Thaumcraft/набалдашники

Набалдашники

Набалдашники — это специальные «наконечники» для ваших магических палочек, они способны конвертировать энергию вис из палочек в физическое проявление того, или иного аспекта. Для создания сложных набалдашников, необходим алтарь наполнения, простые набалдашники можно создать при помощи магического верстака. Количество потребляемого вис, может меняться в зависимости от улучшений набалдашника на набалдашниковом верстаке.

Изображения Название Описание Вис
Набалдашник: шок Испускает молнии во врагов. Aer X 8
Набалашник: огонь Выпускает струю пламени, поджигающее врагов на некоторое время. Ignis X 2
Набалдашник: заморозка Создаёт глыбы льда, способные разбить стекло и листву. Aqua X 2

Ignis X 2

Perditio X 2

Набалдашник: копание Позволяет быстро ломать блоки. Terra X 1
Набалдашник: равноценный обмен Моментально заменяет блоки в мире на другие, если таковые имеются в инвентаре. Ordo X 1

Perditio X 1

Terra X 1

Набалдашник: червоточина Временно создаёт туннель сквозь блоки. Aer X 25

Perditio X 25

Terra X 25

Набалдашник: 9 кругов Ада Спаунит адских мышей, атакующих врагов, на которых был направлен взгляд игрока в момент призыва. Aer X 5

Ignis X 10

Perditio X 10

Набалдашник: сингулярность Создаёт неуправляемый и взрывоопасный энергитический шар. Все аспекты в случайном количестве от 10 до 20.
Набалдашник: гномье проклятье Очень редкий набалдашник. При попадании во врага наносит урон и отравляет его. Aqua X 2

Perditio X 2

Terra X 2

Набалдашник: магический осколок Похож на набалдашник 9 кругов Ада, но в отличие от адских мышей, этот создаёт летающие сгустки заражения. Aer X 1

Ignis X 1

Perditio X 1

Набалдашник: магический крюк Создаёт луч, который при столкновении с твёрдым объектом притягивает игрока. Луч способен проходить сквозь мобов. Aer X 10

Aqua X 10

Набалдашник: строитель Позволяет возводить сразу несколько блоков, расстояние может быть увеличено путём улучшения набалдашника. Aer X 1

Ordo X 1

Terra X 1

Summoning[edit]

Summoning a Demon requires that the Player place a particular set of items up on the Pedestals surrounding the Arcane Plinth.

In addition to the required ingredients, each Demon requires that a Blood Orb be placed atop the Arcane Plinth. The Blood Orb can be placed at any time during the summoning process, or simply left atop the Arcane Plinth between summons.

If the items were placed correctly lightning will strike each Pedestal in turn, consuming the placed items as it strikes. When all items are consumed, the Arcane Plinth will be struck with lightning and the Demon will be summoned.

Elementaledit

To summon an Elemental of a particular type, place six of the same alchemical ingredient type upon the six inner pedestals. These Elementals are the only Demon type to drop Demon Blood Shards, required to make an Archmage’s Blood Orb. All Elementals are capable of flight, and each has a combat ability unique to its elemental type. Being a Lesser Demon, Elementals have 100 HP.

Elemental Ingredient Effect
Air  Aether Launches the Player and inhibits armor.
Fire  Incendium Sets the Player on fire and inflicts Inhibit.
Water  Aquasalus Inflicts Drowning and Inhibit on the Player.
Earth  Terrae Inflicts Slowness and Inhibit on the Player.
Shade  Tenebrae Inflicts Blindness and Inhibit on the Player.
Holy  Sanctus Inflicts Poison and Inhibit on the Player.

Lesser Demonedit

The following summons only require a 6 Pedestal summoning structure and a Master Blood Orb. Lesser Demons have up to 100 HP.

Summon Ingredients
Fallen Angel  Sanctus (3) •  Aether •  Terrae •  Tenebrae
Lower Guardian  Cobblestone (2) •  Terrae •  Tenebrae •  Iron Ingot •  Gold Nugget
Small Earth Golem  Terrae (2) •  Clay
Ice Demon  Crystallos (3) •  Aquasalus •  Sanctus •  Terrae
Boulder Fist  Steak (2) •  Bone •  Terrae •  Sanctus •  Tenebrae
Shade  Tenebrae (3) •  Aether •  Glass Bottle •  Glass

Greater Demonedit

The following summons require at least a 12 Pedestal summoning structure and an Archmage’s Blood Orb. Greater Demons have 200 HP.

Summon Ring Ingredients
Bile Demon Inner  Poisonous Potato •  Raw Porkchop •  Raw Beef •  Egg •  Tenebrae •  Terrae
Outer  Block of Iron (2) •  Crepitous (2) •  Diamond •  Terrae
Winged Fire Demon Inner  Incendium (3) •  Aether •  Tenebrae •  Netherrack
Outer  Magicales (2) •  Diamond •  Block of Gold •  Fire Charge •  Block of Coal

Demon Crystaledit

Upon defeating a summoned Demon, it will drop a Demon Crystal, which can be used by right-clicking to summon that same Demon again. When summoned this way, the Player may sacrifice a Weak Blood Orb to the Demon in order to tame it. Once tamed, the Demon can be commanded to follow or stay, much like any other pet. Some Demons are willing to fight for the Player once tamed. When the Demon is tamed it will gain 5 hearts and if named with a name tag it will gain another 5 hearts.

Overview

Through the practice of blood magic, a Cainite can summon fire, control the weather, and do many other things which are unnatural even by vampiric standards. To practice Blood Sorcery is to twist one’s own Blood into submission. Any form of this power reminds a vampire that they’re far from human, as no mortal could wield magic in this way.

The ways of the Blood Sorcery are generally learned as paths, collections of related magical effects which superficially resemble Disciplines, though the early blood magicians learned they could also create special rituals thematically connected to any paths they studied. These could have longer-lasting or more powerful effects. Unlike other disciplines, which could be described as advancing organically through the victims chosen by the vampire, practitioners of Blood Sorcery require teachers.

The various forms of blood magic are distinct from Disciplines; though they are blood-based powers, and paths are learned in tiers as Disciplines are, such knowledge is neither passed on to one’s childer nor amenable to elder-level manifestations. While Disciplines are powers which stem from the nature of vampirism, or in stranger cases, the exotic natures of their creators, blood sorcery seeks to achieve almost any effect imaginable by focusing the magical power of blood through an act of will.

These arts have been practiced in many forms throughout Cainite history. In ages past, Dur-An-Ki (now known as «Assamite Sorcery») was the most prominent type of blood magic. Though Dur-An-Ki and many other older styles have survived into the Modern Nights, without doubt the most prolific and famous practitioners of blood sorcery in recent history are the members of Clan Tremere.

The Tremere were originally a House of mages belonging to the Order of Hermes. Through a powerful ritual, they became vampires, founding their own Clan, but afterward discovered they could no longer work magic as they once did. Instead they adapted their knowledge of Hermetic magic into a new tradition of blood sorcery known as Thaumaturgy, whose secrets they jealously guard from all those outside of their clan.

The most prominent form of non-Thaumaturgical blood magic in the modern nights is the Necromancy of the Giovanni clan. Necromancy borrows from the mystical traditions of the Mortis Discipline of the long-destroyed Cappadocian clan, though even in modern times the Giovanni are not its only practitioners. The Tremere maintain that Blood Sorcery, or “Thaumaturgy” as they call it, was their invention, and other clans make similar statements — but while the origins of Blood Sorcery are murky, its dreaded nature is not.

Руны.

Руны нужны для улучшения алтаря, некоторые из них дают разные эффекты алтарю.

Все руны и что они делают:

Кровавая руна:

Обычная руна без каких-либо эффектов.

Руна жертвоприношения:

Увеличивает количество получаемого алтарём LP при жертвоприношении.

Руна дополнительной ёмкости:

Увеличивает ёмкость алтаря на 2000 LP.

Руна дислокации:

Увеличивает скорость передачи LP на 20%

Руна шара:

Увеличивает ёмкость кровавой сети.

Руна улучшенной ёмкости:

Увеличивает ёмкость алтаря на 10%

Руна скорости:

Увеличивает скорость на 20%

Руна самопожертвования:

Увеличивает получаемое LP алтарём от самопожертвования с помощью жертвенного кинжала.

Layout[edit]

In order to summon Demons, the Player must first build a multi-block structure consisting of one Arcane Plinth surrounded by 6, 12, or 18 Arcane Pedestals in a particular pattern. Each successive tier of summoning structure allows the Player to summon new Demons.

Pedestal Coordinatesedit

The following table details the coordinate offsets to position the Arcane Pedestal from the Arcane Plinth as seen in the picture gallery.

Ring Pedestal Offset (X, Z, Y)
First Second Third Fourth Fifth Sixth
First 1, 2, 0 2, 0, 0 1, -2, 0 -1, -2, 0 -2, 0, 0 2, -1, 0
Second 3, 5, 1 6, 0, 1 3, -5, 1 -3, -5, 1 -6, 0, 1 -3, 5, 1
Third 0, 9, 2 7, 4, 2 7, -4, 2 0, -9, 2 -7, -4, 2 -7, 4, 2

Upgrades[edit]

A Blood Altar as a multi-block structure, can be upgraded to allow for customization and the ability to produce more powerful items. The Altar only checks for the blocks shown below. Decorative blocks can be added as desired without interfering as long as the structure layout is respected. The Altar’s state can be inspected with a Divination Sigil or a Sigil of Sight.

Tier Layout New Runes Total Runes Notes Dimensions
2 8 8 There are 8 Blood Runes around the block under the altar. There is no Blood Rune under the Altar. 3×3×2
3 20 28 The new Runes are 2 blocks out and 1 block down from tier 2 Runes. The Glowstone is required. The Glass can be any solid block. 7×7×4
4 28 56 The new Runes are 2 blocks out and 1 block down from the tier 3 Runes. The Large Bloodstone Bricks are required. The Glass can be any solid block. Note that there is a space between the pillar and the last of the blood runes on each side, so only 7 per side. 11×11×6
5 52 108 The new Runes are 3 blocks out and 1 block down from the tier 4 Runes, the Runes will be on the third block out. It’s hard to tell from the picture, but the Beacons are one block higher than the new row of runes. The Beacons do not need to be active. 17×17×7
6 76 184 The new runes are 3 blocks out and 1 block down from the tier 5 runes. A tower of any blocks (Note: liquids like lava can also be used) is required on each corner with a Crystal Cluster 1 block above the tier 4 Large Bloodstone Bricks. 23×23×9

Игровой мир

Биомы

Изображение Название Описание
Магический лес Лес, который пронизан магией. Трава в нём светлого изумрудного цвета. Тут растут высокие дубы и огромные грибы, а серебряные и великие деревья встречаются гораздо чаще, чем в остальных биомах. На ветвях дуба растут магические бобы, а под его листвой можно найти висоморы. Повсюду разбросаны кучи замшелого булыжника, а ночью можно встретить гномов.
Заражённый биом Лес, поражённый порчей. Трава в биоме пурпурного цвета. Поверхность постепенно зарастает заражённым волокном и древесина превращается в заражённый камень. Повсюду летают заражённые рои, извиваются щупальца, а из спороцвета вылупляются маленькие, но назойливые пауки. Часто в биоме можно найти заражённый узел ауры.
Жуткий биом Биом, который образуется вокруг зловещих узлов ауры. Трава в этом биоме имеет тёмный оттенок.

Растения и деревья

Изображение Название Описание
Великое дерево Высокое дерево, древесина которых содержит немного магии. Используется в некоторых крафтах магических вещей. Саженцы этого дерева нельзя вырастить костной мукой. В корнях некоторых деревьях можно найти сундук и спаунер пещерных пауков, которые его охраняют. Такие деревья можно опознать по паутине на листве. Великие деревья изредка можно найти в лесных и равнинных биомах, но в больших количествах они встречаются именно в магическом лесу.
Серебряное дерево Редкие магические деревья, древесина которых обладает очищающими свойствами, поэтому она используется в алхимии и других областях. Саженцы этого дерева нельзя вырастить костной мукой.

Дерево может содержать в себе чистые узлы ауры в количестве от 0 до 2. Древесину с узлом легко можно определить по чёрному пятну. Около корней серебряного дерева растут сребролисты.

Серебряные деревья очень редко можно найти в лесу, но в больших количествах они встречаются именно в магическом лесу.

Сребролист Волшебные цветки, растущие только в тени серебряных деревьев. Их можно собрать и переработать в ртуть.
Огненный жемчуг Эти цветы растут только в пустыне. Их можно собрать, чтобы сделать из них огненный порошок.
Висомор Магический гриб, растущий исключительно под деревьями в магическом лесу. Наступивший на него игрок получит эффект тошноты.
Эфирный цветок Наполненный магией чистоты сребролист. После размещения его в мире, он будет убирать заражённый биом.

Ресурсы, получаемые из магических деревьев

Изображение Название Описание
Древесина великого дерева Магическая древесина, используемая в некоторых крафтах магических предметов.
Листва великого дерева Новый вид листвы. По свойствам схожа с листвой обычных деревьев.
Саженец великого дерева Саженец великого дерева, редко выпадающий из листвы. Его нельзя удобрить костной мукой.
Древесина серебряного дерева Магическая древесина, используемая в некоторых крафтах магических предметов.
Листва серебряного дерева Новый вид листвы. По свойствам схожа с листвой обычных деревьев.
Саженец серебряного дерева Саженец серебряного дерева, редко выпадающий из листвы. Его нельзя удобрить костной мукой.

Руды

Изображение Название Описание
Грозовая руда Руда кристаллизованной магии воздуха. При разрушении выпадает 1-2 грозовых кристалла. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Огненная руда Руда кристаллизованной магии огня. При разрушении выпадает 1-2 огненных кристалла. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Ледяная руда Руда кристаллизованной магии воды. При разрушении выпадает 1-2 ледяных кристалла. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Руда земляного кристалла Руда кристаллизованной магии земли. При разрушении выпадает 1-2 земляных кристалла. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Руда кристалла порядка Руда кристаллизованной магии порядка. При разрушении выпадает 1-2 кристалла порядка. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Энтропийная руда Руда кристаллизованной магии энтропии. При разрушении выпадает 1-2 энтропийных кристалла. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Янтарная руда При разрушении выпадает 1 янтарь. Зачарование «Удача» увеличит это число.
Киноварь При добыче выпадает блок руды. Можно переплавить в печи, чтобы получить ртуть.

Tier 3 Altar

The Tier 3 altar adds in a new structure to your altar — The pillars. These pillars are created with new materials, which will be overviewed below as well as the basic structure. At this point, your structure will reach a total size of 7x7x4(WxLxH). The pillars that you will be creating are going to have a Blood-Soaked Thaumium base with a Glowstone top. This tier of Blood Magic will not require any new requirements over the previous — Just access to some Glowstone and a lot of Thaumium Ingots.

Building the Tier 3 Altar

At this point in Blood Magic, you should be familiar with how to infuse items with Life Essence, and that is all you will be doing with the Thaumium blocks to create blood-soaked Thaumium Blocks. The recipes are as follows:

Once created, you will now need to construct the altar. Unlike the previous tier, you will not put these blocks diagonally adjacent to the previous set of Blood Runes. Instead, you will place any cosmetic block that you like, and then attach the blood runes at each end. In the corner of the Tier 3 ring, you will have 1 pillar each. It is important to note that the pillars do not need to be on Blood Runes, and can also be placed upon cosmetic blocks. For the example picture below, Ancient Diamond Blocks were used as a cosmetic block to contrast the rest of the blocks, but you are free to replace them with any block of your choosing, including no block at all.

Tier 2, Apprentice[edit]

The tier 2 upgrade structure.

At this point, it is probably a good idea to start upgrading the altar. To upgrade the altar, place some Runes near it arranged into a . Once the altar has been upgraded to Tier 2, the Player can choose to either continue using their own blood, or use the blood of others by making a Dagger of Sacrifice and using it on any living mob near the altar, including Players.

Another item to make after obtaining the Tier 2 altar is the Apprentice Blood Orb. This is an upgraded Blood Orb than can store 25,000 LP. The new orb will require infusing an emerald with 5,000 LP in a Blood Altar. With this orb, several more type of Rune and Sigil become available, such as the Rune of Self-Sacrifice and the Air Sigil.

More Power, More Possibilitiesedit

Now that the tier 2 Orb has been achieved, the Alchemy part of Blood Magic can start. Alchemy basically allows to make potions and reagents. Every potion made this way has eight uses. Strong or long lasting effect potions can be made (for example: Haste with a duration of 30:00) with combined effects.

Another branch of Blood Magic now available is Spell casting. These are useful early game ranged weapons and utility items, and it is recommended to at least try them.

Also available are the Air Sigil, the Void Sigil, the Sigil of the Fast Miner, and the Sigil of the Green Grove. A quick summary of their effects, respectively: Crude but fast flight, an endless empty bucket, a portable beacon effect, and a way to use blood as fertilizer.

Common Build[edit]

It is common to incorporate Well of Suffering, Ritual of the Feathered Knife and Ritual of Regeneration into an Altar as these are designed to fit into it. Common patterns with exact positioning are listed below. Master ritual stone is always placed directly above or below the altar, specified distance from the altar is minimal distance for an exact fit.

Ritual Above an Altaredit

Mob sacrifice build:

  • Leave out 2 blocks above the altar
  • Place Ritual of Regeneration
  • Place Well of Suffering

Self-sacrifice build:

  • Leave out 1 block above the altar
  • Place Ritual of the Feathered Knife
  • Place Ritual of Regeneration

Ritual Under an Altaredit

Mob sacrifice and Self-sacrifice build:

  • Leave out 2 blocks below the altar (1 empty block below 2nd tier runes)
  • Place the Master Ritual Stone for Ritual of the Feathered Knife or Well of Suffering
  • Place the Master Ritual Stone for Ritual of Regeneration directly beneath this (3 blocks below the altar)

Building and improving your Blood Altar​

Your Altar is more than just a single block. Well, okay, your tier 1 altar is, but if you wish to delve into the Dark Arts further, you will need to create a suitably impressive altar.

Your Tier 2 altar shouldn’t be too difficult; you just need a ring of eight Blank Runes around the base of your altar, one block below the level of the altar itself. Simple and straightforward, right? Well, creating Blank Runes requires Blank Slates, which are crafted from a block of Stone and 1k LP from your blood altar. And you’re going to need LOTS of these. This is where this mod gets its (somewhat deserved) reputation for being «grindy.»

Successive tiers require more and more complicated and expensive architectural designs. You can find the details here.

The more intelligent of you may have noticed that I’ve referenced a ‘Blank Rune’, which probably means there are runes which are not, in fact, blank. Very astute of you, and quite correct. Runes can be used to increase the efficiency or capacity of your blood altar that you are crafting. Common runes include:

  • Rune of Self-Sacrifice. Makes your Sacrificial Dagger give you more LP. Combo with an Incense Burner for impressive synergy.
  • Rune of Sacrifice. If you prefer to shed other’s blood instead of your own, this will make your sacrifices produce more LP. Very handy when combined with the Well of Suffering ritual, or possibly a dark room situated above your altar to have a steady supply of victims handy.
  • Rune of Capacity. Increases the amount of LP that your altar can store. Very handy when crafting those higher tiered orbs, or other projects which call for extreme amounts of LP.
  • Speed Rune. This helps your LP infusion happen faster. Very useful if your LP supply can handle it.

There are others, but these will get you started.

Users

On Draenor, the Bleeding Hollow clan was fond of using blood in their spells, including a ritual to create dire orcs and another to summon the powerful Blood Moon. They cut their own flesh, and Shadow Hunter Denjai described their magic as being like voodoo but hurting even more.

To survive the harsh desert lands of Tanaris the Sandfury trolls learned the secrets of blood magic — drinking blood allowed them to access the darkest voodoo powers. Several troll tribes including the Sandfury, Vilebranch and Gurubashi could deploy a class of warriors called the «Blood Drinkers», which wore heavy armor, used two-handed weapons and could leech blood from their enemies. Drakuru also had his own Blood Drinkers, which he used in Zul’Drak in the name of the Scourge. Hakkar the Soulflayer, the Loa of Blood, grows stronger with blood he consumes, and was the one who taught the Gurubashi trolls blood magic over a thousand years ago.Blood trolls worship the blood god G’huun and use blood magic. This magic corrupts the creatures around them and turns them into blood beasts.Lorewalker Cho claims the Zandalari use blood magic, though the Zandalari themselves forbid it. This may be because of the proximity of the blood trolls to Zuldazar, or perhaps because of the Zandalari’s historical fight against Hakkar. It is referred to as the old ways, and the Zandalari have only given in to the allure since Zuldazar’s wall to the north fell.

The modern death knights can also specialize in manipulating , giving them the ability to carve into their enemies, sustaining themselves with deadly sanguine strikes, while using the bloody, shattered remains of the dead to fortify their own defenses.

The mogu were able flesh-shapers. They used a vital substance called anima to empower their blood golems. The Dokani clan mogu use blood magic.

In Alterac Valley, Lokholar the Ice Lord was summoned through a blood ritual.

Astalor Bloodsworn used blood magic to empower Blood Golems in Talador during the war in Draenor.

Набалдашники для волшебных палочек. раздел «тауматургия».

Cheat

Приветствую вас дорогие форумчане. В этом гайде я бы хотел рассказать вам о набалдашниках в моде ThaumCraft 4.1 , который установлен на сервере Magic .

Набалдашники – это дополнение к волшебным палочкам и посохам. Набалдашники можно положить в сумку для набалдашников . Для того, чтобы надеть набалдашник на палочку/посох, нужно держать в руках палочку/посох и зажать букву F , и при помощи курсора выбрать набалдашник. Для того чтобы снять набалдашник зажмите SHIFT + F , держа при этом палочку/посох.

ВАЖНО, чтобы набалдашник находился в вашем инвентаре, либо в сумке для набалдашников. Таскать все набалдашники довольно проблематично, поэтому вот крафт сумки для набалдашников

Таскать все набалдашники довольно проблематично, поэтому вот крафт сумки для набалдашников .

Там можно хранить до 18 набалдашников, все набалдашники после использования автоматически складываются туда.

Данный гайд я бы хотел разделить на две части. В первой части гайда, я вам расскажу о набалдашниках из раздела » Тауматургия «. А во второй, про все набалдашники из раздела » Таум-инженерии «.

1 часть. Набалдашник: Огонь. Первый набалдашник можно скрафтить после исследования » Набалдашники для жезлов «. Сразу после изучения вам будет доступен первый набалдашник – Огненный. Крафтится вот так вот:

Огненный набалдашник выпускает поток огня перед игроком, который поджигает всё на своём пути.

Следующий набалдашник можно скрафтить после исследования « Набалдашники для жезлов: Шок ».

Источник

Создание предметов на кровавом алтаре.

На кровавом алтаре создаётся множество предметов из этого мода. Делается всё это очень просто. Для создания предметов нужна кровь, которая будет в алтаре. Предметы не могут делаться на алтаре, уровень которого слишком мал для создания этого предмета. Когда алтарь заполнен достаточным количеством крови, можно начинать создавать предметы. На алтарь кладётся предмет, из которого делается то, что нам нужно, пока предмет на алтаре, кровь из алтаря пропадает. Как только достаточное количество крови уйдёт из алтаря, создастся предмет.

Рассмотрим на примере слабого кровавого шара:

Он может делаться на алтаре 1 уровня и выше. Для его создания нужно 2000 LP в алтаре и алмаз.

Наполнение алтаря кровью.

Существуют несколько способов наполнения алтаря кровью.

Самопожертвование — с помощью жертвенного кинжала, нужно стоять возле кровавого алтаря и использовать этот кинжал, у игрока будет забираться здоровье, но таким образом будет идти кровь в алтарь.

Жертвоприношение — с помощью кинжала жертвоприношения, нужно убивать существ рядом с алтарём, таким образом кровь за убийство существ будет идти в алтарь. Есть ещё один способ жертвоприношения — ритуалы, существуют некоторые ритуалы, убивающие существ, за счёт убийства существ будет идти кровь в алтарь.

Blood for the Blood Altar​

Now comes time for a part of the mod which users migrating from 1.7.10 will be all too familiar with: cutting yourself to make LP to make slates with. However, there’s a few new tools to help you get through this stage of your life faster, let’s go over them.

The Coat of Arms and the Bloodletter’s Pack are back. Coat of Arms will absorb a very small amount of blood when you engage in combat. The Bloodletter’s Pack will passively harm you and store LP in the pack, but it won’t bring you down below half health. Keep in mind the two armors will not get any benefit from any runes nearby, so they aren’t the most efficient. Still, passive LP gain is passive.

The Incense Altar is new to 1.8+, and is an amazing thing. Basically, you’re going to want to put this outside, with lots of different types of things around. The more different things, the better off you are. Grass, Tilled Dirt, Water, trees… go nuts. The tier 1 incense burner can have stuff in a 3×3 radius affect this. Then, you take your Sacrificial Dagger/Orb and mediate at the Incense Burner for a moment and come back to the Blood Altar to use it. In one shot, you’ll see roughly 90% of your health gone, and you’ll get a bonus multiplier of LP based on some complex formula that is based on how many different things are around your altar.

Once you get to higher tier altars, you can start creating paths to increase the radius around the incense burner that can affect the multiplier bonus you get, thus increasing said multiplier. You can find more details here

Укрепления[]

Этот мощный набалдашник обладает очень интересным и очень полезным действием на блоки: они становятся абсолютно неразрушимыми никем и ничем. К счастью, этот эффект может быть отменен тем же самым воздействием и от того же самого тауматурга.

Основные функциональные свойства блока после укрепления будут сохранены: грядки по прежнему позволяют выращивать на них растения, растительность сохраняется и также становится неразрушимой. Однако магия укрепления изолирует блок от обычных воздействий мира, поэтому редстоун больше не проводит сигнал, жидкости теряют текучесть, лед и снег не тают.

Также, жидкости под действием укрепления становятся невидимыми (версия 4.1.0f).

Объект Основа Ингредиенты Эссенция Нестабильность Расход аспектов при активации
10 25
25 25
Средняя
0,1 0,25 0,25

The Spells[]

Spells which give permanent bonuses have a cool down period, all the other bonuses apply to the current rebirth.

Name Description Minimum Blood Required Cooldown Time
Blood NUMBER Boost Direct multiplier to your current NUMBER — very effective!

Each blood adds 1 to the NUMBER multiplier. This bonus is indicated as «Blood magic bonus» in the rebirth window.

1 None (temporary bonus)
Iron Pill Permanently increases your adventure stats using the formulas:

  • Power and Toughness: Blood0.25
  • HP: Blood0.25 * 3
  • HP Regen: Blood0.25 * 0.03
100 11.5 hoursThe «Blood Magic» menu button will light up in purple when the cooldown is over.
Blood Spaghetti Increases Drop Chance using the formula:

where blood is the total amount of blood that you have sacrificed during this rebirth.

10,000 None (temporary bonus)
Counterfeit Gold Increases the Time Machine’s production; Increases GPS by a % relative to the blood spent. The bonus GPS is equal to

where blood is the amount of blood sacrificed to this spell.

1,000,000 None (temporary bonus)
Blood Macguffin α Unlocked after buying the ITOPOD » «.

Increases the level of a random equipped MacGuffin Fragment.The amount of levels gained is equal to

1B 23.5 hours
Blood Macguffin β Evil difficulty — Unlocked after buying the ITOPOD Further increases the level of all your MacGuffin Fragments.The amount of levels gained is equal to

(you see β is better than α: less blood for more levels, so it’s better to put blood here)

1M 1 day and 23.5 hours

The following table shows how much blood is needed in MacGuffin α and β spells to increase MacGuffin levels by a specific amount.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector