Фауна: below zero

Файлы, драйверы и библиотеки

Практически каждое устройство в компьютере требует набор специального программного обеспечения. Это драйверы, библиотеки и прочие файлы, которые обеспечивают правильную работу компьютера.

  • Скачать драйвер для видеокарты Nvidia GeForce
  • Скачать драйвер для видеокарты AMD Radeon

Driver Updater

  • загрузите Driver Updater и запустите программу;
  • произведите сканирование системы (обычно оно занимает не более пяти минут);
  • обновите устаревшие драйверы одним щелчком мыши.

существенно увеличить FPSAdvanced System Optimizer

  • загрузите Advanced System Optimizer и запустите программу;
  • произведите сканирование системы (обычно оно занимает не более пяти минут);
  • выполните все требуемые действия. Ваша система работает как новая!

Когда с драйверами закончено, можно заняться установкой актуальных библиотек — DirectX и .NET Framework. Они так или иначе используются практически во всех современных играх:

  • Скачать DirectX
  • Скачать Microsoft .NET Framework 3.5
  • Скачать Microsoft .NET Framework 4
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2008 (32-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2008 (64-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2010 (32-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2010 (64-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2012 Update 4
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2013

Upgrades & Customization

The Snowfox is constructed on the Snowfox Hoverpad, as well as being customized on it. To equip an upgrade module, open the «Access Upgrades» panel on the left side of the Snowfox, then drag the upgrade into the slot.

The Snowfox currently has only one upgrade slot. Possible upgrades listed are boost intensity, silent running, power efficiency, acceleration, and max speed.

Module Function Source Debug Spawn

Snowfox Jump Module

Booster configuration allows the Snowfox to initiate short jumps across terrain. Data Boxes

Glacial Basin (-1515, 11, -1038)

hoverbikejumpmodule

Snowfox Ice Worm Attack Reduction Module

Reduces the amount of attacks by Ice Worms.

Data Boxes

Arctic Spires (-1096, 61, 332)

hoverbikeicewormreductionmodule

Biology

Prior to being uploaded to Data Hubs, members of the Architects were non-bipedal and were approximately 50% larger than the average human, putting them at around 9 feet tall by today’s figures. They are also seemingly able to transfer consciousness’ through multiple bodies without any ill effects. According to Al-An, his kind are able to see beyond the physical realm, but are not above it.

Architects were most likely composed of both organic and mechanical parts, given that they were infected with Kharaa, and the bacterium was «uploaded» to their core worlds. The term of «seed» used in their description could refer to an organic seed, or possibly one inside a computer. Al-An claims that «My kind navigates spacetime in conjunction with bio-mechanical vessels, altered and evolved over time to serve our needs», which implies that the Architects were biomechanical in nature and had actually augmented their species to suit their needs, with bodies being easily replaceable. Al-An states that his kind had a original form which they threw away because it was hardly useful. This comment also confirms that they are part mechanical.

They are known to have had an extremely long lifespan, as evidenced in a data bank entry by the mention of a ninety-six year old Architect being considered very young. The same individual was near 700 Earth-years old (born 1,708 Earth-years ago) when its body became infected after the Kharaa outbreak and the consciousness was stored in a data hub. It is unknown if this lifespan is naturally long, or augmented like Paul Torgal’s, who had expected to live to the age of 160. Most likely it is a combination of the two.

Overview

The Seatruck is an adaptable vehicle that can serve as anything from an agile mini-sub to a mobile seabase. With the ability to detach its front section, it allows the player to haul resources and equipment to an area of interest and then conduct exploration of even fairly narrow spaces without worrying about air supply. It is ideal for exploring the deeper biomes and for getting to places quickly and safely.

It requires Energy to function, with sockets for two Power Cells on the top of the cab module. The vehicle has its own Oxygen supply, and will replenish the player’s oxygen unless the power has been depleted. The Seatruck Cabin can be docked in the Moonpool to recharge. When docking, all modules automatically detach to allow the cabin to enter the Moonpool. The player can also manually detach the modules at any time by either going to the roof of a module and pulling it away, or pulling the lever on the left-hand side of the cab.

The Seatruck Cabin has a health meter, and reaching zero will cause the cabin to explode, but leaves any connected modules unaffected. The Seatruck Cabin can take damage from being below its crush depth, being attacked by hostile fauna, or by colliding with terrain or objects. Seatruck modules have individual health meters, though at present the game can only display the health of a maximum of five modules in the main cab display. Damage can be repaired with the Repair Tool, but only from outside. Unlike the main cabin, Seatruck modules are unaffected by crush depth.

Entering and exiting the Seatruck varies depending on its precise configuration and orientation. With just the cab, entering and exiting the vehicle is done using the roof-mounted hatch, and Robin Ayou will immediately take the controls on entering. With at least one module attached that is not the Seatruck Docking Module, the vehicle can be entered from either the roof hatch or the rear door. The Docking Module has no rear door, and instead uses a roof hatch like the cab. However, upon either quitting the game and reloading the save while piloting the Seatruck, or dying and respawning inside the cab, the player will spawn in standing position, similar to how the player would enter the vehicle when one or more modules are attached. This occurs regardless of whether modules are attached to the cab or not.

Entering and exiting both change when modules are attached. On entry, Robin will be standing in the vehicle with the driver’s seat folded down, and can walk around inside it or manually take the controls. On leaving the controls, she switches back into this state, and has to manually leave the vehicle via the ladder on the right-hand wall of the cabin, or through the last of the attached modules.

If the Seatruck is at a steep incline upwards or downwards, this behavior is overridden and Robin will enter and exit the cab as if it is disconnected from the rest of the vehicle. The rear door will place Robin directly into the cab at such an angle.

The cab is the only part of the vehicle that has a power supply, and if it is detached, any other modules will act like an unpowered base, with no oxygen generation and the Seatruck Fabricator Module unable to operate. The player also cannot use the Tether Tool to jump to the Seatruck Teleportation Module if the cab is not connected.

The Habitat Builder cannot be used to place objects inside any part of the Seatruck.

Upon entering a Seatruck, the player’s inventory will be secured and items will not be lost in the event of , regardless of attached modules. The player will respawn in the Seatruck.

Databank Entry

Seatruck

The seatruck is an advanced underwater vehicle with attachable, modular cabins for maximum adaptability in the field.

Main Cabin:
— Small and nimble when unencumbered by additional modules, the main cabin alone is comparable in speed to the seamoth
— A wide, reinforced glass viewing window provides excellent forward visibility while at the helm
— Retractable helmsperson’s chair, no expense spared
— Unlike the larger cyclops submarine, the seatruck does not support the addition of internal modules like fabricators
— However it can be upgraded to enhance its speed, towing power and crush depth, amongst other things

Ratings:
— Speed: Variable depending on cargo
— Crush Depth: 150m (Upgradeable)
— Power: 2x replaceable power cells
— Upgrade module slots: 4
— Persons: 1+

Additional Modules:
— Bespoke cargo modules can be attached to the rear of the main cabin, providing a range of powerful benefits
— Available modules include fabricators, docking stations, habitation sections and, of course, plenty of storage
— Additional cargo modules reduce the seatruck’s speed, maneuverability and power efficiency
— Additional modules can be jettisoned directly from the main cockpit controls to enable exploration of tight spaces, or in case of emergency

‘The Seatruck: Competing products are trucking hell.’

Source: Scan Seatruck fragments

Biomes

Above Water Biomes

Biome Depth Range Resources Points of Interest

Arctic Spires

Above sea level
  • Blue Trivalve Egg
  • Copper Ore
  • Diamond
  • Fevered Pepper
  • Ion Cube
  • Lithium
  • Quartz
  • Silver Ore
  • Snowball
  • Snow Stalker Fur
  • Titanium
  • Architect Cabling
  • Arctic Spires Cache
  • Greenhouse
  • Principal Architect Teleporter

Delta Island

Above sea level
  • Copper Ore
  • Crystalline Sulfur
  • Diamond
  • Gold
  • Ion Cube
  • Snowball
  • Titanium
  • Communications Tower
  • Delta Station
  • Material Analysis Station

Glacial Basin

Above sea level
  • Copper Ore
  • Diamond
  • Fevered Pepper
  • Frost Vase Plant
  • Magnetite
  • Quartz
  • Ribbon Plant
  • Silver Ore
  • Snowball
  • Snow Stalker Fur
  • Titanium
  • Auxiliary Architect Teleporter
  • Frozen Leviathan
  • Parvan’s Bunker
  • Phi Robotics Center

Glacial Bay

Above sea level — 70 meters
  • Copper Ore
  • Fevered Pepper
  • Ion Cube
  • Quartz
  • Silver Ore
  • Snowball
  • Titanium

Underwater Biomes

Biome Depth Range Resources Points of Interest

Arctic

0 — 480 meters
  • Blue Trivalve Egg
  • Copper Ore
  • Creepvine Sample
  • Diamond
  • Fevered Pepper
  • Frost Vase Plant
  • Gold
  • Ion Cube
  • Lithium
  • Magnetite
  • Pengwing Egg
  • Ruby
  • Silver Ore
  • Snowball
  • Snow Stalker Fur
  • Titan Holefish Egg
  • Titanium
  • Ground Sampler
  • Marguerit’s Greenhouse
  • Satellite

Arctic Kelp Forest

20 — 150 meters
  • Copper Ore
  • Creepvine Sample
  • Creepvine Seed Cluster
  • Lead
  • Pengwing Egg
  • Pinnacarid Egg
  • Quartz
  • Silver Ore
  • Titanium

None

Lilypad Islands

0 — 340 meters
  • Copper Ore
  • Gel Sack
  • Glow Whale Egg
  • Gold
  • Metal Salvage
  • Quartz
  • Silver Ore
  • Table Coral Sample
  • Titanium
  • Mercury II
  • Omega Lab

Purple Vents

0 — 160 meters
  • Crashfish Egg
  • Crystalline Sulfur
  • Lithium
  • Metal Salvage
  • Quartz
  • Salt Deposit
  • Mercury II
  • Water Analysis Station

Shallow Twisty Bridges

0 — 40 meters
  • Copper Ore
  • Gold
  • Lead
  • Quartz
  • Ribbon Plant
  • Silver Ore
  • Snowball
  • Titanium

None

Sparse Arctic

0 — 140 meters
  • Arctic Ray Egg
  • Brinewing Egg
  • Copper Ore
  • Quartz
  • Salt Deposit
  • Snowball
  • Titanium

None

Thermal Spires

0 — 280 meters
  • Copper Ore
  • Diamond
  • Gold
  • Lead
  • Lithium
  • Metal Salvage
  • Silver Ore
  • Titanium

None

Tree Spires

70 — 460 meters
  • Gold
  • Ion Cube
  • Lithium
  • Quartz
  • Ruby
  • Silver Ore
  • Spiral Plant Clipping
  • Titanium
  • Uraninite Crystal

Twisty Bridges

50 — 240 meters
  • Copper Ore
  • Lead
  • Quartz
  • Salt Deposit
  • Silver Ore
  • Table Coral Sample
  • Titanium

World Edge

0 — 8192 meters

None

None

Underwater Caves

Biome Depth Range Resources Points of Interest

Arctic Kelp Caves

40 — 140 meters
  • Copper Ore
  • Crashfish Egg
  • Crystalline Sulfur
  • Gold
  • Ion Cube
  • Quartz
  • Root Pustule
  • Salt Deposit
  • Sea Monkey Egg
  • Silver Ore
  • Titanium
  • Array Module
  • Obelisk
  • Water Analysis Station

Crystal Caves

320 — 720 meters
  • Crashfish Egg
  • Copper Ore
  • Crystalline Sulfur
  • Diamond
  • Kyanite
  • Lead
  • Lithium
  • Magnetite
  • Nickel Ore
  • Quartz
  • Ribbon Plant
  • Rock Puncher Egg
  • Ruby
  • Titanium
  • Uraninite Crystal

Deep Lilypads Cave

320 — 630 meters
  • Flowering Spore
  • Gold
  • Young Cotton Anemone
  • Magnetite
  • Nickel Ore
  • Ruby
  • Silver Ore
  • Squidshark Egg
  • Titanium
  • Uraninite Crystal
  • Yellow Trivalve Egg

Deep Purple Vents

160 — 480 meters
  • Crystalline Sulfur
  • Gel Sack
  • Ion Cube
  • Lithium
  • Salt Deposit
  • Uraninite Crystal

Deep Twisty Bridges

250 — 380 meters
  • Diamond
  • Gel Sack
  • Gold
  • Ion Cube
  • Lithium
  • Titanium

Fabricator Caverns

630 — 950 meters
  • Copper Ore
  • Gold
  • Kyanite
  • Nickel Ore
  • Quartz
  • Ribbon Plant
  • Silver Ore
  • Titanium

Glacial Connection

0 — 230 meters
  • Copper Ore
  • Creepvine Sample
  • Ion Cube
  • Jellyfish Egg
  • Magnetite
  • Ribbon Plant
  • Silver Ore

None

Koppa Mining Site

90 — 300 meters
  • Copper Ore
  • Diamond
  • Gold
  • Rock Puncher Egg
  • Ruby
  • Silver Ore
  • Titanium

Lilypads Crevice

180 — 380 meters
  • Copper Ore
  • Gel Sack
  • Gold
  • Lily Paddler Egg
  • Nickel Ore
  • Ruby
  • Silver Ore
  • Titanium

Thermal Spires Caves

50 — 245 meters
  • Cryptosuchus Egg
  • Diamond
  • Gold
  • Lead
  • Silver Ore
  • Titanium

Twisty Bridges Caves

170 — 200 meters
  • Brute Shark Egg
  • Copper Ore
  • Crashfish Egg
  • Crystalline Sulfur
  • Gold
  • Silver Ore
  • Table Coral Sample
  • Titanium

Разное

  • В игре всего можно отыскать две взрослые особи, которые находятся только на локации Вулканических деревьев, каждый из которых охраняется одним красным хелицератом.
  • Являются взрослой версией Детёнышей термального сада, которые плавают в толще воде вокруг взрослых особей.
  • Внутри на «островах» можно найти гелеобразный мешочек и спиралевик. Последний при срезании даёт синтетические волокна (в ранних версиях), а в последних версиях и релизе – его «вырезку». Так же в самых ранних версиях был только краснотарник и гелеобразный мешочек в больших количествах.
  • Высота около 110 метров.
  • Внутри растут безымянные водоросли в небольшом количестве.
  • Никак не реагирует на происходящее вокруг.
  • Название дословно переводится, как «обдуваемый сад» или «сад-клапан».
  • Для создания через консоль: spawn largeventgarden и spawn smallventgarden, если нужен их детёныш.
  • Защищает от всех других опасных животных, если спрятаться внутри.
  • Хелицераты не атакуют их, не воспринимая как за свою пищу.

Поведение

Рапокрыл имеет весьма уникальное нападение. Пересыщенный охлажденный солевой раствор вытесняется через рот сокращением упругого пузыря. Поскольку этот раствор гораздо холоднее окружающей его среды, вода в непосредственном контакте с ним замерзает. Во время охоты, существо увеличивая живот, готовится к выпуску раствора. Увеличенные грудные плавники рапокрыла используются для поддержания солевого раствора при сверхнизких температурах; полностью раскрывая их он увеличивает потерю тепла, сохраняя солевой раствор в пузыре холодным.

Рапокрыл нападет и может заморозить Робин. Это не наносит никакого ущерба, но оставляет игрока беспомощным, и он медленно тонет в течение нескольких секунд.

Modules

Seatruck modules can be attached to the back of the cab and can be linked to each other. Modules have a distinct «back» and «front» and must be connected the right way around. The modules can be controlled to a limited extent by interacting with the grab-bar on the roof at the front of each module, but they can only be moved extremely slowly this way. This is primarily to allow the player to manually re-configure the Seatruck, and can decouple or re-couple the modules. After being detached, a module will have to be pulled some distance away from whatever it was detached from before it will attempt to re-attach.

Modules decrease the overall speed of the cabin when attached. This effect increases as the number of additional modules increases.

Module Function Source Debug Spawn
Cabin Base module of the Seatruck. Functions as a small submarine by itself and can be extended with further modules.
  • Purple Vents
  • Thermal Spires
  • Twisty Bridges
seatruck

Aquarium Module

A module with two aquariums that captures nearby fish.
  • Lilypad Islands
  • Purple Vents
seatruckaquariummodule

Docking Module

A module that must be on the end of the Sea Truck that allows for the Prawn Suit to be docked. seatruckdockingmodule

Fabricator Module

A module with a Fabricator, used to craft Sea Truck upgrades.
  • Deep Twisty Bridges
  • Purple Vents
seatruckfabricatormodule

Sleeper Module

A module with a Bed, Jukebox, and Picture Frame. seatrucksleepermodule

Storage Module

A module with five small storage lockers. seatruckstoragemodule

Teleportation Module

A module that comes with a tether tool that allows the player to teleport back to this module at any time. seatruckteleportationmodule

Events of Subnautica: Below Zero (New story)

Xenoworx and Alterra

  • Alterra starts funding XenoWorx, supplying with tools, resources, and money; this includes an all-new Alterra PDA.
  • XenoWorx is branded as «an Alterra initiative.»

Sam and Robin Ayou

  • Sam receives a job from Alterra for an extraplanetary mission to 4546B.
  • Robin has mixed feelings about Sam’s job but congratulates her anyway.
  • Sam sends pictures of her base to Robin and keeps in contact with her.
  • Robin receives a notice of death from Alterra that states that Sam has died in a tragic accident.
  • Robin takes a passenger shuttle from Cal to head to 4546B and find out what happened to Sam.

Sector Zero

  • Robin’s ship is hit by a meteor and crash-lands in Sector Zero of Planet 4546B.
  • Robin escapes into the water and finds the Drop Pod that was deployed during descent.
  • Robin searches for Sam with the use of the picture Sam sent.

Sanctuary

  • A voice sends an S.O.S to Robin.
  • The voice requires a storage system and refers to Robin’s cerebral cortex as a suitable component which Robin misinterprets as her PDA.
  • Robin attempts to transfer the voice’s consciousness into her PDA. But the voice transfers into her brain.

Delta Station

  • Robin’s PDA detects a beacon signal on the Delta Island.
  • Robin receives a record message from an unidentified woman.
  • Robin encounters the woman, and the woman warns Robin to get off her land.
  • Marguerite Maida requests that Robin hacks the Communications Tower on the Delta Island.
  • Robin inserts a Test Override Module into the mainframe of the tower, causing it to malfunction.

Marguerit’s Greenhouse

  • After Robin hacked the Communications Tower, She receives a call from Marguerit. Robin learns about the location of Marguerit’s Greenhouse.
  • Robin arrives at Marguerite’s Greenhouse, Marguerit is planting Preston’s Plant and talking to Robin about her opinions of Alterra and Sam.

Omega Lab

  • Omega Lab according to the clue of Alterra Facility Map.
  • Robin explores Omega Lab and discovers that the Lab was sabotaged.

Phi Robotics Center

Robin arrives at Phi Robotics Center and notes that it was where Sam worked.

She finds the Spy Pengling lab, Zeta’s office, the kitchen, and The Administration office.

Phi Excavation Site

Robin finds the site of Sam’s death, as well as her necklace nearby. She finds the Frozen Leviathan.

She completes her sister’s work and cures it.

Architect Phase Gate Facility

  • Robin arrives at Architect Phase Gate Facility.
  • Al-An opens a Phasegate to a unknown location. He tells Robin to finish any remaining business on the planet, and then leaves.
  • Robin goes through the phase gate where Al-An is opening a Large Phasegate. He gives Robin a pair of Architect Arms to help align energy masts to build a Architect Ship to fly through the Large Phasegate.
  • Al-An builds and teleports to the ship, linking with it. Robin then also teleports on board.
  • Al-An starts the ship, and flies through the Phasegate. He and Robin then Fly through a asteroid field, to a Second Phasegate to reach the Homeworld. We see what looks like a large Architect city, and then the credits roll.

Appearance

The Snow Stalker has a broad snout filled with long sharp teeth that stick out even when the mouth is closed, giving a snaggle-toothed appearance. Two pairs of the teeth are greatly enlarged to form tusks that protrude upwards from the bottom jaw. In addition to these two pairs of tusks, a single, smaller tusk is borne on the lower jaw, positioned in the center and pointing forwards.

On top of the head is a fin-shaped crest that appears to be a modified dorsal plate. The crest is grey in color aside from a small cyan strip towards the base that glows in the dark, these strips are likely for the purpose of looking like eyes to intimidate, however the real eyes lie behind the mouth. Oddly, the Snow Stalker’s tongue glows the same bright cyan color as the stripes on its head and the tip of its tail.

The animal’s body is almost entirely covered in shaggy white fur, with horizontal grey stripes along the back. Areas of the body that are exposed show smooth grey skin. A row of grey, sharp dorsal plates runs from the neck to around one third of the way down the tail.

The Snow Stalker has four squat limbs covered in fur, each limb ending with four long claws on the feet. Additionally, the forelimbs possess a dewclaw on the inside of the ankle. The body ends with a long tail that tapers to a point, the very tip of which glows cyan.

In size the Snow Stalker is comparable to the very largest polar bears, standing around 10-11 feet (3.05-3.35 meters) on its hind legs.

Gallery

Side of the Snowfox

Front

Back

Piloting the Snowfox

Snowfox interface

Snowfox Upgrades Access Panel

Snowfox concepts

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

[[Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design Process — by Evgeny Park

Snowfox Design

The Snowfox on a Hoverpad

Model from Sketchfab

Действия до событий игр

Эра Архитекторов

  • Во время планового расширения сети в другие миры Архитекторы обнаруживают бактерию Хараа.
  • Инфекция проникает в центральные миры цивилизации. После 143 миллиардов смертей центральные миры помещаются в карантин. Для разработки вакцины образцы бактерии распределяются по изолированным центрам исследования болезни, в том числе на планету 4546B, Рукав Ариадны.
  • Архитекторы захватывают морского императора и помещают его в главный изоляционный комплекс.
  • В результате инцидента центр исследования болезни оказывается разрушен, одно подопытное существо пропадает без вести. Чтобы не поддаваться воздействию бактерии, Архитекторы загружают себя в святилища. Запущен протокол планетарного карантина: активирована карантинная охранная платформа «земля-воздух».
  • Хараа заражает планету. Массовое вымирание уничтожает большинство видов и способствует быстрой адаптации среди большинства оставшихся.

«Меркурий II»

Примерно за 30-100 лет до крушения «Авроры».

Космический корабль неизвестного трансгосударства «Меркурий II» терпит крушение на планете 4546B в Секторе Ноль.

«Дегази»

Примерно за 10 лет до крушения «Авроры».
  • Монгольский космический корабль «Дегази» направляется к недавно построенной космической станции корпорации «Торгал».
  • Находясь в окрестностях 4546В, капитан судна принимает решение высадиться на планету с целью геологической разведки на наличие полезных ископаемых. Карантинная охранная платформа «земля-воздух» сбивает судно.
  • Выжить удаётся 3-м членам экипажа, их спасательную капсулу прибивает к острову, плавающему над Кратером. Здесь они строят свою первую базу.
  • Из-за непогоды, а также в поисках жизненно важных ресурсов и ответов на вопрос: «Что же сбило «Дегази»?», выжившие строят ещё 2 подводные базы, уходя глубже под воду.
  • Через несколько месяцев в результате инцидента капитан «Дегази» погибает, а 1 член экипажа оказывается в Секторе Ноль.
  • Вернувшись на первую базу, сын капитана через несколько месяцев умирает от Хараа.

Запуск «Авроры»

Корпорация «Альтерра» запускает «Аврору» для постройки фазовых врат в Рукаве Ариадны. Второстепенная задача миссии «Авроры»: поиск и спасение экипажа «Дегази».

Subnautica: Below Zero существенно отличается от первой части

Если вы никогда не играли в первую часть Subnautica, но вас заинтересовала Below Zero, мы настоятельно рекомендуем скачать и пройти оригинал игры, прежде чем отправляться на исследование вечной мерзлоты и покорение новых территорий. Поскольку в этих играх не так много сюжета, пройдя предыдущую часть, вы получите больше представления о том, что вообще происходит в этом мире.

Самое основное, что вы упустите, начав играть сразу во вторую часть Subnautica – опыт исследования огромного океана и стиль Minecraft, из-за которого эта игра стала такой популярной. Однако если вам не интересно знать все подробности сюжета, можете сразу начинать со второй части.

Gallery

Front view

Side view

Back view

Dorsal view

Ventral view

Size comparison to the player

Front view

Side view

Back view

Dorsal view

Ventral view

Concept art with infosheet

More Trivalve designs

Subnautica Below Zero — Trivalve wave
Waving animation

Subnautica Below Zero — Trivalve wave 2
Second waving animation

Subnautica Below Zero — Trivalve tickle
Tickling animation

Subnautica Below Zero — Trivalve pet
Petting animation

Subnautica Below Zero — Trivalve peekaboo
«Peekaboo» animation

Subnautica Below Zero — Trivalve feed
Feeding animation

Subnautica Below Zero — Trivalve feed 2
Second feeding animation

Model from Sketchfab

Life Prior to Below Zero

Prior to her sister’s arrival on 4546B, Sam worked at the Phi Robotics Center under the supervision of Zeta Landon. It was at this lab that she invented the Spy Pengling. Sam was known to frequently misuse her creations, having used them to survey the off-limits Frozen Leviathan research site, as well as spy on Marguerit Maida.

While working in Sector Zero, Sam began a relationship with Danielle Valenti. Due to the nature of Danielle’s work, their relationship became shaky in the days leading up to Sam’s death.

At an unknown point in time, Sam was demoted from her position and sent to work at Outpost Zero. The reason for her demotion is currently unknown.

Роль в истории

Первый сюжет

Во время поисков Серика Джевова, Робин Гудолл выходит к данному комплексу «Ноль», однако её путь преграждает силовое поле. Инопланетный голос пытается сказать, что доступ запрещен (и любые попытки взлома будут решительно пресечены, при этом голос называет Робин полным именем и фамилией – это было версией до релиза первого сюжета), но метеорит врезается в гору, где расположен комплекс. Комплекс содрогается от удара и неизвестный Голос обрывается на полуслове, а другой, механический голос сообщает о повреждениях, данные которого отправляет в святилище «Ноль», а также говорит о низком уровне энергия оного и замолкает. Опешив от этих быстро текущих событий, Робин рассказывает всё сестре, Саманте Гудолл. Та в свою очередь просит Робин поспешить эвакуироваться (предупреждает о приближении грозы, грохот грома подтверждает, что гроза уже прибыла), на что главная героиня соглашается.

В дальнейшем Робин вернётся сюда вместе с Ал-Аном, чтобы сбежать от «Альтерры», что преследует их по пятам и угрожает их свободе: Ал-Ан в новом физическом обличии ждёт главную героиню в вестибюле с белой скрижалью, взятую у Маргарет Мэйды. С её помощью Робин отключает силовое поле и вместе с пришельцем проходит внутрь комплекса, пока не добираются к телепорту, который их перенесёт к комплексу фазовых врат архитекторов над этим местом.

Второй сюжет

Робин и Ал-Ан встречаются в этом месте после сборки последнего в изготовительной базе. Пришелец настраивает в данном комплексе генератор, попутно разговаривая с главной героиней, пока не останавливается в задней комнате с телепортом, который перенесёт обоих в комплекс фазовых врат архитекторов далеко от этого места на высокой горе в локации tundra void.

Главная героиня может прибыть сюда и раньше по сюжету, однако ничего не случится.

Игровая база данных

Рапокрыл

Хищник среднего размера, известный своей способностью плеваться переохлаждённой солёной водой, замораживая свою добычу издалека.
— Большой пузырь на нижней стороне туловища заполняется морской водой во время плавания
— Часть воды отфильтровывается через внутреннюю мембрану, оставляя после себя концентрированный солевой раствор
— Два плоских, прозрачных и растягивающихся плавника действуют как радиаторы, отводя тепло и охлаждая содержимое пузыря
— Затем рапокрыл может сжать свой пузырь, извергнув переохлаждённый рассол и заморозив морскую воду на расстоянии нескольких метров от него
Хотя теплокровные формы жизни могут получить незначительные травмы при контакте с рассолом, он всё же не достаточно холоден, что бы заморозить большинство позвоночных. Настоящая опасность заключается в том, что беспомощная, заключённая в глыбу льда жертва опускается всё ближе и ближе к челюстям рапокрыла.
Оценка: остерегайтесь полного пузыря

Геймплей

Основой геймплей остался тем же: вы плаваете под водой, собираете ресурсы, строите жилые модули и транспорт, чтобы погружаться ещё глубже. Так как здесь есть элементы выживания, то необходимо следить за показателями воды, еды и воздуха. Но вам не придётся в панике искать пропитание — кругом полно рыбы, которую можно есть после приготовления, а те, из которых можно добыть воды, в изобилии плавают на небольшой глубине.

С появлением баллонов большой ёмкости и транспорта о воздухе можно будет почти забыть. В Subnautica: Below Zero появилось больше геймплея на суше, но там вместо воздуха надо следить за показателями температуры. И опять же, после создания тёплого костюма и специального средства передвижения эта проблема пропадёт.

Вместо огромной подводной лодки и маленького батискафа, в Below Zero решили сделать модульное средство передвижения. К «Мореходу» можно добавить модули, которые вам больше нравятся, превратив его в универсальную плавучую базу. При этом модули можно в любой момент отстегнуть, чтобы увеличить проходимость и манёвренность. Только из-за этих изменений костюм «Краб» стал полностью бесполезным. Это устройство, которое не плавает, а ходит по морскому дну. С его помощью можно собирать ресурсы из больших образований. И если раньше он был необходим для глубоководных погружений, то теперь все задачи можно выполнять на «Мореходе», а ресурсов стало очень много. Я прошёл игру не напрягаясь и без использования «Краба».

С одной стороны, модульный транспорт действительно упрощает жизнь, но с другой — разработчики забыли про баланс повествования. Это касается не только транспорта, но и некоторых жилищных модулей. Выжить на планете и завершить сюжетную линию можно, построив минимум модулей и элементов. Вам даже подводный гараж не особо и нужен. В этом, конечно, есть какой-то элемент свободы — каждый пройдёт игру так, как захочет, но в оригинальной Subnautica всё это было довольно грамотно сбалансировано и совсем не мешало.

Игровая база данных

Данные о местоположении святилища «Ноль» (вырезано)

Святилище «Ноль» было обнаружено несколько месяцев назад, оно работало на малой мощности. Все попытки проникнуть в комплекс провалились. Оно расположено среди так называемых «извилистых мостов», в области плотной макро-флоры с глубиной от 100 до 300 м.
Быстрый рост трубчатых органических «мостов» в этой области не даёт проложить к комплексу постоянный маршрут. Его можно найти на глубине 200 м, а подрядчикам рекомендуется использовать визуальные ориентиры для поиска подходящего пути.
Инопланетные архитекторы построили множество святилищ на 4546B. Их назначение – содержать и хранить состояние сознания инопланетян для последующего восстановления при необходимости. Хотя многие личности укрылись в этих святилищах, когда болезнь «хараа» вырвалась на свободу, большинство погибло раньше, чем смогла их достичь. Из тех святилищ, к которым мы получили доступ, ни одно не содержало полноценное инопланетное сознание, а если бы и содержало, то неясно, что можно было бы извлечь из этих данных. Тем не менее, над этим работают наши лучшие люди.
Куб-накопитель архитекторов

В то время как человеческая цивилизация столетиями пыталась разработать удачную технологию «симулятора целого мозга», Архитекторы, по всей видимости, построили платформу для достижения этого Святого Грааля технологии продления жизни.
Физически куб хранения состоит из повторяющихся массивов квантовых голографических слоёв-накопителей, поддерживающих сверхплотную ёмкость записи в 35 бит на электрон.
Энергетическое поле, питающее подвешенный и одушевлённый куб, также служит источником питания для программного обеспечения, позволяя сохраняемому разуму поддерживать сознание на период хранения.
После завершения передачи сознания из куба компоненты становятся инертными. Без возможности присутствовать и тщательно наблюдать за процессом резервного копирования сложно определить, как работает передача и происходит ли она в самом деле без потерь.

Игровая база данных

Термальный сад

Термальный сад — это стационарный левиафан, прикрепляющийся над геотермальными источниками и вмещающий подводную растительность в своём похожим на колокол нутре.
Якорные щупальца: Термальный сад на дне вокруг источников удерживают шесть щупалец. Каждое щупальце заканчивается набором толстых изогнутых крюков, растущих вниз, прочно удерживая термальный сад на месте.
Прозрачный колокол: Полый колокол термального сада имеет узкое отверстие, достаточно большое, чтобы пропустить внутрь человека. Термальный сад кормится бактериями-термофилами и прочими микроорганизмами, которые исторгает источник внизу. Верх колокола также имеет отверстие, через которое непрерывно выводится вода для поддержания постоянного внутреннего давления.
Симбиотические отношения: Колокол содержит шесть ветвящихся платформ, напоминающих кораллы. Эти платформы содержать подводные растения, защищая их от поедания травоядными рыбами. Взамен растения поглощают и синтезируют некоторые из тяжелых металлов и газов, испускаемых источниками внизу.
Оценка: Безобидный, богатый питательными веществами, содержит растения.

Subnautica: Below Zero выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение

Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Subnautica: Below Zero, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.

Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.

Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!

Благодарим за внимание!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector