Mcedit
Содержание:
Chunk tool:
When you pick the Chunk tool, the visible selection is automatically expanded to cover all of the chunks it touches. Press Create to create all missing chunks in the selection, ignoring any chunks already present. Press Destroy to remove any chunks within the selection. Use Prune to keep all of the chunks in the selection, and delete the ones outside. Use Repop to mark chunks for repopulation of ores and structures next time minecraft loads the chunk. All of these will ask you for confirmation because there’s no way to undo them. Use TAB to get a better view for chunk pruning.
Finally, you can press Relight to fix any bad lighting within the selected chunks. If other programs leave your level full of black spots, you can fix it with this.
Фильтры[]
Для применения фильтров необходимо выделить область воздействия.
Фильтр | Действие |
---|---|
Classic water flood | Заполнение выделенной области водой или лавой не перезаписывая блоки. |
Smooth | Смягчает перепады высот. |
Setbiome | Меняет биом выделенной зоны с сохранением всех их особенностей. |
Banslimes | Запрещает спаун слизней в выделенной зоне. |
Forester | Создаёт одно большое дерево из указанных блоков. |
Topsoil | Покрывает выделенную область указанными блоками с заданной толщиной слоя. |
Change mob properties | Меняет характеристики и NBT-данные мобов. |
Colorwires | Перекрашивает провода схем красного камня с помощью шерсти любого цвета. |
Create busses | Соединяет отрезки схем красного камня. |
Add potion effect to mobs | Позволяет наложить на мобов эффекты зелий. Можно выбрать эффект, его уровень и длительность. |
Decliff | Превращает горы в холмы, а холмы в равнину. |
Create spawners | Создаёт спаунеры всех попавших в зону выделения на момент срабатывания фильтра мобов. Все NBT-данные (цвет шерсти овец, экипированные вещи, блок в руках странника Края и т. д.) мобов сохраняются в спаунере. |
Chunk surface repair | «Чинит» неправильно сгенерировавшиеся участки карты. |
Make mobs invincible | Накладывает на мобов эффект «cопротивление урону» десятого уровня, из-за чего те становятся неуязвимыми. |
Create shops | Все сундуки в зоне воздействия сменятся на деревенских жителей (вид жителей выбирается в окне фильтра), которые продают вещи по столбцам. Первые две строки сундука — вещи, которые нужно отдать за покупку. Третий слот — полученная вещь. Количества необходимых и получаемых вещей соответствуют количеству лежащих в сундуке. NBT-данные (цвет шерсти, повреждение и зачаровывания вещей и прочее) поддерживаются лишь в отданных жителем вещах, а в полученных им не имеют влияния. В случае, если выделен двойной сундук, на его месте будет 2 жителя (результаты варьируются, лучше выделять по одному). Так же, в окошке опций фильтра можно добавить жителю закрытые (неиспользуемые) сделки, сделать его неуязвимым (аналогично предыдущему фильтру), либо сделать все его доступные сделки незакрывающимися (бесконечными). |
MobGear | Фильтр позволяет создавать своих мобов. Для этого нужно создать сундук с вещами, которые будет использовать моб. Первый слот отвечает за предмет, который будет у него в руках. Второй — шлем или дроп. Третий — нагрудник или дроп. Четвёртый — поножи или дроп. Пятый — ботинки или дроп. Если во 2, 3, 4 или 5 слоте будет броня, то у неё будет шанс дропа как у обычных мобов. |
What is Free Software?
Free software means the users have the freedom to run,copy, distribute, study, change and improve the software.
Free software is a matter of liberty, not price. To understand theconcept, you should think of “free” as in “freespeech”, not as in “free beer”.
More precisely, free software means users of a program havethe four essentialfreedoms:
- The freedom to run the program as you wish, for any purpose (freedom 0).
- The freedom to study how the program works, and change it so it does your computing as you wish (freedom 1). Access to the source code is a precondition for this.
- The freedom to redistribute copies so you can help others (freedom 2).
- The freedom to distribute copies of your modified versions to others (freedom 3). By doing this you can give the whole community a chance to benefit from your changes. Access to the source code is a precondition for this.
Developments in technology and network use have made these freedomseven moreimportant now than they were in 1983.
Nowadays the free software movement goes far beyond developing theGNU system. See the Free SoftwareFoundation’s web site for more about what we do, and a listof ways you can help.
Построители карт[]
Имя | Описание | Дата | Версия | Платформы | Ссылки | Последняя совместимая версия | Исходный код | Язык програм-мирования | Автор |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Командная строка. Переписанный Cartograph. Официально поддерживаются Windows- и Linux- сборки, также работает на Mac, но требуется компиляция. | 26 мая 2011 г. | 1.9 | Да, BSD | C++ | udoprog (John-John Tedro) | ||||
u10i |
GUI для c10t, включает в себя одиночную и пакетную обработку данных. | 8 июля 2011 г. | 1.0 | Нет | C# | conker87 (Simon Fletcher) | |||
Другая версия Cartograph. Поддерживаются самые последние обновления и некоторые фиксы ошибок Cartograph’а. Добавлены новые возможности, не исключаю GUI и поддержку модов. | 20 ноября 2011 г. | 2011_11_20 | Ещё нет | C++ (Рендерер), VB (Интерфейс) | Gameslinder | ||||
Отображение карты в реальном времени в игре или в браузере. Режимы дневной свет, лунный свет, пещеры, Нижний мир, и Край. Показывает монстров и игроков, находящихся рядом. Серверные и одиночные миры, не требуется серверный плагин. | 12 апреля 2013 г. | 2.5.0 | Нет | Java, DHTML | techbrew (Mark Woodman) | ||||
Командная строка + Windows GUI. Mcmap Live доступна для Mac GUI. Создаёт JPG или PNG картинку на выбор. | 15 ноября 2013 г. | 2.4.2b | Да | C++ | Zahl | ||||
16 августа 2012 г. | 0.48 | (при замене mcmap.exe из поставки на актуальный) | Да | Python/C# | NotTarts/Zahl | ||||
MCMap Live |
Интерактивный GUI, Xray — карты, и поддержка биомов. | 28 марта 2012 г. | 1.5.1 | Да | Objective-C++ | Donkey Kong | |||
13 декабря 2013 г. | 0.11.53 | Да, GPL | Python/C | ||||||
MinecraftWorldMap.com — это веб-приложение, которое позволяет размещать миры с друзьями или обществом. Просто загрузите мир и карта автоматически построится для Вас! | 29 марта 2011 г. | 1.00 | Нет | perl | skeight | ||||
Minetographer |
Интуитивный интерфейс для создания детализированной, зумируемая карта вашего мира. Рабоает на Tectonicus, Minetographer быстр и прост в использовании. | 27 октября 2011 г. | 0.7.7 | Ещё нет | Java | jakester2 | |||
Быстрый рендер, предусмотренный для больших миров. Поддерживаемые платформы Linux и Cygwin. Нет бинарных файлов; может быть построен из исходников. | 29 марта 2012 г. | 1.1.2 | Да, GPL | C++ | equalpants | ||||
Рендерит высококачественные, зумируемые версии карт, просматривается с помощью Карт Google. Только коммандная строка. Для GUI см. Minetographer. |
15 апреля 2012 г. | 2.08 | Да | Java | OrangyTang | ||||
Простой и быстрый инструмент визуализации карт, предназначенный для эффективного обновления очень больших карт «плитками». | 19 июля 2012 г. | 2011-07-19 | Да | Java | TOGoS |
Localisation
This version implements localisation functions.
The resource files are located in the ‘lang’ folder for MCEdit UI.
Custom brushes and filters can be also translated, provided a folder named like the base name of the brush/filter file (without the ‘.py’ extension) can be found alongside the file and contains the resources.
These resources have to be built with the same rules than MCEdit ones.
The UI fixed character strings can appear in users native language by simply editing translation files.
It is also possible to (re)build the language template and files and to use custom fonts.
See TRANSLATION.txt for further details.
Developers don’t have to tweak their code so much.
The only modifications concern strings which need text formatting or concatenation.
See README.txt in subfolder for further information.
— D.C.-G. (LaChal)
More about GNU
GNU is a Unix-like operating system. Thatmeans it is a collection of many programs: applications, libraries,developer tools, even games. The development of GNU, started inJanuary 1984, is known as the GNU Project. Many of the programs inGNU are released under the auspices of the GNU Project; those wecall GNU packages.
The name “GNU” is a recursive acronym for “GNU’sNotUnix.” “GNU”is pronounced g’noo, as one syllable, like saying“grew” but replacing the r with n.
The program in a Unix-like system that allocates machine resourcesand talks to the hardware is called the “kernel”. GNU istypically used with a kernel called Linux. This combination isthe GNU/Linux operatingsystem. GNU/Linux is used by millions, thoughmany call it “Linux” bymistake.
GNU’s own kernel, The Hurd,was started in 1990 (before Linux was started). Volunteers continuedeveloping the Hurd because it is an interesting technicalproject.
The GNU Project supports the Free Software Foundation’s petition to call on school administrators around the world to stop requiring students to run nonfree software. Sign the petitionfor freedom in the classroom.
The GNU Project strongly urges the community to communicate in ways that are friendly, welcoming and kind. See the GNU Kind Communications Guidelines.
A Student Manages to Graduate Using Exclusively Free Software: A student of Computer Science in Poland fights back proprietary software at his university and manages to graduate using only fr..
GNU poke 1.2 released: I am happy to announce a new release of GNU poke, version 1.2. This is a bug fix release in the poke 1.x series, and is the result of all the user feedback we have rece..
Statement of FSF board on election of Richard Stallman
Take Action
- Support the efforts on net neutralityin the USA,and in your home country.
- Defend privacy, and support global copyright reform with LQDN.
- Support current FSFcampaigns.
- Fight against software patents:worldwide, andin Europe.
Mcedit Minecraft
Can you contribute to any ofthese HighPriority Areas?
- Free phone operating system,
- decentralization, federation and self-hosting,
- free drivers, firmware and hardware designs,
- real-time voice and video chat,
- encourage contribution by people underrepresented in the community,
- and more.
Can you help maintain a GNU package?
Mcedit 1.0 Download
- cfengine, freedink, freetalk, halifax, mcron, quickthreads,are all looking for maintainers.
- Also, these packages are looking for co-maintainers:aspell, bison, gnuae, gnubik, metaexchange, powerguru, xboard.
See the package web pages for more information.
Today’s random package…
Adns
GNU adns is a C library that provides easy-to-use DNS resolutionfunctionality. The library is asynchronous, allowing several concurrentcalls. The package also includes several command-line utilities foruse in scripts.(doc)
Brush Tool
The brush tool allows you to ‘Paint’ the world using preset shapes, you can use RFEG to Increase size, Decrease size, rotate and roll this tool. The varied version will randomly distribute the blocks you select based on selected weightings.
Line Brush
Hold Z after placing a brush and click a second point to create a solid line of that brush. Line spacing adjusts how close together brushes are.
The line tool works from the last brushed point, so you can continue from the end of your last line.
Erode
You can also erode the terrain, making it more natural. To use this tool set the size and strength you want and click and drag over the area you wish to erode.
It is recommended to make multiple lower intensity passes for best results. If the brush is still too strong at strength 1, turn up Minimum Spacing.
Flood Fill
This brush will systematically replace all blocks of the same type touching the block you click on. This will go on until you either cancel the operation or it finishes.
The paste brush simply brushes an imported schematic.
Replace and Varied Replace
The replace and varied replace tools replace the block selected in the first slot with the block(s) selected in the lower slot(s).
Topsoil works by replacing the top layer of wherever you brush with the selected block. Depth is selectable.
Miscellaneous
sscanfsprintfapplesoranges
Enter search string(%d,%d,%d) Enter replace stringapples %d oranges %d Enter replacement argument order3,2
It is advisable to use this feature with Prompt On Replace on, because a match is thought to be found whenever the number of arguments found matches the
number given, which is not always a real match. Scanf also treats whitespace as being elastic. Note that the scanf format %[ is very useful for scanning
strings, and whitespace.
The editor also displays non-us characters (160+). When editing binary files, you should set display bits to 7 bits in the Midnight Commander options
menu to keep the spacing clean.
MISCELLANEOUS
sscanfsprintfapplesoranges
Enter search string (%d,%d,%d) Enter replace string apples %d oranges %d Enter replacement argument order 3,2
The last line specifies that the third and then the second number are to
be used in place of the first and second.
It is advisable to use this feature with Prompt On Replace on, because a
match is thought to be found whenever the number of arguments found
matches the number given, which is not always a real match. Scanf also
treats whitespace as being elastic. Note that the scanf format %[ is
very useful for scanning strings, and whitespace.
The editor also displays non-us characters (160+). When editing
binary files, you should set
display bits
to 7 bits in the Midnight Commander options menu to keep the spacing
clean.
BUILDING NBT AND PNG SUPPORT
Please, mind to adapt the following information according to your operating system!
DEPENDENCIES
To build these libaries, you’ll need Cython 0.21 and setuptools.
First, install or update setuptools:
- Run it:
Then, install Cython:
SETUP SCRIPT
This script is intended to be run in a shell opened in MCEdit-Unified folder.
It takes arguments on the command line to work correctly.
Invoke it like this:
Without argument, it will fail. (And let you know…)
Use the argument to build all the libraries the script can handle.
The one will build only the NBT support.
The one will build only the PNG support.
The one can, ehhh, help…
After the NBT support is built, you can run a very simple test:
Pocket Edition Support
MCPE support requires a special library. MCEdit will run without it, but you will not be able to edit Pocket worlds.
This library is embeded in the packages for OSX and Windows, and will mostly work.
On Linux systems, it is necessary to compile the library, because it requires to be linked to one on the system.
It may be necessary to compile specifically for the PE support if the one on the system is not compatible. (It may also happen this library is not on the system…)
The Python script in the directory wuill build the PE support, and the library when needed.
Read in the directory for more information.
Note that, if you use the installer for Linux, this script is used during installation to build the library.
(`Compilation on Windows and OSX part to be written`.«)
It is possible to enable a debug mode for PE support by running MCEdit with the option on the command line.
Some messages will be displayed in the console. A lot of information will be stored in a file. This file can be very big, so be carefull with this debug mode!
You can use this option several times to get more information in the file. Currently, using this option more than 2 times will have no effect.
New features test mode
Some unfinished features and fixes may be included in future MCEdit-Unified releases, this inactive code can be activated using the process below. Use at your own risk.
To use:
- Open your operating system’s command console.
- Go to the directory where MCEdit is installed (Mac users need to open their .app file).
- Create a text file named
- In this file, add a feature per line. (Unfinished features/fixes are available on request from the developers))
- Run MCEdit-Unified with the command line option
These ‘new features’ will change during the program development. Features may be added or removed at will and may not work at all, most will eventually end up in a release as a normal feature. No documentation is provided for them, except in the code source itself.
We recommend you to use this only if you have at least some familiarity with programming and source code, or if requested by a developer.
We highly recommend backing up your worlds (and even the whole game) before using this function, even if requested by the devs.
FILES
/usr/share/mc/mc.hlp
- The help file for the program.
/usr/share/mc/mc.ini
-
The default system-wide setup for GNU Midnight Commander, used only if
the user’s own ~/.config/mc/ini file is missing.
/usr/share/mc/mc.lib
-
Global settings for the Midnight Commander. Settings in this file
affect all users, whether they have ~/.config/mc/ini or not.
/usr/share/mc/syntax/*
-
The default system-wide syntax files for mcedit, used only if
the corresponding user’s own ~/.local/share/mc/mcedit/ file is missing.
~/.config/mc/ini
-
User’s own setup. If this file is present then the setup is loaded
from here instead of the system-wide setup file.
~/.local/share/mc/mcedit/
Keys
In addition to that, Shift combined with arrows does text highlighting (if supported by the terminal): Ctrl-Ins copies to the file
~/.mc/cedit/cooledit.clip, Shift-Ins pastes from ~/.mc/cedit/cooledit.clip, Shift-Del cuts to ~/.mc/cedit/cooledit.clip, and
Ctrl-Del deletes highlighted text. Mouse highlighting also works on some terminals. To use the standard mouse support provided by your terminal, hold
the Shift key. Please note that the mouse support in the terminal doesn’t share the clipboard with mcedit.
The completion key (usually Meta-Tab or Escape Tab) completes the word under the cursor using the words used earlier in the file.
To define a macro, press Ctrl-R and then type out the keys you want to be executed. Press Ctrl-R again when finished. You can then assign the
macro to any key you like by pressing that key. The macro is executed when you press Ctrl-A and then the assigned key. The macro is also executed if you
press Meta, Ctrl, or Esc and the assigned key, provided that the key is not used for any other function. The macro commands are stored in the file
~/.mc/cedit/cooledit.macros. Do NOT edit this file if you are going to use macros again in the same editing session, because mcedit caches macro
key defines in memory. mcedit now overwrites a macro if a macro with the same key already exists, so you won’t have to edit this file. You will also
have to restart other running editors for macros to take effect.
F19 will format C, C++, Java or HTML code when it is highlighted. An executable file called ~/.mc/cedit/edit.indent.rc will be created for you
from the default template. Feel free to edit it if you need.
C-p will run ispell on a block of text in a similar way. The script file will be called ~/.mc/cedit/edit.spell.rc.
If some keys don’t work, you can use Learn Keys in the Options menu.
Генераторы карт
Имя | Описание | Дата | Версия | Платформы | Ссылки | Последняя совместимая версия | Исходный код | Язык програм-мирования | Автор |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mace | Создаёт стандартный мир со случайно генерируемым городом на точке спауна. | 16 января 2012 г. | 1.9 | Да, GPL | C# | Robson | |||
Создаёт случайно генерируемые крепости. | 3 марта 2012 г. | 0.17.1 | Да, MIT | Python | Eggplant | ||||
MCTerra | Может сделать плоские, биосферные, пустынные, с золотыми туннелями, и планетоидные карты. | 7 июня 2011 г. | Beta 0.8.0.0 | Да | Delphi | Mozzg | |||
Minecraft Map Generator | Генерирует пользовательский ландшафт. Включает в себя GUI с предпросмотром карты. | 1 января 2011 г. | 2011.01.01b | Да | Java | TOGoS | |||
Проект TopoMC облегчает построение реалистичных миров в Minecraft, используя данные Геологической службы США, в частности, NED и NLCD данные. | 6 декабря 2011 г. | 0.8 | Да, MIT | Python | Mathuin |
Import tool:
The import tool lets you import blocks from different sources: It can place blocks previously saved using the select tool to a schematic. It can also import an entire level into another level. It will ask you to choose a level or schematic. After you’ve chosen, the level or schematic will appear in the green box. Although it may take a few seconds to display the contents of the import, it is fully loaded and can be placed without waiting for everything to render.
As before, you can click to pick the blocks up, and use E R F to rotate, roll, and flip them.
Press ENTER or click Import to construct. Constructions of up to 64 million blocks should take less than a minute. The copy is done once you regain control. You should press Control-S to save your level now. The lighting recalculation for this city took about 3 minutes on a Core i5.
Настройка Midnight Commander
1. Изменение внешнего вида
Нажимаем F9 и открываем меню Options -> Layout:
Здесь можно изменить такие опции:
- Вид панели (Panel split) — Вертикальный/Горизонтальный;
- Отображение Меню (Menubar) — включить/выключить вверху;
- Отображение Командной строки (Command prompt) — внизу;
- Отображение Быстрых клавиш (Keybar visible);
- Отображение Подсказок (Hintbar visible);
- Отображение Заголовка окна терминала (XTerm window title);
- Отображение свободного дискового пространства (Show free space)
Знак X означает, что опция включена.
С помощью меню Options -> Appearance можно изменить скин файлового менеджера:
Цветовых схем в Midnight Commnader множество, можно выбрать наиболее приятную для своих глаз. Мой любимый скин — nicedark.
В меню Right есть возможность указать, что показывать в правой панели:
Я указал Quick view — быстрый просмотр файлов. Это значит, что при наведении на текстовый файл — в правой панели покажется его содержимое. Очень удобно. Также тут можно указать вывод любой другой информации — например информация о файле, дерево каталогов, листинг и многое другое на свой вкус.
Еще несколько интересных опций находятся в меню Options -> Panel options.
На вкладке Navigation включаем «Lynx like motion» — быстрая навигация по папкам с помощью стрелок влево/вправо на клавиатуре.
На вкладке Main options обязательно включаем «Show backup files», «Show hidden files» и «Auto save panels setups» — автосохранение всех изменений в панели.
На вкладке File highlight — включаем «Permissions» (подсветка прав на файлы и папки).
2. Включаем встроенный редактор MCEDIT
По умолчанию, для редактирования файлов в Midnight Commander используется стандартный редактор Linux — nano (или vim). Но у многих новичков могут возникнуть трудности в их освоении, поэтому лучшим вариантом, на мой взгляд, будет использовать простой и понятный встроенный редактор — mcedit.
Для этого переходим в меню Options -> Configuration и ставим X в опции «Use internal edit», после чего нажимаем ОК:
Теперь немного подстроим редактор под себя. Первым делом включаем отображение нумерации строк (ALT + N) и отключаем отображение пробелов в файле конфигурации Midnight Commander — ~/.config/mc.ini:
3. Настройка автосохранения текущей папки в файловом менеджере
Странно, почему в MC до сих пор нет этой важной опции в настройках. Скопируйте скрипт mc-wrapper.sh в папку /etc/profile.d командой:
Скопируйте скрипт mc-wrapper.sh в папку /etc/profile.d командой:
И добавьте в конец файла /etc/bash.bashrc строку:alias mc=’. /etc/profile.d/mc-wrapper.sh’
Перезалогиньтесь — путь к директории теперь будет запоминаться.
Но, этот «фокус» работает только для пользователей, для «рута», к сожалению, не нашел способов. Насколько знаю, тикет по этому багу был открыт.
Options
Options~/.mc/ini
- use_internal_edit
- This option is ignored when invoking mcedit.
- editor_tab_spacing
- Interpret the tab character as being of this length. Default is 8. You should avoid using other than 8 since most other editors and text viewers assume a
tab spacing of 8. Use editor_fake_half_tabs to simulate a smaller tab spacing. - editor_fill_tabs_with_spaces
- Never insert a tab space. Rather insert spaces (ascii 20h) to fill to the desired tab size.
- editor_return_does_auto_indent
- Pressing return will tab across to match the indentation of the first line above that has text on it.
- editor_backspace_through_tabs
- Make a single backspace delete all the space to the left margin if there is no text between the cursor and the left margin.
- editor_fake_half_tabs
- This will emulate a half tab for those who want to program with a tab spacing of 4, but do not want the tab size changed from 8 (so that the code will be
formatted the same when displayed by other programs). When editing between text and the left margin, moving and tabbing will be as though a tab space were 4,
while actually using spaces and normal tabs for an optimal fill. When editing anywhere else, a normal tab is inserted. - editor_option_save_mode
- Possible values 0, 1 and 2. The save mode (see the options menu also) allows you to change the method of saving a file. Quick save (0) saves the file by
immediately, truncating the disk file to zero length (i.e. erasing it) and the writing the editor contents to the file. This method is fast, but dangerous,
since a system error during a file save will leave the file only partially written, possibly rendering the data irretrievable. When saving, the safe save
(1) option enables creation of a temporary file into which the file contents are first written. In the event of an problem, the original file is untouched.
When the temporary file is successfully written, it is renamed to the name of the original file, thus replacing it. The safest method is create backups
(2). Where a backup file is created before any changes are made. You can specify your own backup file extension in the dialog. Note that saving twice will
replace your backup as well as your original file. - editor_word_wrap_line_length
- line length to wrap. 72 default.
- editor_backup_extension
- symbol for add extension to name of backup files. Default «~».
- editor_line_state
- show state line of editor now it show number of file line (in future it can show things like folding, breakpoints, etc.). M-n toglle this option.
- editor_visible_spaces
- Toggle show visible trailing spaces (TWS), if editor_visible_spaces=1 TWS showed as ‘.’
- editor_visible_tabs
- Toggle show visible tabs, if editor_visible_tabs=1 tabs showed as ‘<—->’
- editor_persistent_selections
- Do not remove block selection after moving the cursor.
- editor_cursor_beyond_eol
- Allow moving cursor beyond the end of line.
- editor_syntax_highlighting
- enable syntax highlighting.
- editor_edit_confirm_save
- show confirm dialog on save.
- editor_option_typewriter_wrap
- to be described
- editor_option_auto_para_formatting
- to be described
- editor_option_save_position
- save file position on exit.
- source_codepage
- symbol representation of codepage name for file (i.e. CP1251, ~ — default).
- editor_wordcompletion_collect_entire_file
- Search autocomplete candidates in entire of file or just from begin of file to cursor position (0)