Loader (risk of rain 2)
Содержание:
Guragura the Lucky
Guragura the Lucky | |
---|---|
Twisted Scavenger | |
Health | 3230 (+969 per level) |
Health Regen | 2/s (+0.4 per level) |
Damage | 4 (+0.8 per level) |
Speed | 3 m/s |
Armor | 20 |
Guragura has the following items:
- Spinel Tonic60sGain a massive boost to ALL stats. Chance to gain an affliction that reduces ALL stats.Drink the Tonic, gaining a boost for 20 seconds. Increases damage by +100%. Increases attack speed by +70%. Increases armor by +20. Increases maximum health by +50%. Increases passive health regeneration by +300%. Increases movespeed by +30%.When the Tonic wears off, you have a 20% chance to gain a Tonic Affliction, reducing all of your stats by -5% (-5% per stack).
- 3 Soldier’s SyringeIncreases attack speed.Increases attack speed by 15% (+15% per stack).
- 3 Tri-Tip DaggerChance to bleed enemies on hit.10% (+10% per stack) chance to bleed an enemy for 240% base damage.
- 3 Paul’s Goat HoofMove faster.Increases movement speed by 14% (+14% per stack).
- 2 Ukulele…and his music was electric.25% chance to fire chain lightning for 80% TOTAL damage on up to 3 (+2 per stack) targets within 20m (+2m per stack).
- 1 57 Leaf CloverLuck is on your side.All random effects are rolled +1 (+1 per stack) times for a favorable outcome.
- 1 Kjaro’s BandHigh damage hits also blasts enemies with a runic flame tornado. Recharges over time.Hits that deal more than 400% damage also blasts enemies with a runic flame tornado, dealing 300% (+300% per stack) TOTAL damage over time. Recharges every 10 seconds.
- 1 Runald’s BandHigh damage hits also blasts enemies with runic ice. Recharges over time.Hits that deal more than 400% damage also blasts enemies with a runic ice blast, slowing them by 80% for 3s (+3s per stack) and dealing 250% (+250% per stack) TOTAL damage. Recharges every 10 seconds.
- 1 Shattering JusticeReduce the armor of enemies after repeatedly striking them.After hitting an enemy 5 times, reduce their armor by 60 for 8 (+8 per stack) seconds.
- 1 Visions of HeresyReplace your Primary Skill with ‘Hungering Gaze’.Replace your Primary Skill with Hungering Gaze.Fire a flurry of tracking shards that detonate after a delay, dealing 120% base damage. Hold up to 12 charges (+12 per stack) that reload after 2 seconds (+2 per stack).
Как разблокировать
Чтобы разблокировать Капитана, все, что вам нужно сделать, это победить последнего босса по имени Митрикс. Чтобы попасть сюда, вы должны пройти весь мир, пока не дойдете до Небесных лугов. Оказавшись здесь, вы увидите телепорт другого типа. Если вы не отрегулируете внешние кольца, вы попадете на Луну, где находится Митрикс. Кроме того, вы можете настроить телепорт и вернуться назад по миру.
Сражаться с Митриксом может быть сложно, но нет требований, за которые сложно играть. Если вы хотите покончить с этим, чтобы разблокировать Капитана, играйте за выжившего, с которым вы хорошо справляетесь, и выберите самую легкую сложность.
Trivia
- The Twisted Scavengers and the Artifact Reliquary are currently the only monsters to not have their own Logbook Entry.
- When using the Artifact of Swarms, 2 Twisted Scavengers will spawn. They will not necessarily be the same Twisted Scavenger.
- Killing a Twisted Scavenger does not complete the challenge Acrid: Bad Medicine.
- The screen will only start fading when no monsters are left on the stage, meaning that leftover Beetle Guards spawned by Kipkip the Gentle may prevent the run from ending until killed.
- Twisted Scavengers were servants for the final boss, staying safe in a realm untouched by his forthcoming destruction.
Monsters |
---|
Normal |
Alloy Vulture • Beetle • Beetle Guard • Bighorn Bison • Brass Contraption • Clay Templar • Elder Lemurian • Greater Wisp • Hermit Crab • Imp • Jellyfish • Lemurian • Lunar Chimera (Exploder) • Lunar Chimera (Golem) • Lunar Chimera (Wisp) • Lesser Wisp • Mini Mushrum • Parent • Solus Probe • Stone Golem • Void Reaver |
Boss |
Beetle Queen • Clay Dunestrider • Grandparent • Grovetender • Imp Overlord • Magma Worm • Overloading Worm • Scavenger • Solus Control Unit • Stone Titan • Wandering Vagrant |
Alloy Worship Unit • Artifact Reliquary • Aurelionite • Mithrix • Twisted Scavenger |
Лучшие товары
Капитан может быть выжившим, ориентированным на поддержку, но он может значительно расширить свои возможности с помощью правильных предметов. Он немного медлительный, поэтому вам, как правило, захочется получить некоторые предметы для передвижения. Он может вызывать только два маяка за этап, поэтому вам нужно будет собирать предметы, которые усиливают атаку для других его способностей. Вот несколько отличных предметов для капитана.
Tri-Tip Dagger: Капитан имеет высокий коэффициент срабатывания, поэтому вам захочется получить предметы, которые имеют дело с шансом. Его основная способность имеет коэффициент срабатывания 0,75 для каждой из 8 выпущенных им пуль. По сути, у вас будет высокий шанс пролить кровь на врагов с помощью Tri-Tip Dagger. Предмет начинается с 10% шансом вызвать кровотечение у врага на 240% урона.
Бомба-липучка: этот предмет дает вам 5% шанс прикрепить бомбу к врагу, нанося 180% общего урона. Это может показаться не таким уж большим, но поскольку у Капитана высокий коэффициент срабатывания для его первой способности, у вас есть хороший шанс прикрепить бомбы-липучки. Они дают дополнительный урон, который всегда нужен.
Восковый перепел: поскольку капитан не такой подвижный, неплохо было бы взять несколько восковых перепелов. Этот предмет продвинет вас вперед на 10 метров, если вы прыгнете во время спринта.
Резервный журнал: капитан может использовать свою особую способность только два раза за этап, поэтому вам нужно взять несколько резервных журналов, чтобы увеличить количество раз, когда вы можете использовать другие способности. Этот предмет добавит один заряд к любой выбранной вторичной способности.
Красный кнут : Как упоминалось выше, капитан медлителен. С Red Whip ваша скорость передвижения вне боя увеличится на 30%. Это отлично подходит для изучения карты или для быстрого бегства от группы врагов после того, как им удалось оторваться от них.
Патронташ: этот предмет дает вам 18% шанс сбросить время восстановления всех способностей. Патронташ отлично подходит для капитана, у которого большое время восстановления некоторых способностей. Вместо того, чтобы ждать 40 секунд удара OGM-72 ‘DIABLO’ Strike, найдите этот предмет.
Резервное копирование: пассивный навык капитана дает каждому дрону, который он активирует, микробота. Это включает в себя 4 ударных дронов, которые вызываются с помощью The Back-up. Постарайтесь иметь это оборудование, чтобы максимально использовать микроботов.
Hardlight Afterburner: этот предмет добавляет два дополнительных заряда к полезности и уменьшает время восстановления на 33%. Служебная способность капитана по умолчанию может быть использована только три раза за этап, но этот предмет увеличит ее до пяти. Орбитальный зонд невероятно силен, поэтому вы определенно захотите увеличить количество его использования.
Notes
- The Fuel Array cannot be selected from Orange Command Essence.
- The Fuel Array’s explosion only damages the holder and enemies; it will not hurt any allies caught in the blast.
- The damage dealt by the explosion is . This can be reduced with armor
With sufficient barriers, MUL-T can survive the blast while in Transport Mode or Power Mode.
.
- Mercenary can use or to become and take no damage from the explosion.
- Obtaining the Strides of HeresyReplace your Utility Skill with ‘Shadowfade’.Replace your Utility Skill with Shadowfade.Fade away, becoming intangible and gaining +30% movement speed. Heal for 18.2% (+18.2% per stack) of your maximum health. Lasts 3 (+3 per stack) seconds. gives the player access to the powerful Shadowfade skill, which makes them completely invulnerable. This is helpful for avoiding damage and healing to keep the Fuel Array from exploding, or for staying alive if it does explode.
- Since the Fuel Array will explode when the player falls under half health, things like fall damage, Stone Golem lasers, and other high instant-damage sources are much more dangerous than normal.
- Activating a Shrine of Blood with the Fuel Array equipped is guaranteed death, unless the player has built up some extra barriers.
- It is possible for Tougher TimesChance to block incoming damage.15% (+15% per stack) chance to block incoming damage. Unaffected by luck. to negate the damage taken from the Fuel Array.
- Items and effects that reduce the player’s maximum health value will not
These are the Shaped GlassDouble your damage… BUT halve your health.Increase base damage by 100% (+100% per stack). Reduce maximum health by 50% (+50% per stack)., Tonic Affliction48pxReduce ALL stats when not under the effects of Spinel Tonic.Reduce ALL stats by -5% (-5% per stack)., and Permanent Curse.
cause the Fuel Array to explode, as this is not treated as damage dealt.
- MUL-T and Acrid are unable to obtain the Fuel Array in a single-player run, as they do not begin runs in an Escape Pod.
- If MUL-T is below 50% health and to the equipment slot containing the Fuel Array, this will instantly begin the countdown. This can be stopped by switching back to the other equipment slot, as long as that other slot is not another Fuel Array.
- In multiplayer, it is possible to obtain multiple Fuel Arrays, though this can only be done by having another player drop theirs by exchanging it with another equipment item.
- In multiplayer, if one player uses the Fuel Array to repair REX, only that player will complete the Power Plant challenge, and thus only that player will unlock REX.
- If given to an Equipment Drone, the Fuel Array will become unusable, and is impossible to recover when the drone dies.
Секреты и уловки
Давайте рассмотрим несколько основных советов по игре за капитана. Когда вы впервые начинаете пробежку, вам нужно сосредоточиться на предметах для мобильности. Его способности с самого начала наносят изрядный урон, поэтому постарайтесь найти любой предмет, который увеличивает скорость передвижения. Трудно сказать, какой предмет вы получите, но если вы играете с Артефактом командования, вы можете контролировать, какие предметы вы получите.
Добывать легендарные предметы может быть сложно, но с помощью сигнального маячка Капитана вы сможете сразу же открыть легендарный сундук, не тратя денег. Легендарный сундук появляется после того, как вы достигнете четвертого уровня, и в нем гарантированно будет легендарный предмет. Они могут стоить больших денег, но вы можете взломать сундук и получить предмет бесплатно.
Решение, какие способности Капитана использовать, может сбивать с толку, поэтому давайте рассмотрим каждую способность
У капитана только одно основное оружие, но важно знать, что вы можете заряжать дробовик Vulcan. Зарядка способности сузит разброс пуль
Если вы находитесь в непосредственной близости от группы врагов, вам не захочется тратить время на зарядку способности.
Для Captain’s Utility OGM-72 «DIABLO» Strike наносит намного больше урона, чем Orbital Probe. Обратной стороной удара является то, что он имеет 40-секундное время восстановления и 20-секундную задержку после его использования. Orbital Strike имеет более короткое время восстановления, наносит меньше урона и может использоваться только три раза. Если вы ищете безумно мощную способность и не хотите использовать ее немедленно, выберите OGM-72 ‘DIABLO’ Strike. В целом, однако, удар непрактичен, потому что вы можете просто использовать свои обычные атаки в те 20 секунд, на которые он откладывается.
Наконец, давайте посмотрим на четыре маяка, которые может вызвать Капитан. Выше мы узнали, что с помощью хакерского маячка можно открыть легендарный сундук. Маяк полезен, когда дело доходит до разблокировки сундуков и покупаемых предметов, но он гораздо менее эффективен, если вы играете с Артефактом жертвоприношения. Это позволяет предметам падать с монстров, но сундуки больше не появляются. Не используйте маячок для взлома, если у вас активен Артефакт Жертвоприношения .
Капитан может иметь активными только два типа маяков, но те, которые вы выберете, должны зависеть от типа сборки, которую вы хотите. Если вы хотите получить исцеляющий билд, выберите исцеляющий маяк. В качестве альтернативы, если вы хотите нанести большой урон и использовать утилиту для борьбы с толпой, выберите шокирующий маяк — он особенно полезен во время событий портала. Вы определенно можете выбрать два одинаковых маяка (например, наличие двух хакерских маяков ускорит ваш бег). В целом, все сводится к тому, какой из них вы предпочитаете, потому что все маяки хороши. Маяк пополнения запасов — это нормально, но есть предметы, которые сокращают время восстановления вашего снаряжения, поэтому вместо этого вам следует выбрать более сильный маяк.
Важно отметить, что шокирующий маяк оглушает врагов на 3 секунды, но срабатывает и каждые 3 секунды. Это означает, что враги могут быть оглушены
Если вам удастся оглушить большую группу врагов, сейчас самое время использовать удар OGM-72 «DIABLO».
Теперь у вас должно быть базовое представление о том, как играть Капитаном. Выходи и командуй полем битвы!
Regaining Health
Health Regeneration
All Survivors and some monsters regenerate health passively. The amount per second is determined by the character’s base health regeneration, character level, and certain items such as Cautious SlugRapidly heal outside of danger.Increases base health regeneration by +3 hp/s (+3 hp/s per stack) while outside of combat., Rejuvenation RackDouble the strength of healing.Heal +100% (+100% per stack) more., and Titanic KnurlBoosts health and regeneration.Increase maximum health by 40 (+40 per stack) and base health regeneration by +1.6 hp/s (+1.6 hp/s per stack)..
Proc effects
Lost health can also be replenished through on-hit effects such as Leeching SeedDealing damage heals you.Dealing damage heals you for 1 (+1 per stack) health. and Harvester’s Scythe’Critical Strikes’ heal you.Gain 5% critical chance. Critical strikes heal for 8 (+4 per stack) health., active items such as Foreign Fruit45sHeal on use.Instantly heal for 50% of your maximum health., and Healing Drones. Incoming healing is modified by the Rejuvenation RackDouble the strength of healing.Heal +100% (+100% per stack) more. and CorpsebloomDouble your healing… BUT it’s applied over time.Heal +100% (+100% per stack) more. All healing is applied over time. Can heal for a maximum of 10% (-50% per stack) of your health per second..
Как получить неофициальную концовку
В зависимости от того, кого вы спросите, есть также неофициальный третий способ победить Risk of Rain 2. Он включает в себя создание настолько нелепой сборки, что игра вылетает. Это не какой-то официальный финал; это больше похоже на мета-финал. Вы «обыграли» игру в том смысле, что стали настолько могущественными, что само программное обеспечение рассыпалось под вашей мощью.
Чтобы добраться до этого момента, потребуется изрядно поработать. Вы, наверное, уже видели, насколько хаотичными могут быть битвы, когда у вас огромные стопки предметов. Цель этого финала — сделать битвы максимально хаотичными. Это означает создание стопки предметов, которые мгновенно убивают врагов, заполняют экран взрывчаткой или создают необходимость в таких огромных вычислениях, за которыми игра просто не успевает.
Да, это может быть немного глупо. Но в том-то и дело. Прогоны в рогаликах не должны длиться вечно; что-то должно дать в какой-то момент. Вот почему преданные фанаты предпочитают этот неофициальный финал: он показывает, что они накопили столько сил, что сама игра подчиняется их воле. Вот это мета.
С учетом всего сказанного, единственный правильный способ победить Risk of Rain 2 — победить Митрикса. Это откроет истинный финал, в котором показаны финальная кат-сцена и титры. Уничтожение себя у обелиска — достойный способ завершить забег, но если вы действительно хотите пойти ва-банк, создайте настолько интенсивную сборку, что игра вылетает.
Key Features[]
- Play four player co-op seamlessly through Steam — no more port forwarding
- Unlock over 75 items over time, keeping each run fresh and full of new challenges
- Play and unlock new and returning survivors, each with their own abilities to master
- Theorycraft and exploit endless item and character combos
- Encounter challenging monsters and enormous bosses
- Explore massive, handcrafted 3D levels
- Discover lore through the collection of Monster, Item, and Environment Logs
- Challenge your friends—and the world—in all-new Prismatic Trials, a unique seeded run where everyone can race up a global leaderboard
- To prevent loot stealing, as of 08/11/2019 a Multi-player feature prevents players from picking up loot from chest someone else purchased.
Skins
Challenge | Description | Unlocks |
---|---|---|
Acrid: Mastery | As Acrid, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Artificer: Mastery | As Artificer, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Bandit: Mastery | As Bandit, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Captain: Mastery | As Captain, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Commando: Mastery | As Commando, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Engineer: Mastery | As Engineer, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Huntress: Mastery | As Huntress, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Loader: Mastery | As Loader, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
MUL-T: Mastery | As MUL-T, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
Mercenary: Mastery | As Mercenary, beat the game or obliterate on Monsoon. | |
REX: Mastery | As REX, beat the game or obliterate on Monsoon. |
Version History
- PC Patch v1.1.1.4
- Bug Fixes
- PC Patch v1.1.1.2
- Quality of Life
-
- Armor Buff: 200 armor (66% damage reduction) ⇒ 100 armor (50% damage damage reduction)
- Developer Notes: Power Mode is gated behind a difficult challenge, but its current iteration is a bit too insane. Players should be motivated to leave Power Mode every now-and-then, and this is a safe way to make it less powerful while still keeping it fun.
-
- Bug Fixes
- Fixed MUL-T not properly stopping its second primary in all cases when exiting
- Fixed MUL-T’s not resetting its cooldown timer on firing, making it reload much faster
- Fixed MUL-T’s behaving strangely with , making it fire much slower
- Anniversary Update
- Major Content
- Added New Skill Variant:
Enter a heavy stance, equipping both your primary attacks at once. Gain 200 armor, but lose -60% movement speed.
- Added New Class Challenge: MUL-T: Seventh Day
- Added New Skill Variant:
- Quality of Life
- Graphics Updates
- (Undocumented) Subsequent shots of no longer reset the cooldown
- PC Patch v1.0.1.1 (Build ID No.5440050)
- Bug Fixes
- Early Access Content Update 5
- Major Content
- Gameplay Changes
-
Developer Notes: MUL-T has gotten some love from this patch to really push forward the idea that his weapons are strong in specific roles. Faster swap time and more responsive actions for the weapons will (hopefully) make weapon swapping feel better. We’ve also admittedly creeped cooldowns down over time, and MUL-T felt a bit left behind.
- Base Acceleration: 25 ⇒ 30
-
Now charges after firing, rather than before.
-
- Now behaves like a rocket instead of a grenade
- Lifetime: 3s ⇒ 4s
- Explosion Radius: 5m ⇒ 7m
- Velocity: 70 m/s ⇒ 100 m/s
-
- No longer has an initial shotgun of 6 nails.
- Now has a final shotgun of 12 nails.
- Now fires in a consistent corkscrew pattern
- Proc Coefficient: 0.4 ⇒ 0.6
- Damage: 60% ⇒ 70%
- Wind-down duration: 0s ⇒ 1.152s
-
Swap duration: 0.7s ⇒ 0.4s
-
Cooldown: 8s ⇒ 6s
-
Developer Notes: MUL-T has gotten some love from this patch to really push forward the idea that his weapons are strong in specific roles. Faster swap time and more responsive actions for the weapons will (hopefully) make weapon swapping feel better. We’ve also admittedly creeped cooldowns down over time, and MUL-T felt a bit left behind.
- Bug Fixes
- Fixed an issue with spread from bloom being applied to both minimum and maximum spread (ie you could never have a bullet travel dead-center when your spread bloom is at maximum) for MUL-T’s
- Fixed MUL-T’s not properly animating over the network
- PC Early Access Patch (Build ID No.4892828)
- Bug Fixes
- Early Access Artifacts Content Update
- Bug Fixes
- Fix MUL-T’s dash impact with heavy enemies not stunning and dealing bonus damage for clients
- Fix MUL-T’s dash impact with heavy enemies not triggering on-hit effects
- Early Access Hidden Realms Content Update
- Gameplay Changes
-
- Cooldown: 3s ⇒ 1.5s.
- Animation Duration: 0.4s ⇒ 0.3s.
- Grenade Speed: 50m/s ⇒ 70m/s.
-
- PC Early Access Patch (Build ID No.4233443)
- Gameplay Changes
-
Improve vacuum effect to pull towards enemies
-
- Bug Fixes
- Early Access ‘Skills 2.0’ Content Update
- Major Content and Changes
- Added New Skill Variant:
- Fire an arcing hunk that explodes for 360% damage. Hold up to 4.
- Saw nearby enemies for 1000% damage per second.
- Added New Skin:
- Added New Class Challenge:
- Added New Class Challenge:
- Added New Class Challenge:
- Added New Skill Variant:
- Gameplay Changes
- ︎ Show both primary and alternate fire descriptions in Character Select
- Move “Multifunctional” passive into “
This change was made to make the UI for MUL-T’s skills easier to read. There is no functional difference.
”
- Add 2 new skill variants
- Add 1 new skin
- Bug Fixes
- Early Access Scorched Acres Content Update
- Gameplay Changes
- Music & SFX
- Bug Fixes
- Update the rotation of Soulbound CatalystKills reduce equipment cooldown.Kills reduce equipment cooldown by 4s (+2s per stack). on MUL-T to no longer be upside down
- Alternate equipment slot for MUL-T now counts towards ‘Moon Worshipper’ achievement
- Early Access Patch (Build ID No.3731106)
- Bug Fixes
- Early Access Patch (Build ID No.3703355)
- Gameplay Changes
- Reduce base movement speed from 9 to 7 to match all other Survivors
- Reduce base damage from 12 to 11
- Increase Transport Mode speed boost from 200% to 220% to compensate for his lost base movement speed.
- We really really don’t like to nerf characters in general — these are very light touches, and the movement speed being higher was an oversight. We also want to make sure that MUL-T’s big success isn’t coming from its ability to abuse Ocular HUD for infinite crits.
- Bug Fixes
- Early Access Launch
Introduced MUL-T
The Math of Scaling Difficulty
The effect of difficulty on the game is centralized in a global number called the difficulty coefficient (coeff for short). This coefficient is constantly re-evaluated and it is calculated as follows:
In these formulas, the variable
- playerCount is equal to the number of players in the game (including disconnected players).
- difficultyValue is equal to 1 for Drizzle, 2 for Rainstorm, and 3 for Monsoon.
- stagesCompleted is equal to the number of stages completed (including A Moment, Fractured and Gilded Coast, but NOT the Bazaar Between Time or Void Fields). This is the same number that shows up in the statistics screen at the end of the run.
- timeInMinutes is the amount of minutes since the run started, incremented every second.
Therefore, in non-modded lobbies, coeff will start at an initial value of 1 to 1.9 depending on the number of players. The bar will then progress linearly as time increases, increasing faster depending on the initial difficulty and/or the player count. Every time players enter a new environment, coeff increases by 15% of its current value, which causes the jump on the bar.
It is interesting to note that although sub-difficulties do not have any tangible effect on gameplay, they do signal an increase of coeff by 1 (actually 0.99 but by the time the difference becomes significant, the sub-difficulty is already in its final stage). For example, in singleplayer the Easy sub-difficulty represents a range for coeff from 1 to 2, while Medium is 2 to 3, etc.
Effect on enemy level
The enemy level is calculated using this formula:
No matter the number of players or difficulty, this means that enemies always start at level 1. As coeff, rises however, so too do enemy levels. The faster that coeff increases, the more the effect becomes pronounced — especially when — as the exponential rise in coeff is translated to enemy levels and therefore stats.
Effect on money costs
Whenever an environment starts, the cost of an interactable is derived from the following formula:
The base cost is equal to what the interactable would cost in the first environment of a singleplayer run (for instance, the base value of a is $25). Since coeff starts at a higher value in multiplayer, chests are also equally more expensive.
Effect on enemy rewards
Whenever a monster spawns, its reward is directly multiplied by coeff :
See Directors for more information on monster value and reward multiplier.
Effect on spawn rate
Spawns are managed by the Directors, which are advanced systems that are responsible for spawning a variety of enemies matching the difficulty.
Over time, a Director accumulates a number of «credits» that increase linearly with coeff. Regularly, the Director will pick a random enemy to spawn depending on the environment spawn lists and spend credits to spawn a group of up to four. Weaker enemies such as Lemurians have a low cost, while bosses like Magma Worms have the highest. Additionally, spawning monsters is more costly: Blazing, Overloading, and Glacial Elites cost 6 times as much as a normal monster, and Malachite and Celestine Elites cost a whopping 36 times more.
While coeff is low, a Director will only spawn lone, weak enemies. As coeff rises, however, so does the Director’s budget. This allows it to spawn larger groups of enemies, stronger enemies, more , or more expensive enemies.
A Director will also avoid spawning an enemy group that is «too cheap» for its current credit (defined as the cost of a full pack of elites, so either 36 or 216 times the original enemy cost depending on the current stage). This is why as time goes on, weaker enemies are less and less common and even disappear completely after a while. In previous versions, this meant that for particularly deep runs, coeff became so large that even bosses became too cheap, which caused strange behavior such as Teleporter Bosses failing to spawn. Eventually, stages would be completely empty as coeff reached into the thousands and the Directors endlessly accumulated credits they refused to spend. Now, to ensure that the Directors always have something to populate the map with, they will check if the selected monster group is not the most expensive they could spawn before they deem them too cheap to use.