The witness. прохождение игры (5)
Содержание:
- Главная цель в The Witness
- The Witness Tips and Tricks
- Trivia[]
- VR support[edit]
- Input[edit]
- Unlockables[]
- Behavior[]
- The First Puzzle in The Witness
- Что сделать в первую очередь
- The Witness вылетает. В определенный или случайный момент. Решение
- Easier Method
- Bugs[]
- The Witness Puzzle Solutions Walkthrough Guide
- The Witness выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение
- Game data[edit]
- Приступаем к установке Witness ноды
- Сюжет и геймплей
- Особенности The Witness
- Голосование за витнес
- Other information[edit]
Главная цель в The Witness
В The Witness вы должны решить все 600 пазлов, открыть все секреты и наслаждаться тем, что добились этого. Впрочем, многие игроки не станут проходить совершенно все, поэтому можно взяться лишь за главные задачи: активировать массив лазеров, направленных на гору, которая располагается на одной части острова.
Лазеры активируются путем выполнения пазлов в данной зоне. Помимо обязательных пазлов, вы также встретите загадки, которые выступают в качестве тренировочных инструментов или скрывают какие-либо секреты.
Пазлы представлены в качестве досок с лабиринтами. От вас требуется соединить стартовую точку с финишной, при этом в каждой зоне есть свои правила. Определения данных вариаций — первая часть решения пазла. Вторая — его сбор.
В The Witness есть четыре различных типа секретов.
- Аудио-файлы
- Доски с пазлами не связанные с последовательностями или не похожими на другие пазлы
- Театральные ключи — их можно найти в закрытых комнатах. Они используются для открытия коротких видео под ветряной мельницей
- Пазлы монументов — требуют находить глифы на ландшафте, связаны с черными колоннами, которые можно найти в разных местах.
The Witness Tips and Tricks
You may have already read about our tips for The Witness, but if not you should do so. It might prevent you from getting stuck and using our guide. Here are a few more quick tips before you begin.
- You can move more quickly by pressing the L2/Left Trigger and your movement stick. This makes traveling a little faster.
- When in doubt, follow the wires. You often have to activate the next puzzle by solving the one before it.
- Use your surroundings to get some hints. The solution could be in the reflection of the light, or a broken branch on a tree behind the puzzle.
- Take a break. If you’re stuck, walk away from the game for 10 minutes, get a drink, and then return with a fresh mind and set of eyes.
- Spend less time blindly spamming answers to the puzzles, and more time thinking about how the mechanics behind it work. Figure that out, and you’re set to go.
Trivia[]
- The track played in The Witness battle is titled Memento Mori. Memento Mori means «remember that you have to die» in Latin.
- The name may be a reference to a murder victim, as you killed your own mother’s heart much earlier to unlock the boss, and it could have possibly been watching.
- In the New Testament Book of Revelation, two figures referred to as «the witnesses» were sent to preach on Earth before the «end of days».
- The Witness originated as NotYourSagittarius’ mockups of Ur-Gurdy in January 2015, a rumoured boss originating from a vandalism on the wiki’s Bosses page, later claimed by a Reddit user. It is the final form of all Gurdies. Its design is similar to a gigantic form of Gurdy that would act as a boss in Sheol.
- The Boss’s Phase 2 was orignally supposed to be Phase 3. However, Phase 2 got scrapped.
- The Witness is the post-mortem version of Mama Gurdy.
- The Witness was officially incorporated to the official The Binding Of Isaac: Rebirth game (along with most of Antibirth‘s content) in the Repentance DLC, where it is renamed to Mother.
VR support[edit]
3D modes | Native | Notes |
---|---|---|
Native 3D | ||
Nvidia 3D Vision | ||
Headsets | Native | Notes |
HTC Vive | Might require launching the game outside Steam with | |
Oculus Rift | Buggy and incomplete implementation, puzzles almost impossible to play and most likely require taking headset off and completing puzzles on monitor.Turn on with the command line argument . | |
OSVR | ||
Windows Mixed Reality | ||
Devices | Native | Notes |
Tracked motion controllers | ||
Traditional controller | See for details. | |
Keyboard/Mouse | ||
Play area | Native | Notes |
Seated | ||
Standing | ||
Room-scale | Incorrectly detected and forced. Allows moving in the enviroment while the main body stays in the center, breaking the game even more. |
Input[edit]
Keyboard and mouse | State | Notes |
---|---|---|
Remapping | ||
Mouse acceleration | ||
Separate for camera and cursor. | ||
Mouse input in menus | ||
Mouse Y-axis inversion | ||
Controller | ||
Controller support | ||
Full controller support | Mouse/keyboard required to navigate the launcher.Bypass the launcher by using launch parameter or by adding under the section in the . | |
Controller remapping | ||
Controller sensitivity | ||
Controller Y-axis inversion |
Controller types |
---|
XInput-compatible controllers | ||
---|---|---|
Xbox button prompts | ||
Impulse Trigger vibration |
DualShock 4 controllers | ||
---|---|---|
DualShock button prompts | ||
Light bar support | Static blue, lightbar keeps being light up after terminating the game, resets controllers bluetooth pairing. | |
Connection modes | V1, Wired.V2, Wireless adaptor and bluetooth untested. |
Generic/other controllers | See the glossary page for potential workarounds. |
---|
Additional information | ||
---|---|---|
Controller hotplugging | ||
Haptic feedback | ||
Simultaneous controller+KB/M |
Steam Input | ||
---|---|---|
Steam Controller button prompts | ||
Unlockables[]
- Jacob & Esau — Defeat The Witness for the first time.
- Seeing Double — Defeat The Witness for the first time.
- Isaac’s Awakening — Defeat The Witness for the first time.
- Meat Cleaver — Defeat The Witness as Isaac.
- Yuck Heart — Defeat The Witness as Magdalene.
- Red Key — Defeat The Witness as Cain.
- Akeldama — Defeat The Witness as Judas.
- Eternal D6 — Defeat The Witness as ???.
- Bird Cage — Defeat The Witness as Eve.
- Donkey Jawbone — Defeat The Witness as Samson.
- Devil’s Crown — Defeat The Witness as Azazel.
- Tinytoma — Defeat The Witness as Lazarus.
- ‘M — Defeat The Witness as Eden.
- Lost Soul — Defeat The Witness as The Lost.
- Revelation (currently bugged, unlocks nothing) — Defeat The Witness as Bethany.
- Magic Skin — Defeat The Witness as Jacob & Esau.
- Mega Mush — Defeat The Witness as every character on hard mode.
Behavior[]
The Witness has two phases. In its first phase, it is attached to the upper wall and has several attacks:
- Fires 3 lines of red tears that follow Isaac which burst upon hitting a wall.
- Shoots 2 parallel lasers from its right eye after it spawns rocks in random places for Isaac to stay behind
- Smashes one of its fists and spawns rock waves that travel outwards.
- Smashes one of its fists and spawns a ring of 10 tears that split.
- Spawns multiple Corpse Eaters from its right hand.
- Spits a cluster of blood shots with 3 larger tears that stick in the ground, leaving behind red creep for a few seconds and periodically shoot 6 shots.
- Throws a massive knife leaving a trail of bullets. Bullets explode from the location the knife impacts the wall, and the trail of bullets splits horizontally in both directions.
- Spits a ball of blood that will bounce off of the wall and back to it. It will then smack the ball back at Isaac. The ball will bounce between The Witness and the far wall several times, increasing its speed and size each time it bounces.
- Smashes its fists to spawn moving rows of tears along with rows of tears that travel in lightning patterns.
Once the first phase’s health is depleted, it will detach from the wall and begin roaming around the room with new attacks:
- Spawns tears at an edge of the room, which all then create lines of tears across the room after a short delay.
- Charges at Isaac, leaving behind tears that explode sideways upon hitting a wall or impassable terrain, identical to The Parasite item.
- Fires a large tear that then transforms into a rotating brimstone beam. It will always make space for Isaac to avoid when it stops in the wall or corner.
- Spins around in place, simultaneously firing 5 rotating rows of bullets and rings of 20 bullets. Each ring alternates between rotating clockwise and counterclockwise.
- Fires a cluster of bullets at Isaac that slightly homes and splits into 6 smaller versions upon contact with a wall. The smaller versions home in as well and burst into a random cluster of bullets upon hitting a wall or after a certain amount of time.
The First Puzzle in The Witness
Most of the puzzles in The Witness have a trophy that pops when you complete that section, or at least that is our experience so far. The first one, however, does not. Here is what you need to do to get through the first section.
You’ll begin in a long, dark hallway. Move forward to the end and press in the indicated button to interact with this very simple puzzle, drawing a line from left to right. Press the indicated button to open the door.
Once you’re through, look to your left and do the exact same thing one more time. Interacting and drawing a line from the bottom right to the top left. Notice how the game doesn’t give you hints this time? This is its way of encouraging you to learn more complex puzzles by figuring out the mechanics of basic ones.
Head up the stairs, exit through the door, and immediately turn to your left after walking a few feet forward. Follow the path until you move into a building that is in the back left corner of the complex from where you entered. You want to begin by first activating the wire on the bottom right, which you can do using the solutions in the image below. Leave the top right wire alone for now.
If you follow the now active wire, you’ll see that it leads you to a gate that you cannot pass through. You will also notice that the bottom panel to the right of the gate is open. That’s what you just did by solving that first puzzle.
To activate the middle wire, follow it from this panel to the room in the back right of the complex from where you entered this area through the door at the top of the stairs. You can find that puzzle solution below.
The final wire is controlled by several puzzles, each one activating a wire that leads to another. You can view the puzzles you need to solve, and the solutions to each, below. Of course, we’ve posted them in order.
You will now be able to solve the puzzle at the gate itself, which is quite simple to do. Still, here’s the solution if you need it.
With the gate open, return to the very first puzzle that we helped you solve, in the back left corner of the complex from where you entered the area through the door at the top of the stairs. You now need to do the puzzle again, this time activating the top wire.
Exit the complex through the now opened gate. Turn to your left and hug the wall, going up the hill and to the wall that overlooked the complex you were just in. Follow the wall counter-clockwise until you reach a platform that hangs over the main path. Under some pillows will be an audio log that you should pick up.
Backtrack out of the complex the same way you just entered, turning left again and following the outter wall counter-clockwise as it surrounds the complex. This will take you through an open gate. If the gate is closed, the first puzzle you solved is done incorrectly. The wire should be lit up. Continue through the gate and follow the linear path along the water’s edge. When you reach a locked door with a puzzle on it, below is how you solve it.
Through that door and directly on your right will be another puzzle that must be solved. It’s on the ground.
If you turn around from there and look behind the tree, you’ll find your second audio log. To leave this area, look for another door with a puzzle that must be solved.
You’re now back on the main path, with the gate to the complex on your left and the direction you need to travel being to the right. Turn right, keeping an eye out for the bunker door on your left. Solve the puzzle on it to get inside.
Inside this door will be a box. At the back is a very simple puzzle to open it. Do so, and then memorize the image that you see when looking inside the box. This will be the final puzzle for this section.
Что сделать в первую очередь
- Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
- Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
- Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.
The Witness вылетает. В определенный или случайный момент. Решение
Играете вы себе, играете и тут — бац! — все гаснет, и вот уже перед вами рабочий стол без какого-либо намека на игру. Почему так происходит? Для решения проблемы стоит попробовать разобраться, какой характер имеет проблема.
Если вылет происходит в случайный момент времени без какой-то закономерности, то с вероятностью в 99% можно сказать, что это ошибка самой игры. В таком случае исправить что-то очень трудно, и лучше всего просто отложить The Witness в сторону и дождаться патча.
Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой.
Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой. Кроме того, можно скачать сохранение The Witness в нашем файловом архиве и обойти место вылета.
Easier Method
If you’re playing on PS4, there is an easier method to beat this timed section. You can’t pause the game, however if you put your console into Rest Mode then the timer will stop until you resume. Take a picture of the panel(s) on screen then go straight into Rest Mode, allowing you to find the solution at your leisure before resuming and entering it.
Ignore these panels, which appear several times throughout this area, as they are just timers.
Start off by solving these three panels.
Make a note/take a picture of this next panel before and after solving, as you’ll need to remember the location of the hexagons and the route through to the other side.
Follow the wire to this next section, where four more panels await — two on the upper level and two below. These activate in a random sequence so look around until you find the next one.
Now head up the steps to the set of three panels, but note that ONLY ONE of these can actually be solved.
The same applies to the next three panels, so find the one solution to move on.
Remember the panel with the hexagons noted earlier? The solution to that was actually the route through this maze, so follow it and stop at each hexagon.
The hexagons represent two further panels to solve, which activate when you stand in front of them.
This brings you to the last area, with two pillar panels to solve.
Finish them before the music runs out and the Challenge trophy is yours — congratulations!
You can now enter the previously closed off room to open the case and receive the final video player blueprint.
Head past the music player and along the tunnel to find a door.
A recording is tucked behind the minecart further up the tunnel.
Unlock the door at the top of the stairs to open up a shortcut to the Town area.
Bugs[]
Bug! After beating The Witness with a character, there will be a chance for The Witness to spawn randomly on any floor while playing that character.
Bug! The chest may spawn inside The Witness after defeating it which causes it to become unreachable. This can be fixed by exiting and resuming the current game.
Bug! After defeating the Witness, there is a small chance that the endgame chest may not spawn; Instead, an item from the boss pool will spawn. In this case, the run cannot be completed.
Bug! Killing the first stage of The Witness in a short period (e.g. using the Chaos Card) may prevent the second stage from spawning. This can be fixed by exiting and resuming the current game, which will restart the battle.
Bug! Defeating The Witness in a really short amount of time may crash the game.
Bug! Beating The Witness while the spinning Brimstone attack is still active prevents the boss battle music from stopping.
Bug! If The Witness is killed during its spinning attack, the spinning sound will play after the battle and in the ending cutscene.
Bug! If you use the Joker Card during or after the battle, you will either go to an Angel room or Devil room leading to Sheol. If you enter the boss room on Sheol, you will encounter a normal boss instead of Satan, and after defeating the boss, no chest will spawn, making you stuck.
Bosses | |
---|---|
Rebirth Chapters | Baby Plum • Reap Creep • The Pile |
Downpour | Beelzeblub • The Rainmaker • Wormwood |
Mines | Great Gideon • Hornfel • Tuff Twins |
Mausoleum | Mausoleum Mom • The Heretic • The Siren • The Visage |
Corpse | Chimera • Rotgut • The Scourge • The Witness |
Bosses | Challenges | Chapters | Characters | Items |
Monsters | Objects | Pickups | Trinkets | Unlockables |
The Witness Puzzle Solutions Walkthrough Guide
We have broken down our Witness walkthrough guide into separate pages, to make navigation a bit easier. There is one puzzle per page, and most of these puzzles result in the activation one of the light beams on the island upon completion. If you are looking for a specific puzzle, we have listed the puzzle name and corresponding page number in the links below.
- Page 2: The Symmetry Puzzle
- Page 3: The Desert Ruin Puzzle
- Page 4: The Monastery Puzzle
- Page 5: The Keep Puzzle
- Page 6: The Shady Trees Puzzle
- Page 7: The Marsh Puzzle
- Page 8: The Quarry Puzzle
- Page 9: The Jungle Puzzle
- Page 10: The Town Puzzle
- Page 11: The Bunker Puzzle
- Page 12: The Treehouse Puzzle
- Page 13: The Mountain Puzzle (Game Ending)
We’ve also got a complete guide to The Witness Windmill Puzzles. Head over there if you’re struggling to figure out what to do.
The Witness выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение
Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске The Witness, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.
Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.
Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!
Благодарим за внимание!
Game data[edit]
Configuration file(s) locationedit
System | Location |
---|---|
Windows | \data\Local.variables\The Witness\Launcher.variables |
macOS (OS X) | /The Witness.app/Contents/Resources/data/Local.variables~/Library/Application Support/The Witness/Launcher.variables |
Steam Play (Linux) | /steamapps/compatdata/210970/pfx/ |
Save game data locationedit
System | Location |
---|---|
Windows | \The Witness\ |
macOS (OS X) | ~/Library/Application Support/The Witness/ |
Steam Play (Linux) | /steamapps/compatdata/210970/pfx/ |
Save game cloud syncingedit
System | Native | Notes |
---|---|---|
Epic Games Launcher | ||
GOG Galaxy | ||
Origin | ||
Syncs up to 100 MB of game saves. Launcher preferences are also synced. |
Приступаем к установке Witness ноды
Для подключения нам нужно знать ip адрес сервера, логин и пароль. Если Вы воспользовались регистратором как Digital Ocean, то ip адрес сервера можно узнать в своих “проектах” как показано на скриншоте.
Подключаемся к серверу по SSH. Мы предлагаем использовать программу Putty
CentOS
Вводим логин (чаще всего root)
Копируем и вставляем пароль (для вставки просто нажмите правой кнопкой мыши, пароль в программе Putty не отображается визуально), после нажимаем Enter
Авторизуемся на бирже и в разделе Witnes копируем команду для установки витнеса
Вставляем в консоль полученный код и наблюдаем за установкой ноды витнеса
В конце Вы увидите результат
После голосования и утверждения на позицию активного заверителя вы будете добавлены в ротацию производителей блоков и должны будете производить блоки, подписанные вашим подписывающим ключом, получая вознаграждение в DEEX за каждый из них.
Debian
Вводим логин (чаще всего root)
Копируем и вставляем пароль (для вставки просто нажмите правой кнопкой мыши, пароль в программе Putty не отображается визуально), после нажимаем Enter
Авторизуемся на бирже и в разделе Witnes копируем команду для установки витнеса
Вставляем в консоль полученный код и наблюдаем за установкой ноды витнеса
В конце Вы увидите результат
После голосования и утверждения на позицию активного заверителя вы будете добавлены в ротацию производителей блоков и должны будете производить блоки, подписанные вашим подписывающим ключом, получая вознаграждение в DEEX за каждый из них.
Ubuntu
Вводим логин (чаще всего root)
Копируем и вставляем пароль (для вставки просто нажмите правой кнопкой мыши, пароль в программе Putty не отображается визуально), после нажимаем Enter
Авторизуемся на бирже и в разделе Witnes копируем команду для установки витнеса
Вставляем в консоль полученный код и наблюдаем за установкой ноды витнеса
В конце Вы увидите результат
После голосования и утверждения на позицию активного заверителя вы будете добавлены в ротацию производителей блоков и должны будете производить блоки, подписанные вашим подписывающим ключом, получая вознаграждение в DEEX за каждый из них.
Сюжет и геймплей
Игроку придётся начинать свои приключения со странного подвала, не знакомого дома, но не всё так страшно солнечный свет он увидит, выбравшись из этого дома. Но странности на этом не прекращаются, он оказывается на острове, на котором огромное количество тайн и загадок. И чтоб выяснить, кто он и почему здесь оказался, решить не одну головоломку, и первая находка это аудио запись, из которой он узнает, что путь на материк есть, но он не совсем близок и безопасен как бы казалось на первый взгляд. И загадочный голос, звучащий из записи, поведает историю острова, и возможно даст некоторые подсказки касаемо побега, из острова. Смысл самой игры которую можно скачать The Witness через торрент , заключается в следующем, исследование острова и всего что на нём находится, при этом игроку нужно решить не один десяток головоломок, которые можно обнаружить в самых неожиданных местах, поскольку территория внушает размерами, так что здесь смекалка, логика, и пространственное мышление пригодятся как нигде. И ещё одна приятная новость, в данной игре нет чёткой линейной сюжетной линии как таковой, так что можно начать с чего угодно. Так как разработчики не придерживались старых трюков, и не использовали знакомых всем загадок и тупиков. В итоге можно сказать The Witness скачать через торрент, и вперёд проверять на прочность свою смекалку, и всю находчивость, дабы выбраться из этого острова.
Особенности The Witness
- Графика поражает, своей неординарностью прорисовка природы, в самом реалистичном виде, к примеру деревья не выглядят как декорации, трава вокруг как будто живая, прорисовка зданий и конечно самих головоломок, можно сказать разработчики в этом плане постарались.
- Сюжетная линия необычная, поскольку её по сути нет, игроку предоставляется полная свобода действий, весь остров на котором он будет находиться в его распоряжении, и может сам игрок как и откуда ему начинать свой путь, и выбирать самостоятельно себе задания, которые ему хочется выполнять, но лёгких загадок здесь нет.
- Загадки и построение головоломок, не совсем обычны как для такого рода игр. Так для которых нужен необычный подход, терпением нужно запастись и временем, отведённым на их решение.
- Флеш игра, прохождение не занимает месяцев прохождения, по этому не наедает, а напротив лишь подталкивает к решению всех поставленных задач перед игроком, ведь интересно, что в самом конце.
- Геймплей, на удивление подобран только на пользу игрока, он позволяет трепетно выполнять, задания, которые требуют чёткости, и сложности в исполнении, также передвижении героя по просторам игрового мира.
На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать The Witness через торрент бесплатно.
Голосование за витнес
Для того, чтобы нода подписывала блоки, за нее требуется проголосовать. Голоса, которые пользователи отдали за тот или иной витнес, засчитываются в течении 60 минут. Для голосования пользователям необходимо:
- Перейти в раздел “Голосование”
Зайти на вкладку заверители и нажать кнопку “Отменить”
Находим нужный нам витнес и нажимаем на кнопку “переключить голос”, чтобы рядом с ним появилась галочка как на скриншоте.
Убеждаемся в активности витнеса кнопку “Сохранить”
Подтверждаем операцию
После аккаунт обновит информацию и в качестве заверителя будет выступать введенный witness.
Other information[edit]
APIedit
Technical specs | Supported | Notes |
---|---|---|
Direct3D | 11 | |
Metal support |
Executable | 32-bit | 64-bit | Notes |
---|---|---|---|
Windows | |||
macOS (OS X) |
- Metal supported Mac is required.
Configuration file structure and optionsedit
- This lists all the possible variables that can be used with the games configuration file, however developer does point out that some of these settings can break the game in non-obvious ways.
Description | |
---|---|
low_res_reflections | Force reflections to be low resolution. Can be true or false. |
shadow_quality | |
sun_shadow_resolution | Resolutions of shadows cast by the sun. Can be 256, 512, or 1024. |
point_shadow_resolution | |
allow_non_essential_spot_lights | |
antialias_panel_rendering | Enables additional anti-aliasing for the puzzle panels. Can be true or false. |
fxaa_panel_rendering | |
panel_mipmaps | |
grass_detail | |
grass_fade_begin | |
grass_fade_end | |
mipmap_filter_quality | |
skip_mipmaps | Changes texture resolution. Lower is better. Can be , 1, or 2. |
aa_mode | 2 for FXAA, 0 for no FXAA. Other values are the same as 0. |
msaa_sample_count | Sets number of MSAA samples. Can be 1 for 2x, 2 for 4x and 3 for 8x. |
msaa_coverage | |
msaa_coverage_sample_count | |
panel_render_width | Value must be a power of two. Values below 512 are not recommended. |
render_width | Changes rendering width. Can also be set with command line argument -width. |
render_height | Changes rendering height. Can also be set with command line argument -height. |
dynamic_resolution | Dynamically changes the resolution to maintain framerate. Can be true or false. |
show_config_dialog | Show configuration dialog before starting the game. Can be true or false. |
- See for the location of the file on each system.
- These need to be added to a graphical quality category called (or , ).
Command line parametersedit
- See command line arguments on how to use the following options.
Parameter | Description |
---|---|
-width | Force a specific width. |
-height | Force a specific height. |
-language | Force a specific language: |
-vr | Enables Oculus Rift support. |
-fullscreen | Enables fullscreen mode. |
-windowed | Enables windowed mode. |
-no_window_border | Hides window border. |
-no_hud | Disables the HUD. |
-profile | Set render quality: |
-no_log | |
-no_sound | |
-no_entities | |
-new_game | |
-demo | |
-non_interactive | |
-no_svn | |
-map | |
-centered | |
-profiling | |
-skip_config_dialog | Suppress the launcher when you start the game |