Hotline miami

Comics[]

The dates corresponding with the Ghost Wolves storyline and Jake’s storyline are inconsistent and generally hard to reconcile with or deduce from the events of the games. For these reasons they’re excluded from the game timeline above.

July

The Waipahu Prison is assaulted by the Ghost Wolves, who kill ~350 men and destroy seven attack helicopters. They then steal an attack helicopter and «nuke» the Russian base.

Unknown

A Russian controlled base near Midway Atoll is captured by the Ghost Wolves. 10 days later another base is taken over by the Ghost Wolves.

August

10th — The captured Paradise Resort is taken over by the Ghost Wolves. It is very similar to Stronghold, which takes place in an unnamed Hawaiian resort.

May

2nd — Jake attends an American pride protest rally which breaks into a riot. Jake kills a Russian woman before returning to his apartment to find a 50 Blessings package containing his Jake Mask.

July

  • Mid July — The comics re-date Assault as occurring «last week» from Showdown instead of a day prior.
  • 23rd — Jacket is apprehended by police on the morning at Lebedev’s mansion. The filming of his arrest is broadcast during a news report about his series of crimes, which are viewed by Daniels and the Fans.

September

  • 23rd — The Pig Butcher is shown being filmed while «killing» a store clerk with a hammer on 196th Street.
  • 24th — The Pig Butcher is watching horror movies in his apartment before being told by the Pig Phone to go to 188 63rd Street, where he «kills» a family. Several cameras and boom mics are visible in many comic panels. He returns to his apartment to eat beans and is again told by the Pig Phone to go to 188 66th Street, where he «kills» a group of teenagers. After he does, he removes his mask and is congratulated by the movie crew.

October

  • 9th — A cargo shipment of Russian prostitutes is discovered by the Miami Port Authority. Ash and Mark express a desire to acquire a police radio.
  • 9th — The Fans are on a patrol around a warehouse district. Ash discovers a warehouse that had its gate lock cut. The Fans decide to investigate and run into a group of masked thieves raiding the warehouse, before being killed by the Fans.

Лучший исполнитель. Начало истории Джекета и Ричарда

У Джекета, вернувшегося домой в Майями после войны развивается посттравматический синдром, а смерть лучшего друга Бороды ухудшает положение и поселяет в его сердце ненависть. Джекет вступает в 50 благословений и получив 3 апреля 1989 маску петуха (она носит название Ричард), выполняет первое задание.

Джекет часто видит галлюцинацию. Он стоит в комнате, где сидят три человека в звериных масках – лошади, петуха и совы. Каждый из них по своему относится к герою. Человек в маске Петуха он же Ричард – сам Джекет, точнее часть его сознания, которое понимает, что происходит. Он озвучивает фразу, которая приоткрывает правду на еще одни мотив героя «Тебе ведь нравится причинять другим боль?». Также Ричард пророчит ему плохую судьбу.

25 апреля 1989. Джекет совершает налет на особняк продюсера связанного мафией и убивает всех в здании. Там он находит изнасилованную и накаченную наркотиками девушку (многие считают, что это проститутка, однако доказательств нет). Она остается жить у него и в итоге они сближаются.

Джекет дальше выполняет задания. Большинство членов организации – обычные люди, поэтому многие из них погибают. Или если они лажают организация сама их убирает, что случается на одном из уровней, где погибает человек в маске тигра (неизвестно как, но данная маска, попадает в руки к одному из фанатов по имени Тони). Однако благодаря военной подготовке, Джекет становится самым известным и лучшим исполнителем организации. После каждой зачистки Джекет посещает магазин/видеопрокат/ пиццерию/бар, где за прилавком всегда стоит Борода и дает ему все бесплатно, повторяя свою фразу с войны «Не благодари чувак, это за счет заведения». С каждым разом эта галлюцинации Джекета становятся сильнее.

Также он самый разыскиваемый член организации. В это время у него появляется клуб фанатов.

Продолжение сюжета Хотлайн Маями мы рассмотрим во второй части.

List of killed victims[]

This is a compiled list of how many kills The Son has performed in the series. Kills in Italics are unclear and merely up to interpretation. Kills in Bold are kills determined by the player’s choice:

  • 2 Bankers
  • Colombian Boss (Caused)
  • Colombian Henchman (Caused)
  • Blue Lips (possibly killed by either The Fans or The Son)
  • Mark
  • Corey
  • Alex
  • Ash
  • Himself (walked off his own building and fell to his death)
  • At least 129 Colombians (including Thugs — also includes 2 captive Colombians and 8 Colombians guarding the Colombian Boss)
  • 41 security guards
  • 17 dogs (2 of which are killed along with the Colombian Henchman)
  • At least 14 Russian Mobsters (8 of which he hallucinates as Demons — including Thugs)

Overall, The Son has killed 207 enemies (212 if you count Blue Lips, the 2 bankers in Blood Money and the 2 captive Colombians seen in the intro of Take Over).

Эпилог

Объясним пару моментов. Кто те люди в голове Джекета в маске лошади, совы и петуха? Лошадь или же Дон Жуан – это сострадание Джекета к самому себе, которое он испытывает, у этого человека тело его девушки. Сова он же Расмус – ненависть к тому, что он делает, поэтому у Расмуса тело Ивана Лебедева. Петух он же Ричард – объективное отображение ситуации, ее принятие – сам Джекет.

Кто такой Ричард в Hotline Miami 2? Трактовать этот символ трудновато. Можно предположить, что он является предвестником смерти и апокалипсиса. Так, он является перед смертью ко всем, чья судьба была переплетена с Джекетом.

50 благословений – название отсылает нас к 50 штатам Америки. Знак организации – красный перечеркнутый тремя линиями круг, который символизирует Землю, перечеркнутую полосами американского флага.

Dialogue[]

The Father: And who do we have here? … You must be one of the assholes killing off my men. Doesn’t look like you are here to chat… So why don’t we get this over with?

The Bodyguard: Leave him to me …

The Father: I guess it’s just you and me left now. Not bad! I’m impressed I wonder what gave you this thirst for blood. I’ve never seen anything quite like it! Now I want to see who’s hiding behind that mask!

The Father: I can see where this is going… heh!* I’ll spare you the pleasure!

Phone: Hello…? Hello?! … What’s going on down there? I’m trying to sleep! … Is anyone there? Can you hear me? Hello? … Goddamn phones! I fucking hate these things! … *CLICK*

The Grandfather: Ah, so you’re the one causing the ruckus? What’s your business here? … *COUGH* Actually… why don’t we skip the details? I’ve done so many horrible things… Nothing seems to really matter anymore, does it? I’m not going anywhere, as you can see… Just go ahead and do what ever you came here to do.

Hotline Miami 2: Wrong Number[]

Act One: Exposition

  • Down Under (1st Scene; The Fans)
  • Homicide (2nd Scene; Manny Pardo)
  • Hard News (3rd Scene; Jake)
  • Final Cut (4th Scene; Martin Brown)

Act Two: Rising

  • First Trial (5th Scene; Evan Wright)
  • Moving Up (6th Scene; The Fans)
  • No Mercy (7th Scene; The Henchman)
  • Execution (8th Scene; The Fans)

Act Three: Climax

  • Ambush (9th Scene; Beard)
  • Into the Pit (10th Scene; The Fans)
  • Dead Ahead (11th Scene; Manny Pardo)
  • Death Wish (12th Scene; The Fans)

Act Four: Falling

  • Subway (13th Scene; Evan Wright)
  • Stronghold (14th Scene; Beard)
  • Withdrawal (15th Scene; Jake)
  • Casualties (16th Scene; Beard)

Act Five: Intermission

  • First Blood (17th Scene, Richter)
  • Demolition (18th Scene, Richter)
  • House Call (19th Scene, Richter)
  • Release (20th Scene, Richter)

Act Six: Catastrophe

  • Seizure (21st Scene; The Son)
  • Blood Money (22nd Scene; The Son)
  • Caught (23rd Scene; Manny Pardo)
  • Take Over (24th Scene; The Son)

Сюжетная линия

Hotline Miami считается достаточно жестокой игрой, в которой можно встретить очень много насилия и крови. Вам придется управлять главным героем, который будет бороться с многочисленной армией различных тварей и монстров. Причем всё это нужно делать в режиме стелс, потому что когда вражеские юниты вас заметят, они сразу налетят на персонажа, как коршуны, и тогда защищаться будет куда сложнее. Сюжет довольно сюрреалистичен, поэтому он может понравиться всем любителям чего-нибудь нетривиального и необычного. Игра создана под впечатлением от культуры прошлого века, а точнее 80-х годов. Поэтому вся она выполнена именно в такой вот стилистике. Интересно, что сюжет достаточно неординарный, а некоторые миссии так и вовсе могут выбивать игрока из колеи. Например, сначала пять заданий подряд идут на одну тематику, а затем две миссии придется проходить из совершенно другой реальности. А потом игра вновь возвращается к первому повествованию. Такой разброс очень путает игрока и ему это может не понравиться. Хотя в этом есть свой антураж и атмосфера. Главным героем игры является молодой человек, имя которого не называют. Вам необходимо будет получать заказы от разных слоев населения и выполнять их. Причем это могут быть миссии самого разного разряда. Например, иногда вам придется просто исследовать внутриигровой мир, заходить в различные гастрономы и видеосалоны, а иногда вы будете убивать врагов, стреляя в проституток и наркоманов. Выполняйте миссии успешно и постарайтесь пройти все дополнительные квесты. А их тут тоже немало. Скачайте торрент Hotline Miami русская версия от RG Механики и поиграйте в одну из самых интересных и необычных игр современности.

Walkthrough[]

First stage

Jacket enters the location via the foyer area of the mansion. Directly behind the front door is a mobster with a Double Barreled shotgun. Quickly dispatch the mobster and take the shotgun. Immediately two thugs will appear from the adjoining rooms and the shotgun provides just enough ammo to kill them. The adjoining rooms offer no further weapons, but the left one contains the final Puzzle letter. Jacket is then able to move forward to the next stage.

Second stage

Jacket enters the lair of The Father, who engages him in brief conversation. The mob boss is guarded by two panthers and The Bodyguard. Once the boss is finished speaking the panthers will advance on Jacket. The only weapon available is the trophy on the right side of the room. The panthers will creep up slowly on Jacket and it is best to draw them one at a time, preferably behind the cover of the right fountain. Beat one panther with the trophy and, while the second is approaching, it is advisable to target The Bodyguard in preparation for her attack. Dispatch the second panther with the trophy then, after The Bodyguard speaks, immediately throw the trophy, knocking her to the floor and dropping her katana and knives. The Bodyguard cannot be defeated with melee attacks and will instantly kill Jacket with any of her attacks so she must be incapacitated before attacking her.

Jacket must then beat her into submission with his bare hands. After the first attack she will push Jacket away and begin to crawl to safety. The second attack from Jacket will kill her.

Once The Bodyguard is defeated the boss will speak, challenging Jacket. Once he is done there is only an instant to grab a knife and run to the cover of the fountain. The boss will begin to fire on Jacket with two MP5s. These volleys will be brief and the interval between, while he is reloading, allows Jacket time to throw one knife and then collect the other knife from the ground. Each knife will injure one of the boss’s hands, causing him to drop an MP5. He will continue to reload and fire until both hands are injured. Once both hands have been injured and he has lost both guns he will speak once more and then commit suicide with a third gun, denying Jacket the satisfaction of killing him.

Ending

After the boss dies the phone on the desk begins to ring. Answering it will reveal that there is an upstairs resident in the mansion. The gun on the desk can be collected. Jacket can then take the elevator.

Upstairs Jacket finds an old man in a wheelchair housed in a luxuriously appointed bedroom. The man questions Jacket briefly and commiserates on his own terrible deeds. He then tells Jacket to do what he came to do. Jacket will then shoot him dead.

With the Russian mafia syndicate in Miami broken and his work complete, Jacket walks to the balcony, takes off his mask and looks out over the city, smoking a cigarette. From his pocket he pulls an item and casts it aside over the rail.

Hotline Miami[]

Weapons

  • The first version of the game had Hand Grenades, which were cut.
  • There was a Flamethrower that was cut. It later reappears in Hotline Miami 2: Wrong Number as an unlockable weapon for The Soldier.
  • There was originally a Plank weapon, which can be seen in the Super Carnage Prototype.
  • There was a Rocket Launcher that was cut.
  • A Minigun was removed.
  • A Sniper Rifle was planned for the Super Carnage prototype. It also makes a reappearance as an unlockable weapon for The Soldier in Hotline Miami 2.
  • A Taser was removed. It makes a reappearance in Hotline Miami 2.
  • The Sledgehammer was larger, had a brown grip and was mainly grey.
  • All weapons had no source of ammunition in the Super Carnage prototype.
  • The Uzi had an unbearable amount of recoil.
  • A Silenced Sub Machine Gun was removed, the idea was reused for the Silenced Uzi.
  • An Automatic Shotgun was removed.

NPCs

  • Originally dogs could bark to alert enemies in the beta. This returned in Hotline Miami 2.
  • The Russian Mafia originally was supposed to wear a teal Varsity jacket, and jeans, inspired by Beverly Hills Cop. The Costume would return (albeit modified, and with a dark teal, and grey hoodie) for the Gang Enemies.
  • The AI was more reactive, for example when you shot an enemy a nearby enemy would notice and rush to your position as well. this appeared in the final build but rarely happens.

Levels

  • Several chapters were cut, and partially reused in Hotline Miami 2: Wrong Number.
  • Hotel Level was removed from Hotline Miami.

Design

  • Hotline Miami was originally called Cocaine Cowboy, and before that it was Super Carnage.
  • Hotline Miami looked a lot more basic, and bulky
  • Jacket was originally naked, and didn’t use masks in the alpha.
  • Jacket had grey hair in the Cocaine Cowboy prototype.
  • There was a First Prototype ofHotline Miami, this prototype is unknown, and little evidence exists of it except from the words of Dennis Wedin, apparently it was first designed in 2004.

Cut Email Chain

«You somehow fail to mention that all the victims have been associated to organized crime, and that any politicians caught up in this mess may very well be collateral damage. I think you’re trying to hard to force your own political agenda into your deduction. This place is not the place to be discussing politics, there’s way better places for you if that’s what you’re after!» — ‘Reply 1,’ Janitor #1

«Hey now, let’s not completely rule out his theory. Failing to explain certain aspects of these cases doesn’t automatically disprove anything!» — Reply 1, Janitor #2

«And we’re supposed to trust your «anonymous sources»? Why has none of the news outlets mentioned a word about this, then? The gosh darn Russians practically own them all by now. You’d think something like that might be of interest to them, no?«— ‘Reply 2,’ Janitor #1

«It’s quite possible they don’t want to have people associate organized crime with communism, isn’t it? Not that anyone could possibly have failed to notice what influence the Russian culture has had on our society anyways.» — ‘Reply 2,’ Janitor #2

Sounds

  • The game-play of Cocaine Cowboy used the original version of Lady by Chromatics
  • Nearly every sound in the prototypes were replaced, some of these sounds can be heard in trailers for the game.
    • The door sounds were reused from the beta door sounds from Super Carnage.
    • The Silenced Pistol sound used was the same as the one from Counter Strike: Global Offensive

      this sound was re-used for the Silenced Heavy Pistol in Hotline Miami 2: Wrong Number.

      .

  • Hotline Miami’s early prototype was deemed «nearly impossible to finish».
  • When a chapter began, Jacket would start in the bathroom of a level.
  • What would become the Russian-American Coalition (RAC) in Wrong Number, was originally known as the «KUA».

Personality[]

The Son is shown to be ambitious and multi-talented, restoring much of the Russian mafia’s influence in Miami in just a month. He ultimately worries, however, that his lavish lifestyle and huge amount of notoriety will cause him to meet the same fate as his family in the original game. He’s also off put by how easily his men are killed, with the corpse of one surrounded by money in the vault in Blood Money triggering a vision of his dead family. He has a friendship with The Henchman, which he tries to rekindle once things have settled down on December 20th. He detests boring lifestyles, and, after failing to contact the Henchman, takes an unprecedented amount of the new product. The events of Take Over strongly imply he has a death wish, as the plan involves him single-handedly fighting 80 armed gangsters before walking unarmed into a firing squad in the main office, and he outright states that he isn’t «Afraid of dying» in The Table Sequence.

How do you think? They invited me.

His most noticeable physical features are the large scar down the left side of his face, and the golden hammer & sickle earring in his left ear. The source of the scar is never addressed.

His original hideout features Russian military crates (the same seen in the Hawaiian occupation levels and Richter’s «Demolition» level), glass cases of expensive swords and guns, and what appears to be a shark tank. He’s shown to be very generous when distributing payment money to the Henchman, but not a remotely equal amount, the difference highlighted by the extravagance shown in their cars.

Стиль игры

Без своих стилей Сын не особо отличается от других персонажей, но он обладает уникальной анимацией казни для полицейской дубинки, ножа, мачете и клюшки для гольфа. Также во время обычной казни Сын быстро наступает на противника ногой, разламывая ему череп, и вытирает ее об пол.

Сын имеет три стиля (или техники), которые он может выбрать в начале уровня, подобно маскам у Джекета, Джейка или людей у Фанатов.

Телохранитель

Используя этот стиль, Сын получает катану и способность перекатываться. Этот стиль символизирует телохранителя Отца. Также это может отсылаться на Кори, которая тоже может перекатываться, и её катану, которой она владеет в цифровом комиксе. Символом этого стиля являются разбитые очки Телохранителя, убитую Джекетом.

Грязные Руки

При использовании этого стиля удары Сына становятся летальными. Этот стиль символизирует лапы пантер, которые охраняли Отца. Также этот стиль может отсылаться на Тони и Джейка которые могут убивать голыми руками.

Родословная

Используя этот стиль, Сын получает двойные MP5 и возможность разводить руки, но после того, как боезапас закончится, Сын выбрасывает оружие. Этот стиль символизирует самого Отца. Также это может отсылаться на Марка, который в начале игры тоже получает MP5. На пуле, символе этого стиля, выгравирована дата смерти Отца.

Сюжет

После гибели Отца отношения между русским и колумбийским картелями накаляются: колумбийцы захватывают часть бизнеса русских, и Сын, как действующий босс, не собирается с этим мириться. Он хочет вернуть русской мафии былое влияние и объявляет колумбийскому картелю войну, о чем сообщает Приспешнику.

Сын начинает её с нападения на колумбийский стриптиз-клуб, на открытие которого его пригласили как VIP-гостя (Seizure, 18 ноября 1991). Он идет на задание вместе с Приспешником:

«Вы босс. Я сделаю всё, что вы прикажете. — Отлично, тогда идем.»
— Диалог Сына с Приспешником

Благополучно истребив пришедших на открытие колумбийцев, Сын устраивает пышную вечеринку с кокаином и проститутками и предлагает Приспешнику остаться, на что тот отвечает отказом, мотивируя это тем, что ему нужно домой к его девушке. Сыну явно не нравится привязанность Приспешника к Мэри, он предсказывает, что она его рано или поздно бросит, но вместе с тем Сын считает, что это не его дело, и отпускает Приспешника домой, напоследок дав ему некоторое количество денег на подарок Мэри.

7 декабря 1991 года Сын решает ограбить банк, в котором колумбийцы держат свои сбережения, и идёт на дело с двумя гангстерами (Blood Money), один из которых погибает в уже открытом хранилище. Его гибель не вызывает у Сына особых эмоций, поскольку в том же хранилище его настигает галлюцинация, в которой он видит своего отца, Телохранительницу и Деда.

Наконец, 14 декабря 1991 года Сын собирается поставить точку в войне и вместе с гангстерами планирует захват резиденции Колумбийского босса (Take Over), причем большую часть плана Сын выполняет в одиночку. Гангстеры же появляются лишь во время диалога Сына с главарём колумбийской мафии, чтобы уничтожить последнего и его приспешников перекрестным огнём.

После этих событий русская мафия становится наиболее влиятельной преступной группировкой Майами и запускает массовое производство наркотических таблеток, образец которых впервые появляется в интро No Mercy. Празднуя свою победу, Сын пытается связаться с Приспешником, не зная, что его телефон находится у Фанатов, и называя адрес, выдаёт последним своё местоположение. Не получив ответа, он отбрасывает трубку в сторону и начинает безмерно поглощать таблетки, игнорируя предупреждения Голубогубого.

В состоянии сильного наркотического опьянения Сын убивает нескольких своих гангстеров, головорезов, собак и четверых Фанатов, которые в это же время атакуют здание мафии. После убийства Алекс и Эша Сын прыгает с крыши особняка, под воздействием наркотиков считая, что идет по радужному мосту.

Hotline Miami 2. Wrong Number (Русская версия)

Hotline Miami 2: Wrong Number — компьютерная инди-игра в жанре 2D Top-Down action, разработанная Dennaton Games. Издателем является Devolver Digital. Действие игры будет происходить до и после событий первой части, но сюжет будет сфокусирован на событиях, произошедших после убийства Жакетом всей русской мафии по поручению загадочных сообщений на телефоне. Hotline Miami 2 будет последней игрой в серии, поскольку именно в ней завершатся все сюжетные линии. Игровой процесс будет во многом похож на первую часть, но в отличии от неё в Wrong Number появятся уровни сложности (простой, классический и сложный), которые можно открыть, пройдя уровень на оценку C+ или выше. Также в игре появится 13 управляемых персонажей. У каждого из них будет собственное видение истории, как у Жакета и Байкера в оригинальной игре. Каждый персонаж будет иметь особые способности.В Hotline Miami 2: Wrong Number вам предстоит выступить в роли сразу нескольких персонажей, каждый из которых имеет свои мотивации и принадлежит к различным фракциям. Действие игры разворачивается через несколько лет после Hotline Miami, а новые герои займутся съемками фильма, основанного на массовых расправах из первой части.Горячая линия Miami 2: Wrong Number — жестокий вывод саги о Hotline Miami, созданный на фоне эскалации насилия и возмездия за пролитую кровь в оригинальной игре. Следуйте по пути нескольких отдельных группировок — каждая со своими сомнительными методами и неопределенными мотивами — когда непредвиденные последствия пересекаются, и реальность снова возвращается в блестящий туман неона и кровопролития.Ожесточенная борьба против наказывающей оппозиции потребует интенсивного внимания, поскольку новые переменные, оружие и методы казни внедряются на протяжении всей борьбы. Позвольте поразительным цветам безошибочного визуального стиля омыться, когда вы тщательно вырубите те, которые будут стоять между вами и основным смыслом резни. Это финал, это неоспоримый конец.Ключевые особенности игрыHotline Miami 2: Wrong Number (Русская версия):- Головокружительные перестрелки в залитых неоном и кровью коридорах Майами под безумный саундтрек.- Сюрреалистичный сюжет, с которым вы познакомитесь на более чем 20 уровнях.- Сумасшедшие поединки против ужасающих боссов подпольного Майами.- Овладейте 35 видами оружия

Всё, от дробовиков и штурмовых винтовок до катаны и сточных труб, в вашем распоряжении.- Больше 1000 разных изображений для потрясающих окружений, оружия, предметов и анимаций смерти врагов сделают каждое убийство незабываемым.- Наденьте одну из 25 масок, чтобы скрыть свою личность, настроить игровой процесс по своему вкусу или устроить себе суровое испытание.- Затягивающие звуки от Sun Araw, Coconuts, M.O.O.N., Джаспера Бирна, El Huervo, Perturbator, Scattle, Элиотта Берлина и Эйрика Сурке.- Суровые достижения, которые проверят, на что вы способны, и доски почета, где вы сможете доказать, что чего-то стоите.- Безжалостные боевые действия: корректируйте боевые приемы по мере изменения повествования между фракциями и вносите уникальные вариации в привычный подход, наряду с новым оружием, движениями и атаками ближнего боя.- Захватывающий саундтрек: более сорока заглушающих треков от десятков артистов подчеркивают дикий конфликт и фокусируют внимание на широком масштабе ваших действий. Новые артисты присоединяются к возвращающимся фаворитам, таким как M | O | O | N, Perturbator, Jasper Byrne, Scattle и El Huervo для невероятной звуковой резни.- Редактор пользовательских уровней

Создавайте собственные уровни, используя персонажей, врагов, оружие и музыкальные треки из игры, и делитесь своими творениями с другими через Интернет в мастерской Steam.Минимальные системные требования игрыHotline Miami 2: Wrong Number (Русская версия):- ОС: Microsoft Windows Vista / 7 / 8- Процессор: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo or better- Оперативная память: 1 GB ОЗУ- Видеокарта: OpenGL 3.2 compatible GPU with at least 256MB of VRAM- Место на диске: 1 GB

Жанр: Экшн / АркадаЯзык интерфейса: Русский / Multi 7Полная версия (поставь и играй) v.07122017Размер: 698 МбСкачать с Облака:пароль на архив: igrozoom.ruСкачать с торрентов:

Жанр: Экшн / Шутеры

+11

Trivia[]

  • If Jacket stands next to the The Father when he shoots himself, the bullet will pass through him and kill Jacket. Even though the end level music plays, the level will restart at the beginning of the final battle. When you complete the chapter without dying, an error message will pop up. Click ignore to continue the game. Clicking abort will close the game.
  • It is entirely possible to get a gun or other weapon into the boss room if the player starts with a weapon-based mask (such as the Carl Mask, Dennis Mask, or Richter Mask), as the player can throw said weapon into the room before the dialogue starts, or sometimes it will drop within the room instead of outside. However, said weapons are useless, as they don’t affect any of the boss enemies.
  • The date of this level is carved into the golden bullet necklace that represents the Son’s Bloodline perk.
  • In the beta the The Father had an additional two female bodyguards.
  • Trauma, Showdown, Prank Call and Resolution are the only levels in which the player is not given an end level rating.
  • The ending to this level where Jacket kills the wealthy Grandfather and tosses the Polaroid of himself and Beard off the balcony is possibly a reference to the ending of Conan the Barbarian starring Arnold Schwarzenegger, where Conan kills Thulsa Doom and tosses his father’s broken sword off the balcony.
  • If you manage to outrun the Father’s bullets with a speed-based mask (Graham, Brandon), and stand in a corner right next to him, his bullets won’t hit you. This can go on forever, causing a massive pile of bullet and wall effects.

Разработка

За несколько дней до выпуска Hotline Miami разработчики открыли в Майами телефонную линию, на которую любой желающий мог оставить собственное голосовое послание. Некоторые из этих посланий были использованы в официальном трейлере игры, созданном через несколько дней после её выхода.

В ноябре 2012 года для игры вышло дополнение, добавляющее возможность играть при помощи геймпада, а также исправляющее ошибки игры, совершенствующее графику и добавляющее дополнительную главу — ‘Highball’.

В середине декабря 2012 года Devolver Digital сообщили о продаже более 130 000 копий игры за семь недель со времени выпуска. В своём интервью для сайта Eurogamer менеджер компании Грэм Стразерс сообщил, что его «распирает от гордости» за создателей игры, Джонатана Сёдерстрёма и Денниса Уэдина, добавив, что «ему попались довольно талантливые ребята».

Events in Hotline Miami 2[]

The Son is first seen in the introduction to the Act 2 level No Mercy (November 21st), where he’s shown to have a fondness to the Henchman, if not a full on friendship. He seems prepared to grant favors but when the Henchman expresses desires to quit, the Son has him clear out the newly Colombian-affiliated chop shop. The Son reminds the Henchman that he’s free to come back any time and to try the «new product» of purple and green pills.

The Son re-appears in the outro to Death Wish (December 20th), where he kills Alex and Ash with a magnum, seemingly laughing. He then walks toward the side of the building the Fans had planned to jump from.

His third appearance is in the intro to Seizure (November 18th) in the Catastrophe act, where he tells the Henchman he’s planning to attack a Colombian gang meeting he’s been invited to in an effort to reclaim lost territory. Henchman expresses reservations, but backs off. The dialogue strangely implies that the Henchman goes with the Son to Seizure (Henchman «I’ll do whatever you tell me too.» Son: «Alright then. Let’s go.»), though he doesn’t seem to.

In the Seizure outro, the Son is surrounded by strippers doing cocaine. He further implies that they did Seizure together («We sure did a number on those guys, huh?»). He tells the Henchman that Mary is too good for him and that «The minute you get attached to anyone, you know you’re fucked.» However he says it’s none of his business and gives Henchman some money to get Mary something nice.

During a bank robbery on December 7th he is confronted by apparitions of the characters from the first game’s Showdown level, who ask him why he’s here. He tells them that he wants to make them proud, but the apparition of the Father tells him «You’re just like me, you won’t get it until it’s too late.»

The next appearance is on December 14th, when Manny Pardo attempts to visit the Son, perhaps implying a partnership (possibly explaining Pardo’s Colombian massacre at the docks four days prior and his knowledge of Petrov’s whereabouts) and/or a desire of Pardo’s to kill the Son to become famous. Regardless of his reasons, he’s denied and the Son continues to the Colombian gang headquarters, wiping the majority of them out personally and letting his subordinates kill the Colombian gang leader and his guards.

After failing to make contact with Henchman and unwittingly giving his address to the Fans, he takes a large amount of the green-and-purple pills and goes into a mania-induced rampage, killing an unknown number of his own men. As the high continues, he comes across the semi-realistic animal versions of the Fans, first fighting Mark, Corey, Tony and finally Alex and Ash. In between the fights he sees warped images of jungle flora overtaking the building, wild animals having killed and feasted on his remaining men that were killed by the fans and not him, and a surreal rendition of the «Blood Money» toast, the vodka shots replaced with shotgun pellets. After killing all except Tony, he walks off the edge of the building’s roof on what appears to him to be a rainbow bridge to Valhalla, while in reality he falls to his death.

His body after his fall.

After the scene Death Wish, his body can be seen on the ground of the building, covered with a white sheet in a pool of blood.

Байкер. Конец истории Джекета

13 мая 1989 года в истории появляется Байкер. Он вступил в организацию, так как ему было скучно. Однако со временем ему надоело убивать, и больше он не выполнял задания. Ему, как и в свое время Рихтеру, начали поступать угрозы, что побудило Байкера разобраться, кто стоит за телефонными звонками. Благодаря нападениям на других членов 50-ти благословений он узнает, что все звонки поступают через телефонную компанию «Phone Hom» и отправляется туда, чтобы узнать, откуда именно.

Однако организация не может допустить раскрытия и направляет своего лучшего человека убрать его. Так в здании телефонной компании Джекет встречается с Байкером, который вырезал весь персонал. Тут случается расхождение . Битва всегда заканчивается смертью того, против кого мы играем. А поиграть нам дадут из того и за того. По канону Джекет побеждает Байкера, но тот выживает, хотя и с сильными травмами. Как именно он спасся и не попал в тюрьму – мы не знаем.

После этого галлюцинации Джекета приобретают более ужасный характер. Он постоянно видит в них трупы людей, которых убил, а в скором времени в них погибает и Борода, а его убийца – Рихтер.

В это время Джейк активно выполняет задания организации. 3 июня 1989 года он приходит в отделение американской патриотической партии и хочет поделиться с ее главой информацией о 50-ти благословениях и предложить им присоединится. Тот говорит, что ничего не понимает. Джейк начинает подозревать, что они и есть 50 благословений, и на радостях уходит выполнять задание. Тут второе расхождение, по канону его убивают на задании русские, но в альтернативной концовке уровня его встречает после миссии глава патриотической партии и убивает за то, что тот много знал и болтал.

8 июня 1989 Джекет возвращается домой, и находит свою девушку мертвой. В квартире его поджидает Рихтер, который стреляет в Джекета. Он не умирает, но впадает в кому. Перед этим он встречает Ричарда, который говорит, что его предсказание сбылось, и они больше не встретятся.

Джекет просыпается 8 июля в госпитале после комы. Его охраняют, так как полиция узнала, обыскав его дом, что он и есть самый известный звериный убийца или как его еще называют «мясник Майями». Также они думают, что он похитил девушку, которую потом убил. Джекет сбегает, и во время побега слышит от копов, что Рихтер в тюрьме полицейского участка. Джекет врывается туда и устраивает бойню, убив всех полицейских. Он находит Рихтера, и тот сознается, что его заставили это сделать 50 благословений. По канону Джекет оставляет его в живых. В участке он находит папку с данными о расположении дома главы русской мафии и отправляется туда.

20 июля в тюрьму к Рихтеру приходят два члена 50-ти благословений, благодарят его за отличную работу и прощаются с ним. Видимо им было выгодно подставить Джекета. После, на Рихтера в тюремном дворе нападает громила, с татуировкой организации, но Рихтер побеждает его. Из-за их драки начинается бунт, он сбегает из тюрьмы и перебирается на Гавайи.

Точной даты нет, но после стычки с Джекетом Байкер отправляется по найденному адресу, с которого членам 50-ти поступают странные звонки. Там он взламывает компьютеры и узнает, что 50 благословений была создана, чтобы уничтожить русскую мафию и уменьшить влияние СССР в Америке.

Он входит в подвал здания, и обнаруживает там двух «уборщиков» , которых часто видел Джекет и сам Байкер несколько раз на заданиях. Они рассказывают ему, что происходящее в Майями – только начало, а они лишь вершина айсберга. Байкер убивает их и уезжает. Звонки прекращаются.

23 июля 1989.Иван Левебед – глава русской мафии. Джекет врывается в его особняк и убивает Лебедева, а также его старого отца. После этого он выходит на балкон, закуривает и выбрасывает фотографию с Бородой, сделанную во время войны. Под дом приезжают журналисты и полиция. Джекет сдается им. Задержание транслируется в прямом эфире.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector