Pillars of eternity
Содержание:
Текеху
Морской богоподобный, которого вы встретите в гильдии заклинателей воды на Возвышенности Перики острова Некитака. Можете закрутить роман. Выбор стоит между классами друид, певчий, «дреуид+певчий».
Певчий больше сосредоточен на поддержки союзников, друид — на контроле противников. Оба класса позволяют призвать существ на помощь. Здесь можете выбирать на свое усмотрение.
Хорошо относится к гордым и набожным персонажам, прогрессу в обществе. Любит, когда люди поддерживают уана и богоподобных. Не переносит критики в адрес уана, не доверяет Рауатай и Королевской компании Архипелага.
Где найти всех подручных
Помимо основных компаньонов, в игре можно найти 4-х подручных, у которых отсутствуют личные квесты или межпартийные диалоги. Эти спутники могут помочь создать полную группу, предоставляя игроку набор способностей определенного класса. Они являются лучшим выбором для тех, кому не хочется выполнять второстепенные задания или постоянно слушать препирания боевых товарищей.
Идвин
- Расположение: остров Некитака (Священные ступени)
- Классы на выбор: Сайфер, Авантюрист или Повелитель разума
К сожалению, Obsidian не сделала из Идвина полноценного компаньона, так как из нее получился бы весьма харизматичный вампир, любящий проводить эксперименты. Отыскать ее можно во время путешествия на вершину Шпиля Прорицателя душ, расположенного на Священных ступенях.
Константин
- Расположение: остров Некитака (Причал Королевы)
- Классы на выбор: Певчий
Массажист, которому надоело растирать каждого путешественника в Некитаке. Его можно найти на верхнем этаже Дикой Мары, расположенной в районе Причала Королевы.
Фессина
- Расположение: остров Некитака (темный буфет)
- Классы на выбор: Волшебник
Вы сможете отыскать ее в темном буфете, расположенном в районе возвышенности Перики, которая находится на острове Некитака.
Рикки
- Расположение: восточный край карты мира
- Классы на выбор: Боец
Рикки можно отыскать во время события, связанного с обломками кораблекрушения, которые можно найти в восточном краю карты игрового мира.
Мирке
- Расположение: форт Мертвый свет
- Классы на выбор: Монах
Ее можно найти во внутреннем дворе форта Мертвый свет во время выполнения побочного квеста «Выкурить добычу».
Walkthrough[]
You automatically get this quest after completing The Assassin at Large.
Enter Teir Evron (the Glanfathan temple) in Elms’ Reach. Pick up the Luminescent Adra Shard from the altar on the right, and place it into the pillar inside the big circle in the middle of the room. This activates four pulpits surrounding the circle. You can interact with each of them to speak to the god whose symbol is closest to it. (The remaining gods are not available.)
The first time you pray to each god, you must correctly recite their ritual words. You can figure these out by reading the books in the bookshelves on the left and top wall of this room, or from the lore you’ve already encountered throughout the game — or just consult the table below. If you recite the wrong words, the god will end the interaction abruptly and summon monsters to attack you.
Once you’ve gotten through to a god, they’ll give you a quest which you can complete in order to gain their favor. The four available gods are:
Deity | Ritual words | Quest received |
---|---|---|
Galawain | «Survival begins with strength from within.» | The Old Queen and the New King |
Hylea | «Live every note of life’s song.» | The Nest Above the Clouds |
Berath | «There is life in death, and death in life.» | A Servant of Death |
Rymrgand | «All life ends in stillness.» | Into the White Void |
Note that you only need the favor of one of the Gods in order to continue the main story, but feel free to do all four of those quests if you want. After completing one or more of them, return to Teir Evron and pray again to the god(s) who gave it to you. This will gain you their favor.
Furthermore, each of the gods whose quests you completed will make you an additional offer: They will give you a boon (making you more powerful), but in return you must promise to make your endgame choice according to their preference. The boon is given to the protagonist only (as a permanent passive talent that stacks with everything). If you accept such a proposal but then end up breaking your word, it will dramatically affect the .
It was planned to gain Wael’s Boon which gives +10 Defense against confusion, +1 Intellect if you do not take any of the boons from the four gods. Unfortunately that possibility was cut from the game, and the boon is accessible only through console commands.
Deity | Promise | Boon for agreeing |
---|---|---|
Galawain | Distribute essence to existing souls in Dyrwood to strengthen them | +1 Might, +1 Athletics |
Hylea | Return souls to the bodies they were intended for | +1 Perception, + 1 Lore |
Berath | Send souls back into the reincarnation cycle | +1 Resolve, +5 Defense against paralyze and petrify |
Rymrgand | Entropically disintegrate the souls, ending their existence | +1 Constitution, +1 Survival |
After you’ve completed one quest and discussed the resulting offer, you will be granted an additional 1458 experience points. On exiting Teir Evron you will have a surreal encounter with Iovara and one of her guards. A dialog will ensue.
Next, travel to the Burial Isle (from the pier in Oldsong). The Quest will complete when you jump into the pit (see also Court of the Penitents). WARNING! Jumping into the pit is a way of no return, it starts the endgame.
Проникаем в Крипту
Сюда ведут два пути: один проще, другой сложнее. Первый и предпочтительный – через Теснины в Глотке. Когда вы придете туда, начнется постановочное взаимодействие, в ходе которого предстоит выбрать, куда идти. Вам нужны следующие варианты ответа:
- вправо;
- прямо;
- исследовать ларек;
- зайти в ларек.
Затем вы встретите группу бандитов, от которых можно либо откупиться 50-ю медяками, либо убедить их убраться восвояси при помощи специальных реплик (Дипломатия 4/Блеф 3), либо просто убить, что не та уж и сложно. В итоге вы попадете в Крипту через черный рынок.
Второй путь лежит через Старый город. Как оттуда попасть в Крипту, можно прочесть в прохождении задания «Товары и услуги».
Начало
Эдер – персонаж из первой части, и его отличительной особенностью является юмор висельника. Собственно, именно так мы с ним и знакомимся – разглядывая труп на импровизированном эшафоте в Дирвуде. При большинстве вариантов завершения событий первой части, выбранных в прологе, бравый вояка будет сопровождать нас и во второй части, причем с самого начала игры.
В Pillars of Eternity I вокруг веры Эдера в Эотаса разворачивалась настоящая драма, так что логично, что и во второй части его квест будет напрямую связан с погибшим богом, как и основной сюжет игры. Чтобы задание началось, нужно вместе с Эдером пообщаться с кем-нибудь из Детей Утренней Звезды. Сделать это можно либо в Порт-Маже, либо в Некитаке, в Храме Гхауна.
Сложность[]
В Pillars of Eternity
бой происходит в режиме реального времени, но игрок может поставить паузу в игре, дабы продумать дальнейшие действия и раздать указы членам своей группы, можно так же настроить функцию автопаузы для тех же целей. В игре есть режим «замедленного боя», что бы иметь побольше времени на размышления.
Существует 5 уровней сложности: время историй, лёгкий, нормальный, тяжёлый и путь проклятых. Они отвечают за сложность боёв, повышая число противников и заменяя более слабых врагов более сильными.
Время историй — режим «Время историй» предназначен для игроков, которых больше интересует исследование мира и развитие сюжета, чем сражения. В этом режиме в боях встречаются те же враги, что и на нормальном уровне сложности, но игровая механика настраивается в пользу игрока. Уровень противников, наносимый урон, время восстановления и длительность враждебных воздействий уменьшаются по сравнению с обычными. Кроме того, отряд может носить неограниченное количество припасов для привала.
Лёгкий — на лёгком уровне сложности микроконтроль практически не требуется, а ошибки в бою не приводят к тяжёлым последствия. НАСТОЯТЕЛЬНО РЕКОМЕНДУЕТСЯ для новичков в партийных ролевых играх с боями в реальном времени.
Нормальный — на нормальном уровне сложности необходимо продумывать стратегию и рассчитывать рациональные действия, но можно допускать некоторые ошибки в бою. НЕ рекомендуется для новичков в партийных ролевых играх с боями в реальном времени.
Тяжёлый — тяжёлый уровень сложности подготовлен специально для ветеранов игр на движке Infinity. Для выживания в бою понадобится вплотную заниматься микроконтролем и подбирать оптимальные наборы характеристик с помощью вещей, заклинаний и способностей.
Путь проклятых — на уровне сложности «Путь проклятых» противники получают бонус 50 % к большинству характеристик, а в столкновениях участвует гораздо большее их количество. Отключить этот режим после начала игры нельзя.
Средний уровень сложности принесёт немного больше добычи, однако, в некоторых моментах его количество может и уменьшаться. От уровня сложности зависит и количество припасов для походного лагеря, которые можно взять с собой. От этого зависит, сколько группа сможет отдыхать вне поселений.
Рост уровня врагов вместе с уровнем героя также определяется уровнем сложности. ИИ противников не будет зависеть от сложности. Здоровье, уровень, меткость и защита врагов будут расти вместе с уровнем персонажа игрока, если выбран режим «Путь Проклятых».
Attribute bonuses[]
Some enchantments provide attribute bonuses. Most of these enchantments can be added to armor by crafting.
Name | Effects | Enchantment Points | Craftable |
---|---|---|---|
Obstructing | |||
Of Constitution 1 | 2 | ||
Of Constitution 2 | 4 | ||
Of Constitution 3 | 6 | ||
Of Constitution 4 | ? | ||
Of Dexterity 1 | 2 | ||
Of Dexterity 2 | 4 | ||
Of Dexterity 3 | 6 | ||
Of Dexterity 4 | ? | ||
Of Intellect -1 | ? | ||
Of Intellect 1 | 2 | ||
Of Intellect 2 | 4 | ||
Of Intellect 2 Endurance | ? | ||
Of Intellect 3 | 6 | ||
Of Intellect 4 | ? | ||
Of Might 1 | 2 | ||
Of Might 2 | 4 | ||
Of Might 3 | 6 | ||
Of Might 4 | 4 | ||
Of Perception 1 | 2 | ||
Of Perception 2 | 4 | ||
Of Perception 3 | 6 | ||
Of Perception 4 | 8 | ||
Of Resolve 1 | 2 | ||
Of Resolve 2 | 4 | ||
Of Resolve 3 | 6 | ||
Of Resolve 4 | ? | ||
Simpleton |
|
? |
6 Выберите класс, соответствующий вашему стилю игры
В играх Pillars of Eternity есть широкий выбор классов и подклассов. Вы можете быть грозным варваром или могущественным волшебником. В первой игре доступно 11 классов:
- Варвар
- Чантер
- Шифр
- Друид
- Боец
- Монах
- Паладин
- Жрец
- Рейнджер
- Разбойник
- Мастер
Важно решить, какой тип игрового процесса вы ищете в данном конкретном прохождении. Если вы хотите быть в большей степени вспомогательной ролью для своей группы, возможно, выберите Чантера, Жреца или Друида
Если вам не терпится попасть под удар в пылу битвы, выбирайте варвара, бойца, монаха или паладина. Хотите вызвать хаос на расстоянии? Возможно, поеду с Рейнджером. Хотите сосредоточиться на управлении толпой с помощью магии, выберите Шифр или Волшебника. Если вам нужна хитрая тактика, Rogue — ваш лучший выбор.
Не торопитесь на этом этапе создания персонажа. Нет спешки. Прочтите различные льготы, перечисленные для каждой роли, подумайте об их классовых способностях и сделайте то, от чего, по вашему мнению, вы получите больше всего удовольствия, в зависимости от того, как вы обычно любите играть.
Алот
Алот
Второй знакомый персонаж, которого вы можете помнить из Pillars of Eternity 1. Эльфа-волшебника вы отыщете на территории Энгвитанских раскопок, где он попал в передрягу. Как и в случае с Эдером, он может погибнуть в первой части, что сделает его недоступным в сиквеле.
В роли мага Алот показывает себя наиболее эффективно. Данный класс поможет вам наносить огромный урон, а также контролировать и ослаблять врагов.
Алот и его снаряжение
Алот не любит традиционализм, гордыню и безответственность. По его мнению, все люди должны идти собственными путями. При этом Алот считает, что управлять всем должно авторитарное правительство с железной дисциплиной. Возможность романа доступна.
Unique and quest headgear[]
Image | Name | Enhancements | Value | Location |
---|---|---|---|---|
Azalin’s Helmet | 210 | Sold by Vincent Dwellier in Club of Refined and Prestigious Gentlemen, Salty Mast, Ondra’s Gift, Defiance Bay | ||
Ethereal Helm | 210 | Liminal Spaces legendary adventure, Caed Nua | ||
Helmet of Darksee | 410 | Derwn in Hearthsong Market | ||
Iverra’s Diving Helmet |
|
210 | To the Waterline average adventure, Caed Nua | |
Stag Helm |
|
600 |
|
|
The Dunryd Demon | 410 | Igrun’s Arms and Armor, Copperlane District (Marketplace), Defiance Bay | ||
The Pilgrim’s Lasting Vigil |
|
410 | Temple of Eothas lower floor, Gilded Vale | |
Garodh’s Chorus |
|
860 | Quest reward for Garodh’s Chorus. Finding the Severed Horn in the lower level of the Flames-That-Whisper Caverns, Russetwood or the Battered Helm in the Armory at The Great Hall level of Durgan’s Battery begins the quest. | |
Tempered Helm |
|
710 |
|
|
Argwes Adra’s Helm | 610 | Hamond’s Emporium, Stalwart Village | ||
He Carries Many Scars Helm |
|
210 | Hamond’s Emporium, Stalwart Village | |
Maegfolc Skull |
|
1,010 | Roedwith in Searing Falls during Bounty: Magran’s Faithful quest | |
Sanguine Plate’s Helm | 110 | Hamond’s Emporium, Stalwart Village | ||
White Crest’s Helm | 610 | Korbal’s Supplies, The Great Hall, Durgan’s Battery | ||
Captain Fortanero’s Hat | 10 |
Possible quest reward for All Hands on Deck quest |
||
Crossed Patch |
|
310 | The Crossed Eye grand adventure, Caed Nua | |
Dandy Hat of the Diseased Yak |
|
610 | Sonild, Admeth’s Den, Copperlane District, Defiance Bay | |
Hermit’s Hat |
|
710 | ||
Kana’s Turban | 210 | Kana Rua’s starting gear | ||
Lavender Wreath |
|
510 | Lavender and Lye grand adventure, Caed Nua | |
Munacra Arret |
|
510 | Sonild, Admeth’s Den, Copperlane District, Defiance Bay | |
Rugged Wilderness Hat |
|
600 |
|
|
The Witch’s Hat |
|
810 | Witch’s Walk minor adventure, Caed Nua | |
Waage’s Hat of Leadership | 210 | Sold by Vincent Dwellier in Club of Refined and Prestigious Gentlemen, Salty Mast, Ondra’s Gift, Defiance Bay | ||
Ultimate Hat of Alluring Perfection |
|
1,210 | Yduran’s Wares in Stalwart Village | |
Company Captain’s Cap |
|
1,640 | Ponamu Bird-Scorned in Anslög’s Compass | |
Footpad’s Hood |
|
600 |
|
|
Liripipe of Thinking |
|
600 |
Random loot item spawning in various location
Sold by Herla in Mowrghek Îen. |
|
Executioner’s Hood |
|
1,010 | Täog, Looter Camp, Whitestone Hollow |
Зоти
Эта жрица, поклоняющаяся Гхуану, одной из ипостаси Эотаса, может быть найдена в Порт-Маже. С ней вы можете завертеть роман. Выбирайте между тремя вариантами — жрец, монах или смесь «жреца с монахом».
Я бы рекомендовал сделать из Зоти жреца, который будет полезен вашему отряду для усиления и исцеления. Монах — хороший вариант в том случае, если вы сделали жреца из главного героя. Монах ближе к бойцам ближнего боя, поэтому нет смысла делать его из Зоти, ведь у вас будут куда лучшие варианты в виде Паледжины и Эдера.
Схожа с Эдером в шутках и отношении к эотосианцам. Ответственная, любит открытость к остальным народам и не терпите пренебрежения к религии. Не переносит обманщиков.
Debuffs in Pillars of Eternity II: Deadfire[]
Most perception debuffs are applied via one of the three Perception Afflictions; Distracted, Disoriented, and Blinded. Stacking rules apply depending on whether the effect is passive or active. Generally, all passives stack — but actives do not and will instead use the highest penalty. In the case of afflictions, a Tier 1 affliction will always be superseded by a Tier 2 one of the same type, and so on.
Abilities/spells
one – temporary penality when used, mostly combat only
Type | Ability | PER modifier | Duration | Affected characters |
---|---|---|---|---|
1st Level Cipher Spell | Eyestrike | -5 (Blinded) | 12.0 sec | Foe Target + Foe AoE |
1st Level Druid Spell
1st Level Priest(Eothas) Spell |
Sunbeam | -5 (Blinded) | 8.0 sec | AoE |
1st Level Wizard Spell
3rd Level Druid(Watershaper) Spell |
Chill Fog | -5 (Blinded) | 15.0 sec | AoE
Foe AoE |
2nd Level Wizard Spell | Miasma of Dull-Mindedness | -10 | 20.0 sec | AoE |
2nd Level Rogue Ability
3rd Level Rogue Ability |
Blinding Strike
Confounding Blind/Gouging Strike |
-5 (Blinded) | 15.0 sec | Target |
3rd Level Rogue Ability | Debilitating Strike | -5 (Distracted) | 15.0 sec | Target |
3rd Level Fighter Ability | Mule Kick | -5 (Disoriented) | 8.0 sec | Target |
3rd Level Paladin Ability
5th Level Paladin Ability |
Glorious Beacon
Enduring Beacon/Inspired Beacon |
-5 (Blinded) | 8.0 sec | Foe AoE |
4th Level Cipher Spell | Wild Leech | -5 (Distracted) | — | Target (Random Effect) |
4th Level Rogue Passive Ability | Persistent Distraction | -5 (Distracted) | — | Attackers |
5th Level Cipher Spell | Borrowed Instinct | -8 | 20.0 sec | Foe Target |
5th Level Priest Spell | Searing Seal | -5 (Blinded) | 15.0 sec | Hazard AoE |
5th Level Rogue Ability
7th Level Rogue Ability |
Smoke Cloud |
-5 (Distracted) | 12.0 sec | AoE |
7th Level Rogue Ability | Pernicious Cloud | -5 (Distracted) | 18.0 sec | AoE |
7th Level Cipher Spell | Screaming Souls | -5 (Distracted) | 18.0 sec | AoE |
8th Level Priest(Magran) Spell | Symbol of Magran | -5 (Blinded) | 4.0 sec | Foe AoE |
9th Level Priest Spell | Revenge of Skaen | -5 (Blinded) | 6.0 sec | AoE |
9th Level Priest Spell | Blessing of Wael | -5 (Blinded) | 8.0 sec | Attackers |
Class
unlimited – permanently to the character, sometimes under a condition
Type | Name | PER modifier | Condition |
---|---|---|---|
Subclass | Wild Mind | -5 (Blinded) | Small chance on casting ability |
Talents[]
Note: Pillars of Eternity only
- Interdiction – Condemns the priest’s foes, Dazing any enemies in the area of effect.
- Empowered Interdiction – The priest’s condemnations of an enemy become more apt, increasing the Accuracy of his or her Interdiction ability.
- Untroubled Faith (Priest) – The priest’s ability to inspire becomes more than just a sum of his or her actions, negating Reputations that negatively influence Holy Radiance.
- Painful Interdiction – Priests are able to channel their fury through Interdiction, adding a painful Weakening affliction to the attack.
- Brilliant Radiance – Enemies take Burn damage from the priest’s Holy Radiance (vessels take increased Burn damage)
- Inspiring Radiance – Allies gain an Accuracy bonus from the priest’s Holy Radiance.
- Aggrandizing Radiance – Allies gain less healing from the priest’s Holy Radiance, but the priest gains a bonus to all Attributes and Movement.
- Bonus 1st Level Spell – Gain an extra spell cast of level 1 spells.
- Bonus 2nd Level Spell – Gain an extra spell cast of level 2 spells.
- Bonus 3rd Level Spell – Gain an extra spell cast of level 3 spells.
- Bonus 4th Level Spell – Gain an extra spell cast of level 4 spells.
The following talents are available only to priests of specific deities:
- (Berath): The Pallid Hand – Accuracy bonus with Mace and Great Sword. Can cast special version of Concelhaut’s Corrosive Siphon.
- (Magran): Inspired Flame – +10 Accuracy with Sword and Arquebus. Can cast a limited version of Burst of Summer Flame.
- (Eothas): Hope Eternal – Accuracy bonus with Flail and Morning Star. Can cast healing spell that shortens Frightened and Terrified.
- (Skaen): Prey on the Weak – Accuracy bonus with Stiletto and Club. Adds Baby Sneak Attack.
- (Wael): Incomprehensible Revelation – Accuracy bonus with Quarterstaff and Rod. Can cast a weaker version of Arkemyr’s Dazzling Lights.
Abilities[]
Interface used to create and edit chants
Chanters use the power of their souls to work their magic.
Phrases
To use their special kind of magic, chanters link together individual short phrases from different legends to create longer chants. The phrases have distinctive, thematically-appropriate effects that are of low power but can be applied while the chanter is engaged in other combat activities. As one phrase ends and another begins, the effects of the first phrase will linger, allowing multiple phrases to overlap with each other. Through the clever overlapping of phrases, chanters can grant their allies a sizable stack of minor bonuses., or by using a single phrase can achieve 100% uptime on a specific bonus.
Chanters learn some phrases as they advance, and can find new phrases in the world.
Phrases (resource)
Chanter invocations require and consume Phrases on use. Phrases are generated only during combat, as the chanter coalesces tiny spirit fragments, through chanting. |
While «phrase» primarily refers to the passive abilities that make up a chant, they are also accrued as a resource, and are used to cast chanter invocations — the equivalent of traditional spells and abilities.
- In Pillars of Eternity, the chanter starts combat with no phrases.
- In Pillars of Eternity II: Deadfire, the chanter starts combat with maximum phrases.
- The maximum amount of phrases that can be accrued at once is determined by the Invocation with the highest phrase cost currently learned by the chanter
- One phrase (the resource) is gained for every phrase (the verse) that passes. This occurs at the end of a phrase duration and at the start of the linger, as indicated by the bar/color difference in the chant interface.
Chants
Chants are modal activated abilities, combinations of player assembled phrases that plays out over time. Chanters always have one chant selected, they are modal and exclusive to each other. They will always start chanting as soon as combat begins and always stop chanting as soon as combat ends.
Chanters have a chant interface that allows you to place in all of your phrases to see how they will overlap/twist. When you pick a chant (which is a set of phrases you put together), you just click on it and it will automatically take effect when combat starts.
Invocations
With each chanted phrase that passes, chanters gain greater control over the spirits assisting them. When enough control is gained, chanters can direct them to perform a single powerful spell called an invocation. Invocations are often support-oriented, but some contain powerful offensive effects. Invocations are so powerful that they disrupt a chanter’s chants, disabling their effects for several seconds until the chanter can recover.
Invocations are powerful, but the intervals between using them are long and they can never be used at the start of a fight, because the chanter need to speak a number of phrase before he can use Invocations. Chanters have the highest number of summoning spells of all classes.
Phrases are used as a resource to cast Invocations, which are more akin to traditional spells and abilities cast by other classes. Invocations are however not limited to a maximum amount of uses, and can be cast as long as the chanter has the required Phrases.
Earlier in development, invocations were called roar but the name was changed to Invocation, because it allowed Obsidian to do more with their effects. Roars were conceived of as almost entirely offensive blasts.
Gameplay notes
- Chants cannot be edited during combat.
- Phrases within a chant are cast one after the other, and overlap by the linger time of the last phrase.
- Phrase buffs/debuffs are applied at the start of the phrase, and last for the duration of the phrase (typically 6.0 sec, but varies in Pillars of Eternity), plus the linger time (typically 3.0 sec).
- Most (if not all) phrases are applied in a 4m AoE around the chanter.
- Duplicate phrases do usually not stack the effects of that phrase — but there are exceptions. For example the phrases Come, Come Soft Winds of Death and The Dragon Thrashed, The Dragon Wailed do stack their damage over time on enemies.
- As with other abilities and status effects, the bonuses that phrases grant are scaled with Attributes, Might affects damage/healing done, Perception affects phrase accuracy, Intellect duration of the phrase, etc.
- Chants will not stop if your Chanter is withdrawn.