Islands (two crowns)

Defense with knights[]

During the day, idle squires and knights guard the borders by walking to or standing near the Kingdom’s defensive line at the outer wall. As night falls, they pull just inside the outer wall along with their soldiers.

When the Greed attacks the outer wall, squires and knights will stand ready as their soldiers shoot arrows over the wall. If the leaders sense, that the outer wall is going to fall, they will retreat with their companies to the next wall. Consequently the soldiers will be able to continue fighting wall by wall without being attacked by ground monsters, although they are still vulnerable to floaters. The squires and knights, if they have enough coins, are also able to block the rocks thrown by breeders, preventing the archers (hunters and soldiers) behind them from being hit.

Жадность (Во всех частях)[]

Жадность — самый базовый тип монстров, обладающий самым низким показателем здоровья: рядовые жадности погибают от одной не улучшенной стрелы лучника. Нападает большими группами, похищая все увиденные драгоценности — монеты, инструменты, корону.

Сами люди монстров не интересуют, и налетчики никого не убивают — ограбив подданного до состояния нищего, они оставляют его в покое. Король тоже может пострадать от монстров — при атаках монстров он теряет монеты из кошелька, а если в кошельке не осталось ни одной монеты, то корону. Если монстрам удалось подобрать корону, игра проиграна, и строительство королевства приходится начать с самого начала с новым королем.

Жадность атакует подданных прыжками, выбивая одним ударом один предмет в зависимости от цели. Жадность передвигается быстрее, чем двигающийся шагом подданный, но медленнее, чем бегущий; впрочем, увидев вблизи жертву, она может сделать небольшой рывок. Также некоторые монстры обладают дополнительной защитой, в зависимости от выбранного типа — маской или шлемом (в Kingdom: Two Crowns: Shogun присутствует новая красная маска, характеристики идентичны шлему); чтобы убить их, понадобится больше стрел.

Жадность

Жадность в маске

Жадность в шлеме

Умирает от 1 стрелы. Умирает от 3 стрел или 2 улучшенных. Умирает от 4 стрелили 3 улучшенных.
  • Все жадности умирают от одного попадания баллисты или катапульты.
  • Если долго находиться рядом с активным порталом, из него появятся несколько обычных жадностей — «охрана». Охрана может выходить из портала даже если игрок просто пробежал мимо него днём.

Отплытие[]

Отплытие

Kingdom: New Lands

Доставленная к причалу лодка будет ждать игрока. В корабль сядут максимум по три строителя и рыцаря соответствующей стороны со своей группой лучников (можно отдельно приказать, просто отправив их в нужную сторону). После того, как игрок будет готов, ему нужно заплатить 10 монет, чтобы сесть в неё и отплыть. На этом корона считается сохранённой и будет показано кол-во пройденных игровых дней. После закрытия сообщения, игроку будут предложены на выбор 4 острова, без возможности выбрать нынешний, но с возможностью впоследствии на него вернуться. Также, если вы взяли на острове карту за 2 монеты, вам будет открыт новый контент — улучшения, ездовые животные, новые NPC. Также с собой можно перевезти 1 отшельника (предварительно посадив его за спину за 1 монету) и собаку.

Kingdom: Two Crowns

Построенный корабль будет ожидать короля у самых дальних стен по направлению к причалу. В корабль сядут максимум 3 строителя и 3 рыцаря соответствующей стороны со своей группой лучников. После того, как игрок будет готов, ему нужно заплатить 10 монет, чтобы сесть в неё и отплыть. На этом корона считается сохранённой и будет показано кол-во пройденных игровых дней. После закрытия сообщения, игроку будут предложены на выбор 4 острова, без возможности выбрать нынешний, но с возможностью впоследствии на него вернуться. Также в корабль автоматически сядут все имеющиеся отшельники и собака.

В актуальных версиях командой для посадки на корабль служит колокол, находящийся возле корабля.

Farm plot[]

A farm plot is a piece of tillable land around the water stream of a farm, where one farmer can create a small crop field. When a new farm is built on the plains, it has no plots around it. If the Kingdom has idle farmers available, they will create new plots there. Each idle farmer can prepare and work on one field at a time.

There is a cap number of fields each farm structure can irrigate/support. This cap number is different for each farm tier. A water well normally irrigates up to four plots, while a mill house irrigates up to six. This number can be increased with the of the Statue.

Whenever there is enough space, new crop plots will be created by farmers on the side of the water stream that has less tillable plots, aiming to reach an even number of fields on both sides of the stream.

Reallocated archers[]

A triple archer tower

Archers in the towers (including the boat’s towers) can still shoot deer, but they become indifferent towards rabbits.

Like all other given orders, the ‘build a tower’ order cannot be undone, and unlike walls, towers cannot be destroyed. Once an archer occupies a spot in the tower, he does not climb back down unless a floater knocks him down. Other archers will keep trying to replace the fallen ones, until the tower is filled up or there are no more free archers on the ground.

The only way to free the archers again is to upgrade a tower to a ballista, a knight tower or a bakery.

Tip: Be careful while deciding where to build towers. Creating a tower in an area where the Monarch cannot assure military support with mobile troops and walls can quickly cause the loss of the garrisoned bowmen should floaters attack.

New features[]

New Lands major addition to the series is the level design, in which, instead of having only one world/level to build upon, there are six different islands, each island being more difficult than the last. The reconstruction of the boat hinders the access to the next island—destroying portals is no longer the main objective of the campaign.

To help with this increasing difficulty level, each island has a pack of unique (including new mounts and special structures), that would make later islands much easier. And to press the Monarch on moving to a next island, there are seasons, with the harsh and endless winter, when almost all economic activities of the Kingdom would cease.

Note: Below is a comprehensive list of the new features in Kingdom: New Lands. All the that continue to be available in New Lands are not listed here.

GAMEPLAY
Tutorial Guided by a Ghost
NPC Merchant (different behavior)  · Banker  · Dog  · Hermits (3)
Mounts Superior horses (+2 options)  · Stag  · Warhorse  · Bear  · UnicornIn special events (Reindeer  · Undead horse)
Buildable structure Boat  · (3)
Natural structures Dock  · Signpost  · Statues (  ·  · )Hermit cottages  · Merchant settlement  · new mounts’ habitats
Enemy structure Cliff portal
Geography Seasons
Events Halloween  · Christmas
Difficulty levels Campaign (5 islands)  · Challenge (Skull Island)
TECHNICAL
Cosmetic Ability to customize coat of arms and colors of the Kingdom
Save game every new day
Achievements  · 34 on Steam
Music

History[]

The following is a list of the changes related to the ensemble of the mounts. For the changes related to each mount, see their specific article.

Date Game Platform Version Change
Dec 11, 2018 All Different ways of recharging the stamina (besides the classical grazing on grass) were introduced.
Aug 9, 2016 All A bunch of new mounts were introduced, with 3 types of special abilities: economic, defensive, and offensive abilities.
Apr 11, 2016 All The first unlockable mount was introduced: the black horse (faster and more resistant).
Oct 21, 2015 All Only one horse existed and the Monarch could not change it.

A poster for New Lands, w/ the goat that was cut for launch

TriviaA goat mount was planned in addition to all the others in Kingdom: New Lands but eventually didn’t make it to the final release. The goat had no special ability. On Twitter Noio wrote that : «one of the ideas was ‘worse in every way but cute’. Like a ‘hard mode’ for the game.»

Rescuing[]

This section is about Kingdom Two Crowns.

Kidnapped hermits will be inaccessible and cannot be recruited again from their cottage; instead, they can be rescued.
The most honorable way to regain access to a hermit is to use a bomb and destroy the cave on the island where the hermit has been kidnapped. If the Monarch escapes the bomb explosion, the lost hermit will be waiting outside the cave, along with any gems and the dog, if these were also been taken by the Greed on that island.
If desperate however, the Monarch can simply lose the Crown. The kidnapped hermit is then lost for good, and a new one can now be recruited at his respective cottage by repaying the coin cost.

Upgrades[]

ARCHER TOWERS
Tier Cost () Capacity(archers) Height
&
0. Boulder pile
1. Rock platform 3 3 1 low
2. Wooden watchtower 5 6 1 medium
3. Stone tower 7 9 2 medium
4. Triplet tower 9 12 3 1 raised
5. Roofed triplet tower 15 3 (covered) 1 raised
6. Quadruplet tower 18 4 (covered) all raised
SPECIAL TOWERS
Type Cost () Capacity Height
Ballista tower 6 15 1 builder high
Bakery 6 15 7 loaves
Knight tower 6 15 1 shield
= Kingdom: Classic = New Lands = Two Crowns ve

A tower only costs three coins to build, but it gets expensive to upgrade.

Tier 0: boulder pile

These are naturally generated in random locations on the island. These piles allow the creation of a tower once all nearby trees have been felled.

Tier 1: rock platform

This tower can be built for three coins on any rock pile. It can hold one archer, protecting him from greedlings’ charges and breeders’ punches. Unfortunately it barely gives the archer any height off the ground, not helping him get direct shots over walls.

Tier 2: wooden watchtower

A watchtower can also hold one archer only, but raises them a bit above the ground to increase their shooting range. Being in this tower will help the archer get direct shots on enemies, unless there is a in their way.

Tier 3: stone tower

The stone tower can hold two archers, having the same benefits as a second tier tower. Payment to the stone technology in the forest is necessary for the Kingdom to advance to this tier of tower and beyond.

Tier 4: triplet tower

The triplet tower holds up to three archers. Being in this tower will help the lower two archers get direct shots on enemies, unless there is a tall stone wall in their way. The third archer at the top will always get direct shots on enemies, no matter the height of the wall standing in their way.

Tier 5: roofed triplet tower

Kingdom Two Crowns
The roofed triplet tower can hold up to three archers and provides shelter which protects them from floaters, thus rendering them almost invincible ( can knock them off their towers). Otherwise, this tower behaves near identically to the tier four tower.

Tier 6: quadruplet tower

Kingdom Two Crowns
The quadruplet tower holds up to four archers and provides shelter protecting them from floaters, thus rendering them almost invincible (thrown boulders can knock them off their towers). All archers are elevated to a height that allows them to easily shoot arrows over any walls.

Wall parts[]

Back wall

Back wall is the background inward extension of a wall. It extends behind the entire segment of the Kingdom immediately behind that wall up to the nearest previous wall. Made of the same material of its respective wall, it indicates that there is at least a wall on that direction, before the wilderness.

Except for the town center back wall, no back wall exists by itself. When a wall has been built, its back wall rises. If the wall goes down, its back wall falls as well.

Kingdom Two Crowns – Shops require a back wall whose material is equal or higher than the technology needed by the shop. For example, a siege workshop requires the stone technology, then it can only appear in front of back wall made of stone or iron, but never in a segment surrounded by a wooden back wall.

Innermost wall

Innermost walls are those built on the two dirt mounds closest to the town center. Those walls receive some free bonus when the town center reaches certain tech levels. The table below shows the cost of each town upgrade along with its respective wall bonus.

Town tier & Bonus
3. 6 9 Innermost are built for free.
5. 8 15 Innermost walls are upgraded to for free.
7. 20 Innermost walls are upgraded to for free.
= Kingdom: Classic = New Lands = Two Crowns

Outer wall

A tier two outer wall with a banner.

On each side of the Kingdom the farthest wall is the outer wall. It’s where all military units gather, particularly at night.

If the outer wall is not an innermost wall, it has:

  • a lamppost with a sign
  • a Kingdom’s banner, allowing to order knights to attack portals.

Both add-ons are automatically relocated when the outer wall is destroyed or a new one is built further out.

Kidnapped[]

A greedling can capture a hermit and take them through their portals.

If the greedling holding the hermit is killed or stunned before they pass through the portal, the hermit will be free.

If the hermit is taken through the portal, they will not appear on their cottage on that island again.

Note that in New Lands, traveling to another island and coming back to the «same», actually generates a different island with similar layout. A new hermit (of the same type or not) may then appear on that new island.

In Two Crowns though the islands are persistent, and this method does not work. See the section below for the alternatives.

Third island[]

Vag. camps 3
Merchant
Chests Coin chests 3 Gem chests 3
Boat Has to be fully paid

This is the first island where the Merchant won’t be found.

The Monarch should be able though to arrive on this island with at least a couple of squires for early protection and make the local economy rely even more on hunting.

Of the island’s unlockables, the Baker Hermit is recommended, especially for islands four and five. Also, the Builder Statue is one of the most efficient investments in the Kingdom’s security.

Unlockables
Warhorse 2 8
Draft horse 1 3
Statue of Building 3 9
Bakery Hermit 4

There are two small portals on each side of the town.

Assaulting portals[]

A knight’s and squire’s primary purpose is to lead the offenses to destroy portals. During the day, they remain positioned at the banner by the Kingdom’s defensive line, ready to launch an attack at the Monarch’s command. When four coins are paid to the banner, knights or squires start a charge towards the nearest portal in that direction. The soldiers will immediately follow their liege into battle.

Kingdom: Classic – All knights for that side are sent at once.

Kingdom: New Lands & Two Crowns – Spending four coins at the banner, only sends one squire/knight including their soldiers to attack. Sending more groups to battle requires additional four coins payments.

At the portal, squires/knights stand in front of their soldiers, protecting them while they shoot at the portal frame. Incoming greedlings will attack the squire/knight, sometimes being slain immediately, sometimes being blocked by them, and sometimes knocking one of their coins away. The soldiers might accidentally shoot the monsters coming out of the portal. Occasionally one or two monsters will temporarily break through a squire’s/knight’s defense and knock a soldier’s bow off; however, if his bow is not stolen by a greedling, the villager will try to pick it back up and, as long as the squire/knight still stands, return to the fight. If said villager had his coin taken away (and turned into a vagrant), then a new soldier will immediately be recruited from the central kingdom and run towards the portal to replace the fallen one. Fighting continues until either the portal is destroyed or the attack party is eliminated.

Greed-citizen[]

Although greed-citizens have a distinct appearance, they behave as regular greedlings:

  • bumping the walls (albeit more quickly and in a swarm)
  • attacking and infecting other townspeople
  • stealing the Crown
  • fleeing at Daylight.

However:

  • they do not steal tools, weapons and coins
  • they move slower than regular greedlings
  • they deal more damage per hit
  • hitting them does not make them vanish,but turns them back to their vagrant state instead.

The plague can quickly snowball out of control if one of the outer walls is breached.

If the Monarch recruits a citizen at a vagrant camp too far away from the outer wall, it will become infected and then killed by archers. So there will be a vagrant waiting for a coin right next to the outer wall, and it only costs one more coin.

Portals

There are no small portals on this island.

Cliff portals are preceded by a small stone pyramid with a purple tentacle that behaves like a dock portal but cannot be destroyed.

On the island horizon there is a volcano with a purple root or tentacle coming out of it.

Warhorse

There are no alternative mounts on this island.

The warhorse the Monarch rides from the beginning, has an odd purple skin, but behaves as usual, with the penurious stamina and the ability to buff the townspeople with protection.

The buff protection has been significantly nerfed though. Folks hit by the Greed are not contaminated, but they do lose their tools and are thrown on the ground, lying for a few seconds before resuming their normal activity.

Cursed crown

Single playerOnly resolute rulers will find this crown!

To get the cursed crown in Plague Island in single player mode, the Monarch has to survive sixty nights.

CooperativeOnly for resolute and innoxious rulers!

To get the cursed crown in Plague Island in cooperation mode, both Monarchs must survive sixty nights and each upgrade six walls to iron.

Video tutorials

Gold crown

Plague Island

A general overview of the challenge, looking at its mechanics and some tips for getting the gold crown.

Cursed crown

Plague Island — Cursed Crown

A guide covering how to unlock the cursed crown in the challenge, and a few tips to help you get it.

Bug — difficulty reduced

Version 1.1.3 changed the behavior of breeders on Plague Island accidentally making the island much less of a challenge.
And apparently developers have considered the introduction of the cursed crown to be a fix (or a compensating tweak) to this bug: Challenge too easy for ya, huh? Let’s continue this discussion after the next patch.—dev. Angelica, exactly one month before the release of update 1.1.5, which introduced the cursed crowns.See details on .

History

For patch notes related to all Challenge Islands, see: .

Date Platform Version Change
Nov 3, 2020 All NEW: Cursed crown was introduced.
May 7, 2020 All

FIX / BUG: «Large greed will no longer make any surprise visits during the daytime on Plague Island.»

Sep 12, 2019 All

FIX: Balancing of difficulty level to make it achievable.

Aug 29, 2019 All

Introduced.

Mistimed breeders

Постройка[]

Разбитый корабль

На каждом острове вы обнаружите обломки судна. Чтобы начать реконструкцию вам нужно потратить 10 монет, после чего будет доступен процесс реконструкции. Игроку будет нужно докупить 59 деталей судна ценой 2 монеты каждая, общей стоимостью 118 монет (~3 полных кошеля). В последствии каждая деталь должна быть установлена строителями. После постройки нужно отдать ещё 2 монеты для спуска судна на воду.

Kingdom: Two Crowns

Если был построен маяк, то последующий возврат на остров не уничтожит корабль (с шансом, зависимым от уровня маяка), позволяя возобновить плавание после швартовки корабля.

Kingdom: Two Crowns[]

В отличии от New Lands теперь прогресс на предыдущих островах сохраняется и вернувшись обратно вы обнаружите свой старый замок со всеми его жителями. Для открытия последующих остров необходимо построить корабль и уплыть на нём. Для возвращения на предыдущий остров достаточно сесть на корабль и выбрать старый остров как цель. Для того чтобы не отстраивать корабль при возвращении назад следует построить маяк.

На каждом острове вы можете найти алтарь (кроме 4 острова), отшельника, а также как минимум одно ездовое животное.

Количество островов и контента на них зависит от выбранного биома.

Стандартный биом Two Crowns/Shogun

  • 1 остров: отшельник лучник, алтарь лучников, грифон. По одному порталу с каждой стороны.
  • 2 остров: отшельник фермер, алтарь фермеров, олень, каменная шахта. По два портала с каждой стороны.
  • 3 остров: отшельник пекарь, алтарь строителей, лошадь-тяжеловоз, боевая лошадь. По три портала с каждой стороны.
  • 4 остров: отшельник военачальник, ящер, медведь, железная шахта. По четыре портала с каждой стороны.
  • 5 остров: отшельник горнист, алтарь рыцарей, единорог. По пять порталов с каждой стороны.

Биом Dead Lands

  • 1 остров: отшельник лучник, алтарь лучников, гамиджин. По одному порталу с каждой стороны.
  • 2 остров: отшельник фермер, алтарь фермеров, олень, Джебель, каменная шахта. По два портала с каждой стороны. 2 сундука с рубинами.
  • 3 остров: отшельник пекарь, алтарь строителей, медведь, ездовой голем, Альфред. По три портала с каждой стороны. 3 сундука с рубинами.
  • 4 остров: отшельник военачальник, ящер, жук, Зангецу, железная шахта. По 4 портала с каждой стороны. 3 сундука с рубинами.
  • 5 остров: отшельник горнист, алтарь рыцарей, единорог. По пять порталов с каждой стороны. 3 сундука с рубинами.

Первый остров

Второй остров

Третий остров

Четвёртый остров

Пятый остров

Поход[]

Игрок может отправить рыцарей и их стрелков в поход, уплатив около знамени у внешней стены 4 монеты за каждого рыцаря — таким образом, требуется 4, 8 или 12 монет, чтобы отправить в поход всю армию с соответствующей стороны.

Обычно целью похода является уничтожение порталов. Рыцари и стрелки бегут прочь от королевства, пока не наткнутся на портал. При атаке на портал рыцари будут стоять впереди, прикрывая стрелков, и убивать ближайших монстров, в то время как стрелки будут стрелять по монстрам и порталу. Атака будет продолжаться до тех пор, пока портал не будет уничтожен или пока рыцарь не падет в битве. После уничтожения портала выжившие рыцари и стрелки бегом возвращаются обратно к ближайшей стене.

Приблизительно до 20-го дня рыцари и стрелки могут справиться с ночными монстрами, так что время отправки армии в поход не имеет особого значения — она может наступать и ночью. После 20-го дня ночные нашествия монстров становятся настолько сильными, что армия может быть разбита на пути до портала — следовательно, необходимо выбирать время начала похода так, чтобы армия успела добраться до портала до захода солнца.

Управление[]

Управление с одного компьютера

Игрок 1 Игрок 2*
Передвижение в стороны — A/D Передвижение в стороны — H/K
Использование монет — S Использование монет — J
Ускорение — левый Shift Ускорение — G
Cпец. способности — W Cпец. способности — U
Пауза — Esc Пауза — ~

*Для активации режима кооперативной игры с одного компьютера — необходимо в меню выбрать пункт совместная игра и выбрать перейти в режим разделения экрана. Либо нажмите на любую клавишу управления, предназначенную для второго игрока и в появившемся меню выберете второй пункт.

Чтобы выключить разделение экрана — войдите в режим паузы второго игрока (~/Ё) и выберите выход.

Управление с мобильных устройств

Свайп влево-вправо Передвижение в стороны
Короткое касание/Тянуть вниз Использование монет
Полный свайп Ускорение
Свайп вверх Использование способности животного
Два одновременных свайпа вверх Спец. способности

Управление с XBOX

Л. стик влево-вправо Передвижение в стороны
Кнопка А Использование монет
Кнопка RT Ускорение
Не двигаясь кнопка RT Использование способности животного
Кнопки LB/RB или джойстик направлений Спец. способности

Управление с PS4

Стик влево-вправо Передвижение в стороны
Кнопка Х Использование монет
Кнопки LZ/RZ Ускорение
Не двигаясь кнопки LZ/RZ Использование способности животного
Кнопки L1/R1 Спец. способности

Управление с Switch

Джойстик влево-вправо Передвижение в стороны
Кнопка А Использование монет
Кнопки L/R Ускорение
Не двигаясь кнопки L/R Использование способности животного
Одновременно нажатие кнопок L/R или джойстик вверх Спец. способности

Наем[]

Нанимать рыцарей можно только с 6-го уровня ратуши — замка. На стенах замка имеются 4 пустые слота, для каждого из которых можно купить щит за 6 монет (4 монеты в Kingdom: Two Crowns). Щит является инструментом, таким же, как лук, молоток или коса. Свободный гражданин, взяв щит, становится рыцарем. Цвет доспехов и щита соответствуют цветам герба королевства. При наличии рыцаря на стене замка появляется вымпел соответствующего цвета. Если рыцарь пал в битве, вымпел становится разорванным, и его можно вновь заменить на новый щит, вновь уплатив 6 монет (4 монеты в Kingdom: Two Crowns)

Рыцарь может нести 5 монет, с улучшением — 11. Каждая монета даёт рыцарю дополнительную жизнь. Так же, при некоторой вероятности, рыцарь может отбить атаку и не потратить монету.

В Kingdom: New Lands оружейная, которую строит отшельник, позволяет нанять еще одного рыцаря — по одному за каждую оружейную. Таким образом, при наличии соответствующего отшельника можно нанять множество рыцарей, собрав огромную армию.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector