Total war saga: troy

New God: Artemis

The latest free content update will see the introduction of Artemis, the goddess of the hunt.

Who is Artemis?

As you may already know, Artemis is not only associated with the hunt but also wilderness, wild animals, and the moon (much like Apollo – her twin brother – is with the sun), and her symbols include the bow and arrow, deer, and the cypress tree. The daughter of Zeus and Leto, Artemis caught the eye of many but swore never to marry, and was worshipped as a protector of girls and women.

Despite her disdain for marriage, Artemis chose the mortal Orion as her hunting companion – a union that ultimately ended in tragedy.

Who is Orion?

In TROY, Orion is a giant and an Epic Agent who, much like many giants before him, believes himself to be the original Orion reborn. He has committed his entire life to the hunt, exploring the wilds, and venerating Artemis.

Orion is a master hunter, and his special abilities include Sudden Ambush, which enables a guaranteed kill on an enemy Hero (and wounds Epic Heroes), and Foe Tracking, which makes visible the enemy Heroes of a target faction.

What does this mean in game?

  • One new god added to the Divine Will system: Artemis, the goddess of the hunt
  • New temple building chain connected to Artemis and available to each faction
  • New Epic Agent Orion, available at the highest tier of worship of Artemis
  • New light archer unit available for recruitment by all factions after a Prayer to Artemis: Warriors of Artemis
  • New region-specific building dedicated to Artemis and the Warriors of Artemis unit
  • Aeneas Divine Omens missions grant favour with Artemis (similar to missions for other gods)

A Total War Saga: TROY FAQ

A Total War Saga: TROY will reconstruct one of the greatest stories ever told. Inspired by Homer’s Iliad, TROY will let you forge a heroic legacy in the late Bronze Age, the furthest back in time the Total War franchise has ever travelled.

TROY will challenge you to uncover the truth behind Homer’s Iliad. An epic tale mixing legend with history, you will peel back the layers of fable, of gods and monsters, to reveal the truths that might have inspired them.

In TROY, the fate of Aegean civilisation will be in your hands – each choice you make will shape the lands from the mythical heights of Mount Olympus to the arid deserts of Lemnos. Experience history as it might have happened or shape the legend for yourself in this unique chapter of Total War.

The battlefields will tremble under the feet of renowned warriors like Achilles and Hector but it will take more than brute force alone to lay claim to the legendary city of Troy. You will need to deftly manage a barter economy, conduct diplomacy among friends and foes, and direct the beliefs of your people in the worship of the gods, all before etching your name in the annals of history.

Герой Одиссей в игре Total War Saga Troy.

В игре Total War Saga Troy у Одиссея есть особая способность «Убежище». Которая позволяет использовать шпионов и создавать убежища во вражеских государствах и городах, а так же отравлять армию вражеского полководца. Созданные убежища позволяют нанимать союзные войска находясь на вражеской территории, что позволяет быстро восполнить собственную армию перед атакой.

Для возможности набора войск из вражеского города, нужно сначала отправить туда шпиона и приобрести «Убежиже». После этого требуется построить строение отвечающее типу войска. Сначала выбираем вражеский город, где побывал шпион, а потом на вкладке «Крании» выбираем строение. Когда строение построено можно спокойно нанимать бойцов.

Шпионы могут взаимодействовать с вражескими полководцами, производить «Отравление колодцев» и «Убийство соперника». Данные умения могут предоставить хороший приоритет на поле боя перед нападением. Вот только срабатывают они редко и из-за этого основное применение шпионов это развертывание «Убежишь».

Campaign AI Changes

  • Before the Story/Sandbox dilemma is spawned, factions now should act more in line with their initial starting setup (they honour their initial treaties)
  • Choosing Story on the Story/Sandbox dilemma should enable Pillar boosts not only to the player Alliance but to the enemy Alliance as well
  • All factions will try and facilitate the Danaan/Trojan conflict slightly earlier
  • The AI prioritises recruitment for garrisoned AI armies instead of armies on the field
  • Increased the AI’s priority on garrisoning armies that are recruiting or about to recruit, instead of recruiting next to a region that already has a garrisoned army
  • The priority of some tier 2 units for AI recruitment has been slightly increased
  • The priority of some tier 1 units in the early game has been slightly decreased
  • The priority of tier 1 units post turn 70 has been significantly decreased

用户界面及体验优化

  • 修复了战士型英雄在人物信息面板中的姿势和视角,他们现在不会再被较大的盾牌挡住了
  • 神庙带来的影响被重新排版了一下,现在更加清晰顺畅了(所有共同的神庙影响都显示在最上方,而不同的神庙影响会显示在建筑界面的下方)
  • 调整了时间信息列表里英雄肖像的布局
  • 现在一些优先度较低的事件信息不会在收到时自动打开了(但还是会出现在列表中),以便降低新回合开始时弹出的信息数量
  • 更改了满意度图标,使其与其他图标放在一起更协调
  • 将对其他势力的态度/关系图标改为主外交图标(剑与卷轴),使其更为统一
  • 调整了攻城锤的图标,使其看起来更像攻城锤
  • 调整了围城行动的图标(如继续围城按钮),现在它们都使用通用的围城图标,而不是每种攻城器械各有各的图标
  • 为海伦吾爱机制增添了新的情绪图标,以反映海伦的情绪
  • 调整了征募按钮,现在它使用的是征募面板上最新的花式字体按钮
  • 调整了行动按钮,现在它使用的是夺取村镇面板上最新的花式字体按钮
  • 优化了31个建筑图标,使其更方便阅读,也更契合界面整体设计
  • 调整了自定义战斗中英雄坐骑选项的布局
  • 更换了事件下拉界面中英雄和事务官的事件图标,从方形肖像改为圆形肖像
  • 在战前页面上锁定了所有不可选择的攻城器械
  • 战前页面上的击杀统计不会再出框到兵牌外了
  • 优化了羊皮纸纹理,使其更加明亮,且与宿敌界面上其他的羊皮纸效果更加协调
  • 调整了蛇发女妖的人物肖像,使其位于正中
  • 补给线图标现在会在玩家选中部队后显示在军队面板上,就像显示在英雄面板上一样。优化了提示框,现在它会告知您解散军队后每回合您能节省多少资源由势力领袖指挥的军队现在会收到额外的信息,告知玩家该军队不能解散
  • 总览面板的位置被挪到了屏幕左边,以免遮挡事件、势力、军队等等下拉界面。处于战略地图上时,浏览这些信息很有必要
  • 添加了一个能让玩家一键隐藏或显示总览面板的按钮
  • 主菜单中的前线新闻会在打开新闻出错时弹出错误信息
  • 用户界面缩放比例在分辨率被调整为1440p或以上时会被设置为150%,在超宽界面时会调整为130%

Campaign Balance Changes

  • The Descendant of Zeus trait now gives 40 to a Hero’s melee damage instead of 4
  • The gold granted by Gift of Gold in The Pharaoh’s Gift dilemma has been reduced from 250 to 150
  • Now all playable factions have unique 20-unit garrisons of late-game units while occupying the city of Troy
  • Envoys recruitment cost effects have been toned down to prevent an exploit that meant players could recruit army units for free
  • The Lament Your Fate option in the A Destiny Ordained dilemma for Achilles now provides +70 favour to Zeus so it’s more appealing with the Divine Will thresholds
  • The Ellopian army, which provides the initial battle challenge for Achilles, has had its units decreased by four, making the early progress of this faction easier
  •  Poison the Well spy action is balanced to inflict modest but effective damage to both Heroes and army units

Assembly Kit

  • Assembly Kit custom maps are now marked with their own icon
  • Fixed an issue in the Assembly Kit Launcher where long mod names would cause versions and dates to misalign
  • Fixed a script_error triggering for missing infotext entries when selecting the settlement of Troy

英语

1.5.0更新是《A Total War Saga: TROY》的下一个重要更新,将与《Ajax & Diomedes》DLC和《Hephaestus》FLC一起推出。该更新修复了玩家在社区中提出的众多问题,也进行了许多平衡性调整、系统微调、稳定性调整和优化调整。

1.5.0更新补丁和FLC中的重要内容包括:

  • 赫淮斯托斯的加入
  • 阿伽门农将更频繁地在击败敌方势力后进行附庸操作(概率提高了200%)
  • 射手英雄现在可以在骑乘射手骏马和战马坐骑时享受到隐蔽(树林)和神射手能力带来的加成了
  • 修复了统计面板中不包括港口村镇战斗的问题
  • 修复了亚苏瓦盟势力机制UI中按文化和地域筛选时出现的问题
  • 为皮洛斯添加了丢失的名牌图标,提示您此处可以建造特殊建筑
  • 优化了选择大规模部队时,势力间冲突的表现
  • 现在部队在险恶地形上的冲锋速度会正确地有所降低了(战车部队向敌人冲锋的能力会在沼泽和森林地形中大幅削弱)
  • 修复了库瑞忒斯在使用盾墙能力后模型分裂的问题
  • 在游戏设置中添加了一个新选项,玩家可以选择是否在加载界面上显示“继续”按钮

Колесницы и велозарядка

Ветераны Total War должны быть хорошо знакомы с концепцией циклической зарядки ваших кавалерийских подразделений. Ну, как именно это сделать без кавалерийских юнитов в Total War Saga: Troy ? Ответ — «колесницы».

Да, обычные колесницы, которые вы получаете, уязвимы, но они могут вызвать настоящий шум, когда они автоматически атакуют формирования вражеских единиц. Еще лучше, попробуйте найти героев и эпических героев, которые могут получить колесницу ближнего боя и ее усиленное улучшение колесницы ближнего боя (например, Ахиллеса).

Наличие колесницы не дает лидерам терять выносливость, поскольку они больше не бегают по полю боя. В сочетании с другими навыками повышения уровня, такими как атака в ближнем бою, броня и ограниченная регенерация здоровья, ваших генералов будет практически невозможно остановить.

Главный недостаток заключается в том, что вы не можете использовать большинство своих способностей или Аристею, сидя верхом, и, если вы спешитесь, вы не сможете снова сесть на свою колесницу. Тем не менее, колесницы — отличный способ грубо обойти большинство вражеских армий. Total War Saga: боевой ИИ Троя (даже на ветеранском / очень высоком уровне сложности) даже заставит лучников и пращников не тратить впустую стрелы на одинокого генерала (будь то верхом или спешенным). Вы можете разорвать тысячи солдат, прежде чем вызвать подкрепление.

UI/UX Improvements

  • Fixed the poses and cameras of fighter type Heroes in the character information panel so they are no longer as obstructed by the larger shields
  • Now temple effects are organised in a consistent manner (all shared temple effects are displayed on top, while the differing temple effects are displayed on the bottom of the building UI)
  • Improved layout of Hero portraits in the Event Messages list
  • Certain low priority event messages have been disabled from opening automatically when received (they still appear in the feed) to reduce the amount of information triggered when beginning a new turn
  • Changed the Happiness icon to better match the rest of the iconography
  • Attitude to Faction/Relations icons have been updated to use the main Diplomacy icon (sword/scroll) for better consistency
  • Updated the Battering Ram icon to look more like, well, a battering ram
  • Updated places where the icon that represents the Siege action as a whole (e.g. the Continue Siege button) to use the general Siege icon instead of an icon that represents a particular siege machine
  • New mood icons for Helen, My Love mechanic that actually represent Helen
  • Updated Recruit button to use the latest ornamented button in the Recruitment panel
  • Update action buttons to use the latest ornamented button in the Settlement Captured panel
  • Polished 31 building icons to be more readable and visually consistent with the overall UI aesthetic
  • Updated layout of Hero mount options in custom battle
  • Changed the Hero and agent event icons in the Events dropdown from rectangular portraits to circular ones
  • Added a locked state for unavailable siege machines in the pre-battle screen
  • Kill counter no longer spills out of its unit card in the post-battle screen
  • Updated parchment texture to be brighter and match the rest of the parchment in the UI of the Antagonist
  • Updated the Gorgon porthole to be properly centered
  • The Supply Lines icon will now be shown in the Army panel when an army is selected as well as in the Hero panel. The tooltip has also been updated to include information on how many resources will be saved per turn if the army is disbanded. For armies controlled by faction leaders, an additional message will be shown to inform the player that those armies cannot be disbanded
  • The position of the Overlays panel has been moved to the left side of the screen to avoid overlap with the dropdown lists for events, factions, armies, etc., which are useful to look at while in Strategic Map View
  • A button has been added that allows the player to hide or show the Overlay panel with a single click
  • The Frontend News component in the main menu shows an error message if an error is encountered upon interacting with a news item
  • UI scaling will be set to 150% when a resolution above and including 1440p is used and 130% if it is ultra-wide

简体中文

1.1.0更新是《A Total War Saga: TROY》的首个重要更新,它修复了玩家在社区中提出的众多问题。其中包括了技术上和游戏体验上的稳定化、微调以及改进等,还对游戏的各个方面进行了调整,例如:

  • 对战车进行了一系列调整,主要调整是大大降低了其近战防御
  • 修复了贸易上的一些问题,包括AI对负收入的权衡(从而修复了与之相关的漏洞)
  • 微调了“水井投毒”的设定以便平衡(依然很有效)
  • 调整了埃乐匹亚军队的设定,从而降低了阿喀琉斯的开局难度
  • 现在可以从对应建筑中征募半人马和半人马长者了

Бартер и ресурсы

В предыдущих играх Total War вы часто обращали внимание на золото. Однако в Total War Saga: Troy вам нужно будет управлять пятью типами ресурсов:

  • Еда — набор юнитов, основные военные постройки и молитвы / Гекатомбы.

  • Дерево — строительство зданий и набор колесниц

  • Камень — строительство зданий (продвинутые типы)

  • Бронза — набор юнитов (продвинутые типы, такие как тяжеловооруженные войска)

  • Золото — молитвы, переосвящение храмов и некоторых юнитов.

Эти ресурсы также могут быть использованы для других функций, таких как дерево технологий (называемое «Королевские указы» в Total War Saga: Troy ) или во время определенных событий.

Точно так же вы увидите значки каждого ресурса на табличках с именами небольших поселений. Они показывают вам ресурсы, которые производятся в этом поселении, на тот случай, если вы захотите построить здания «фермерского типа» для увеличения производства.

Как и в Total War: Three Kingdoms, Troy также использует бартерную систему, позволяющую обменивать несколько типов ресурсов (определенное количество за один ход или два хода). Вы будете использовать эти ресурсы в качестве рычага для дипломатических сделок (например, пактов о ненападении, союзов, мирных соглашений, вассализации и даже получения соседних поселений).

Однако есть кое-что странное, с чем я столкнулся во время прохождения. На самом деле есть ошибка, связанная с системой бартера / ресурсов, которую можно использовать. О, и я предполагаю, что ИИ тоже использует это из-за того, как быстро некоторые лидеры накапливают богатство.

Photo Mode

TROY’s powerful new Photo Mode brings you more than 20 different options to customise your in-game shots with, whether they’re of epic clashes between huge armies, nerve-wracking Hero duels, or simply a serene landscape.

Photo Mode’s options are split into four main groups, each allowing you to tweak different things. These are as follows:

Scene

Here you’ll be able to change the time of day, the weather, and even the rotation of the skybox with just a single click. Fancy staging a battle at the break of dawn? Or maybe you’d prefer heavy rain with low visibility? Whatever your vision, we’ve got you covered. You’ll also be able to quickly turn off the visibility of Heroes or units (or both) so you can stage your scene more easily.

Your options are:

  • Skybox Rotation
  • Skylight Intensity
  • God Rays Intensity
  • Glow Intensity
  • Fog Density
  • Hero and Unit Visibility
  • Environment

Camera

These options will let you feel like a professional (virtual) photographer, allowing you to adjust:

  • Depth of Field – Allows you to quickly set the depth of field to be freeform or target a specific character
  • Focus Distance – Lets you adjust the distance at which the lens is focused
  • F-Stop – Allows you to control the aperture of the lens on a photo
  • Field of View – Set this to maximum to capture the full glory of the Aegean landscape
  • Exposure – Let there be light! Or not – it’s up to you
  • Lens Flare Intensity – Add as much or as little lens flare as you want
  • Lens Flare Spread – Adjust the spread of your finely tune lens flare to taste

Filters

As with any platform, use Photo Mode’s filter options to really make your in-game shots pop.

  • Filters and Filter Intensity – All the classics are here (the devs’ personal favourite is the Nostalgia filter)
  • Film Grain – Adds cool film-like grain effects to your shots
  • Saturation – High or low, it’s up to you
  • Contrast – Tweak the colour contrast as desired

Frames

The cherry on top of your finely tuned masterpiece.

  • Vignette Intensity and Falloff – Add a dark, blurry vignette effect to the corners of your shot
  • Aspect Ratio – Makes it easier to crop your photo (why not make yourself a wallpaper for your smartphone?)
  • Frame – A bunch of historically accurate ornamented meanders to make your shots more Bronze Age-y
  • Logo and Logo Position – Put the TROY logo wherever you want!

Be sure to share your Photo Mode experiments with us on social media!

Campaign Improvements

  • The priestess agent’s Ritual of Ruination action grants you favour when used against a foreign settlement in the same way as when you use the action on your own settlement. This means the religious abilities of the priestess can be used even when you have sent her deep into the territory of another faction. However, be aware that trying to enact a Ritual on a foreign settlement might fail, and the owner of the settlement will not look kindly on this. This change has replaced the previous morale-reducing effect of the Ritual of Ruination action
  • The Satyr’s Song of Discord action causes enemy units to tire in battle much more quickly after the revelry organised by the caprine agent (we implemented this effect to better differentiate between the Satyr and the Gorgon’s actions against armies)
  • The starting position of Achilles has been improved:
    • Achilles has two more units in his army
    • The second Ellopian army has been moved further to the south, gravitating around the other Ellopian settlement
    • The main building in Histiaea, the first Ellopian settlement, is reduced from second to first level, making the garrison inside weaker
    • The possibility for war with the Thessalians has been removed, improving relations with this faction as well as Narykos
  • Increased baseline relations between Achaean pillar factions
  • Impending defection event should no longer trigger for any reason

多人游戏

  • 修复了多人游戏中大厅在玩家试图添加更多拥有大规模军队或额外资金的AI时卡死的问题
  • 修复了在部署阶段中开始战斗按钮上方的图片由于不正常的着色而突然变红的问题
  • 修复了多人游戏大厅中,玩家在按下开始战斗时对手离开或切换队伍造成的被卡死无法操作的问题
  • 修复了自信的文本与对应的图标在战斗部队提示框中重叠的问题
  • 修复了基础小型村镇地图部署区域在攻击方和防御方之间交换的问题(攻击方的部署区位于村镇中,而防御方却位于村镇外)
  • 现在,在多人战役/战斗列表中筛选时,游戏大厅在刷新后仍会存在
  • 修复了战前面板上第二名玩家的菜单条不正常的问题(现在按钮都能正常起作用了)
  • 修复了玩家从多人合作战役战斗中退出时,没有退到战役中,而是进入了多人游戏大厅的问题
  • 修复了多人合作战役中,客方增援房主时,客方在全部部队完成进场之前主动投降会导致房主无法控制新到部队的问题(AI同理)
  • 修复了多人战役中使用萨尔珀冬的“奇珍异宝”势力机制后出现的失去同步问题
  • 修复了有势力被毁灭事件信息时,事件下拉菜单中出现多余的叹号图标的问题
  • 修复了多人战役中,玩家附庸其他势力后,会收到称该势力被敌方势力附庸的错误消息的问题
  • 修复了多人游戏中,扮演埃涅阿斯完成史诗任务“渡冥河寻求先祖箴言”时失去同步的问题
  • 修复了多人战役中难度数值条在4k分辨率下渲染不正常的问题

Город Троя

Что касается самой Трои, захват этого города — ключевая задача греческих лидеров. Однако, поскольку это настоящая «великая осада легенд», вы не можете разрешить этот бой автоматически. Вам придется выиграть осаду вручную (о битвах и осадах я расскажу позже). Не забывайте, что Троя будет пополнять потери с смехотворно быстрой скоростью, и ваши агенты не смогут даже саботировать поселение.

Кроме того, главное здание Трои, а также другие постройки в поселении могут быть серьезно повреждены гневным Посейдоном. Это происходит время от времени во время кампании. Фактически, главное здание поселка невозможно отремонтировать вручную. Если вы контролируете город, вам нужно подождать несколько ходов, пока вы не получите уведомление с надписью «Троя выздоровела». К сожалению, я не пробовал рассчитать это с максимальным культом Посейдона, чтобы посмотреть, ускорит ли это процесс или помешает богу разрушить город.

Однако, если вы играете за одну из греческих фракций, то сейчас подходящий момент для удара. Разрушительное землетрясение от Посейдона разрушит стены Трои и серьезно повредит ее гарнизон. Когда-то хваленая защита теперь похожа на безлюдную пустошь.

на этом наши советы для новичков Total War Saga: Troy подошли к концу, еще больше интересных гайдов и новостей читайте у нас на сайте или в группе вк.

Преимущества Одиссея над другими героями:

Одиссей вооружен оружием дальнего боя и может спокойно атаковать вражеский бойцов оставаясь на безопасном расстоянии. К тому же это может ему позволить не вступать в дуэль с другим вражеским полководцем. И использовать тактическое преимущество в бою, оставаясь на втором ряду.

Хорошие возможности на прибрежных территориях от портов.

Города, которые находятся рядом с морем дают возможности строительства портов 5 уровня. В то время как у других героев строительство порта ограничено 3 уровнем. Порты позволяют получать дополнительные ресурсы и покупку бойцов.

В дополнение к имеющимся возможностям портов, имеется путь для отступления. Когда город находится в осаде, то войско спокойно может уйти на кораблях. Это позволяет сохранить численность бойцов.

На 4 уровне Одиссей может нанять уникальный тип войска «Копейщиков с тяжелыми щитами». И считаются одними из самых сильных отрядов. Такая возможность имеется только у Одиссея, так как другие герои могут улучшить порт только до 3 уровня.

Battle AI Changes

  • Fixed an issue where the AI units sometimes ignored the player’s Hero
  • Improved defending AI behaviour when the player has a lot of hidden units
  • AI will defend all walls more accurately when needed and properly match the player’s deployment
  • Fixed an issue where attacking cavalry and chariot units were staying idle outside the city gates
  • Fixed an issue where AI gate crushers sometimes do not enter the city after destroying the gate
  • Improved defending AI reaction to units moving near the victory point
  • Improved AI behavior when capturing the victory point on some maps
  • Harassment missile units now do not try to outflank units that are not in melee

Захват Трои

Разработчики неспроста назвали игру в честь легендарной Трои, поэтому данное поселение в ней значительно отличается от других городов, разбросанных по всему Эгейскому морю. Чтобы мирно захватить Трою, игроки должны играть за Гектора или Париса и выиграть состязание за престол, выступив против своего брата. Если же вы возглавляете другую троянскую фракцию, то вам нужно создать союз с тем, кто владеет столицей.

Однако если вы играете за данайцев, то вам придется захватить Трою силой, и это не такая уж простая задача. У Трои есть собственный гарнизон, состоящий из высокоуровневых отрядов, и огромная регулярная армия, размещенная в городе на его вершине, поэтому не пытайтесь захватить его сразу же после начала кампании. Наращивайте свои силы и готовьте войска, а также заполучите одного из трех «троянских коней», которые помогут вам завоевать эту легендарную цитадель.

What is a Total War Saga title?

Total War Saga titles take the grand strategy and real-time battles of a core Total War game and channel them into an intense flashpoint of history, letting you experience and ultimately determine the outcome of pivotal moments in history when the future of entire nations hung in the balance.

Having all the depth, features, and mechanics of a major era Total War game, Total War Saga titles offer a comparable number of factions, heroes, and settlements to their core counterparts as well as hundreds of hours of gameplay potential.

Total War Saga titles are our chance to think differently in our designs, often leading to new ideas, mechanics, and perspectives that go on to influence future era titles.

For more information on different types of Total War title, .

Bug fixes and improvements

  • Reduced instances of an issue causing some players with slow internet connections and/or behind firewalls being unable to see and play owned DLCs
  • Fixed a bug where in some cases newly received special units in the special recruitment pool overrode the existing units in the pool
  • The Soothsayer agent action now has a base happiness value of 2
  • Keos will no longer be displayed as owned by Akis in Ajax’s start position map
  • Units awarded from missions are no longer displayed as separate entries in the Special Recruitment panel for Penthesilea
  • Changed the rules for eligibility for a region to be traded (now a region can be traded if the other faction owns any region in the same province)
  • Fixed an issue with Ajax gaining excess renown from gaining traits (the renown is now only gained when receiving the trait level and not when gaining a trait point)
  • Faction names in the Antagonist UI will now be displayed on a single row on all resolution settings
  • Fixed an issue causing many units with passive abilities (mainly spear and shield units with weapon switching abilities) to not trigger their stagger animations when taking damage
  • Fixed an issue where Waiting for Players countdown would not show in certain situations after campaign has loaded
  • Fixed an issue where loading a multiplayer campaign would show incorrect turns remaining on the Argos Finest panel
  • Fixed a bug where Epic Heroes were not visible in the recruitment list (this was caused by confederating DLC factions in multiplayer without owning the DLC)
  • Fixed a bug where the menu bar was not hidden during pre-battle screen for the second player and buttons were not active

Ахиллес (Фтия)[править | править код]

В составе армии Ахиллеса присутствуют универсальные, быстрые и манёвренные отряды. Он также обладает наибольшим числом уникальных отрядов среди прочих героев.

Пехотаправить | править код

Название Тип Класс
Ополчение Пехота с дубинками и щитами Лёгкий
Юные солдаты с копьями Пехота с двуручными копьями Лёгкий
Копьеносцы Пехота с копьями и щитами Средний
Лёгкие мечники Пехота с мечами и щитами Лёгкий
Эгинские бегуны Пехота с мечами и щитами Лёгкий
Фтийские солдаты с копьями Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Славные воины с дубинками Пехота с двуручными дубинками Средний
Фтийские заступники Пехота с дубинками и щитами Тяжёлый
Фессалийская морская пехота Пехота с двуручными копьями Лёгкий
Тяжёлые мечники Пехота с мечами и щитами Тяжёлый
Славные фтийские копьеносцы Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Пелагические фесаллийцы Пехота с двуручными копьями Средний
Мирмидонские копьеносцы Пехота с копьями и щитами Средний
Мирмидонские мечники Пехота с мечами и щитами Средний

Стрелковая пехотаправить | править код

Название Тип Класс
Ахейские пращники Пехота с пращами Лёгкий
Метатели дротиков Пехота с дротиками Лёгкий
Лучники Лучники-пехотинцы Лёгкий
Эгинские метатели дротиков Пехота с дротиками Лёгкий
Метатели тяжёлых дротиков Пехота с дротиками Тяжёлый
Славные бронированные пращники Пехота с пращами Средний
Тяжёлые ахейские лучники Лучники-пехотинцы Средний

Всадники и колесницыправить | править код

Название Тип Класс
Колесницы Колесница воина с двуручным копьём Средняя колесница
Прочные колесницы Колесница воина с двуручным копьём Тяжёлая колесница

Мифические существаправить | править код

Название Тип Класс
Авангард гигантов Пехота с дубинками и щитами Лёгкий
Дикие кентавры-воины Всадники с копьями и щитами Тяжёлая конница
Бронированные гиганты-копьеносцы Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Кентавры-заступники Всадники с копьями и щитами Тяжёлая конница
Кентавры-старейшины Конные лучники Средняя конница
Гиганты-заступники Пехота с двуручными дубинками Тяжёлый
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector