Ydwin
Содержание:
Совет тринадцатый — Подготовка
Для начала, запомните лишь то, что свою группу лучше постоянно держать около врагов в режиме «Скрытность», тем самым сможете наносить удар первыми! В итоге, вы будете выигрывать не только лишь в инициативе, но и ещё в количестве здоровья. Кроме этого, постоянно распределяйте зелья вместе с едой между героями и слотами, чтобы вы в любой момент могли воспользоваться поддерживающими группу предметами в любой момент.
Ещё одна важная делать игры, которая несомненно поможет вам — это иметь сразу несколько разных комплектов брони и оружия для ваших героев. Дело в том, что практически каждый враг в игре имеет свою определённую уязвимость к чему-либо, поэтому вам же полезней будет бить своих врагов по слабым местам, чтобы повысить свои шансы на победу!
Как заполучить Корнет Волн
Естественно, криминальный авторитет не стал бы просить вас о чем-то законном. Чтобы получить необходимый для выполнения задания предмет, придется прибегнуть к грязным приемам или даже кого-нибудь убить.
Направляйтесь в Змеиный Венец и найдите поместье Такано. Там в дальних комнатах, в одном из сундуков (см. картинку выше) находится тот самый Корнет Волн. Если у вас прокачана Механика, вы сможете взломать замок самостоятельно. Если же нет, вам нужен ключ, который находится у хозяина дома. Чтобы заполучить артефакт, попытайтесь украсть ключ у Такано. В противном случае вам придется его убить.
После того как драгоценность будет у вас в кармане, возвращайтесь к Дерео Тощему. Он заплатит вам 300 монет и даст следующее поручение – отправиться в руины Старого города.
Journal[]
quests\px1_00_stalwart_village\px1_00_mercenary | |
---|---|
ID | Objectives |
Siege of Crägholdt | |
10000 | The Steward of Caed Nua has informed me of a recent conflict on a remote bluff in the Dyrwood. The Torn Bannermen, a feared collection of mercenaries, have besieged the manor of a local legend, the archmage Concelhaut. The conflict is over a mysterious magical artifact. The Steward believes I should investigate the problem to ensure the safety of Caed Nua. |
1 | Travel to Crägholdt and investigate the conflict. |
10001 | Concelhaut’s manor is located to the northeast of Caed Nua. It sits atop a remote bluff, known as Crägholdt. I should travel to Crägholdt and ascertain the situation. |
20001 | After arriving in Crägholdt, I was approached by members of the Torn Bannermen mercenary company. I wasn’t welcome here. I should proceed with caution. |
20002 | Members of the Torn Bannermen did not appreciate my presence near their camp. I was forced to defend myself from their agression. |
20003 | I’ve learned the name of the leader of the Torn Bannermen, Commander Baelorin. I’ve also learned the mercenaries are after something called an Engwithan phylactery. Perhaps I can get more answers by speaking with this man. |
3 | Enter Crägholdt. |
10003 | Commander Baelorin did shed some light on the conflict with Concelhaut. Crägholdt is overrun with powerful undead. It is unclear what fate befell Concelhaut. I should explore the ruins of the manor for more answers. |
4 | Enter Crägholdt. |
10004 | I set an ambush for the leader of the Torn Bannermen, Commander Baelorin, and left him dying in the dirt. I should find Concelhaut and inform him of this turn of events. Perhaps he will reward me. |
6 | Find Concelhaut in Crägholdt. |
10006 | I’ve entered Crägholdt. Concelhaut is around here somewhere. |
20005 | I was greeted by a servant of Tanoss. His master wants to meet with me. |
20006 | Tanoss told me that only someone with all four parts of a key can get in to see Concelhaut. Each part of the key is carried by a different apprentice. |
20007 | Tanoss offered to give me his part of the key if I eliminate the other three apprentices. |
20008 | Uariki made me a counteroffer — if I kill Tanoss instead of her, she’ll give me her part of the key. |
20009 | I read a note from one of Concelhaut’s apprentices containing some information necessary to reach Concelhaut, but it seems that the information was divided among all the apprentices. I’ll need to acquire their notes somehow. |
8 | Confront Concelhaut. |
10008 | I’ve learned the key to gaining an audience with Concelhaut. It’s time to meet the great archmage himself. |
9 | Defeat Concelhaut. |
10009 | Concelhaut needs a Watcher’s soul to complete his new spell, and he’s very insistent on using mine. |
End states | |
Concelheat Defeated | |
30000 | I’ve defeated Concelhaut, one of the greatest wizards in Eora. |
Loot[]
Notable loot
- Bittercut: A unique sabre, looted from Vamrel.
- Tattered Map: In the southwestern corner, used to find Ninagauth’s Black Pages.
- Greyjaw’s Hide: Looted from Greyjaw, a short distance northeast of the Flames-That-Whisper Caverns entrance.
Containers
Note: For a complete list of random loot found in Russetwood, see here.
Stag:
Barrel:
Hollow Log (Hidden, Difficulty 2 — Hunter’s camp during The Hunter’s Favor):
- Potion of Major Regeneration
- 12x Golden Scelling
- Hunter’s Totem
Crate (Hidden, Difficulty
Tattered Map
4 — Southwestern corner):
Crate:
- Tundra Clothing
- Tundra Hood
- Rope and Grappling Hook
- Camping Supplies
Crevice (Hidden, Difficulty 5 — Western side of Russetwood pond):
- 6x Meat
- Scroll of Revival
- 3x Potion of Major Regeneration
- Camping Supplies
Barrel:
Crate:
- 5x Speckleback Jerky
- Camping Supplies
- 7x Lockpick
Barrel:
- 3x Meat
- 2x Poultry
Corpse (near Greyjaw, left):
- Arquebus
- Potion of Fleet Feet
- 3x Stag Hide
- Random currency (
Corpse (near Greyjaw, center):
- Fine Hatchet
- Arquebus
- Coil of Resourcefulness
- Camping Supplies
- Journal Page
- Random currency ()
Corpse (near Greyjaw, right):
- Fine Dagger
- Arquebus
- 4x Lockpick
- Stag Hide
- Wolf Hide
- Random currency ()
Corpse:
- Boots of Speed
- Potion of Flame Shield
- 3x Lockpick
- 32x Stalwart Boney
Задания фракций
В Pillars of Eternity 2 есть несколько группировок, условно именуемых фракциями, которые имеют наибольшее влияние на происходящие на Архипелаге Мертвого Пламени события. Большинство из них так или иначе борется за власть между собой и старается насолить друг-другу, или же наоборот, заключить временный союз, чтобы помешать общему врагу. Также у каждой фракции есть цепочка заданий, которые выдаются в строгой очередности одно за другим по мере того, как повышается доверие ее представителей к вам. В конце каждой из этих цепочек – финальный квест, который позволяет пройти сюжетную миссию «Грядущая буря». С кем именно скооперироваться и кому помогать по мере игры – решать вам.
Королевская компания Архипелага
«Латунная империя»;
«Туманные перспективы»;
«Важное дело»;
«Необузданный рост»;
«Очищение Крукспура»;
«Заключительный маневр».
Вайлианская Торговая Компания
- «За Республики!»;
- «Условия торговли»;
- «Грязное белье»;
- «Два сапога пара»;
- «Вотум недоверия»;
- «Диверсия в Латунной Цитадели».
Конечно, в Pillars of Eternity 2 еще много разных случайных встреч, спрятанных сокровищ и блуждающих там и сям коварных врагов, но всех их здесь перечислить просто нет никакой возможности – это по-настоящему огромный мир, полный тайн и приключений! Тем не менее, прохождение всех больших и важных заданий вы легко найдете у нас на сайте. Так что вперед, на встречу приключениям, и приятной вам игры!
Пролог
В самом начале узнаем, что произошло с крепостью Каэд Нуа. Затем душа нашего персонажа отправиться в своеобразное Чистилище, находящееся между миром живых и мертвых. Идем по единственной тропинке и просматриваем события прошлых лет. Затем попадаем в помещение, где находится Бекас, бог смерти. Беседуем с ним на различные темы и создаем собственную историю (речь идет о выборах, которых мы сделали или могли сделать в предыдущей части).
Соглашаемся помочь божеству и идем вперед. Кликаем по телу, которое лежит на кроватке. Создаем также нового персонажа, выбрав для него пол, расу, класс и другие характеристики. Серьезно относимся к этому этапу, так как от него будет напрямую зависеть сложность прохождения игры.
Просыпаемся и беседуем со своим помощником, которого зовут Эдер. Когда появятся пьяный матрос и ключница, кликаем по шкафчику и берем снаряжение. Экипировка будет зависеть от выбранного нами класса и других параметров.
Поднимаемся на палубу корабля, разбираемся с несколькими пиратами и решаем, что выбрать – спасти матроса Читупека, который выпал за борт, или постараться сберечь ящик с припасами. В последнем случае мы обнаружим эту коробку на побережье привала Виларио после кораблекрушения. Внутри нее находятся расходные материалы и перчатки убийцы.
Background[]
Flanked by a host of guards, all of whom regard you with mute hostility, Lord Raedric VII observes you from his throne, clad in ornate plate. His eyes have a hollow quality, and there is a pallor to the man’s gaunt face that leaves his features showing stark against his dark and unkempt hair. There is a dagger discarded upon one stone arm of the throne. A thin, crimson rivulet worms its way down from the blade and past Raedric’s fingers, even as he leans forward to regard you with a piercing gaze.
Raedriv VII is the descendant of the proud Aedyran house of Raedric that allied itself with the Dyrwood during the War of Defiance, receiving Gilded Vale and surrounding lands as their own. He was once a stern, but benevolent ruler and a devout follower of Eothas. However, the events of the Saint’s War have turned him away from his faith. Worse, the wheat blight and the Hollowborn plague convinced him that the utter destruction of Eothasian followers was necessary, turning him into a bloodthirsty zealot.
As expected, his rule became tyrannical, with the mighty tree in the heart of the village turned into an improvised gallows. As time passed and the crisis worsened, more and more people wound up hanging from its branches, for a variety of transgressions the lord deemed worthy of capital punishment. When his wife, Ygrid, became pregnant, his madness reached a critical point. Moving heaven and earth to somehow ensure his wife gave birth to a healthy child with an intact soul, he wound up attracting all manner of animancers… Nearly all of whom were hanged when they couldn’t provide a reliable solution. His cousin, Kolsc, decided to kill his cousin and establish a more reasonable ruler over the domain of the Vale.
Undead
“ | You cannot imagine the power bestowed upon me. I feel the touch of the gods. My faith is a font from which I draw life. My wrath is a sweeping flame. And you will burn this day. | ” |
An armored figure strides forward. In place of its eyes, great flames burn, emanating heat and light. In that orange glow you can see that the face beneath has succumbed to rot — the cheeks sunken, the lips pulled back over gray gums and decaying teeth. But it is unmistakably Raedric who stands before you. If the Watcher disposed of Raedric, then Berath will return him to this world as a death guard in return for his zeal and faith. The resulting monster will set about putting things to rights, unless the Watcher intervenes and kills him. Again.
Description[]
- Base
From the sea song «Lord Darryn’s Lads,» author unknown: Well, the year I found myself first mate We had a letter from Aedyr givin’ plunderin’ rightsDyrwood ships were up for a fightGodsdamn them once and damn them twice We set sail headin’ Dyrwood-bound Lord Darryn called for ramming speed We closed and crashed and leapt aboard Lord Darryn with his voulge fought true |
- Level 1
Enemies crushed, we filled our hold Ere a fortnight passed we struck again Lord Darryn brought the storms to heel We were brave young fools and surely mad |
- Level 2
We sailed and fought for the kin We sailed through squalls and maelstroms Blood and broke timber did abound |
- Level 3
It couldn’t stand, he had to know We took our chance, we mutineers He called lightning down upon our heads Forgive me please my lover dear |
Walkthrough[]
If you enter Odda’s House in Ondra’s Gift, Odda tells you that her son is missing and asks you to look for him, because she has to care for a hollowborn at home and can’t go looking herself.
You can ask around about Derrin at the docks — some of the sailors and fishermen have seen him, or have rumors to share about him and his family.
When the tide is low, you might however find his body before. The body is only accessible during the day, and is highlighted by the familiar purple hue. Walk down into the water of the bay and go east until you find him submerged near the east edge of the map. His soul is still about, and as the Watcher you can talk to him to find out that he was murdered.
Note: If spoken to him first there’s no further information to get from any of the folks here, not even his father in the tavern, except finally from his mother. If you paid attention to the Crier you will however know that people with knowledge about Derrin’s whereabouts should visit Odda.
At the end of the conversation you can choose to pick up the murder weapon – a dagger with the letter «B» engraved, as a clue to help identify the perpetrator.
After speaking to Derrin’s soul, go to Odda and either tell her the truth, or lie and say he has run away. Whatever you say, she’ll give you a Minor Ring of Protection and a Fine Dagger. This finishes the quest as far as the journal and XP reward is concerned. You may additionally talk to Weyd at the Salty Mast and let him know what happened to Derrin, but it is not required.
If you speak with Weyd and convince him to be a better person before going to Odda’s house, he will be there when you come back.
The only thing left to do, is to find and confront the murderer. This nets no extra XP, but it seems like the right thing to do. Remember, we’re looking for a shady character whose name begins with a «B». And it just so happens that Bragan, standing together with a group of fellow thugs on the platform in the far-West of Ondra’s Gift, matches this description. (You can’t have a talk with him if you haven’t read Derrin’s soul yet.) Show him the dagger, and he will admit it. Either kill him or accept a topaz as bribe to keep quiet, or do both. This has no impact on Odda.
Деревня Дирфорт
Не спешите двигаться дальше по сюжетной линии. Для начала посетите одну женщину, которая вас чуть раньше хотела завербовать. За информацию она вас очень щедро может вознаградить. После этого, совершите обход следующих мест: Сельские Равнины, Ущелье Штормвол и Деревня Дирфорт (тут вы сможете взять парочку дополнительных заданий, которые помогут вам в прохождении).
Продолжение сюжетной линии тут будет уже проходить в местной таверне. Поговорите там внутри в хозяином трактира. Он вас направит в местную Церковь. По прибытию в Церковь, оказывается, что необходимо добраться до места под названием Клибан Рилаг. В ходе своего путешествия вы неожиданно натыкаетесь на местных наёмников, которых можно будет либо убить, либо же пройти их через пещеру, что расположена около фонтана. Если вы двигаетесь по пещере, то сможете спустится на второй уровень, где от боя вам уже никак нельзя будет отмазаться. В западной части этого уровня будет стоять другой фонтан, в котором вы сможете взять ключ от врат, что расположены в северной части. Как только поднимитесь, то проведите обряд около устройства и выходите уже пользуясь проходом в водопаде. Далее покинуть подземелье вы сможете тем же путём, которым и прибыли сюда. Вернитесь обратно до девушки, у которой работаете в качестве информатора.
Леди Вебб попросит вас о том, чтобы заручится поддержкой какого-нибудь знатного дома, которых всего будет три. Если они отказываются вас поддерживать, то нужно будет поднимать свою репутацию занимаясь заданиями, которые они будут вам выдавать. После этого, как всё получится, отправляйтесь на суд анимастии. На суде вам придётся определится с серьёзным решением: разрешить или же запретить анимастию. После этого, можете вернуться обратно до Леди Вебб, где задание будет считать оконченным. После этих событий, сюжет уже будет продолжаться в месте под названием «Эльмшор», куда вы сможете попасть воспользовавшись Ущельем Штормвол.
Жилы Эоры
Жилы Эоры
Как оказалось, Эотас наращивает свою силу с помощью энергии из столпов адры. Неизвестно, что он собирается делать с этой мощью, поэтому лучше разыскать его как можно быстрее.
После сцены со Столпом Вечности у раскопок и беседы с Эотасом доложите о случившемся губернатору, а затем посетите лагерь Виларио. Здесь вы узнаете, что ваш корабль готов – это откроет возможность морских путешествий!
Карта Причала Королевы
Сейчас вам необходимо изучить северо-восточный угол карты, где лежит островок Некитака. Открыв его, нажмите на столицу архипелага и отправляйтесь на сушу.
В порту побеседуйте с капитаном. Ему, как и местным зевакам, не понравится ваше прибытие, поэтому вам придется их как-то убедить в благости собственных намерений. Есть вариант сыграть жестко, призвав души умерших с помощью Бекаса.
Ваша следующая цель – посетить Змеиный Венец, что является самой высокой точкой архипелага. Вы сумеете добраться туда по нижним районам, после чего вам необходимо зайти во дворец каханга и побеседовать с ясновельможной Онеказой II, принцем и рядом других занятных личностей.
Разговор с мастером Замаром
Аудиенция будет внезапно прервана Майей и Паледжиной. Последняя, к слову, может отсутствовать, если вы убили ее в Pillars of Eternity 1. Здесь вы можете попросить королеву, чтобы она отпустила героев вместе с вами – лишние силы в отряде никогда не помешают.
Далее откроется новый квест – «Свет вдали». Для его выполнения вам предстоит набрать немало опыта, т.к. он содержит в себе особенно опасных противников. Завершите несколько вторичных миссий, чтобы повысить уровень.
Аудиенция во дворце
Кроме того, у Онеказы II есть еще одно поручение для вас – это стороннее задание «Латунная империя»
Оно понадобится вам в ходе важного квеста «Грядущая буря», если вы решите не свергать королеву с трона
Cult[]
The cult of Ondra takes on many forms, the most noticeable of which are Ondra’s Giftbearers. They are a group which collects trinkets, love notes, and other objects from people that live far from the sea in exchange for a small fee. These objects are then cast into the ocean or dropped in a particularly deep spot during a special ceremony. There have been some cases of Giftbearers abusing their responsibility, which led to them being mistrusted or even attacked in some areas.
Of note is the secretive Abbey of the Fallen Moon, a remote cloister in the White March. Unknown to all but the highest ranking members of the cult and Giftbearers, it is built around the corpse of Abydon, the smithing god. It houses both the Salt Well, where the greatest burdens are forgotten, and the orders of High and Low Tides: the most revered ranks of Ondra’s faithful, dedicated to memory and forgetting. The order of the High Tide is responsible for the day-to-day operations and defense of the Abbey, as well as preparing for the Low Tide’s vows. The Low Tide is composed of Giftbearers who inhabit the Halls of Silence beneath the Abbey, where they submit to slow erasure of memory. Ultimately, they are sacrificed in the ritual of the Rising, where the Tidecaster selected by the Conclave arrives to drown them all and allow members of the High Tide to take the vows and inhabit the Halls below. Notably, many members of the Low Tide later regret their choices and the slow disintegration of their minds. Thus, the ritual is designed to prevent them from ever leaving the confines of the Abbey and revealing their secrets to the world beyond.
Rituals
The ritual of sprinkling holy water is one of the most important traditions in the Ondrite church. For Ondra’s followers, it signifies not only a sanctifying of the church, but the actual presence of the Lady of Lament herself. All Ondrite holy water comes from the ocean, and those pilgrims who convey the water from the sea are held in great esteem among Ondra’s faithful.
Тайная комната и завершение задания
После победы над крабом идите направо, и там будет дверь, в которой есть два отверстия в форме предметов, подозрительно напоминающих Корнеты. Здесь понадобятся оба, иначе дверь не откроется. Внутри вы найдете много полезного лута, в числе которого – уникальный щит из адры и уникальная алебарда.
Разграбив святилище, возвращаемся ко входу в Старый город и говорим с Гвенфин. После этого идем к Дерео и рассказываем, что миссия прошла успешно. Как и в начале задания, рекомендуется использовать специальную диалоговую опцию (Проницательность 4 / Блеф 6 / История 7) и спросить, для чего это все было нужно и почему он так заинтересован в Старом городе. После этого вы получите награду – уникальный мушкетон «Кухонная печь». Также вы можете использовать Знание улиц 4 или Дипломатия 4 и получить дополнительные 200 монет за свои старания.
Walkthrough[]
After starting the quest, a new area Crägholdt Bluffs is unlocked and can be travelled to via the world map (northeast of Caed Nua).
Crägholdt Bluffs
See: Crägholdt Bluffs
As you first enter the map, you are «greeted» by two guards. No matter what dialogue options you choose, a fight will break out. This is a good test to see if your party is ready to assault the keep. Be aware that a third guard may join from the north if you stray too close.
The way to the manor itself will involve a lot of fighting. Although it will be a challenge, it yields a sizable amount of loot and experience.
- A key can be taken from a sleeping orlan beyond the guard tent to the east of the starting point, opening a nearby locked chest for a decent amount of coin (1,800). See the location article for specifics.
- At the command tent, you can find an unsigned letter (optional) to a certain Commander Baelorin with orders to kill Concelhaut and find an artefact called the Engwithan Phylactery. Continue your way past Commander Baelorin (drops The Golden Scales) to the stairway entrance at the top of the castle.
Inside Crägholdt
See: Crägholdt
Inside you can visit the labs of four apprentices: Tanoss, Pelden, Sabel, and Uriaki. The door to Concelhaut’s room is locked, to open it, you need four notes that give hints how to answer a riddle. These can be retrieved from the apprentices, you can either kill all of them, or follow Tanoss’ offer to kill the other three to get his. Uriaki will also offer her key if you kill Tanoss instead, though ultimately there will be blood.
When you have read all four apprentices’ notes, you can answer the questions at the door to Concelhaut’s study (if you haven’t read all notes, the correct answers will not appear in the dialogue options):
(1) «Of the many defenses available to the wizard, which comes first?» | → «A warded mind.» (from Tanoss’ Note) | |
(2) «Which weakness is deadliest?» | → «Pride.» (from Pelden’s Note) | |
(3) «What quality of magic is most critical to powerful spellwork» | → «Malleability…» (from Uariki’s Note) | |
(4) ‘»What is a wizard’s true foe?» | → «Mortality.» (from Sabel’s Note) |
That opens the door, and when you enter, a dialogue starts that inevitably ends with a very tough fight (one of the toughest of the game), so be prepared. The fight can be made much easier by positioning your party outside the doorway into Concelhaut’s domain, then sending a rogue (eg. Devil of Caroc) inside to trigger the conversation. Once it finishes, immediately use whatever invisibility talent to fall back to the rest of the party. With luck, you should be able to draw Concelhaut’s army one by one. It includes samples of each of his students’ work, so it might be a little too much to take head-on. If in doubt, retreat one character to the staircase, so that when Concelhaut mops the floor with the rest of the team, they can all get back up and rest (assuming it’s possible).
Once the fight is over, Concelhaut drops a Exceptional Scepter, Broad Belt of Power, Bracers of Deflection, Boots of Stability, Spellward Amulet, the unique grimoire The Ironclasped, and the pet item Concelhaut’s Skull (which is actually the Engwithian Phylactery that everybody was after, as you have learned from the dialogue with Concelhaut).
You can leave the area towards the lower right of the map by pulling the lever on a column which opens the wall.
Notes[]
Modwyr’s conversation portrait
- You can ask Modwyr what she thinks about your companions.
- Eder: Poor guy’s none too bright, but those MUSCLES mmh.
- Xoti: I half expect Xoti to crawl into your tent when you’re not looking.
- Aloth: Iselmyr asked me if she could buy me a drink — I told her I only thirst for blood. Almost made Aloth pee his pants.
- Aloth: If Aloth wants anymore scars, let him know I volunteer to help.
- Serafen: I asked him which of us he thinks is taller. Now he won’t talk to me.
- Tekehu: Fishboy’s so self-satisfied, it’s a wonder he has time for anything else.
- Tekehu: He wants Rekke to touch his hair. I can tell.
- Konstanten: Konstanten and I have an understanding. The nature of that understanding is none of your business.
- Fassina: Fassina’s probably the smartest person in this merry band of idiots. Other than me, obviously.
- Rekke: Do you think Rekke got that scar from doing something noble or stupid? Actually, never mind — I know the answer.»
- Modwyr will comment on the soulbound mace Magistrate’s Cudgel if you take her to the Subterranean temple north of Poko Kohara (if the soul is still in the sword of course) calling it «really really stupid».
- Finding Kith enemies could be difficult depending on your progress, but you can always attack ships and start deck-to-deck combat.
- After completing each requirement, you have to talk to Modwyr in order to advance to the next stage. During the dialogue, she has unique interactions with each of the members of your party. After level 2, you can ask her about what she thinks of each member of your party.
- You can skip level 3 by going straight to Dunnage to find Yngfrith.
- The final dialogue with Yngfrith determines Modwyr’s ultimate fate, ranging from freeing the bound soul (if Xoti is present during the dialogue) to handing it over to Yngfrith, to keeping it, as well as some options in-between.
- Keeping the soul in Modwyr: the sword can still talk, the description is the same as when you first found it.
- Releasing the soul from Modwyr: the sword stop talking, the description is changed to a new one, describing the change after the soul is gone.
- Either way, it loses Jealous and soulbound function entirely and can be enchanted like a normal unique sword. Of course, you can’t see these changes if you give Modwyr away.
- You can also attack Yngfrith, the result is that you lose Modwyr forever.
Арсенал Дургана – Часть 2
Так как теперь вы имеете всё, что вам требуется для входа в Арсенал Дургана, пора отправится именно туда. Пройдите до центрального входа и жмите там на двери. Нажав на двери, вам откроется окно с диалогами. В диалоге вам предстоит выбирать последовательность действий, но для начала вставьте пластину, которой не хватает.
После этого, выбирайте стих, который звучит так: «Молоты Дургана, громко звените! Наковальни мотив пусть гремит!». И после этого стишка вам предстоит выбрать следующие действия: 1 – ударьте по рельефу наковальней; 2 – выбираем «крепь Арсенала от вора и варвара нашу работу хранит»; 3 – нажмите на рельеф с зубчатой стеной; 4 – выбираем «Верность сынов Абидона труд наш сковал, в Кузне и пламени, что очищает металл»; 5 – теперь изучите пасть внимательней; 6 – жмите «Продолжить»; 7 – нажмите на язык дракона, чтобы зажглись огни в пасти; 8 – вновь жмите «Продолжить». После всех этих действий, вы можете наконец-то войти в Арсенал Дургана.
Background[]
Durance is an incredibly ugly man, with bulging red cheeks raked by pox scars, and a scraggly beard. He appears to be in his early 40s and wears the frayed robes of Magran. He wields a unique staff that has a magical flame. Durance is not his name and it is never revealed.
Beliefs
Durance studied Magranic scripture at Ashfall. However, he is part of a non-popular sect that observes the teachings of Durance.
Durance (the original) sought insight from meditation while watching a flame. If that failed, he would seek conflict instead. His teachings were comprised of trials and lessons and his followers were usually not welcomed because they were often hostile to other Magran clergy they viewed as weak. His followers saw this outcast status as a trial and their wandering nature became a sign of «physical devotion».
A point of contention between Durance followers and the rest of the Magranic order was their views on justice. Traditionally, Woedica is the god of justice. However, Durance’s followers believed in dispensing «justice» during their wandering trials. They used Woedica’s exile as justification that their actions were appropriate for followers of Magran.
Saint’s War
Durance was part of a team of twelve priests from Ashfall who worked on the Godhammer Bomb that ended the Saint’s War at Halgot Citadel. Each member of the team was awarded a staff made from the Ashfall forest that was blackened during the War of Black Trees.
Durance was the only priest that survived the blast. However, his body was left scarred and his soul was damaged.
Aftermath and Purges
Durance found himself shaken after the events at Halgot Citadel. He felt Magran turned her back to him and fell silent.
At first he headed back to Ashfall, but changed course after deciding to follow the teachings of Durance. He joined , killing many Eothasians. He recalls this as «saving the Eothasians from themselves. Burning any that didn’t die with their god.»
When Waidwen’s Legacy struck, Durance felt it appropriate to kill any Hollowborn he crossed paths with.
Conflicts
As a fiercely loyal citizen of the Free Palatinate of Dyrwood and a zealous follower of Magran, Durance is vocal about being at odds with many groups:
- Eothas and his followers, Eothasians, because of Waidwen.
- Hylea and her followers, whom sheltered Eothasians after the Saint’s War.
- The nation of Readceras, where Waidwen was from.
- The Aedyr Empire that once ruled the Dyrwood.
- Animancy, ciphers and watchers. All of which he feels contirbuted to Waidwen’s Legacy.
- Orlans.
Pillars of Eternity
In the Watcher, Durance sees a person who can make the barren field of the Dyrwood fertile again and latches on to test them, to ensure that they speak truth, not lies, but the learning goes both ways. Over time he comes to learn that the gods are not unlike the authority figures he so often finds himself at odds with, and that he and the killed Magranic clergy were perhaps nothing but pieces in the gods’ games (see ).
Как пройти Pillars of Eternity видео
-
2851
36:57
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 1: Друид-олень — Начало -
963
29:40
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 2: Нападение гланфатанцев -
1674
42:26
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 3: Руины Силант Лиис -
974
30:03
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 4: Позолоченная долина -
1164
34:34
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 5: Брунхильда-боец -
1872
36:41
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 6: Эстернвуд -
1077
53:31
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 7: Маграново распутье -
1311
35:14
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 8: Черный луг -
886
36:48
Прохождение Pillars of Eternity — Часть 9: Заброшенный храм — 1 этаж