Clauncher

Clauncher sprites

Type Generation 6 Generation 7 Generation 8
Normal
Shiny

See all Clauncher sprites

Where to find Clauncher

X Route 8, Cyllage City, Ambrette Town
YOmega Ruby Trade/migrate from another game
Alpha Sapphire Route 105, , , ,
SunMoon Trade/migrate from another game
Ultra Sun Breed Clawitzer
Ultra Moon Trade/migrate from another game
Let’s Go PikachuLet’s Go Eevee Not available in this game
Sword Honeycalm Island, Honeycalm Sea, Insular Sea, Stepping-Stone Sea, Workout Sea
Shield Location data not yet available

Answers to Clauncher questions

  • Tyrunt Or Amaura Statwise?
  • What is a good LC moveset for Clauncher?
  • Is the Clauncher line based on lobsters, or are they based on something else?
  • View more questions on PokéBase »

Игровые серверы Pixelmon.PRO

Мы – одни из немногих русскоязычных сообществ, кто лично поддерживает мод Покемонов в майнкрафте. Чтобы наши игроки могли полностью погрузить в фентезийный мир, мы набрали команду профессионалов, чтобы Вы могли комфортно проводить время с друзьями
и участвовать в жизни проекта.

С 2017 года мы являемся официальными локализаторами мода Pixelmon в России.

Наши серверы всегда обновлены до актуальных версий, чтобы Вы могли без задержек получать все нововведения и изучать их. Мы имеем три сервера Kanto, Johto и Hoenn на которых установлены актуальные
версии модов:

  • «Pixelmon Reforged» последней версии;
  • «Optifine»;
  • «GameShark»;
  • «CustomNPCs»;
  • «Iron Chest»;
  • «JourneyMap»;
  • «Mouse Tweaks»;
  • «Emoticons»;
  • «BetterFPS»;
  • «SG Craft»;
  • «Schematica»;
  • «What Are We Looking At?»;
  • «Hwyla» + интеграция с Пиксельмон;
  • «Music Player».

Мы стараемся сделать игру комфортной для всех игроков, поэтому нами был создан уникальный лаунчер в котором можно выбрать один из готовых пресетов в зависимости от характеристик вашего ПК.

  • Pixelmon Reforged (требуется 2-4 гигабайта ОЗУ для игры)
  • Pixelmon Reforged (требуется 2 гигабайта ОЗУ для игры)
  • Pixelmon Reforged (требуется всего 1 гигабайт ОЗУ для игры)

Мы прислушиваемся к каждому игроку и ежедневно наша команда рассматривает множество предложений по улучшению качества игровых серверов, многие из которых уже воплощены в жизнь!

Плагины на Pixelmon.PRO

Мы сильно постарались над нашими серверами и отобрали ряд плагинов от торговой площадки покемонов до удобного таб-листа со всей нужной вам информацией, чтобы сделать Ваш геймплей интереснее и увлекательнее.

  • «Pixelmon Extras»
  • «Pixelmon Broadcast»
  • «Wonder Trade»
  • «PixelMoney»
  • «Economy Bridge»
  • «Trainer commands»
  • «Nucleus»
  • «LuckyPerms»
  • «GriefPrevenrion»
  • «Mcclans»
  • «GWM crates»
  • «NuVotifer»
  • …и ещё примерно 70% «самописных» модов и плагинов!

Всего на серверах Pixelmon.PRO установлено более 100 различных модов и плагинов, а главное, мы протестировали каждый из них и наши сервера не падают с критическими ошибками!

К примеру, нажав Tab Вы можете найти информацию: сколько часов вы играли, ваш баланс, в каком мире вы находитесь, как часто вы побеждаете, количество пойманных покемонов и сколько голосов осталось до наград.

Удобный таб-лист со всей нужной информацией для приключений игроку

Что за награды спросите вы? Всё просто. На сервере автоматизирована выдача наград за каждые 100 реальных голосов игроков. Награды представляют из себя случайного шайни покемона и 5 тысяч игровой валюты. Но здесь есть подвох, награды
выдаются только тем, кто в данный момент играет на сервере. Помимо этого, у нас присутствуют плагины на случайный обмен, охоту, награды за заполнения покедекса, кланы и многое другое.

Лист-помощь в игре. Вызывать командой /help

Продуманная система экономики

Для наших серверов мы разработали стабильную экономическую систему и добавили множество способов заработка игровой валюты! К примеру, Вы получаете покедоллары (игровая валюта) за победу над обычными покемонами и поке-тренерами. Также вы можете получать
валюту за продажу покемонов на торговой площадке (/gts sell) или за голосования за сервер в двух топах (/vote).

За эту валюту можно купить почти всё (кроме умения играть и должностей администрации, разумеется). От покемонов на торговой площадке до кейсов с легендарными покемонами, шапками, шайни, дисков тм, покеболлов и ягод.

Из этих кейсов хочется выделить одни интересные — сундуки с легендарными покемонами.

Как они работают, спросите вы? Довольно сложная механика, ответим мы. Сундуки разделены на поколения и в каждом поколении по 5 уровней кейса и 5 уровней ключей для них.

Сундуки можно открыть ключами такого же уровня и поколения как и они. Если первые 3 уровня ключа можно выбить из ежедневных сундуков и сундуков предыдущих уровней, то 4 и 5 уровень ключей можно выбить только из сундуков 3 и 4 уровня.

Закрытый и уже открытый кейс. Как видите из кейса может выпасть много чего интересного. 😉

Игровые события на Pixelmon.PRO

Мы регулярно проводим внутриигровые активности(ивенты) для наших игроков. Раз в неделю проходит «Еженедельный турнир» за который игроки получают турнир-монеты, которые позволяют купить мега-эволюции своим покемонам, привилегии и
сундуки с полезными вещами. Также мы проводим тематические ивенты к большим праздникам.

Арена для турниров на сервере Hoenn

Мы сформиловали на проекте замечательное, доброжелательное сообщество, которое всегда готово помочь с любым внутриигровым вопросом. Наши постоянные игроки помогают новичкам с модами, хитростям и знаниями, которые пригодятся для игры на сервере.

Изменения:

  • Теперь на покемона сотого уровня можно применить конфету, чтобы спровоцировать эволюцию.
  • Убрано ограничение в 100 очков статистики из витаминов, что позволяет использовать их для 252 для одной статы / 510 в общем.
  • Обновлены ягоды, которые исцеляли. Теперь они исцеляют на треть больше чем раньше.
  • Уменьшен шанс спавна Дубовых Святынь… намного.
  • Добавлены подсказки к предметам из Pixelmon.
  • Повышена прочность блоков для Зайгарда.
  • Уменьшен экран покупки у продавцов с максимальным размером стака предметов, который они продают.
  • Подправлены автоматы с колой.
  • Два и больше байков больше не могут стоять на одном блоке.
  • Специальные текстуры стали формами для покемонов.
  • Обновлён покедекс, для остальных покемонов 8-го поколения.
  • Обмен болью теперь не наносит прямой урон.
  • 8.0.1 — Покемоны теперь следуют за игроком, если он держит мяту.
Изменения Моделей:
  • Обновлена модель ожидания для Реджайса
  • Обновлена ​​модель для Сэндайла (мы слышали, Blocky Сэндайл теперь обновляется как доступная форма)
  • Обновлена ​​модель для Политода
  • Обновлена ​​модель для Драпиона
  • Обновлена ​​модель для Крокорока
  • Обновлена ​​модель для Крокодайла
  • Обновлена ​​модель для Криогонала
  • Обновлена ​​модель для Снорлакса
  • Обновлена ​​модель для Ямаска
  • Обновлена ​​модель для Скорупи
  • Обновлена ​​модель для Голдина
  • Обновлена ​​модель для Сиакинга
  • Обновлена ​​модель для Параса
  • Обновлена ​​модель для Парасекта
  • 8.0.1 — Обновлена ​​модель для формы Создателя Иви
Квестовые Изменения:
  • Исправлены ошибки в ITEM_GIVE если он использовался более одного раза.
  • Исправлены ошибки при отображении клиентских квестов на серверах.
  • Исправлены ошибки, когда квесты загружались, когда их не было.

Changes:

  • Shrines now have encounter modes that allow you to configure whether they can be encountered once, once per player, once daily or an unlimited number of times. (This replaces the quick sidemod some servers have used)
  • New spawning condition for Real Time added. Includes options for Specific Day, Hour, and Minute.
  • Battle music and Pokecenter music now restore the background music after they fade out.
  • Curry can now be spawned in the world.
  • Galarian Fossils now appear in certain loot tables.
  • Wishing Bone now appears in Boss loot.
  • BetterSpawnerConfig now supports Dynamic Trees and the addon for Biomes O’ Plenty inherently.
  • Fossil Machine now obeys the Ultra Space shiny rate.
  • Lures now obey Unbreakable tag.
  • Added Feathers to Shopkeepers.
  • Adjusted healthbar positioning in battle.
  • Form descriptions will now show in the Pokedex, including weight and height.
  • Breeding mechanics now follow the current gen.
  • Hovering over Pokémon now shows the form and special texture, if applicable.
  • Made some adjustments to the Drowned world. Only 2 months away!
  • Made a few recommended changes to the BattleUI textures.
  • The battle log can now handle much bigger battles.
  • The battle log will now properly respect new lines.
  • The battle interface now supports doubles, triples, hordes and raids properly.
  • You no longer drown when selecting moves.
  • NPC trainers will now have max friendship with their Pokémon , to benefit relevant moves.
  • Blank TM and TRs now stack.
  • Reduced the durability loss of Pixelmon hammers when using the anvil.
  • Background music will now restore itself after battle, or after leaving a Pokecenter.
  • Battle/Pokecenter music and background music will no longer play at the same time.
  • Removed mail from Poké Loot, as let’s be honest, who wants mail?
  • Equipped charms are now visible on your player.
  • Improved the user experience of the battle interface.
  • Information about either the current battle state, or the move you’re hovering over, now appears on the battle interface.
  • Azelf, Mesprit and Uxie can now enchant rubies even if you aren’t the OT.
  • Spectral Gastly and Gengar now have sprites.
  • Added tooltips to almost every item.
  • Rising Voltage and Expanding Force now correctly apply their effects.
  • Timespace Altar can now produce Pokémon with various growths.
Quest Changes:
  • Increased the rate of the Galarian Bird quests, and catching also counts now.
  • Improved the rewards of some of the default quests.
  • Objectives now longer have a strict requirement on the .json extension.
  • Improved quest backend performance for objectives which were particularly heavy.
  • Quests elements can now have placeholders anywhere in them, and there is a new set of inserters to insert basically anything you want.
Updated Item Sprites:
  • Ability Capsule
  • Ability Patch
  • Absorb Bulb
  • Adrenaline Orb
  • Big Root
  • Binding Band
  • Everstone
  • Float Stone
  • Hard Stone
  • Heavy Duty Boots
  • Red Card
  • Rocky Helmet
  • Room Service
  • Shed Shell
  • All Plates
  • Bug Badge
  • Cliff Badge
  • Fairy Badge
  • Iceberg Badge
  • Plant Badge
  • Psychic Badge
  • Rumble Badge
  • Voltage Badge
  • A collection of Curries have new sprites

Moves learned by Clauncher

  • In other generations

Moves learnt by level up

Clauncher learns the following moves in Pokémon Sword & Shield at the levels specified.

Lv. Move Type Cat. Power Acc.
1 Splash Normal
1 Water Gun Water 40 100
5 Vise Grip Normal 55 100
10 Flail Normal 100
15 Aqua Jet Water 40 100
20 Smack Down Rock 50 100
25 Hone Claws Dark
30 Water Pulse Water 60 100
35 Swords Dance Normal
40 Aura Sphere Fighting 80
45 Bounce Flying 85 85
50 Muddy Water Water 90 85
55 Crabhammer Water 100 90

Egg moves

Clauncher learns the following moves via breeding in Pokémon Sword & Shield. Details and compatible parents can be found on the Clauncher egg moves page.

Move Type Cat. Power Acc.
Aqua Tail Water 90 90
Bubble Beam Water 65 100
Entrainment Normal 100

Move Tutor moves

Clauncher can be taught these attacks in Pokémon Sword & Shield from move tutors ():

Move Type Cat. Power Acc.
Flip Turn Water 60 100
Terrain Pulse Normal 50 100

Moves learnt by TM

Clauncher is compatible with these Technical Machines in Pokémon Sword & Shield:

TM Move Type Cat. Power Acc.
Rest Psychic
Rock Slide Rock 75 90
Snore Normal 50 100
Protect Normal
Icy Wind Ice 55 95
Attract Normal 100
Rain Dance Water
Facade Normal 70 100
Helping Hand Normal
Dive Water 80 100
Bounce Flying 85 85
U-turn Bug 70 100
Venoshock Poison 65 100
Round Normal 60 100

Moves learnt by TR

Clauncher is compatible with these Technical Records in Pokémon Sword & Shield:

TR Move Type Cat. Power Acc.
Swords Dance Normal
Surf Water 90 100
Ice Beam Ice 90 100
Waterfall Water 80 100
Substitute Normal
Sludge Bomb Poison 90 100
Endure Normal
Sleep Talk Normal
Iron Tail Steel 100 75
Muddy Water Water 90 85
Aura Sphere Fighting 80
Dragon Pulse Dragon 85 100
Flash Cannon Steel 80 100
Sludge Wave Poison 95 100
Scald Water 80 100

Moves learnt by level up

Clauncher learns the following moves in Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon at the levels specified.

Lv. Move Type Cat. Power Acc.
1 Splash Normal
1 Water Gun Water 40 100
7 Water Sport Water
9 Vise Grip Normal 55 100
12 Bubble Water 40 100
16 Flail Normal 100
20 Bubble Beam Water 65 100
25 Swords Dance Normal
30 Crabhammer Water 100 90
34 Water Pulse Water 60 100
39 Smack Down Rock 50 100
43 Aqua Jet Water 40 100
48 Muddy Water Water 90 85

Egg moves

Clauncher learns the following moves via breeding in Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon. Details and compatible parents can be found on the Clauncher egg moves page.

Move Type Cat. Power Acc.
Aqua Jet Water 40 100
Crabhammer Water 100 90
Endure Normal
Entrainment Normal 100
Helping Hand Normal

Move Tutor moves

Clauncher can be taught these attacks in Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon from move tutors ():

Move Type Cat. Power Acc.
Aqua Tail Water 90 90
Bounce Flying 85 85
Dragon Pulse Dragon 85 100
Helping Hand Normal
Icy Wind Ice 55 95
Iron Tail Steel 100 75
Snore Normal 50 100
Water Pulse Water 60 100

Moves learnt by TM

Clauncher is compatible with these Technical Machines in Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon:

TM Move Type Cat. Power Acc.
Toxic Poison 90
Venoshock Poison 65 100
Hidden Power Normal 60 100
Ice Beam Ice 90 100
Protect Normal
Rain Dance Water
Frustration Normal 100
Smack Down Rock 50 100
Return Normal 100
Double Team Normal
Sludge Wave Poison 95 100
Sludge Bomb Poison 90 100
Facade Normal 70 100
Rest Psychic
Attract Normal 100
Round Normal 60 100
Scald Water 80 100
Swords Dance Normal
Rock Slide Rock 75 90
Swagger Normal 85
Sleep Talk Normal
U-turn Bug 70 100
Substitute Normal
Flash Cannon Steel 80 100
Surf Water 90 100
Waterfall Water 80 100
Confide Normal

Transfer-only moves

Clauncher can only learn these moves in previous generations. It must be taught the moves in the appropriate game and then transferred to Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon.

Move Type Cat. Power Acc. Method
Secret Power Normal 70 100 Generation 6 — TM
Cut Normal 50 95 Generation 6 — HM
Dive Water 80 100 Generation 6 — HM
  • In other generations

API/Back-end (For sidemodders):

  • Removed PixelmonApi (The class file, I mean).

  • Added a large and versatile spawning API.

  • Added PixelmonCommand to API.

  • Added Dialogue with choices API.

  • Fixed PokemonSpec#apply(…) not updating the model. Bet you didn’t even notice.

  • Rewrote evolutions to make them far more flexible and far easier to modify externally.

  • Rewrote most of the texture handling code.

  • Fixed Pixelmon.’devEnviroment’ being spelled wrong! How embarrassing.

  • Added copy function to PokemonSpec to escape object reference.

  • Made the Pixelmon config’s back-end suck a lot less.

  • Moved all the Pokémon models into a separate subfolder under models. Sorry about your resource packs.

  • Added HeldItemChangedEvent.

  • Added SetBattleAIEvent to make it easy to customise specific opponents’ battle AI.

  • Added BaseStatsLoadEvent to modify base stats as they are cached.

  • Added LevelUpMovesEvent to tamper with level up move-sets as they are checked.

  • Added BattleEndEvent which is guaranteed to fire for all battle ending.

  • Marked PlayerBattleEndedEvent and PlayerBattleEndedAbnormalEvent as deprecated. Use BattleEndEvent.

ВАЙП НА СЕРВЕРЕ INDUSTRY 2 — ЗАВЕРШЕН

Доброго времени суток, уважаемые игроки! Спешим вам сообщить, что на сервере Industry 2 было произведено обновление и вайп. Мы постарались учесть ваши наиболее частые предложения и внесли ряд упрощений в крафты, надеемся что такие изменения придутся вам по душе и смогут привлечь побольше новичков на этот сервер. Список изменений можно посмотреть в нашем паблике vkТоп-10 игроков, которые набрали больше всего времени в игре на сервере Industry 2 получат 250 лимонов на счет. Но, это последний раз, когда мы подводим итоги таким образом на этом сервере. Более лимонов за рейтинг по онлайну не будет. Будет совершенно новая система выдачи наград, о которой мы рассказали в этом посте нашего паблика ВК.Для вас на сервере доступны следующие наборы ресурсов:- /hkits summer — содержит летний комплект декор предметов;- /hkits gucci — содержит кейс с уникальным набором 3Д крыльев;- /hkits flip — содержит кейс с кухонным декором;- /hkits case — содержит Гамма кейс с крутыми предметами.- /hkits go — содержит необходимые вещи для новичков сервера. /hkits case доступен только до 30 июня. Ранее этот кейс продавался только за рубли в нашем магазине.

Settings

Profile settings


The profile settings window

These settings can be found in the profile editor screen.

  • Use custom window size: This allows a window size (width and height) to be defined exactly; it is an alternative to dragging the lower-right corner to resize the window.
  • Additional arguments to use when initializing Minecraft.
  • Keep output dialog open after Minecraft exits: This specifies whether the Minecraft console will persist after Minecraft closes.
  • Reinstall all libraries next install: This will force all files to be re-downloaded the next time the profile is used.

Minecraft settings


The Minecraft settings window

These settings can be found by selecting the gear button in the top-right corner of the main menu.

  • Volume: The volume of the music playing in the Pixelmon launcher.
  • Maximum memory: The maximum amount of memory that can be allocated to Minecraft when it is running.
  • Select Java Install: This specifies which version of Java to use when running Minecraft.
  • Change Storage Location: Allows the location of Pixelmon launcher data storage files to be changed.
  • Java arguments: The JVM arguments to use when running Minecraft.
  • Auto-updater: This feature will check if there is a Pixelmon launcher update periodically (can be configured or disabled) and automatically update the Pixelmon launcher if there is one.
  • Enable advanced features: This enables certain features that should only be used by players with knowledge of the subject matter, such as JVM arguments.

Biology

Clauncher is a crustacean Pokémon that resembles a bright blue shrimp. It has three pairs of light gray legs; two pairs have simple blue spikes, while the foremost pair forms a larger set of claws. One claw forms a single, sharp point and the other is much larger and forms a more traditional pincer with a tiny yellow claw. Each front claw has a black stripe across the top. It has a pair of yellow antennae on top of its head, yellow eyes, and three pointed mandibles. There are three black stripes along its back that separate its body into segments, and it has a light gray underside. Two black, rectangular fins form its tail.

Clauncher’s large claw gives it a poor sense of balance and makes it difficult to swim straight. Instead, it moves by firing compressed water from this claw. This is achieved through controlled expulsions of internal gas. Additionally, it uses this ability to shoot down flying prey and can shatter rock at close range. Occasionally, its claws will fall off and it keeps a low profile until they grow back. The meat inside its claws is said to be delicious; therefore, it is a popular delicacy in places like Galar.

— Added Silvally’s RKS System ability.

  • Added Poison, Ice, Fire, Rock, Ground, Steel, Bug, Flying, Psychic, Dark, Ghost, Fairy, Dragon, Water, Grass, Electric, and Fighting memory held items.

  • Added evolution moves; moves that are taught on certain evolutions.

  • /pokebattle now supports wild Pokémon battles.

  • /pokebattle and /pokebattle2 now support comma-separated Pokemon Specs (Pikachu,s,lvl:50)

  • Added Big Malasada and updated the Rage Candy Bar to a status healing item.

  • Added all the region-specific healing items to shopkeepers.

  • Added Pearl, Big Pearl, Pearl Chain, King’s Rock, Comet Shard, Ice Stone, and Ice Stone Shard to Water Fishing Loot.

  • Added the sprites for all the different Vivillon forms.

  • Added the Beast Ball. Technically it’s been in for a while, but it wasn’t in the creative menu before so now it’s added!

  • Added Tree Top location type to the spawner.

— Added a lot of new NPC skins to both chatting and trainer NPCs. Big thanks to Starwarschamp4 and Crystal_Missile for them. Now I’ve been told to list them all:

  • Chatting NPC: Aqua Grunt Male and Female, Blacksmith, Bride, Cultist, Evil Professor, Gardener, Groom. Jon Snow, Knight, Magma Grunt Male and Female, Mailman, Monk 1 and 2, Pirate Captain, Pirate Grunt, Professor Ras, Rocket Grunt Male and Female, Santa, Tesla.

  • Trainer NPC: Aqua Grunt Male and Female, Jon Snow, Knight, Professor Ras, Rocket Grunt Male 1-6, Magma Grunt Male and Female, Pirate Captain, Pirate Grunt 1 and 2, Football Fan 1 and 2, Gardener 1 and 2, Pokemaniac Girl 3, Swimmer Male 2 and Female 1 and 2, Youngster 5.

  • Added the N-Solarizer and N-Lunarizer, and their effect on Necrozma. It’s basically exactly what DNA Splicers do, though?

Fixes:

  • Fixed a spawning issue with G-Max Pokémon.
  • Fixed some Pokémon being too rare and/or having too restrictive spawning conditions, eg. Mew.
  • Fixed some typos in the BetterSpawnerConfig which led to some of the above issues.
  • Fixed Pokémon not saving items that you can’t place on it, E.g. Rainbow Wings.
  • Fixed Disguise (ability) causing the form of the Pokémon to change permanently.
  • Fixed the Pokémon Editor having issues with Gender forms.
  • Fixed an issue with statues and Gender forms
  • Fixed battle music and pokecenter music playing over each other.
  • Fixed a potential plugin issue with a superfluous Kartana.
  • Fixed Pokestops being movable with fish hook.
  • Fixed potential exploit in battles that allowed someone to crash the server.
  • New texture for the Pokedex star. This was a really big deal to someone, somewhere.
  • Fixed a texture issue with Zombie Ditto.
  • Fixed Deoxys fly animation.
  • Fixed Dragapults fly animation.
  • JUMP! form Magikarps can no longer be fished up without an appraised rod.
  • Fixed a few Marks having missing textures.
  • Swapped the female and male shiny Hippowdon textures. Oops.
  • MissingNo should no longer be available in
  • Fixed some moves not imprinting to Blank TMs.
  • Galarian Fossil Pokémon now come with 3 perfect IVs as intended.
  • Fixed the sash position while wearing a robe.
  • Fixed an advancement issue with capturing Moltres.
  • Shiny custom starters in the config now works as intended.
  • Taking pictures of gendered Pokémon no longer gives the occasional wrong sprite.
  • Cancelling learning a TR will no longer c o n s u m e the TR.
  • Trainers will now properly greet you before a battle. We taught them manners.
  • Meowstic could not be placed as a statue. Now it can.
  • Curry now applies the intended stats.
  • Fixed a crash with the moveset menu.
  • Water floats can now be directly placed on water.
  • Fixed a rare candy issue where you would gain multiple levels.
  • Fixed a crash in the TM list screen.
  • Klink and the evolutions no longer clip into the floor.
  • Fixed reverse Mantyke.
  • Fixed and inconsistency between item and gui sprites.
  • Fixed an error thrown when PokemonStorage tries to send a packet to a null player.
  • Fixed JourneyMap causing sprites to blur.
Battle Fixes:
  • Fixed a race condition in the network system that caused packets to fail, This was the cause of a majority of issues. Including the battle waiting bugs that have been eluding us for years.
  • Advanced AI for NPCs will now properly resets simulation data.
  • The above fixes issues with Emergency Exit.
  • Fixed an issue with the move Dancer.
  • Fixed an issue with Terrain Extender, and by extension the elemental Surge Abilities.
  • Strong Jaw with now properly interact with Fishious Rend and Jaw Lock.
  • Overdrive is now considered sound-based.
  • Infiltrator will now properly ignore screens.
  • Galarian Darmanitan now properly enters Zen Mode at the end of the turn when it is below half health.
  • Scale Shot will no longer make contact where it shouldn’t.
  • Triple Axel and Phantom Force now makes contact.
  • Max Guard now self-targets. It will now also stop all the attacks that it is supposed to.
  • Fixed Sweet Veil’s message.
  • Dragon Energy now has the correct base power.
  • Fixed a targeting issue with double battles.
  • Fixed multi-targeting in Horde battles.
  • Tar Shot will now be properly applied to the target.
  • Court Change now works as intended.
  • Randomizing certain NPC trainers teams will no longer cause the occasional crash.
  • Z-Moves now consider priority with held items and abilities, e.g. Flynium-Z and Gale Wings.
  • Fixed an issue with variables in Bulletproof.
  • Fixed an issue with triple battles where if a Pokémon who was fainted was being targeted, all opposing Pokémon would be hit, even by single target moves
  • Self Boost will now only activate once, instead of per hit.
  • Fixed instances of Weather Ball’s Base Power not doubling in weather.
  • Fixed Core Enforcer failing if it couldn’t suppress the target’s ability.
  • Fixed Sleep Talk and Snore not working with the ability Comatose.
  • Fixed Worry Seed incorrectly changing certain abilities to Insomnia, e.g. Comatose.
  • Fixed Simple Beam incorrectly changing certain abilities to Simple, e.g. Comatose.
  • Fixed issue with Mold Breaker not ignoring Storm Drain and Lightning Rod.
  • Fixed issue with Stalwart and Propeller Tail not ignoring the draw-in affect of Storm Drain and Lightning Rod.
  • Fixed Defog not clearing hazards and terrain if it hit a Substitute.
  • Fixed Gorilla Tactics not locking the trainer into only one choice of move.
  • Fixed Parting Shot edge cases, e.g. not hitting Pokemon behind a Substitute, switching out when the target’s stats aren’t lowered.
  • Fixed battle camera shaking at the end of battles.
  • Fixed Eiscue Noice Face not having the right stats.
  • Thunder Cage pp, power and accuracy have been corrected.

Server-related fixes and changes:

  • Fixed async saving options being completely ignored.

  • Fixed a possible storage-related crash made possible by Sponge. Thanks Sponge.

  • Fixed a held item duplication trick connected to battles on servers. No more dupes 4 u.

  • Fixed Pixelmon donation sashes sometimes not appearing on other people in-game.

  • Fixed ranch blocks being very invisible in most cases.

  • Fishing rods can no longer be used to pull entities that are unable to be pushed, like stationary trainers and armour stands.

  • Fixed deleting a move and various other things causing more async stuff that Sponge hates. God damn it Sponge.

  • Fixed the Red and Blue Orbs being dupe-able on Sponge servers.

  • Further improved Better Spawner efficiency on Sponge servers.

  • Fixed Pokérus spreading sometimes causing end of battle errors. Almost definitely caused by a sidemod problem, but it won’t happen again either way.

  • Spawn sets no longer need to be suffixed with .set.json.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector