Задания me/побочные

Walkthrough[]

Samesh is trying to secure the release of the physical remains of his wife, Nirali Bhatia, from Clerk Bosker. Nirali was a soldier in the 212 on Eden Prime, and Samesh simply wants to give her a respectful cremation. However, the Alliance has given no explanation as to why her body has not been released.

Ashley Williams served with Samesh’s wife on Eden Prime, and you may want to bring her with you for additional insight with Samesh for the duration of this assignment. If you have Kaidan in your group but not Ashley, he will mention that Ashley was in the 212 and may want to speak with Mr. Bhatia.

Clerk Bosker is in the Embassies Lounge nearby. You’ll see him as you walk in, leaning up against a wall on the right. Bosker will explain that Nirali’s body is being retained for important tests that may lead to better defences for Alliance soldiers against geth attacks. However, the studies may not show results for years.

You have to decide whether to allow the Alliance to keep Nirali’s body, or have her returned to Samesh for burial. The optimal outcomes for each option . You can either convince Bosker, telling him that these studies violate the very principles the Alliance is fighting for, or return to Samesh and convince him that these tests will make the most of Nirali’s sacrifice. Choosing either of the Charm options (2 or less for Bosker, 3 for Samesh), gets you 8 Paragon points, while the Intimidate options (2 points for Bosker, 3 points for Samesh) will get you 9 Renegade points.

Assignment resolution solely rests on Samesh’s reaction to whatever’s decided; Clerk Bosker can only be charmed/intimidated into releasing the body, or left standing while you speak with Samesh. If you allow the Alliance to keep the corpse, but don’t use any morality options on Samesh to convince him, he angrily leaves and you get no rewards.

Whatever the outcome, Samesh and Clerk Bosker both disappear from the Citadel at the end of the assignment.

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Mass Effect 3: Citadel не запускается. Ошибка при запуске. Решение

Mass Effect 3: Citadel установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?

Выдает ли Mass Effect 3: Citadel какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?

Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.

Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Mass Effect 3: Citadel. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.

Если Mass Effect 3: Citadel не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.

Preparation[]

When you depart for Admiral Anderson’s apartment, this launches the main line of missions of the Citadel DLC. Citadel: Party and Silversun strip content is not part of the main storyline and can be done at your own leisure afterwards. The Citadel DLC content will no longer be available once you start with Priority: Cerberus Headquarters.

Be aware that just as in the main game, if you have not recruited Kaidan/Ashley, Javik or Tali into the squad (i.e. recruited the Virmire survivor after Priority: The Citadel II, finished Priority: Eden Prime, and completed Priority: Perseus Veil, respectively) they won’t be available as squadmates for these missions either.

Warning: You will have access to armor lockers and weapon benches at certain points, but any other preparations, such as purchases or power selections, cannot be made once you dock at the Personal Apartment.

Additionally, the next mission starts immediately after this one, and while it thrusts you into a combat situation it also renders any armor or weapon customization irrelevant. At this point, the only thing you can do to boost your survivability for the next mission is to prep on the Normandy before landing: redeem any unclaimed bonuses from the Intel Terminal, customize your , and/or reset your skill distributions at the Normandy’s med bay if necessary. It’s recommended that you spec Shepard’s for the maximum possible weight capacity as the next mission slaps Shepard with a that means if you’re used to carrying a weapon loadout with a large bonus to recharge speeds in combat you’ll be dealing with slower than usual power recharge times (see the next walkthrough page for more information).

Customize yourself to deal with shields efficiently: Energy Drain or Lash with the shield piercing evolution work well. If you possess Disruptor Ammo, it should be maximized for both ammo capacity and damage, as you’ll be relying heavily on your weapon but ammo will be limited. Defense Matrix or Fortification are as always useful defensive powers, especially Defense Matrix for its shield restoring purge which can be even more life-saving than usual in the next mission. Dominate, if unlocked, can work as a useful distraction tool as well, though it has a fairly long recharge time. Grenade powers can also be quite useful for the next mission in particular as they have no recharge time and refills will be plentiful.

Divisions[]

  • Enforcement: Uniformed officers who patrol the Citadel, dispense discipline for minor infractions, resolve disputes, and respond to emergencies.
  • Investigation: Detectives who gather evidence, solve crimes, and bring their perpetrators to justice.
  • Customs: Officers who screen the passengers and cargo that pass through the Citadel’s ports, confiscate contraband, and arrest smugglers.
  • Network: Technicians who deal with «cybercrimes», such as identity theft, copyright theft, hacking, viral attacks, and illegal AI. This divisions is also called the C-Sec’s E-Crimes division.
  • Special Response: Officers who deal with hostage situations, bombs, and heavily armed criminals. In the event the Citadel is attacked, they are the front line of interior defense, armed with military-grade weaponry.
  • Patrol: The ships crewed by the Patrol division serve «coast guard» functions, such as search and rescue, piracy suppression, and interdiction of illegally transported materials. They are not used to defend the Citadel from naval attack; that task is left to the Citadel Fleet.

Mass Effect 3[]

This article or section needs to be cleaned up to conform to a higher standard of quality.

See this article’s talk page or the editspace comment following the tag for details.

During the C-Sec is stretched to its limits. Officers are tasked to deal with the massive influx of refugees. C-Sec is forced to make to handle the crises on the Citadel. Civilian transports may be turned away due to the overcrowded docks. C-Sec may limit its efforts enforcing minor infractions in order to deal with the more urgent crimes. Due to increased demand for high-grade weaponry, C-Sec may also turn to the black market.

The Cerberus surprise attack on the Citadel catches the organization off guard. C-Sec headquarters is one of the first targets hit. When fights break out across the Citadel, officers are left without communication leading to a disorganized response to the invasion. With the timely intervention of Commander Shepard and the crew of the Normandy, Commander Bailey retakes control of C-Sec headquarters and organizes a response to the attack.

The invasion has caused additional strain to the organization. C-sec must disable many automated turrets and booby traps left behind by Cerberus while cleaning through the wreckage of the station. A civilian militia may be organized to help to deal with the manpower shortages in the organization.

Получение миссии[]

Сразу после спасения турианского примарха на Менае капитан Шепард получит на личный терминал письмо от саларианского Спектра по имени Йондум Бау:

От: неизвестен

Капитан, Меня зовут Йондум Бау. Я из Спецкорпуса Тактической Разведки.
Хотя кое у кого остаются сомнения касательно ваших прошлых дел с «Цербером», многие из нас в СПЕКТР серьезно отнеслись к вашим предостережениям насчет Жнецов. Я вышел на связь с вами потому, что располагаю информацией, которая может привести на сторону Жнецов агентов со значительным весом в политике.
Буду признателен, если вы найдете время встретиться со мной в посольстве Цитадели, не привлекая излишнего внимания.
Искренне ваш, Йондум Бау, ГОР, СПЕКТР

Встретиться с Бау можно в посольствах на Цитадели: он стоит в коридоре неподалеку от офиса Спектров, напротив двери в кабинет Удины.

Примечание: Встретиться с Бау необходимо до начала операции по излечению генофага, так как после нападения «Цербера» на Цитадель он будет недоступен.

Прохождение[]

Если капитан поинтересуется подробностями, доктор объяснит, что её шантажируют, требуя медикаменты — их необходимо доставить саларианцу Морлану, торгующему на нижних рынках. Дело весьма деликатное: в прошлом Хлоя Мишель уже попалась на свободной раздаче медикаментов, и если сведения об этом всплывут вновь, то она рискует потерять лицензию, а клинику закроют.

Чтобы разрешить ситуацию, Шепард предлагает доктору доставить груз медикаментов вместо неё и самостоятельно разобраться с шантажистом. После этого нужно отправиться на нижние рынки и поговорить с Морланом о докторе Мишель. После короткого разговора с торговцем появится кроган-шантажист со словами: «Заткнись, Морлан. Я говорил Бэйнсу, что ты облажаешься!» и вступит в конфронтацию с капитаном.

Шепард может выбрать следующие варианты ответов:

  • «Подумай как следует» (требуется 6 уровень Обаяния) — 8 очков Героя;
  • «Давай разберёмся с этим» — 2 очка Героя, перестрелка;
  • «Не пойдёт» — перестрелка, очков морали нет;
  • «Убить его» — 2 очка Отступника, перестрелка;
  • «Проболтаешься, и тебе конец!» (требуется 3 уровень Устрашения) — 9 очков Отступника.

В любом случае, разрешив проблему с кроганом, Шепард может вернуться к доктору Мишель и завершить задание.

В награду доктор предоставит скидку на медицинские товары и повышенные в два раза цены на скупку продаваемых вами предметов. Также можно будет расспросить доктора о Бэйнсе, хотя ничего конкретного она не скажет.

Примечание: Это задание может привести к другому под названием — Траверс: Пропавшие космопехи.

Параметры и особенности[править]

Цитируя кодекс:

  • Вращение: полный оборот в 3.5 минуты.
  • Гравитация вращения на внутренней части лепестка : 1.02 земной
  • Гравитация вращения в Президиуме: 0.3 земной
  • Суммарная длина в открытом состоянии: 44.7 километра
  • Диаметр в открытом состоянии: 12.8 километра
  • Длина лепестка: 43.6 километра
  • Толщина лепестка: 330 метров
  • Диаметр центрального кольца: 7.2 километра
  • Толщина центрального кольца: 553 метра
  • Толщина внешней брони: 13 метров
  • Население: 13.2 миллионов, не считая хранителей
  • Общая масса: 7.11 миллиардов тонн
  • Высота Башни Совета: 1047 метра

Там, где гравитации вращение не хватает, используются гравикомпенсаторы из элемента 0.

Councilors[]

Asari

  • Tevos — The asari Councilor in 2183. Remains Councilor through 2186 unless the Destiny Ascension is destroyed in the Battle of the Citadel. Tevos is a diplomat and compromiser, but does not hesitate to put the welfare of asari space over that of her race’s allies.
  • Irissa — Replaces Tevos as Councilor if the Destiny Ascension is destroyed in the Battle of the Citadel. Unlike her predecessor, she is colder. If she has her hand on an adversary’s throat, she will squeeze.

Salarian

  • Valern — The salarian Councilor in 2183. Remains Councilor through 2186 unless the Destiny Ascension is destroyed in the Battle of the Citadel. Like his fellow salarians, he likes his wars won before they are started, and has no experience dealing with unexpected variables like Reaper invasions. He doesn’t like to bother with specifics of unsavory operations claiming that they always disappoint, but apparently is not above personally getting others to further his political goals.
  • Esheel — Replaces Valern as Councilor if the Destiny Ascension is destroyed in the Battle of the Citadel. A practical dalatrass that subscribes to Machiavellian ethics, she’s quick to rationalize issues detrimental to salarian interests if there’s a very compelling reason to do so. She thinks lowly of her predecessor, saying that the weak-minded Valern would only lead the salarians down the sewage pipe.

Turian

  • Sparatus — The turian Councilor in 2183. Remains Councilor through 2186 unless the Destiny Ascension is destroyed in the Battle of the Citadel. Always the first to play the skeptic whenever an idea is raised, Sparatus, when forced to accept the truth of claims he previously dismissed, is just as dismissive of any recriminations against him, instead shifting the focus back to more pressing issues at hand. A consummate politician, he claims the Council uses their authority in the best way they know how to look after their own people in times of adversity, and opts to express personal gratitude on behalf of himself and of Palaven when the situation arises.
  • Quentius — Replaces Sparatus as Councilor if the Destiny Ascension is destroyed in the Battle of the Citadel. Unlike Sparatus, he is less antagonistic toward Commander Shepard, and openly espouses the idea that the races should work together against the Reapers.

Human

  • David Anderson — Can be elected as the first human Councilor in 2183. If elected, Anderson resigns in 2186 and is replaced by Donnel Udina.
  • Donnel Udina — Can be elected as the first human Councilor in 2183. If not elected, Udina replaces David Anderson in 2186 after his resignation. Later killed by Commander Shepard or Kaidan Alenko/Ashley Williams after the discovery of his involvement with a Cerberus coup d’état.

Downloadable Content

Main article: Downloadable Content

Single-player

All of the following DLC is included with Mass Effect Legendary Edition.

  • Mass Effect 3: From Ashes: includes a new squadmate, a mission, two achievements and the Particle Rifle.
  • Mass Effect 3: Extended Cut: provides new scenes, cutscenes, and an extension of the original ending.
  • Mass Effect 3: Firefight Pack: contains seven new weapons, two unique to single player, one available in single player exclusively as a promotional giveaway for the PC, and four previously only available in multiplayer.
  • Mass Effect 3: Leviathan: features new areas on the Citadel, and an adventure to find the mysterious Leviathan.
  • Mass Effect 3: Groundside Resistance Pack: contains seven new weapons, two unique to single-player and five previously only available in multiplayer.
  • Mass Effect 3: Alternate Appearance Pack 1: contains an alternate appearance for Garrus, EDI, and Liara as well as the Cerberus Ajax Armor set for Commander Shepard.
  • Mass Effect 3: Omega: features the battle to retake Omega with Aria T’Loak.
  • Mass Effect 3: Citadel: Features a conspiracy on the Citadel targeting Shepard and the fight to uncover and stop it.

Multiplayer

  • Online Pass: required to play online multiplayer.
  • Mass Effect 3: Resurgence Pack: adds two new maps, six new characters, three new weapons, and four new weapon mods.
  • Mass Effect 3: Rebellion Pack: adds two new maps, six new characters, three weapons, one new objective, and a new equipment slot.
  • Mass Effect 3: Earth: adds three new Earth-based maps, six new characters, three new weapons, five new weapon mods, eleven new gear bonuses, a new objective, and a new difficulty setting.
  • Mass Effect 3: Retaliation: adds a new enemy faction, new enemies for other factions, sixteen new characters to be unlocked over time, three new weapons, three new ammo bonuses, five gear bonuses, Challenges, and «Hazard» versions of the six original maps.
  • Mass Effect 3: Reckoning: adds new classes, new weapons, and new gear.

Description[]

When a sinister conspiracy targets Commander Shepard, you and your team must uncover the truth, through battles and intrigue that range from the glamour of the Citadel’s Wards to the top-secret Council Archives. Uncover the truth and fight alongside your squad – as well as the cast from the original Mass Effect and Mass Effect 2, including Urdnot Wrex!

When the adventure is over, reconnect with your favorite characters from the Mass Effect Trilogy, try your luck at the Citadel’s Silver Coast Casino, blow off steam in the Armax Combat Arena, or explore and furnish Shepard’s own living quarters on the Citadel. With unique content and cinematics featuring your friends and romance interests in the Mass Effect trilogy, Mass Effect 3: Citadel offers one final chance to see the characters you have known for years and rekindle romances.

Все возможные концовки Mass Effect 3

Есть пять возможных вариантов завершения Mass Effect 3. В Mass Effect Legendary Edition система военной силы была перебалансирована, а галактическая готовность была отменена, поэтому игрокам в конечном итоге понадобится больше военных активов для хорошего результата. Военные ресурсы вносят вклад в общую военную мощь галактики. Если общая военная сила слишком мала, возможно, что Катализатор предоставит Шепарду только один вариант в зависимости от того, что они сделали с базой Коллекционеров в Mass Effect 2 . Также возможно, что отряд Шепарда будет убит, а Земля будет разрушена или сильно разорена, в зависимости от общей военной мощи.

В отличие от оригинальной серии, выбор, сделанный игроками в Mass Effect и Mass Effect 2, может быть преобразован в военные ресурсы в Mass Effect 3 , что повлияет на общую военную мощь. Это должно облегчить игрокам достижение порога, чтобы сохранить жизнь отряда Шепарда и Земли. Игроки должны стремиться к 7800 в качестве целевого показателя общей военной мощи. Это требование для разблокировки Perfect Ending, которое должно гарантировать доступность всех возможных вариантов.

Рекомендуем ознакомится с другими гайдами на популярные игры tattoo-mall.ru. Расскажем про секреты и хитрости, которые можно использовать в играх со своей выгодой. А также про полезные и интересные историй в видеоиграх.

Возможные концовки Mass Effect 3 :

  • Уничтожить (красный) : Шепард может уничтожить Жнецов, но это также уничтожит всю синтетическую жизнь в галактике, включая гетов, EDI и даже кибернетику Шепарда. Реле массы разрушено, что на время затрудняет межгалактическое путешествие. Разрушение имеет наибольшую вероятность побочного ущерба, так как это может привести к полному испарению Земли и гибели экипажа Нормандии и отряда Шепарда.
  • Контроль (синий) : Шепард может принести себя в жертву и слиться с Жнецами, эффективно взяв их под свой контроль. Шепард использует Жнецов для восстановления галактики и продолжает контролировать их существование. Контроль всегда приводит к полному выживанию отряда, и Земля все еще может быть разрушена, но не испарена.
  • Синтез (зеленый) : Шепард может пожертвовать собой, чтобы объединить всю органическую и синтетическую жизнь в галактике, избавляя Жнецов от необходимости продолжать циклы. С этим вариантом Земля выживает, а отряд Шепарда выживает и синтезируется. Эта опция доступна только в том случае, если у игроков достаточно общей военной силы.
  • Отказ : после того, как Катализатор завершит объяснение вариантов, Шепард снова сможет поговорить с ним. Будет возможность отказаться от выбора и уйти от Горнила. В качестве альтернативы, Шепард может выстрелить в Катализатор, чтобы вызвать этот финал. В результате Жнецы заканчивают то, что начали, и земля, отряд Шепарда и большинство органических форм жизни в галактике уничтожаются.
  • Идеальная концовка: ответвление Destroy, идеальная концовка — это единственная возможность для командира Шепарда выжить у игроков. Если у игроков есть около 7800 общей военной силы или выше и они выбирают концовку «Уничтожить», любовный интерес Шепарда отказывается помещать свое имя на Мемориальной стене Нормандии. Показаны обломки Горнила, а также Шепард, пережившая взрыв, вздыхает.

Если у игроков не будет достаточно общей военной мощи и они не получат идеального финала с помощью «Разрушения», Шепард всегда будет убит в бою. Синтез и Контроль не имеют выбора, где выживет Командующий.

Без достаточной общей военной силы Шепард будет вынужден выбирать между Уничтожением или Управлением, поскольку Синтез не появится. При крайне низкой военной мощи они получат только тот или иной вариант и путь отказа. Если Шепард решит уничтожить базу Коллекционеров в Mass Effect 2 , у них будет только выбор контроля, заканчивающийся на самом низком уровне общей военной силы. Если они решили сохранить базу Коллекционеров, они будут иметь доступ к опции «Уничтожить» только на этих самых низких уровнях.

Trivia[]

  • If you take this assignment after finishing Virmire and sacrificing Ashley, Kaidan will still tell you that Ashley may want to speak with Samesh.
  • Samesh slightly changes positions depending on your angle of approach to him when acquiring this assignment. If he’s facing away from the Presidium lake, he correctly points to the Embassy lounge to his left. If he’s facing toward the Embassy Lounge, he still points to his left, which is now the Presidium lake.
  • According to content from Mass Effect 2, if the player left the body with the Alliance, the decision bore fruit in the form of weapons upgrades.

Как встретиться со всеми товарищами

Чтобы встретиться с каждым живым членом отряда Шепарда, прошлым и настоящим, в Mass Effect 3: Цитадель, игрокам сначала нужно будет выполнить побочные миссии Mass Effect 3, в которых будут появляться бывшие члены отряда. После этих миссий товарищи Шепарда по отряду из Mass Effect 2 будут часто появляться на Цитадели, чтобы пообщаться с ними перед выполнением следующей основной сюжетной миссии. Шепард должен обязательно остановиться и поговорить с этими персонажами на Цитадели, чтобы вызвать их встречу в DLC.

Персонажи, с которыми Шепард должен поговорить, чтобы вызвать встречу в DLC «Цитадель», и миссии, после которых их можно найти на Цитадели, приведены ниже:

  • Джек: В ночном клубе «Чистилище» после Академии Гриссом: Экстренная эвакуация;
  • Джейкоб: в Мемориальной больнице Уэрта после миссии «Аррэ»: Бывшие ученые Цербера;
  • Заид: В доках: Зона содержания с беженцами после Цитадели: посол Волуса;
  • Самара: возле посольств после монастыря Ардат-Якши.

У Гранта, Миранды и Касуми нет разговоров после миссии. Завершение, Аттиканский траверс: Команда кроганов» и «Цитадель: Дипломат Ханар», а также помощь Миранде с ее специальным заданием перед «Приоритетом: Горизонт» будет достаточно, чтобы вызвать их встречу, если они все выживут.

Кроме того, Шепард должен поговорить с Джокером, EDI, Гаррусом, Тали, Явиком, Самантой, Стивом, Джеймсом, Эшли или Кайданом, Врексом и Лиарой в какой-то момент во время простоя между миссиями, и если они проведут время на Цитадели, то не смогут встретиться во время прохождения Citadel DLC. Чтобы узнать, где все находятся каждый раз, когда «Нормандия» причаливает к Цитадели, Шепарду следует сверяться с картой.

После завершения основной кампании Mass Effect 3: Цитадель игроки могут вернуться в квартиру и начать получать сообщения на свой личный терминал от товарищей по отряду, желающих встретиться. Чтобы пригласить товарищей в квартиру, игрокам нужно открыть терминал и выбрать опцию в левой части экрана, где обычно находится информация об обучении и апгрейдах. Когда они пригласят товарища по отряду, начнется соответствующая сцена встречи. Если товарищ по отряду попросит встретиться с Шепардом в другом месте, ему нужно будет выйти из квартиры и отправиться к месту назначения на Сильверсун Стрип. Там обычно есть заметный узел, указывающий игроку, где ждать его товарища по отряду. Взаимодействие с этим узлом запустит сюжетную сцену.

Только для Касуми, Джокера и Врекса нужно будет вручную вызывать их встречи. Для Касуми Шепарду нужно будет отправиться в казино «Серебряный берег» и исследовать странное устройство. Для Врекса и Джокера нужно зайти в бар казино «Серебряный берег» и взаимодействовать с узлом, на котором написано «Ждите Джокера» или «Ждите Врекса». То же самое можно сказать и о Явике, чье письмо иногда не срабатывает. Его узел можно найти в конце Стрипа.

Когда Шепард справится со всеми запросами электронной почты, он захочет выйти из квартиры, сыграть в мини-игру, чтобы заработать немного дополнительных кредитов, и вернуться. Это часто будет вызывать новые сообщения

У многих членов отряда есть несколько встреч, поэтому важно часто уходить и возвращаться, чтобы получить доступ ко всем из них. Когда письма перестанут приходить, Шепард сможет начать большую вечеринку, которая станет финалом Mass Effect 3: Цитадель, и пригласить всех, с кем они встречались, на последнюю встречу перед эндшпилем

Relations[]

While C-Sec enjoys a long and respected history with the Council itself, C-Sec and the Council’s Spectres are often at odds. Many C-Sec members, notably Executor Pallin, believe that allowing Spectres to be «above the law» is a dangerous practice. In turn, the Spectres are aggravated when C-Sec’s dedication to procedure and due process hampers their investigations.

Many of C-Sec’s own officers—usually detectives like Garrus and Harkin—occasionally find themselves at odds with C-Sec’s strict regulations, likely in place to keep order among so many different races and factions aboard the Citadel. As Harkin discovered, C-Sec is not above keeping files on its officers if the Executor feels disciplinary action may be warranted.

Walkthrough[]

To begin the mission, travel back to the Citadel. Once you have arrived, travel to the Citadel Embassies and make your way to the late Councilor Udina’s office. Enter to trigger a cutscene. The asari Councilor will tell you that the Asari Republic has taken a turn for the worse, and will proceed to tell you that a Prothean artifact is hidden in the Temple of Athame on the asari homeworld, Thessia. Once you have been dismissed, the mission will end and you will acquire the mission Priority: Thessia.

If you sabotaged the genophage cure and if Urdnot Wrex leads the krogan, he will be waiting for you at Normandy Dock: Bay D24 with a recording of your conversation with Dalatrass Linron. Enraged at this betrayal, he tries to kill Shepard. He cannot be reasoned with regardless of your choice of words.

There are that will allow you to shoot him, but in both cases Bailey and C-Sec will take him down if you decline.

Bypassing Wrex

Because the three singleplayer DLCs (Mass Effect 3: Leviathan, Mass Effect 3: Omega, Mass Effect 3: Citadel) added rapid transport terminals throughout the Citadel, it is now possible to sabotage the cure, obtain salarian support and keep Wrex alive until the end of the game. This was probably an unintended consequence of using them since story sequence breaks in at least one other scenario: whether the Virmire survivor stays with you or goes with Hackett.

The drawback is that you’ll never be able to return to the Citadel all the way to the point the Reapers commandeer the station after Priority: Cerberus Headquarters for fetch missions or whatever business you might have there but this can be mitigated by careful mission planning and execution.

  1. You sabotaged the genophage cure, killed the salarian scientist in the way and Wrex is the krogan leader. Proceed normally.
  2. You’ve just finished Priority: Rannoch. Do every Search and Rescue operation and any other mission available up to this point if you want.
  3. Go meet the asari councilor for Priority: The Citadel III, this mission. Complete every mission on the Citadel as the opportunities to do so are very limited if you don’t want Wrex to die.
  4. Have a Citadel mission available that deposits you straight to the Normandy after completion. Instead of taking the rapid transport to the Normandy or going back there through the Docking Bay (in which Wrex will appear out of nowhere to get killed), do that mission instead and at its conclusion head straight back to the Normandy (if a choice presents itself). You will bypass the entire encounter with Wrex on the Docking Bay and this is potentially repeatable so long as you have one such mission: Citadel: Leviathan I, Citadel: Leviathan II, or Citadel: Leviathan III.
  5. You can return to the Citadel up until before Priority: Cerberus Headquarters where the station becomes unavailable afterwards. Just make sure to have enough missions available to keep the confrontation from happening. Expect to see Wrex in the ruins of London as if he, like his brother Wreav, never realized the cure was fake.

James Vega[]

  • Availability: | First playable: from Priority: Mars on
  • Specialty: Combat
  • Weapons: ,

Powers

Overview

James plays the same role as the krogan in the previous games as the quintessential meat shield and point man, with his unique power granting him unrivaled toughness. James’s class power, Arms Master, potentially provides him with the highest personal bonus to shields and health out of all squadmates though even on Insanity this tends to be overkill; the real prize is the Squad Bonus evolution, letting James share some of his toughness with the entire squad. This evolution is and sometimes fails to apply properly to the entire party, though James himself always benefits from it.

can boost James’s firepower and that of the squad if so evolved, and makes him effective at priming enemies for Fire Explosions which he can also self-detonate with Carnage; however, the tradeoff for James’s exceptional resilience and above-average firepower is very slow power recharge times, especially while Fortification is active. While this is somewhat mitigated by the passive nature of many of his abilities and also because Frag Grenade has no cooldown, James is not the man to call on for power wizardry.

Mass Effect 3: Citadel выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение

Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Mass Effect 3: Citadel, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.

Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.

Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!

Благодарим за внимание!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector