Shulker box
Содержание:
Obtaining[]
Breaking
Shulker boxes can be mined with any tool or by hand, but using a pickaxe is the most effective. Shulker boxes drop themselves when mined. Unlike other containers, the contents of shulker boxes are stored within the dropped item, and not dropped separately. When instantly mined in Creative mode, shulker boxes drop as an item if there are items stored within, unless is set to «false».
Block | Shulker Box |
---|---|
Hardness | 2 |
Tool | |
Breaking time | |
Default | 3 |
Wooden | 1.5 |
Stone | 0.75 |
Iron | 0.5 |
Diamond | 0.4 |
Netherite | 0.35 |
Golden | 0.25 |
- Times are for unenchanted tools as wielded by players with no status effects, measured in seconds. For more information, see .
Crafting
Name | Ingredients | Crafting recipe | Description |
---|---|---|---|
Shulker Box | Shulker Shell +Chest | ||
Shulker Box | Any Shulker Box +Matching Dye | The shulker box retains its contents. If it is renamed on an anvil, it also retains its name. |
Пожалуйста, закончите начатое
Давайте довершим новое название как сделали с другими статьями. Ящик шалкера это бессмысленный бред, нельзя бросать—Brandeliсk (обс.) 07:49, 14 мая 2017 (UTC)
- Сейчас я бы выбрал «шалкеровый ящик» или «ящик из шалкера». Склоняюсь к варианту «шалкеровый ящик». —AttemptToCallNil (сообщить об ошибке, трассировка вызовов) 13:32, 14 мая 2017 (UTC)
- Согласен с AttemptToCallNil насчет «шалкеровый ящик», так как это оригинальный перевод. Blitz (обс.) 15:00, 14 мая 2017 (UTC)
-
За «Шалкеровый ящик». Возражений не имею. — NickTheRed37 (челобітная) 15:46, 14 мая 2017 (UTC)
- Достоверно известно, что именно вариант «шалкеровый ящик» используется игроками сервера minecrafting.ru. Но подводить или подтверждать итог я не буду. — Ivan-r (обс.) 18:17, 14 мая 2017 (UTC)
-
За шалкеровый ящик.
- Молчание приведёт меня к ещё одному самовольному переименованию. Однако, здравствуйте.—Brandeliсk (обс.) 08:58, 22 мая 2017 (UTC)
-
За шалкеровый ящик.
- Достоверно известно, что именно вариант «шалкеровый ящик» используется игроками сервера minecrafting.ru. Но подводить или подтверждать итог я не буду. — Ivan-r (обс.) 18:17, 14 мая 2017 (UTC)
-
За «Шалкеровый ящик». Возражений не имею. — NickTheRed37 (челобітная) 15:46, 14 мая 2017 (UTC)
- Согласен с AttemptToCallNil насчет «шалкеровый ящик», так как это оригинальный перевод. Blitz (обс.) 15:00, 14 мая 2017 (UTC)
Итог
«Ящик шалкера» следует переименовать в «Шалкеровый ящик». —AttemptToCallNil (сообщить об ошибке, трассировка вызовов) 09:15, 22 мая 2017 (UTC)
- Так почему не переименовываем? — NickTheRed37 (челобітная) 13:40, 22 мая 2017 (UTC)
Применение
У шалкеров есть полезные применения во многих сферах:
Усложнение паркура
При построении паркур-карт в режиме Творчество можно использовать шалкеров как дополнительную сложность — от их снарядов нужно обязательно уворачиваться, так как они накладывают эффект левитации, а прикосновение к потолку (например, лавовому) смертельно. Более того, можно использовать шалкеров как блоки для паркура, что, при наличии убивающего потолка, сделает карту безумно сложной. Чтобы игрок не убил шалкеров, можно наложить на них эффект Защиты или Регенерации. Кроме того, шалкер в открытом состоянии становится выше и шире, что также можно использовать в создании паркур карты.
В качестве «стражника»
Можно установить шалкеров у главного входа в свою крепость в режиме SMP для защиты от нежелательных гостей, а самому проходить под эффектом зелья невидимости со снятой бронëй или другим проходом в дом. Имеет смысл при наличии хорошо защищенной крепости, укрепленной обсидианом
Важно обеспечить шалкеров защитой от нападения, например бойницами, открывающимся при задевании шалкером растяжки. Иногда шалкеров, возможно, придется лечить при помощи зелий
Достоинства
- Те, кто нападут на замок с такой защитой с главного входа будут вынуждены бежать или умереть. Шансы пересечь стены крепости сильно уменьшаются. При наличии минимум двух защищенных шалкеров их становится очень сложно устранять, а если вы сделаете авто-регенерацию шалкерам при помощи раздатчиков с взрывными зельями регенерации и медленного такт-таймера, то риск убийства шалкеров сойдет на нет.
- Шалкеры добавят вашей крепости внушительности, а в глазах новичков вы станете кем-то всемогущим.
Недостатки
- Шалкеры несовместимы с использованием железных и снежных големов у входа, что уменьшит сопротивляемость крепости агрессивным мобам.
- Шалкеров очень сложно доставить из Края, а тем более незаметно, особенно на популярных серверах.
- Есть риск убийства шалкеров другими игроками.
- Шалкеры нападают на всех без разбору, в том числе и на вас.
Достоинства
|
Недостатки
|
Data values[]
ID
Java Edition:
Name | Resource location | Block tags (JE) | Form | Translation key |
---|---|---|---|---|
Shulker Box | Block & Item | |||
White Shulker Box | Block & Item | |||
Orange Shulker Box | Block & Item | |||
Magenta Shulker Box | Block & Item | |||
Light Blue Shulker Box | Block & Item | |||
Yellow Shulker Box | Block & Item | |||
Lime Shulker Box | Block & Item | |||
Pink Shulker Box | Block & Item | |||
Gray Shulker Box | Block & Item | |||
Light Gray Shulker Box | Block & Item | |||
Cyan Shulker Box | Block & Item | |||
Purple Shulker Box | Block & Item | |||
Blue Shulker Box | Block & Item | |||
Brown Shulker Box | Block & Item | |||
Green Shulker Box | Block & Item | |||
Red Shulker Box | Block & Item | |||
Black Shulker Box | Block & Item |
Name | Resource location |
---|---|
Block entity |
Bedrock Edition:
Shulker Box | Resource location | Numeric ID | Form | Translation key |
---|---|---|---|---|
Undyed | Block & Item | |||
Dyed | Block & Item |
Name | Savegame ID |
---|---|
Block entity |
Metadata
See also: Data values
In Bedrock Edition, dyed shulker boxes use the following data values:
DV | Description | |
---|---|---|
White Shulker Box | ||
1 | Orange Shulker Box | |
2 | Magenta Shulker Box | |
3 | Light Blue Shulker Box | |
4 | Yellow Shulker Box | |
5 | Lime Shulker Box | |
6 | Pink Shulker Box | |
7 | Gray Shulker Box | |
8 | Light Gray Shulker Box | |
9 | Cyan Shulker Box | |
10 | Purple Shulker Box | |
11 | Blue Shulker Box | |
12 | Brown Shulker Box | |
13 | Green Shulker Box | |
14 | Red Shulker Box | |
15 | Black Shulker Box |
Block states
See also: Block states
Java Edition:
Name | Default value | Allowed values | Description |
---|---|---|---|
facing | The direction the shulker box is pointing.The opposite from the direction the player faces while placing the shulker box. |
Bedrock Edition:
Dyed
Name | Default value | Allowed values | Description |
---|---|---|---|
color | |||
Block data
A shulker box has a block entity associated with it that identifies its contents.
Java Edition:
See also: Block entity format
-
Block entity data
- Tags common to all block entities
- CustomName: Optional. The name of this container in JSON text component, which appears in its GUI where the default name ordinarily appears.
-
Items: List of items in this container.
-
: An item, including the slot tag. Shulker box slots are numbered 0–26, 0 starts in the top left corner.
- Tags common to all items
-
: An item, including the slot tag. Shulker box slots are numbered 0–26, 0 starts in the top left corner.
- Lock: Optional. When not blank, prevents the container from being opened unless the opener is holding an item whose name matches this string.
- LootTable: Optional. Loot table to be used to fill the shulker box when it is next opened, or the items are otherwise interacted with.
- LootTableSeed: Optional. Seed for generating the loot table. 0 or omitted uses a random seed.
- ↑ Both loot table tags are removed once the items have been generated.
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Block entity format.
Item data
Java Edition:
Main article: Player.dat format
Shulker boxes, as items, use an NBT tag to indicate the contents and details of the box when it is placed.
The following NBT structure is provided to show how the tag is organized, and is not comprehensive above the tag. The full NBT for an item can be found .
-
Entity data
-
Item: The item
-
tag: Additional information about the item. This tag is optional for most items.
-
BlockEntityTag
All block data, except tags common to all block entities.
: The details of the shulker box.
-
BlockEntityTag
-
tag: Additional information about the item. This tag is optional for most items.
-
Item: The item
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Item format.
Как заспавнить через творческий режим?
- Для спавна шалкера необходимо сперва открыть окно чата, используя английскую клавишу «T».
- После этого, как откроется окно, в строке необходимо ввести следующую команду – «/summon minecraft:shulker».
- Следом всё, что остаётся, так это нажать на клавишу ввода – «Enter».
Кроме этого, можно воспользоваться яйцом призыва шалкера, опять-таки используя соответствующую команду (поскольку создать яйцо внутри инвентаря персонажа или с помощью верстака нельзя). Для этого необходимо проделать всё тоже самое, что описано выше, но по итогу ввести другую команду – «/give @p minecraft:shulker_spawn_egg». А если хочется больше яиц, тогда после команды нужно нажать на клавишу «Пробел» и указать необходимое число.
В крайнем случае, можно ещё воспользоваться специальным командным блоком. Это специальный объект, внутри которого прописываются команды. Впоследствии прописанные команды активируются автоматическим образом после того, как командный блок получает сигнал от красного камня.
Trivia
Filling your inventory and ender chest up with shulker boxes you can hold over 1,727 different stacks of items or 110,000 items at a time! Adding a caravan of ten llamas means you can hold 4,050 stacks of items.
You can undye a shulker box by filling a cauldron with water and using a colored shulker box on it. The water level will drop and the shulker will go back to its default color.
Shulker boxes can be placed on walls or ceilings to provide some interesting storage capabilities. It can also be used for parkour worlds as the shulker’s block size changes when you open it. So you can add multiple shulkers in succession to create a staircase if you are fast enough.
Data values[]
ID
Java Edition:
Name | Resource location | Translation key |
---|---|---|
Shulker | ||
Shulker Bullet |
Bedrock Edition:
Name | Resource location | Numeric ID | Translation key |
---|---|---|---|
Shulker | |||
Shulker Bullet |
Entity data
Java Edition:
Main article: Entity format
Shulkers have entity data associated with them that contains various properties.
-
Entity data
- Tags common to all entities
- Tags common to all mobs
- APX: Approximate X coordinate.
- APY: Approximate Y coordinate.
- APZ: Approximate Z coordinate.
- AttachFace: Direction of the block the shulker is attached to.
- Color: The color of the shulker. Default is 0. Shulkers spawned by eggs or as part of End cities have value 16.
- Peek: Height of the head of the shulker.
Shulker color
Main article: Shulker/DV
Shulker bullets have entity data associated with them that contains various properties.
-
Entity data
- Tags common to all entities
- Tags common to all projectiles
- Steps: How many «steps» it takes to attack to the target. The higher it is, the further out of the way the bullet travels to get to the target. If set to 0, it makes no attempt to attack the target and instead uses TXD/TYD/TZD in a straight line (similar to fireballs).
- Target: The UUID of the target of this shulker bullet, stored as four ints.
- TXD: The offset in the X direction to travel in accordance with its target.
- TYD: The offset in the Y direction to travel in accordance with its target.
- TZD: The offset in the Z direction to travel in accordance with its target.
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Entity format.
How to Get a Shulker Box in Minecraft
Shulker boxes do not naturally generate in Minecraft and you will have to venture out into end cities to obtain them. You will need to gather shulker shells from shulker enemies to make a shulker box.
Head inside an end city and ensure you have a sword with the Looting enchantment on it. Unlike many mobs shulkers will only spawn once and will not respawn in the same end city after you defeat them all. To find more shulkers you will have to find more end cities and killing the shulkers with the Looting enchantment will ensure you have all the shells you need for your boxes.
Once you have made it inside,keep an eye out for shulkers.
Watch out for the projectiles that shulkers will shoot at you. These projectiles do not do much damage on their own, but the levitating effect they inflict on you can cause you to take a lethal amount of fall damage. Stay above a ledge or under a ceiling to prevent floating too high. When the shulker’s shell is closed it takes much less damage, wait for it to open and attack it with your Looting sword to get some shulker shells to drop.
Значения данных
Нумерация данных
Основная статья: Нумерация данных
Байты | Значения |
---|---|
0x10x20x4 |
Трёх-байтовое поле, хранящее значения от 2 до 5:
Недопустимое значение по умолчанию: 2. |
0x8 | Не используется. |
Основная статья: Состояния блоков
Название | Значение | Описание |
---|---|---|
facing | Направление передней стороны печи. |
NBT данные
-
NBT данные блока
- id:
- BurnTime: Число тактов до полной переработки топлива.
- CookTime: Время (в тактах), за которое переплавляется предмет. При значении 200 (10 секунд) процесс переплавки завершается.
- CookTimeTotal: Количество тактов до окончания переплавки.
- CustomName: Опционально. Выводит название печи, которое будет отображаться в графическом интерфейсе печи.
- Lock: Опционально. Блокирует печь.
-
Items
: Предмет в печи, включая номер слота:Слот 0: Переплавляемые предметы.Слот 1: Предметы, используемые в качестве топлива.Слот 2: Конечный продукт.
: Предметы, содержащиеся в печи.
Behavior[]
The shell of the mob looks similar to a purpur block, blending in relatively easily to its surroundings. Inside the shell of the mob is a small yellow head with two eyes. Shulkers are uncolored by default when using spawn eggs, while white is the default when using or spawners. Spawning shulkers with other colors can be done using the command, as detailed .
Shulkers generally remain stationary, attached to an adjacent solid block. However, if the block the shulker occupies becomes something other than air or the shulker finds itself not adjacent to any solid block, or the shell cannot open, it attempts to teleport (5 attempts per tick) to an air block within a 17×17×17 cuboid centered on the shulker that is adjacent to a solid block. If it finds no solid blocks to teleport onto (like when in the Void) it does not move.
When a shulker is spawned next to another shulker, one of them teleports away. Shulkers avoid teleporting adjacent to another shulker.
Shulkers occasionally open their shell for 1–3 seconds to peer outside. When a target comes within about 16 blocks, it opens fully and shoots guided projectiles that follow the player, called moving only along the X, Y, or Z axes and leaving trails of white particles. The projectiles can be destroyed by attacking them or blocked with a shield. If the projectile hits an entity, it does 4 of damage and inflicts the Levitation status effect for 10 seconds. (Levitation has no effect underwater, or while riding the mobs.) The shulker continues firing every 1–5.5 seconds while the target remains in range. If the shulker’s target dies with projectiles still in flight, they fall to the ground.
Shulkers can attack each other, in which case they shoot fully guided bullets at each other, but are unaffected by levitation when hit. The normal teleportation habits apply during these battles.
When its shell is closed, a shulker has 20 ( × 10) armor points and deflects arrows. When the shell opens, it loses this natural armor and takes damage as normal. When at less than half health, a shulker has a 25% chance of teleporting (as described above) after taking damage. When a shulker is attacked, other shulkers in the area target the attacker as well.
In Java Edition, shulkers don’t take burning damage from lava or fire, but in Bedrock Edition they are not immune to fire damage. They drown in water, but try to teleport away when water or lava flows into the block they occupy. They do not take damage if they touch water, unlike endermen.
In Peaceful difficulty, shulkers exist within the world, but do not attack, like vindicators and evokers[Bedrock Edition only].
Shulkers are treated differently than true blocks. For example, mobs are unable to pathfind around or jump over them, and falling on them from a height does not produce particles. Their spawn egg also does not destroy blocks such as grass.
Shulkers can be hooked by a fishing rod. However, they cannot be reeled.
In Bedrock Edition, they apply Levitation II instead of I.
Shulker bullet
Shulker bullet
Hitbox size |
Height: 0.3125 BlocksWidth: 0.3125 Blocks |
---|---|
Network ID |
JE: 67 |
A shulker bullet is a guided projectile that is shot from shulkers, and they follow the targeted entity along the X, Y, or Z axis and leave trails of white particles. A shulker bullet that hits a mob or player deals damage and affects them with Levitation for ten seconds.
The shulker’s projectiles also have entity data that control its movement.
The bullet can be destroyed by hitting it with any item, shooting it with an arrow, or blocking it with a shield. It explodes upon contact with a block. The explosion does not destroy any blocks and does not damage nearby mobs or players.
Dyeing
This feature is exclusive to Bedrock Edition.
Shulkers can be dyed in a similar fashion to sheep. Using a dye on a shulker gives it the color of the dye.
Секреты и советы
- Изначально шалкерам хотели дать возможность маскироваться под окружение, то есть они бы принимали текстуру определённых блоков рядом. Однако возникла проблема – получалась сложная модель, включающая в себя множество маленьких деталей. И поскольку реализовать моба, который бы копировал текстуры, было сложно, решили создать шалкера, а меняющегося под окружение моба оставили на потом.
- Если порыться в файлах с текстурами мобов, тогда можно найти название данного моба – «endergolem» (то есть «голем Края»). По итогу можно смело сделать вывод, что все шалкеры являются созданными (искусственным образом) мобами, вроде всех видов големов.
- Можно сказать, что эти мобы обладают телекинетическими способностями. И выражается это в двух моментах: первый – они по желанию могут опускать, поднимать и крутить панцирь; второй – они умеют управлять траекторией снарядов, меняя у них направление при полёте.
- В отличие от персонажа и других мобов, сами шалкеры не подвергаются эффекту «Левитация». Так что даже если шалкеры попадают снарядами друг в друга, они никогда не поднимутся в воздух.
- Даже в мирном режиме есть возможность заспавнить шалкеров, используя яйцо призыва. Однако отношение их никак не поменяется – они по-прежнему в таком режиме не станут нападать на персонажа.
- В случае, если персонаж решит по спавнеру нажать яйцом призыва шалкера, тогда по итогу спавнер станет белым и, соответственно, начнётся спавнить шалкеров белого цвета.
- Напоследок стоит отметить, что шалкеры являются единственными мобами, которые не будут испускать уникальные частицы в процессе телепортации.
Шалкеры в Minecraft – это уникальные и крайне полезные мобы. Вдобавок с них можно получить особенный лут. Однако спешить на территорию «Края» с целью поохотиться на них не стоит, поскольку это крайне опасное место. При этом не стоит забывать, что в творческом режиме с помощью шалкеров можно создавать действительно интересные испытания.
Интересные факты[]
- Шалкеровый ящик открывается подобно панцирю шалкера: крышка, поднимаясь вверх и набирая скорость, крутится вокруг своей оси и, доходя до середины пути, сбавляет обороты и аккуратно останавливается.
- В Карманном издании эксклюзивная анимация открытия и закрытия шалкерового ящика: он намного медленнее и «мягче» поднимается/опускается.
- При открытии модель повреждений меняет значение высоты с 1 до 1.5 блока.
- Текстура ящика полностью идентична текстуре панциря шалкера.
- Если во время передвижения на вагонетке зайти в шалкеровый ящик, то минув несколько блоков, вы автоматически выйдете из него.
History[]
A shulker box disguised as a shulker in 20w45a.
This section is missing information about Jeb (or someone else) mentioned plans to add a specific undyed shulker box after the 1.12 change was reverted and before 1.13.
Please expand the section to include this information. Further details may exist on the talk page.
This section is missing information about Shulker textures from Legacy Console Edition — the terrain.png only contained a single white «shulker top» texture rather than a textue per color, so were color variants generated via a tint system?.
Please expand the section to include this information. Further details may exist on the talk page.
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.11 | 16w39a | Added shulker boxes. | |||
16w39c | «Silver Shulker Boxes» have been now renamed to «Light Gray Shulker Boxes», in keeping with naming consistencies across dyed blocks. | ||||
1.12 | 17w16a | Shulker boxes have been recolored. | |||
17w17a | The color of purple shulker boxes has been reverted. | ||||
1.13 | 17w47a | The ID has been changed from to . | |||
Prior to The Flattening, these blocks’ numeral IDs were 219 through 234. | |||||
18w10b | Added a default shulker box. | ||||
The purple shulker box texture has been changed to the one used in 17w16a. | |||||
18w10d | Shulker boxes can now be undyed in a cauldron. | ||||
1.14.2 | Pre-Release 1 | Empty shulker boxes no longer drop themselves when destroyed in Creative mode. | |||
1.17 | 20w45a | Add shulker post-generation mechanic, making shulker boxes renewable. | |||
Due to a bug, when Shulkers run their «peeking» animation, shulker boxes make a «peeking» animation too, including the inventory item in the players hand, and in its dropped item form. | |||||
20w46a | Shulker boxes no longer have a «peeking» animation. | ||||
20w51a | Shulker boxes now drop their contents when destroyed as an item entity. | ||||
Pocket Edition | |||||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | Added shulker boxes. | |||
alpha 1.1.0.9 | The color palette for shulker boxes has been updated. | ||||
Unknown | |||||
? | Shulker boxes no longer use the wood sound. | ||||
Bedrock Edition | |||||
1.2.0 | beta 1.2.0.2 | Added a default shulker box. | |||
The purple shulker box color has been changed to the new palette. | |||||
1.8.0 | beta 1.8.0.13 | A recipe for undyed shulker boxes has been added. | |||
1.16.0 | beta 1.16.0.51 | Shulker boxes can now be undyed in a cauldron. | |||
1.17.30 | beta 1.17.30.22 | Shulker boxes now drop their contents when destroyed as an item entity. | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU53 | CU43 | Patch 23 | 1.0.3 | Added shulker boxes. | |
New Nintendo 3DS Edition | |||||
1.9.19 | Added shulker boxes. |
Advancements[]
Icon | Advancement | In-game description | Parent | Actual requirements (if different) | Resource location |
---|---|---|---|---|---|
Not Today, Thank You | Block a projectile using your shield. | Suit Up | Block any projectile with a shield. | ||
How Did We Get Here? | Have every effect applied at the same time | A Furious Cocktail |
Have all of these 26 effects applied to the player at the same time:
The source of the effects is irrelevant for the purposes of this advancement. Other status effects, if any, may be applied to the player, but are ignored for this advancement.Note: This is a hidden advancement, meaning that it can be viewed by the player only after completing it, regardless if one or more of its child advancements have been completed. |
||
Great View From Up Here | Levitate up 50 blocks from the attacks of a Shulker | The City at the End of the Game | Move a distance of 50 blocks vertically with the Levitation effect applied, regardless of whether it is caused by the effect. | ||
Adventure | Adventure, exploration, and combat | — | Kill any entity, or be killed by any entity. | ||
Monster Hunter | Kill any hostile monster | Adventure |
Kill one of these 34 mobs:
Other mobs, if any, may be killed, but are ignored for this advancement. |
||
Monsters Hunted | Kill one of every hostile monster | Monster Hunter |
Kill each of these 34 mobs:
Other mobs, if any, may be killed, but are ignored for this advancement. |
History[]
This section is missing information about Shulker textures from Legacy Console Edition — the terrain.png only contained a single white «shulker top» texture rather than a textue per color, so were color variants generated via a tint system?.
Please expand the section to include this information. Further details may exist on the talk page.
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.9 | 15w31a | Added shulkers. | |||
15w32b | Shulkers no longer teleport by themselves if is set to 1. | ||||
Shulkers can now be teleported using or . | |||||
15w40a | Shulkers no longer target players or attack in Peaceful difficulty. | ||||
Shulker bullets now despawn in Peaceful. | |||||
15w45a | Added sounds for shulkers being damaged. | ||||
15w47a | Shulkers now drop experience. | ||||
15w47b | Added ambient, aggravated and death sounds for shulkers, and added sounds for their bullets dealing and taking damage. | ||||
1.11 | 16w32a | The entity ID of shulkers has been changed from to . | |||
The bullet’s entity ID is changed from to . | |||||
16w39a | Shulkers now drop shulker shells. | ||||
The color of a shulker can now be changed through commands using a new byte tag . | |||||
16w39c | Shulkers can now be spawned on the sides and bottoms of blocks through the usage of spawn eggs. | ||||
1.12 | 17w16a | Shulkers have been retextured, none of them are now like purpur blocks. | |||
17w17a | The purple shulker’s color has been reverted to the previous color. | ||||
1.13 | 18w10b | Added a default shulker. | |||
The purple shulker texture has been changed to the one used in 17w16a. | |||||
1.17 | 20w45a | New shulkers now have a chance to spawn when one shulker hits another shulker with a shulker bullet. | |||
Pocket Edition | |||||
1.0.0 | alpha 0.17.0.1 | Added shulkers. | |||
Shulkers can now be dyed in Creative mode by long-tapping any dye on a shulker, or through an interact button. | |||||
alpha 1.0.0.1 | Shulkers now drop shulker shells. | ||||
1.0.4 | alpha 1.0.4.0 | The shulker’s models can now be edited using add-ons. | |||
1.1.0 | alpha 1.1.0.9 | The shulkers’ textures have been changed. | |||
? | The purple shulker’s color has been reverted to the previous color. | ||||
Bedrock Edition | |||||
1.2.0 | beta 1.2.0.2 | Added a default shulker. | |||
The purple shulker color has been changed to the new palette. | |||||
Legacy Console Edition | |||||
TU46 | CU36 | Patch 15 | Added shulkers and spawn eggs for the shulkers. | ||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
1.7.10 | Added shulkers. |
Интересные факты[]
- Изначально, Jeb хотел создать моба, который бы маскировался под окружающую среду, принимая текстуру определённого блока. У него также должна была быть сложная модель, имеющая много мелких деталей. Но во время разработки Jeb решил, что это только всё усложняет и создать копирование чужих текстур довольно сложно, поэтому он отложил данную идею, но упомянул, что возможно реализует её в будущем, но уже на другом мобе.
- Название текстуры шалкера в файлах игры — , что переводится как «голем Края». Это ещë раз доказывает, что шалкер — некогда искусственно созданный моб, подобно снежным и железным големам.
- Если перевернуть шалкера с помощью бирки Grumm или Dinnerbone, то он будет парить на 1-2 пикселя выше блока.
- При поднятии, панцирь ровно крутится в воздухе и опускается по желанию моба. В добавок моб обладает способностью к «телекинезу», так как шалкер управляет своими снарядами, изменяя направление их полёта.
- Название шаров, выпускаемых шалкером, в текстурах игры —
- Шалкеры не подвержены эффекту левитации, и поэтому они не взлетают, если в них попадают снаряды других шалкеров.
- Если бросить в шалкера взрывающееся зелье невидимости, то его голова останется видна. Это ещё раз доказывает, что панцирь шалкера используется как броня.
- При изменении сложности на «Мирную», шалкера всё равно можно будет призвать с помощью яйца призывания, но он не будет атаковать игрока.
- На шалкера можно встать как на блок.
- При помощи тега можно покрасить шалкера.
- В Карманном издании шалкера можно перекрасить с помощью красителей.
- Если создать спаунер шалкеров, то он будет призывать шалкеров с белым панцирем. Также если призвать шалкера командой , он тоже будет с белым панцирем.
- Если посадить шалкера в вагонетку, то на него можно будет встать как на блок. Это не работает с вагонеткой с сундуком, с вагонеткой с динамитом, с воронкой или с печкой.
- Если по спаунеру кликнуть яйцом призывания шалкера, то шалкер в спаунере будет белым, а призываться будут белые шалкеры.
- Шалкер — единственный моб, который не испускает частиц при телепортации.
Sounds[]
Sound | Subtitles | Source | Description | Resource location | Translation key | Volume | Pitch | Attenuationdistance |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Shulker lurks | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker closes | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker dies | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker hurts | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker opens | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker shoots | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker teleports | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker hurts | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker bullet explodes | ? | ? | ? | ? | 16 | |||
Shulker bullet breaks | ? | ? | ? | ? | 16 |
История
Официальный выпуск Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.9 | 15w31a | Шалкер добавлен в игру. | |||
15w32b | Больше не телепортируется при равном 1. | ||||
Шалкера можно телепортировать с помощью команд или . | |||||
15w40a | Снаряд шалкера исчезает на мирном уровне сложности и не наносит урон игроку. | ||||
15w45a | Снаряд шалкера больше не издаёт звук при уничтожении. | ||||
Добавлены звуки урона для шалкера. | |||||
15w47a | Шалкер теперь дропает 10 единиц опыта. | ||||
15w47b | Шалкер теперь издаёт звук при уроне, если его панцирь открыт. | ||||
15w49a | Шалкер больше не парит над землёй. | ||||
1.11 | 16w32a | ID шалкера изменён с на . | |||
ID снаряда изменён с на . | |||||
16w39a | При убийстве выпадает панцирь шалкера. | ||||
Цвет шалкера может быть изменён при помощи тэга . | |||||
1.12 | 17w16a | Цвета изменены в соответствии с цветами других блоков. Это связано с тем, что фиолетовая коробка по умолчанию у шалкера и сундука из него не сочетались с другими вещами и блоками фиолетового цвета. | |||
Призыв командой вызовет белого шалкера по умолчанию. | |||||
1.16 | 20w20a | Шалкеров с можно призвать с заданным направлением. | |||
1.17 | 20w45a | Если шалкер получил урон от снаряда другого шалкера, есть шанс спауна ещё одного шалкера. | |||
1.0 | build 1 | Шалкер добавлен в игру. | |||
Может быть покрашен при помощи красителей. | |||||
build 4 | При убийстве выпадает панцирь шалкера. | ||||
1.1 | build 7 | Переделана текстура моба. | |||
Legacy Console Edition | |||||
Шалкер добавлен в игру. | |||||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
1.7.10 | Шалкер добавлен в игру. |