will be the same. This ratio is

Accumulators / Solar_panels =
    (day + dawn) × (night + dawn × (day + dawn) / game_day) / game_day
    × Solar_power / Accumulator_energy

which, given the default time lengths of: day = 12500/60 s; dawn or dusk = 5000/60 s; night = 2500/60 s, and the default: Solar_power = 60 kW; Accumulator_energy = 5 MJ = 5000 kJ, gives the optimal ratio of 0.84 accumulators per solar panel. If the player uses mods which change the power generation of solar panels, or the energy storage of accumulators, but not the length of days, a simplified version of this equation can be used.

Accumulators / Solar_panels = 70 s × Solar_power / Accumulator_energy

This equation could also be used to remember the vanilla optimal ratio given its simplicity. If the only effect the mod has on the game is it changes the total length of one day, without changing the ratio of dusk : day : dawn : night, then the equation can be simplified as

Accumulators / Solar_panels = 0.002016 /s × game_day 

where game_day is the number of seconds in the game day which is 25000/60 s by default.

Recently updated mods

1

2

171

172

Steelaxe SUBtember Science — Sept 2021

by PumpkinVision

This mod adds new science packs. Science unlock requries 100 each of the previous sciences, including vanilla sciences. The new pack production recipes are random.

an hour ago

1.1

262

General

source code

Download

Noble’s Space Exploration Tweaks

by The-Noble

Adds toggleable tweaks for some things in Space Exploration, focusing on adding things that change production lines, not specifically focused on making it easier.
Has Krastorio 2 as a soft dependency, it is not needed to use this mod, those features will simply be disabled!

an hour ago

1.1

294

General

Download

Uranium Logistics | Fork

by Nesilar

This mod adds new tier of belts — uranium belts. Forked «Leighzer’s Uranium Logistics »

an hour ago

1.1

292

Logistics

source code

Download

Space Exploration

by Earendel

Build Cargo Rockets to launch stuff into space. Ride a rocket into space yourself and start spacewalking. Build an orbital space platform to develop difficult data-driven space science. Build a spaceship tile by tile, fly it from a planet surface to other planets, moon, asteroid belts, and more. Follow progress on https://discord.gg/ymjUVMv

an hour ago

0.17 — 1.1

851016

General

Download

by ltouroumov

This mod generates an ribbon world with extra parameters.

3 hours ago

1.1

2

Environment

Download

Spidertron Weapon Switcher

by Xorimuth

Allows the Spidertron to fire any type of weapon by cycling through different loadouts with Control + Tab.

4 hours ago

1.0 — 1.1

7993

Weapons

source code

Download

Artisanal Reskins: Compatibility

by Kirazy

Reskins items, entities, and technologies within mods that don’t fit within the scope of the other Artisanal Reskin mods. Features high-res icons and updated sprites to align these mods with Artisanal Reskins, and supports player-customizable tier labels, colors and mapping. See the mod portal for a detailed list of supported mods. Part of the Artisanal Reskins series.

6 hours ago

1.1

18180

Non-Game-Changing

source code

Download

Lego Yoda Death Sound

by RanCake

The player yells the scream of Yoda from Lego Star Wars upon death.

6 hours ago

1.1

60

Non-Game-Changing

Download

LeosCommands

by Leopard

Adds console commands mainly for use on multiplayer servers.

6 hours ago

0.17 — 1.1

1073

Helper Mods

Download

Warehousing Mod

by anoyomouse

Store all the things! Warehousing provides high capacity storage buildings, including logistic network versions.

7 hours ago

0.14 — 1.1

667991

Storage

source code

Download

by SmetDenis

Shows stack size of items in tooltip.

8 hours ago

1.1

11

Helper Mods

Download

Rick Roll mod

by RanCake

Adds Rick Astley’s Never Gonna Give You Up as a sound for the Programmable Speaker.

10 hours ago

1.1

28

Non-Game-Changing

Download

NPUtils_LITEv2

by MdRuz

so called completory, all in one, for those playing with big mods. almost all features can be toggled in game settings. 1×1 assember, oil machines and oil power generation, seed growing, land water pump, optional 2x,3x ore chain. and much much more! all that, in one, sorted and separated tab.

12 hours ago

1.1

2454

General

Download

by TheKingJo

Adds the German Panzer VIII ‘Maus’ and a MG42 handgun.

12 hours ago

1.0 — 1.1

4172

Transportation

Download

by TheKingJo

Adds a watchtower armed with a machingun.

12 hours ago

1.1

373

Defense

Download

Martincitopants Space Modpack

by NikoMew

All the mods from the Martincitopants Space Factorio Video! This is a Modpack I originally created for my friends to help speed up the downloads of all the mods. Install INGAME using the manager!

15 hours ago

1.1

94

Mod packs

Download

Ober Nuclear

by Ober3550

Adds High-Temperature Refining and changes nuclear to be more balanced

15 hours ago

0.16 — 1.1

2023

Manufacture

Download

assemblyUPS

by patyak

WARNING! compressed fluids/high-pressure fluids mod DOES NOT WORK with this mod because I have my own compression ratios. You can change them in the settings but I strongly recommend that you don’t due to messing up balancing. This mod decreases the total number of assembly machines needed in megabases by creating x10, x100, x500, and x1000 variants of most of the recipes. This mod is still under work with more mod integration and other things to come.

16 hours ago

1.1

405

Balancing

Download

Useful book

by ZwerOxotnik

Store and use any Lua script in the book. Admins can share access to an executable code to players.
It’s more practical than «Lua Compiler» mod.

This mod is designed to be safe, simple and fast.

18 hours ago

1.1

7

Utility

source code

Download

Defense

«Kills» tab on the production statistics screen.

Nests spawn biters and spitters freely. However, biters and spitters will only aggressively engage the player’s factory if the pollution cloud of the factory reaches a nest because pollution is consumed to send biters or spitters to join the next attack. Every 1 to 10 minutes (random) the mustered biters launch an attack. If not all biters have arrived at the rendezvous point by that time, they will wait up to an additional 2 minutes for stragglers. The attack then proceeds to their target over the shortest path possible, accounting for terrain, but not for player entities that could pose an obstacle (like walls).

If there is a clear path somewhere around those obstacles, the biters will attempt to go around. If there is no clear passage or a clear passage would mean deviating too far from the original course, the biters will attack whatever is in their way to go through. This can be exploited to an extent; creating mazes at regular intervals along a barrier can direct the biters through a gauntlet not dissimilar to tower defense.

However, if a biter comes in proximity of a military unit or structure, it will prioritize these and attempt to immediately attack them instead, again trying to reach the new target over the shortest possible path with no too great detours, if possible.

Основное

В качестве введения к разработке, давайте создадим несколько простых железных плит.

Задача: создать железные плиты.

Этапы:

  1. Поместите твёрдотопливный бур на месторождение железной руды. Это серебристое пятно, который довольно распространено.
  2. Поместите печь непосредственно перед выходом (нажмите Alt, чтобы увидеть стрелку выхода), чтобы бур вывел руду в печь, которая может быть принята с любой стороны.
  3. Заполните бур и печь топливом, таким как уголь или бревна.
  4. Дождитесь. Через несколько секунд первая железная плита переплавится и будет доступна для сбора. Вы можете собрать её вручную, либо с помощью манипулятора.

Весь этот процесс обычно называют плавкой. Медная руда обрабатывается по аналогии.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector