Pillars of eternity 2: best multiclass guide

Виды кораблей – как получить

Практически все судна в игре можно приобрести в верфи, которая расположена в верхнем левом углу локации Причал королевы (остров Некитака). Стоят они немало, поэтому советуем для начала накопить достаточную сумму денег.

У корабельного мастера можно также приобрести различные декоративные предметы для капитанской каюты и загона для зверюшек, а также разнообразные улучшения для своего судна. Тщательно изучите эти изделия, чтобы понять, что следует приобрести в первую очередь. Ниже мы рассмотрим основные типы кораблей и их характеристики.

Дирвудский шлюп

  • Как получить: выдается бесплатно в самом начале игры.
  • Экипаж: минимум 5, а максимум 11 человек.
  • Прочность паруса и корпуса: 20 и 60 единиц соответственно.
  • Скорость перемещения в битве: 50 метров за ход (при выборе «Полного хода»).
  • Скорость: 38 единиц.
  • Количество ходов, затрачиваемых на поворот и перекидывание парусов: 1 и 1 ход соответственно.
  • Количество пушек: 4 (по 2 орудия с каждого борта).

Странник

  • Как получить: можно купить в верфи (Причал королевы) за 20 тысяч медяков.
  • Экипаж: минимум 5, а максимум 12 человек.
  • Прочность паруса и корпуса: 25 и 50 единиц соответственно.
  • Скорость перемещения в битве: 60 метров за ход (при выборе «Полного хода»).
  • Скорость: 41 единица.
  • Количество ходов, затрачиваемых на поворот и перекидывание парусов: 1 и 1 ход соответственно.
  • Количество пушек: 3 (1 на носу и 2 на корме).

Дау

  • Как получить: можно купить в верфи (Причал королевы) за 35 тысяч медяков.
  • Экипаж: минимум 7, а максимум 16 человек.
  • Прочность паруса и корпуса: 40 и 80 единиц соответственно.
  • Скорость перемещения в битве: 55 метров за ход (при выборе «Полного хода»).
  • Скорость: 38 единиц.
  • Количество ходов, затрачиваемых на поворот и перекидывание парусов: 2 и 2 хода соответственно.
  • Количество пушек: 6 (по 3 орудия на каждом борту).

Галеон

  • Как получить: можно купить в верфи (Причал королевы) за 50 тысяч медяков.
  • Экипаж: минимум 8, а максимум 18 человек.
  • Прочность паруса и корпуса: 40 и 120 единиц соответственно.
  • Скорость перемещения в битве: 40 метров за ход (при выборе «Полного хода»).
  • Скорость: 38 единиц.
  • Количество ходов, затрачиваемых на поворот и перекидывание парусов: 2 и 3 хода соответственно.
  • Количество пушек: 8 (по 4 орудия на каждом борту).

Джонка

  • Как получить: можно купить в верфи (Причал королевы) за 60 тысяч медяков.
  • Экипаж: минимум 9, а максимум 21 человек.
  • Прочность паруса и корпуса: 75 и 95 единиц соответственно.
  • Скорость перемещения в битве: 80 метров за ход (при выборе «Полного хода»).
  • Скорость: 63 единицы.
  • Количество ходов, затрачиваемых на поворот и перекидывание парусов: 2 и 3 хода соответственно.
  • Количество пушек: 10 (по 5 орудий на каждом борту).

Плавучий висельник

  • Как получить: рассмотрено ниже.
  • Экипаж: минимум 8, а максимум 15 человек.
  • Прочность паруса и корпуса: 40 и 120 единиц соответственно.
  • Скорость перемещения в битве: 40 метров за ход (при выборе «Полного хода»).
  • Скорость: 50 единиц.
  • Количество ходов, затрачиваемых на поворот и перекидывание парусов: 2 и 3 хода соответственно.
  • Количество пушек: 8 (по 4 орудия на каждом борту).

Чтобы заполучить 6-е судно нужно выполнить определенные действия. Когда вы будете проходить сюжетный квест «Грядущая буря», вам потребуется либо отыскать союзников, способных помочь пройти через бурю, находящуюся в верхнем правом углу глобальной карты, либо улучшить свой кораблик.

Выберите первый вариант, причем своими союзниками нужно сделать пиратов Принчипи. Для этого нужно для начала пройти второстепенное задание «Воровская честь» и решить, кого оставить во главе руля – Фурранте или Элдис. Затем узнайте от выжившего барона о том, что существует корабль-призрак под названием «Плавучий висельник».

Для получения этого судна необходимо будет добыть эсток, который хранит у себя старый скелет, находящийся в усыпальнице в локации Священные ступени (Некитака). Спуститесь в нужное место и отыщите скелета. Можете попробовать уговорить его или сразиться с ним.

Потом нужно просто выйти с мечом в открытое море, пройти на палубу корабля, осмотреть меч в инвентаре и выбрать специальную фразу. В результате появится «висельник». Сначала попробуйте обменять его клинок. Если не получится, то просто перебейте всю нежить.

Однако кроме внешнего вида ничего особенного в этом корабле нет. Он чуть быстрее обычного галеона, но при этом имеет уменьшенный экипаж. Поэтому мы все же рекомендуем выбирать других союзников для прохождения «Грядущей бури».

6 Выберите класс, соответствующий вашему стилю игры

В играх Pillars of Eternity есть широкий выбор классов и подклассов. Вы можете быть грозным варваром или могущественным волшебником. В первой игре доступно 11 классов:

  • Варвар
  • Чантер
  • Шифр ​​
  • Друид
  • Боец
  • Монах
  • Паладин
  • Жрец
  • Рейнджер
  • Разбойник
  • Мастер

Важно решить, какой тип игрового процесса вы ищете в данном конкретном прохождении. Если вы хотите быть в большей степени вспомогательной ролью для своей группы, возможно, выберите Чантера, Жреца или Друида

Если вам не терпится попасть под удар в пылу битвы, выбирайте варвара, бойца, монаха или паладина. Хотите вызвать хаос на расстоянии? Возможно, поеду с Рейнджером. Хотите сосредоточиться на управлении толпой с помощью магии, выберите Шифр ​​или Волшебника. Если вам нужна хитрая тактика, Rogue — ваш лучший выбор.

Не торопитесь на этом этапе создания персонажа. Нет спешки. Прочтите различные льготы, перечисленные для каждой роли, подумайте об их классовых способностях и сделайте то, от чего, по вашему мнению, вы получите больше всего удовольствия, в зависимости от того, как вы обычно любите играть.

What defines a class[]

Every class:

  • requires the same amount of experience to level up one level.
  • gains initial proficiency bonus in two skills.(constant)
  • possesses unique class Abilities and Talents, but not restricted to them. Ability is gained every odd level (1,3,5,..) and talent every even level (2,4,6,..).
  • has access to soul magic (if not through Abilities, then through Talents), but not every character type has to build characters that use it.
  • defines initial values and per level increment in Endurance, Deflection, Health and Accuracy.

Initial and incremental values

Legend:

  • Striker: Strikers are unequaled in their ability to inflict large amounts of damage and crippling afflictions to single targets.
  • Support: Support characters aid their allies with defensive bonuses, healing, or protective wards.
  • Defender: Defenders excel at resisting attacks or being able to take a large amount of punishment in combat.
  • Crowd control: Classes that focus on crowd control can inflict heavy damage and negative effects on groups of enemies.
Class Major combat role Minor combat role Resource Statistics Skill bonuses
Pillars of Eternity Pillars of Eternity II: Deadfire Pillars of Eternity Pillars of Eternity II: Deadfire

Barbarian

Crowd Control Defender Rage 48 + 16 * level (very high) 6 x Endurance(very high) 25 + 3 * level(average) 15(low) +2 Athletics+1 Survival +2 Intimidate+2 Survival+2 Athletics+2 Stealth+2 History

Chanter

Support, crowd control Chants + Phrases 36 + 12 * level(very low) 4 * Endurance(low) 25 + 3 * level(average) 25(high) +2 Lore+1 Mechanics +2 Bluff+2 History+2 Arcana+2 Sleight of Hand+2 Diplomacy

Cipher

Crowd control, striker Focus 36 + 12 * level(very low) 4 * Endurance(low) 25 + 3 * level(average) 20(average) +1 Stealth+1 Lore+1 Mechanics +2 Insight+2 Metaphysics+2 Sleight of Hand+2 Mechanics+2 Bluff

Druid

Crowd control Support, striker Nature spells 36 + 12 * level(very low) 4 * Endurance(low) 20 + 3 * level(very low) 20(average) +1 Lore+2 Survival +2 Metaphysics+2 Survival+2 Explosives+2 Alchemy+2 Religion

Fighter

Defender Striker Discipline 42 + 14 * level(average) 5 * Endurance(high) 30 + 3 * level(very high) 30(very high) +1 Athletics+1 Lore+1 Survival +2 Survival+2 Intimidate+2 Streetwise+2 Athletics+2 Explosives

Monk

Striker Defender Wounds Wounds + Mortification 42 + 14 * level(average) 6 * Endurance(very high) 30 + 3 * level(very high) 25(high) +1 Stealth+1 Athletics+1 Survival +2 Religion+2 Insight+2 Metaphysics+2 Athletics+2 Alchemy

Paladin

Support Defender Zeal 42 + 14 * level(average) 5 * Endurance(high) 25 + 3 * level(average) 20(average) +2 Athletics+1 Lore +2 Diplomacy+2 Arcana+2 Athletics+2 Intimidate+2 Religion

Priest

Support Faith spells 36 + 12 * level(very low) 4 * Endurance(low) 20 + 3 * level(very low) 15(low) +1 Athletics+2 Lore +2 History+2 Religion+2 Arcana+2 Diplomacy+2 Alchemy

Ranger

Striker Defender Bond 36 + 12 * level(very low) 5 * Endurance(high) 30 + 3 * level(very high) 20(average) +1 Stealth+2 Survival +2 Diplomacy+2 Survival+2 Alchemy+2 Stealth+2 Bluff

Rogue

Striker Guile 36 + 12 * level(very low) 4 * Endurance(low) 30 + 3 * level(very high) 15(low) +1 Stealth+2 Mechanics +2 Bluff+2 Streetwise+2 Stealth+2 Insight+2 Mechanics

Wizard

Crowd control Striker Arcane Spells 36 + 12 * level(very low) 4 * Endurance(low) 20 + 3 * level(very low) 10(very low) +2 Lore+1 Mechanics +2 Insight+2 Metaphysics+2 Explosives+2 Arcana+2 History
  • The initial value for Endurance is (1+2) = 3 times the number in the table.
  • At all levels, the value for Health is the Endurance times the Health number in the table.
  • The initial values for Accuracy and Deflection are the numbers in the table.
  • The initial values for other defenses are 20 each.
  • Accuracy and all Defenses increase by 3 at each level.

For example, at the initial Level 1, a Fighter’s base Endurance (before being modified by Constitution) is 14*(1+2) = 42, with a base Health of 5*42 = 210, and base Defense and Accuracy of 30. At level 12, they increase to Endurance 196, Health 980, and Defense and Accuracy 63.

Monk/Ranger (Wanderer) With the Kitchen Stove

This is a very, very specific build revolving entirely around a single weapon that makes the Monk’s Swift Flurry ability continuously activate.

To make this build work, you need to go one-handed with a single blunderbuss — in this case, a specific enchantable blunderbuss called the Kitchen Stove.

The weapon is picked up from Dereo the Lean, who is located by exploring the Gullet Narrows and killing some guards. Trade some relic found in the under-city beneath the Gullet for the Kitchen Stove, which can be enchanted with Wild Barrage to bounce multiple shots between enemies.

What you want to do is have the Monk ability Swift Flurry increase your attack speed, and then launch extra free attacks each time you crit. Combined with the weapon’s enchantment, you will get an absurd number of shots from one single attack. Groups of enemies will go down nearly instantly, and you don’t even need party members to help in the fight.

When combined with the Ranger’s Driving Flight ability, which causes each attack to hit other targets, the numbers get astounding. Any given attack will likely end up bouncing dozens of times, utterly annihilating all enemies in its path. Combining with any ability that reduces reload speed, like Gunner or the Frantic Reload enchantment, will just further increase the carnage.

This particular combo is so effective and bounces so often that if you come across an enemy resistant to the damage who doesn’t quickly die, the bullet will keep going so long that it can actually crash the game! Keep a secondary weapon or ability in-hand for bosses that are immune to damage so you can keep playing.

Note that it is entirely possible this was an unintended usage of the Swift Flurry ability with this particular weapon, so try out the build now before it ends up getting patched out!

 The Kitchen Stove Blunderbuss (thanks to MONST3R for the screenshot)

References[]

  1. Fig Update # 17 — The Last Few Hours! Our 8th Companion, New Stretch Goal, and Key Announcements!
  2. Ydwin in Harbingers’ Watch: «I left the Land due to exactly this manner of nonsense. Our people have likely been chanting about the coming of the final winter for ten thousand years.»
  3. Ydwin on Vailian Republics: «The Republics take the most progressive attitude towards the subject, and thus they attract its foremost scholars. Among whom I count myself.» and «They were the true treasure of the Republics. The collected histories, dramas, and comedies of Old Vailia. The most advanced arcane theories of Aedyr.»
  4. When asked why she left the Vailian Republics: «Increased tensions between the Republics and the Dyrwood, for one. I had little interest having my experiments disrupted by some grudge-bearing bricklayer from Defiance Bay.» and «Mostly, though, my studies demanded more luminous adra than I could afford to import. So I sought out the source.»
  5. When asked about her area of study: «As an apprentice, I focused on — and then helped discredit — the phrenological approach.» and «Some of my — colleagues — had a vested interest in a model of the world that included an inherent hierarchy of kith. That some kith made more worthy receptacles for souls than others — based on the shape of their brow or the length of their ears — was apparently an idea too tantalizing to abandon.» and «Afterwards my interests turned to the theoretical, before shifting a few decades later to the study of parapsychological inertia.» and «From there I moved on to work in meta-mortality, the scientific study of souls over lifetimes and the cycle of reincarnation.»

Description[]

Base

Wrought of fine steel and engraved with gilded Eld Aedyran runes that read MODWYR, this blade would have been a fashionable Dyrwoodan noble’s favored accessory twenty years ago. Time has been rather unkind to it, however. The delicate filigree relief in its pommel has been scored by accident and violence, and the tightly-wound leather of its hilt is stained with patches of old blood. For all that, the blade itself is sharp and curiously warm to the touch, and the tongue of the soul inside it is sharper still.

Where it’s from and who might have forged are mysteries the sword has little interest in illuminating, though it does speak with a lively Dyrwoodwan twang — a fact that tells you more about its origins than it has any intention of doing itself.

Level 1

THIS IS INCREDIBLE. I’m- I’m buzzing. Can they feel it, too? Do they know? I should tell them. But what if it scares them away?

Gods, I don’t care. I thought I’d never have this again.

Level 2

This one’s better than the rest. When they hold me, it almost feels real, like the way things used to be. Joy, bright and buoyant, that grows with every swing, with every slick splash of hot blood across my blade. It almost feels right. I almost feel like… me. But I’m not me without her, am I, and what did she do? She left me behind. Abandoned me.

This one will, too.

But maybe I’ll get lucky. Maybe we’ll get to Dunnage before they realize they don’t want me.

Level 3

Something’s not right.

We were good at first. A real team. The way we fought — it wasn’t the same as it was with Yngfrith, but it wasn’t bad, either. There was a fire between us, and it roared when we killed. I felt… alive. Like things might be okay. That this one might not leave me after all.

But that fire died. What if it doesn’t return?

I can’t go back to being alone. I can’t. I can’t.

Level 4 (with soul)

Wrought of fine steel and engraved with gilded Eld Aedyran runes that read MODWYR, this blade would have been a fashionable Dyrwoodan noble’s favored accessory twenty years ago. Time has been rather unkind to it, however. The delicate filigree relief in its pommel has been scored by accident and violence, and the tightly-wound leather of its hilt is stained with patches of old blood. For all that, the blade itself is sharp and curiously warm to the touch, and the tongue of the soul inside it is sharper still.

Where it’s from and who might have forged are mysteries the sword has little interest in illuminating, though it does speak with a lively Dyrwoodwan twang — a fact that tells you more about its origins than it has any intention of doing itself.

Level 4 (soul released by Xoti)

Wrought of fine steel and engraved with gilded Eld Aedyran runes that read MODWYR, this blade would have been a fashionable Dyrwoodan noble’s favored accessory twenty years ago. Time has been rather unkind to it, however. The delicate filigree relief in its pommel has been scored by accident and violence, and the tightly-wound leather of its hilt is stained with patches of old blood. For all that, the blade itself is sharp, though what warmth it once held is gone.

Abilities[]

Wizards have high flexibility and can cast single target damage spells, area of effect damage spells, personal buffs and single target buffs. They have many damage spells, which target different defenses and damage types.

In Pillars of Eternity

Main article: Pillars of Eternity grimoires

Grimoires are used to store and recall spells that the wizard has learned. Wizards can only cast the spells which are listed in the currently equipped grimoire, and a single grimoire can only hold four spells of each level For any given spell level, wizards have potential access to more spells than any other caster class, but their access at any particular moment is always limited by their current grimoire. You can change the grimoire during combat, but switching grimoires disables spellcasting for a short while. You can rearrange your spells/grimoires whenever you like (outside of combat) and once you have learned a spell, it’s available to use in as many grimoires as you’d like.

If Wizards come across a spell in an enemy’s grimoire, they can choose to learn that spell for the cost (in copper pieces) required to research it. However spells learned this way cannot be used if they are beyond the wizards current ability level. Wizards also learn one or two new spells when they gain a level, but they can’t choose to learn unique spells on level up.

Roughly one-quarter to one-third of spells are named after their creator. Among these named wizards, Concelhaut and Minoletta have notably invented the highest number of spells.

Some unique spells are only found in grimoires, and cannot be learned by leveling up.

In Pillars of Eternity II: Deadfire

Main article: Pillars of Eternity II: Deadfire grimoires

Grimoires in Pillars of Eternity II: Deadfire are functionally very different to those in Pillars of Eternity, and are not as integral to spell casting as they were previously. Instead of being used to store and cast spells, grimoires only serve to add additional spells to those that the wizard can currently cast. Spells from grimoires are only available while the grimoire is equipped, and cannot be learned permanently. The wizard may only cast the spells of their current power level or lower. Grimoires are unique, non-editable, and contain a fixed set of predetermined spells, some of which can be unique to the grimoire. When a wizard learns a new spell via leveling up, it is permanently available to them without the use of a grimoire.

1 Streetfighter/Shieldbearer Slayer for a ferocious all-rounder

This build is actually wacky despite being well-rounded. It takes advantage of the Rogue’s Riposte ability where the character needs to stack up more than 200 Deflection so that most enemy attacks will miss and the character gets a free attack every time that happens. To that end, it works best solo where you can kite the enemies and they’ll end up dying somehow.

  • Class: Streetfighter/Shieldbearer (Rogue/Paladin) multiclass
  • Main skills: Riposte, Escape, Sworn Enemy
  • Priority stats: Might, Perception, Resolve
  • Weapon: Kahua Hozi spear and Cadhu Scalth shield
  • Armor: Nomad’s Brigandine
  • Accessories: Anything that grants additional Deflection

NEXT: The Worst JRPG Party Members

A Witcher Fan Was Saved From Being Stabbed Thanks To Gwent

How about a round of Gwent?

Read Next

About The Author

Sid Natividad
(404 Articles Published)

Sid was born, did some stuff, then decided to become a writer.

He finds respite in the sweet embrace of mass media escapism after having risked his life too many times as a journalist covering warzones and depressed areas. Nowadays he mostly risks his bladder as he tries to hold his urine waiting for those precious post-credits scenes at the movies or trying to kill Souls-like bosses. So far it’s going well. Probably.

More
From Sid Natividad

Друид

Главная роль: контроль противников.

Второстепенная роль: поддержка, урон

Друиды невероятно гибкие и очень опасны. Они любят природу и стараются жить в гармонии с ней. Они могут использовать древнюю магию, поскольку они единственные, кто способен ее понять и освоить.

Подклассы Друида:

Ярость — они овладели искусством заклинания молнии, которое используют разными способами.

Дающий жизнь — даже если они не могут вызвать союзников, они могут использовать заклинания исцеления и поддержки.

Превращающий — мастера трансмутации, принимающие различные формы и очертания.

Стартовые способности:

Очарование зверя — очаровывает зверей в зоне действия.

Энергия природы — союзники в зоне действия получают статус «Приспособленный».

Танцующие стрелы — враги в пределах AoE получают 12-20 электрического урона.

Солнечный луч — враги в пределах AoE получают 11-22 ед. урона от огня и ослепление.

Касание Талона — враги в пределах AoE получают 17-28 урона.

Путы — враги в пределах AoE получают статус «Хромой».

Касание гнили — враги в пределах AoE получают 14-20 ед. урона водой. Кроме того, они получают 7 ед. урона от разъедания каждые 3 секунды.

Подлые тернии — противники в пределах AoE получают 10-17 колющего урона. Если атака будет продолжаться, они также получат статус «Больной».

Зимний ветер — враги в зоне AoE получают 17-25 урона от мороза и отбрасываются на 2 м.

Метка природы — враги в зоне AoE получают отрицательные статусы: -10 Отклонение, -10 Реакция.

Дух медведя — эффекты для колдующего: +1 враг отвлечен, время трансформации: 15 секунд.

Дух волка — эффекты для колдующего: + 25% шаг, время трансформации: 15 секунд.

Дух кабана — эффекты для колдующего: +4 Здоровья каждые 3 секунды, +1 враг отвлечен, время трансформации: 15 секунд.

Дух кошки — эффекты для колдующего: время трансформации: 15 секунд.

Дух оленя — Эффекты для колдующего: +7 защита, время трансформации: 15 секунд.

Паледжина

Третий персонаж, который пришел к нам из оригинальной игры. Встретите ее вместе с Майей во дворце Змеиного Венца. Закрутить роман с ней нельзя. Выбор делается между паладином и мультиклассами «паладин+боец» и «паладин+певчий».

Как всегда, лучше всего выбрать одиночный класс — паладина. Из нее можно сделать отличного танка. Также нужно делать так, чтобы она следовала догматам ордена, иначе бонус защиты будет низким.

Не переносит расизм, набожных и богоподобных персонажей, хоть и принадлежит к данной расе. Хорошо относится к людям, критикующим религию, ответственность и Вайлианскую торговую компанию.

Subclasses[]

Wizards in Pillars of Eternity II: Deadfire are able to choose between six subclasses (or no subclass): , , , , , and .

Conjurer

Conjurers specialize in spells that summon weapons and physical objects, but are unable to cast Evocation or Illusion spells.

Bonus Penalty
  • Gain increased Power Level with Conjuration Spells.
  • Gain «Conjure Familiar» spell: Summons a helpful creature to aid the wizard. Familiars are poor at combat, but provide passive bonuses to their master.
  • Lose access to spells from Evocation and Illusion schools.
  • Increased Recovery Time for Wizard Spells not of the Conjuration School.

Enchanter

Enchanters focus on magic that bedazzles or confuses foes, but are unable to cast Illusion or Transmutation spells.

Bonus Penalty
  • Lose access to spells from Illusion and Transmutation schools.
  • Increased Recovery Time for Wizard Spells not of the Enchanting School.

Evoker

Evokers devote all of their energy toward destructive energy magic, but are unable to cast Transmutation or Conjuration spells.

Bonus Penalty
  • Gain increased Power Level with Evocation Spells.
  • Your evocation spells have a small chance to «Doublecast», reapplying their damage and effects to their targets again, instantly.
  • Lose access to spells from Transmutation and Conjuration schools.
  • Increased Recovery Time for Wizard Spells not of the Evocation School.

Illusionist

Illusionists master spells that disguise and conceal, but are unable to cast Conjuration or Enchanting spells.

Bonus Penalty
  • Gain increased Power Level with Illusion Spells.
  • Gain «Reflexive Mirror» passive: Once per encounter, when first attacked, automatically gain the effects of the spell «Mirrored Image».
  • Lose access to spells from Conjuration and Enchanting schools.
  • Increased Recovery Time for Wizard Spells not of the Illusion School.

Transmuter

Transmuters excel at all magic that alters the wizard or their enemies, but are unable to cast Enchantment or Evocation spells.

Bonus Penalty
  • Gain increased Power Level with Transmutation Spells.
  • Gain «Form of the Fearsome Brute» spell: Transforms the wizard into an Ogre. While in this form, spells are disabled, but physical attributes are increased.
  • Lose access to spells from Enchanting and Evocation schools.
  • Increased Recovery Time for Wizard Spells not of the Transmutation School.

Blood Mage

Devoted to the belief that blood fuels the power of the soul, Blood Mages walk a painful and self-destructive path to arcane mastery. Though reputable animancers have discredited their beliefs, those few that have witnessed blood magic cannot deny that gratuitous self-harm can indeed preface unbelievable — often terrible — magical events.

Bonus Penalty
  • Gain Blood Sacrifice ability.
  • Gain passive health regeneration.
  • Unable to use Empower
  • All defenses against bloodied attackers are reduced.

Как осуществить импорт сохранений из Pillars of Eternity

Pillars of Eternity 2: Deadfire позволяет вам импортировать выборы и решение, сделанные в оригинальной игре и в дополнении White March. Существуют 3 способа сделать это:

  • Напрямую импортировать сохранения из Pillars of Eternity – это лучшее решение, если у вас имеются «сохранки» от предыдущей партии, и вы хотите, чтобы игровой мир во второй части отражал принятые вами ранее решения.
  • Используйте одну из шести историй (смотрите скриншот) – это одно из лучших решений, если у вас нет никаких «сейвов» или вы просто хотите быстро начать. Лучше всего выбрать один из нейтральных вариантов. Самая экстремальная – это шестая история, потому что она предполагает худший из возможных сценариев (выбор «плохих» окончаний квестов, гибель членов вашей группы и так далее). Не выбирайте его, если вы впервые играете в эту RPG.
  • Напишите свою собственную историю – вы можете сделать это в главном меню. Есть много вариантов выбора, и они могут, например, повлиять на завершение важных квестов, а также определить, кому вы помогли, кто умер, что стало с оставшимися членами партии и так далее. Это хорошее решение, если вы играли в оригинал, но у вас не осталось сохранений.

Примечание: Все события или варианты диалогов, выбранные в первой части, отмечены специальным значком (римская цифра с синим фоном).

Импорт становится возможен в начале игры при беседе с Бледным рыцарем. Для его осуществления вы должны обязательно обладать специальной папкой с сохранениями из первой части. Она должна находиться в следующей директории:

C:\\Users\\user_name\\Saved Games\\Pillars of Eternity

На русском языке она может выглядеть следующим образом:

C:\\Пользователи\\Имя пользователя\\Сохраненные игры\\Pillars of Eternity

В первой части необходимо обязательно победить Таоса. Если вторая часть все равно не замечает ваши сохранения, то установите оригинал (не кидайте сохранения в корзину), загрузите момент, когда вы уже победили Таоса, снова сохраните игру, нажмите на Tab и воспользуйтесь кругом на стене для решения судьбы душ. После этого Pillars of Eternity 2 должна увидеть сохранения.

Монах

Главная роль: атака.

Второстепенная роль: защитник

Монахи тренируют свои тела, достигая уровня, недоступного для обычных людей. В бою они используют потрясающие боевые приемы и невероятно быстры. Они также устойчивы к боли и способны контролировать свой разум.

Подклассы Монаха:

Гуляющий по аду — во время тренировки они сталкивались со смертью бесчисленное количество раз, и теперь каждая рана является источником дополнительной силы.

Нальпазка — в течение многих лет они экспериментировали с различными материалами и методами медитации, что позволило им использовать уникальные способности за счет рационального мышления.

Разбитый столп — они верят в развитие через боль и страдания, причиненные окружающим.

Стартовые способности:

Быстрые удары — союзник получает + 20% скорости действия в течение 10 секунд и статус «Быстрый».

Сила тоски — выбранный противник отбрасывается и сбивается с ног.

Умерщвление души — монах получает две раны.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector