Entity 303
Содержание:
Заметки[]
Картина также является сущностью, хоть она и неподвижна и привязана к сетке блоков. Двери, порталы, кровати и другие объекты больше одного блока на самом деле являются группами смежных блоков.
Стрелы и TНT предположительно, имеют бесконечное здоровье, потому что они не уничтожаются взрывами ТНТ (могут быть выстрелены из пушек) и огнем.
Лодки и вагонетки
Лодки и вагонетки постепенно восстанавливают свое здоровье. Например, если быстро бить лодку рукой, то можно её уничтожить, но удары с паузами лодку не уничтожат. Количество отображаемых колебаний на лодках и вагонетках при ударе, по-видимому, указывает на их текущее здоровье.
Падающие блоки
Следующее описание относится к песку. Гравий, цемент и яйцо дракона ведут себя точно так же.
Песок обычно существует в виде блока. После того как опора песка удаляется, он превращается в сущность и падает вниз, пока не достигнет твердой поверхности, а затем либо превращается обратно в блок, либо дропается, если падает на факел, цветок, плиту и т. п. Траектория падения песка может быть перенаправлена взрывом ТНТ.
Если при создании мира под песком генерируется пещера, игра не сможет обновить блок песка и он останется висеть в воздухе, пока не обновится какой-либо блок вплотную к нему. Это также означает, что единственный обновившийся и рухнувший блок песка может спровоцировать цепную реакцию падения прилежащих блоков, поэтому не следует трогать потолок из песка, стоя под ним.
Правый клик
Сущности с действиями по правому щелчку (лодки, вагонетки, оцелоты и волки), в отличие от используемых блоков (вроде сундуков), не мешают выполнению действия с инструментом, который держится в руке. Например, если попытаться посадить прирученного волка с ведром воды в руке, волк сядет, но вы также выльете на волка воду.
Кормление волков едой не мешает потреблению пищи самим игроком, несмотря на отсутствие визуального эффекта. Если попытаться покормить волка с 2 кусками сырой свинины в руке, волк съест один кусок, а игрок съест второй (для получения этого эффекта нужно зажать ПКМ). При использовании одного куска волк получит еду быстрее, чем игрок сможет её съесть, поэтому съедание будет остановлено из-за отсутствия еды.
Езда
Сущности могут оседлать или прицепиться к другим сущностям. Если так случилось, то за столкновение отвечает объём нижней/внешней сущности (свинья, лодка), и эта же сущность отвечает за движение.
Возможны следующие комбинации:
- Моб или игрок в вагонетке.
- Игрок на свинье, лошади, ламе, в лодке.
- Скелет (скелет-иссушитель) на пауке (пещерный паук) (скелет-наездник).
- Ребёнок-зомби (или ребёнок зомби-свиночеловека в Нижнем мире) на курице (Зомби-наездник)
Может существовать несколько уровней, например, игрок, оседлавший свинью в вагонетке.
Из-за ошибки, на 1.11 лодка может сесть в вагонетку.
Сущностей можно посадить друг на друга с помощью команд и . Например, заспаунит паука, на котором сидят скелет и зомби.
Adding More[]
If you want to change another entity’s model, make sure to add a comma after the right curly bracket of .
- Pseudocode example
Don’t forget the comma! (highlighted red)
{ "geometry.creeper": { // model stuff } "geometry.chicken": { // model stuff } }
Congratulations!
If you’ve made it to here, you should now know everything you need to know to make your own entity models!
If you want to create custom entity which use custom model instead of vanila one, then creating custom model is required.
A 3D model editor can be used to create custom model easily, but you can also use method above to create custom model. Custom model file should located in . If you looking to vanila one, model usually named , but only also work
Bedrock Edition | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Editions |
|
||||||||||
Development |
|
||||||||||
Technical |
|
||||||||||
Multiplayer |
|
||||||||||
Exclusive features |
|
||||||||||
Removed |
|
Data values[]
ID
Java Edition:
Name | Resource location | Translation key |
---|---|---|
Item |
Bedrock Edition:
Name | Resource location | Numeric ID | Translation key |
---|---|---|---|
Item |
Entity data
See also: Chunk format
Dropped items have entity data associated with them that contain various properties of the entity.
Java Edition:
Main article: Entity format
-
Entity data
- Tags common to all entities
- Age: The number of ticks the item has been «untouched». After 6000 ticks (5 minutes) the item is destroyed. If set to -32768, the Age does not increase, preventing the item from despawning automatically.
- Health: The health of the item, which starts at 5. Items take damage from fire, lava, falling anvils,[Java Edition only] and explosions. The item is destroyed when its health reaches 0.
-
Item: The inventory item, without the Slot tag.
- Tags common to all items
- Owner: If present, only the player with this UUID can pick up the item. Used by the give command (and can be set in a summon command) to prevent the wrong player from picking up the spawned item entity.
- PickupDelay: The number of ticks the item cannot be picked up. Decreases by 1 per tick. If set to 32767, the PickupDelay does not decrease, preventing the item from being picked up.
- Thrower: The UUID of the player who dropped the item. Not present if the item was not dropped by a player.
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Entity format.
Entity Cramming in Minecraft?
There are certain rules and limitations that help balance Minecraft in survival mode. The game needs to get more challenging as the game progresses, but not get impossible. This is why the game can be pretty challenging at times, especially during the end game.
However, many new players have been seen asking questions about entity cramming in Minecraft. Although it is a pretty essential mechanic in-game, yet most players have no idea about it at all. This is why today; we will be taking the time to explain to you what entity cramming means and how is it used in Minecraft. So, without wasting any time, let’s get started:
What is Entity Farming?
Basically, entity farming is a rule in Minecraft that keeps the spawns of all entities in a block under a specified limit. This means that players can limit the number of entities that will spawn in the surrounding area. This rule is very important in survival mode farming. It allows the player to set a limit on entity spawns.
What Is The Use For Entity Spawning?
In Minecraft, entity spawning is used for plenty of reasons. Most importantly, it acts as a very useful tool that lets you build farms while the game automatically kills all useless mod. The default number of entities that spawn in a block is set to 24. You are completely free to customize the number to anything you’d like.
You can set it to 1, or a 100. This is exactly why entity spawning is an important factor of Minecraft, especially in survival mode. You get complete control over how you build your farms. An important thing to note is that it also allows you to do AFK farming without any issues.
How To Set Entity Cramming?
Like any other rule in Minecraft, it is fairly easy to set up the limit for mob spawns. You only need to write a single line, which should do the trick for you. All you have to do is type and run the following line in your game:
/gamerule maxEntityCramming X
Where X is the number of mobs that will spawn. For instance, if you set the value of X to 100, then 100 mobs should spawn in the area. This is how you can easily modify and change the number of mobs that spawn in your game.
Will This Work On Someone Else’s Server?
Unfortunately, you cannot use this rule on someone else’s server. Only a server owner can modify entity cramming. The default value is usually set to 24-26. If you want to change that, you will need to do it on your own server.
There is no way of changing the value on someone else’s server. The only way is to ask the owner of the server to change the value of spawns for you.
The Bottom Line
Using this article, we have introduced and explained the concept of entity cramming in Minecraft. We have made sure to feature all the important aspects of entity cramming. Keep in mind this feature is useful only in survival mode.
If there is anything you didn’t understand, please make sure to leave a comment. We will be more than happy to answer all of your questions!
Skills and Abilities
Entity is a pretty powerful God, able to summon clones to gain an advantage in combat. He is able to create green portals and teleport in green smokes. In his debut, he is able to suddenly electrocute desired opponents which are able to instantly knock them in a comatose state. As a Creator, he is shown to be immortal, able to quickly rematerialize his body even after being sliced in half by Dinnerbone, and is also able to perform Domain Techniques such as Domain Protection. He is also shown to be skilled in utilizing his sword. His power level was portrayed in how easily he defeated an Iron Golem Warrior, but sadly he is shown to be weaker than Dinnerbone, another Creator.
Due to the his God properties, Entity is presumed to possess God abilities such as nigh-omnipotence and omniscient similar to Dinnerbone.
Domain Protection
Entity performing his Domain Protection move in Annoying Villagers 59
To perform this technique, Entity dropped his sword to the floor, of which will transform into a liquid substance. Then an abstract hedge of the floor will protrude out of the ground, preventing the invading Creator’s domain to further expand.
Arsenal
Darkness’ Sword: A single-edged iron sword with a unique hilt and blade decorations. It has no special properties so far.
Движение сущностей[]
Гравитация работает в Minecraft иначе, чем в реальном мире, так как ускорение различно для разных объектов. Кроме того, есть сила сопротивления, пропорциональная скорости, опять же зависящая от объекта.
Объект | Ускорениеблоки/такт2 | Ускорением/с2 | Сопротивление1/такт | Предельная скоростьблоков/такт | Предельная скоростьм/с |
Игроки и другие живые существа | 0.08 | 32 | 0.02 | 3.92 | 78.4 |
Предметы, падающие блоки, TНT | 0.04 | 16 | 0.02 | 1.96 | 39.2 |
Лодки и вагонетки | 0.04 | 16 | 0.05 | 0.76 | 15.2 |
Брошенные куриные яйца, снежки, зелья и жемчуг Края | 0.03 | 12 | 0.01 | 3.00 | 60.0 |
Выпущенные стрелы | 0.05 | 20 | 0.01 | 5.00 | 100.0 |
Обратите внимание, что для брошенных объектов и выпущенных стрел сопротивление применяется перед ускорением, в этом причина того, что их предельные скорости — круглые числа, в то время как для других объектов это не так.
Modifying the Creeper[]
Now that we’ve looked at how the Minecraft model format is setup, let’s modify the creeper a bit. We are going to make him have 3 heads, 2 on bottom and then 1 stacked on top, like a pyramid.
- First, find the section in Vanilla Minecraft’s file and copy it.
- Create a new folder in your resource pack called
- Create a new JSON file called and save it into your new models folder
- Enter in a pair of curly brackets () into your new and then paste the from Vanilla’s model file after the left curly bracket.
- Now, let’s first move his original head to the left a bit. To do this, we are going to change the x component of the origin for the bone named «» from -4 to -8.
- Now, copy everything in the square brackets for «» for «». This should just be the text highlighted gray.
- mobs.json – geometry.creeper – head section
{ "name": "head", "pivot": , "cubes": , "size": , "uv": } ] },
- Add a comma after the right curly bracket for the lines you just copied.
- Paste the lines you copied after the comma
- Add a comma after the right curly bracket for the lines you just pasted
- Paste the copied lines again after the new comma
- You should now have 3 pairs of curly brackets in the «» that each have an origin, size and uv object
- In the first copied lines, we are going to move that head right by changing the x component of origin to 0 from -8
- In the second copy, change the x component of the origin to -4 and the y component to 26
- Your head section for the creeper should now look like (new text in gray):
- mobs.json – geometry.creeper – head section
{ "name": "head", "pivot": , "cubes": , "size": , "uv": }, { "origin": , "size": , "uv": }, { "origin": , "size": , "uv": } ] },
Note that we don’t have to change the UV’s for any of the new heads because we copied the old head’s UV coordinates and we aren’t adding different textures to the new heads.
History[]
Java Edition | ||
---|---|---|
1.1 | ? | Players cannot interact with entities from far away in Creative mode. |
1.4.2 | 12w34a | Entities can now use portals. |
1.9 | 15w31a | Projectile motion has now been changed slightly. |
15w36a | Most entities (exceptions being items and experience orbs) can now be pushed by other entities. | |
15w45a | Entities bunched up in a 1×1 hole together no longer push away entities touching adjacent corners. | |
15w49a | Projectiles now take the thrower’s momentum into account when the player is falling, flying with elytra, or taking knockback; but not when the player is walking, riding an entity, or flying in Creative mode. | |
1.11 | 16w32a | Entity IDs have now been changed to have underscores and no capital letters. They can also be used by typing before the IDs, similar to block IDs. |
The ID for humans (), Rana, Steve, Black Steve, and Beast Boy () have now been removed. | ||
Pocket Edition Alpha | ||
? | The insides of mobs no longer render. | |
Bedrock Edition | ||
? | The insides of mobs now render again. |
Вторая Встреча 5 Мая 2016 Года
4: 04 утра
Это было через несколько месяцев после первой встречи. Ничего не произошло, поэтому я предположил, что сущность 404 махнула на меня рукой. Мы с модом вернулись в ДПС. Мы были в творческом режиме, потому что администратор дал их нам на короткое время. Мы играли в Build Battle, а судьей был друг модника-ютубер.Внезапно на моем экране вспыхнуло белое лицо с красными глазами, и когда вспышки прекратились, я умер. Я возродился, но мои друзья каким-то образом отключились. Затем, без всякого предупреждения, мой компьютер отключился. Я снова включил его, и по какой-то причине он все еще был на Майнкрафт. Я вернулся на ДПС и увидел табличку, на которой было написано: «Jag ar kommande for du-404». Я поставил, что это Google Translate, и он сказал: «Я иду за вами -404». Затем Майнкрафт издал какой-то визгливый звук, и мой компьютер снова умер. На этот раз, когда я включил его, все мои файлы исчезли без следа. Единственным свидетельством того, что я там был, были обои: белый фон с красными глазами. Я переустановил и открыл Майнкрафт, но он сразу же рухнул. Это был отчет о катастрофе: 404. Error. kill. kill 404. Error 404. Error я иду 404.Error 404.Error 404.Error 404.Error для вас 404.Ошибка 404. ошибка 404. ошибка 404. ошибка 404.ошибка 404.ошибка 404. ошибка 4e4f NO! Ошибка интерференции остается. Полная перезагрузка Java прошла успешно.
Третья Встреча
Я однажды слышал о парне, который играл на сервере, похожем на Mineplex MPS, где он видел сущность, называющую себя Entity 404. Однако я был настроен скептически. Я вошел в один из моих миров, но мой компьютер рухнул через несколько минут. Я перезагрузил компьютер. Я перезапустил Minecraft. По какой-то причине мои миры были переименованы в такие имена, как 404.LoadFailed и просто 404. Я вернулся в предыдущий мир, который все еще назывался точно так же, как и раньше…но я не должен был этого делать (Бен утонул ссылка? лол). Существо было передо мной, и оно набрало его чат: <Entity.404> DIE. Игрок, который был черным как смоль, прокрался за мной и убил меня после этого. Я возродился так быстро, как только мог, чтобы увидеть, что эффект дыма от моей смерти не исчез. Сущность 404 вышла из дыма. На моем экране появилось сообщение. Он сказал: «Не волнуйся. Это не займет много времени. Это тоже не повредит.» Позже я услышал снаружи вой сирен, и все погрузилось во тьму.
История
Официальный выпуск Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.11 | 16w39a | Добавлены вызыватели и челюсти вызывателей. | |||
16w43a | Добавлен тег Owner к челюстям вызывателя. | ||||
1.13 | pre5 | ID вызывателя был изменён с на . | |||
ID челюстей был изменён с на | |||||
1.14 | 18w43a | Текстура вызывателей и челюстей была изменена. | |||
18w47a | Вызыватели теперь могут появиться в набеге. | ||||
19w05a | Теперь вызыватели враждебны по отношению к странствующим торговцам. | ||||
19w13a | Теперь вызыватели могут открывать двери во время набега. | ||||
Теперь если в результате набега все жители были убиты или все кровати были разрушены, то вызыватели празднуют победу, смеясь и поднимая руки вверх. | |||||
1.18 | 21w37a | Вызыватель больше не атакует детей деревенских жителей. | |||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | Добавлены вызыватели и челюсти вызывателя. | |||
Официальный выпуск Bedrock Edition | |||||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | Текстуры вызывателя и челюстей были изменены. | |||
Вызыватели теперь враждебны по отношению к странствующим торговцам. | |||||
1.11.0 | beta 1.11.0.1 | Вызыватели теперь могут появляться в набегах. | |||
Вызыватели более не враждебны к маленьким жителям. | |||||
1.13.0 | ? | Вызыватели теперь имеют более плавную анимацию движений. | |||
beta 1.13.0.9 | Теперь если в результате набега все жители были убиты или все кровати были разрушены, то вызыватели празднуют победу, смеясь и поднимая руки вверх. | ||||
Legacy Console Edition | |||||
Добавлены вызыватели и челюсти вызывателя. | |||||
Текстуры вызывателя и челюстей были изменены. | |||||
Вызыватели теперь могут появляться в набегах. | |||||
new3ds | |||||
1.9.19 | Добавлены вызыватель и челюсти вызывателя. |
Evil-Doer
Entity 303
Entity303The New Herobrineplayer.number:303
Minecraft
Creepypasta
Employee at Mojang (formerly)
Leader of his hacking group
Powers/Skills
Hacking skills
High-level intellectSuperhuman strengthGreat stealthIncreased durabilityCausing lightningStaminaWeapons usageCombat proficiencyPossessionLaser-visionTeleportaionLeadershipConjuring fireballsLevitationReality-warping
Fixing bugs (formerly).
Terrorizing the Minecraft community.Stalking, griefing, and killing players.
Goals
Get revenge on Notch for firing him by killing him (ongoing).
Torture and kill as many players as possible (succeeds on some, but fails on others).Kill Herobrine (ongoing).Destroy Minecraft or take over it (failed).
Crimes
Mass murder
StalkingTortureMass arsonMass destructionMass vandalismIncriminationBrainwashingEnslavementFearmongeringAttempted murder
History[]
Java Edition Classic | |||||
---|---|---|---|---|---|
Unknown test version | |||||
Items were showcased by Notch in a blog post. | |||||
0.24_SURVIVAL_TEST | Added items to the game. | ||||
Items currently take the form of destroyed blocks. | |||||
Items currently pulse white (similar to the selection cursor). | |||||
Instead of appearing as shrink blocks, items use pixels the same size of block pixels. | |||||
Java Edition Indev | |||||
0.31 | 20091231-2 | Dropped items don’t spin and don’t glow white anymore. | |||
Dropped items now appear as shrink blocks. | |||||
Items no longer prevent placement of blocks, but instead are moved to the nearest chunk. [more information needed] | |||||
Non-block items added (as sprites); they now rotate to face the player. | |||||
? | Dropped items now spin again. | ||||
Java Edition Beta | |||||
1.8 | Pre-release |
A bug causing many item forms of blocks to be displayed at the 1⁄2 scale rather than 1⁄4 was fixed. The following items were affected by this at least at one point:
|
|||
Java Edition | |||||
1.3.1 | 12w15a | Items that are moved into the same location now combine into stacks instead of remaining independent entities. | |||
1.4.2 | 12w34a | Items, like other entities, can now travel through portals. | |||
12w34b | Some zombies, skeletons and zombie pigmen can now pick up items. | ||||
1.4.4 | 1.4.3 | Items are now pushed out of transparent solid blocks as well as opaque ones. Items can push into solid blocks while trying to escape a solid block instead of stopping (this has been used to create vertical transport of items). New feature: items are pushed out of the inside corner of stair blocks, causing «bouncing» effects. | |||
December 11, 2012 | Dinnerbone tweeted a picture of diamonds being rendered in 3D as dropped items. He also revealed that other items would rendered in this way, but only in fancy graphics. | ||||
December 12, 2012 | TeamMojang (YouTube) posted a video showing off the new 3D items. | ||||
1.4.6 | 12w49a | Nether stars are the first items to not be deleted by explosions. | |||
12w50a | When dropped, items now render in the fancy graphics setting as 3D spinning animations (non-block items no longer display as sprites). | ||||
Dropped items now merge with nearby items and be stacked. | |||||
Enchanted items now show the enchanted glow when dropped. | |||||
1.5 | 13w01a | Added hoppers, which can collect items. | |||
13w03a | Added hopper minecarts, which can collect items. | ||||
1.8 | 14w04a | Dropped items don’t spin, and they are visible only from the south on fast graphics. | |||
14w04b | Dropped items are now completely invisible on fast graphics. | ||||
14w05a | Dropped items on fast graphics now face the player on all three axes, and they spin again on fancy graphics. | ||||
14w25a | Dropped items now render in 3D on fast graphics, instead of just on fancy graphics, likely due to item models being fully implemented and replacing the need for 2D items. However, they do not spin. | ||||
1.8.1 | pre4 | Dropped items now spin on fast graphics. | |||
1.10 | 16w21a | Items can now be reared by fishing rods. | |||
1.11 | 16w32a | The entity ID of items has been changed from to . | |||
1.13 | 18w07a | Items in water now float up. | |||
1.16 | 20w06a | Netherite items are the first items to not burn in lava, and float in lava. | |||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.2.0 | Added items to the game. | ||||
? | Items now have improved graphics.[more information needed] | ||||
Bedrock Edition | |||||
1.4.0 | beta 1.2.14.2 | Items in water now float up. | |||
1.16.0 | beta 1.15.0.51 | When dropped, items now render as 3D spinning animations (non-block items no longer display as sprites). | |||
beta 1.16.0.51 | Added netherite items, which float and do not burn in lava. | ||||
Legacy Console Edition | |||||
TU1 | CU1 | Patch 1 | 1.0.1 | Added items to the game. | |
TU12 | When dropped, items now render as 3D spinning animations (non-block items no longer display as sprites). | ||||
TU69 | Patch 38 | Items in water now float up. |
Поведение
Согласно произошедшему в тот день, моё мнение таково: Скорее всего тот игрок по неизвестной причине ненавидит агрессию между игроками. Что бы заставить нас жить «дружно» в нашем мире, ентити подкидывал Лагри к дому и заставлял его ломать блоки вокруг себя, но если ентити вдруг заходил на сервер, он нам ломал дом сам.
А теперь самое главное.
Зашёл он снова на этот сервер, и он начал говорить какую-то херню. Мол Лагри агрессивный (немного согласен, так как в тот день до истории мы поссорились), я сказал ему что он тоже, а потом он начал говорить что у него якобы нет друзей и он вёл себя глупо (Давить на жалость, мы конечно же знаем об этом приёме и не поверили ему.)
А потом он умолял дать ему креатив… Но я знаю что он затеял… Снести наш дом! Ему это не удавалось ведь я не давал ему креатив. Я с ним договорился, если он ответит на мои вопросы я ему дам его.
Один из них: Почему он нападает на Лагри? Он только отвечал на это «ВЫ АГРЕССИВНЫЕ!/ЛАГРИ АГРЕССИВНЫЙ!» На вопрос «Как ты отбрасываешь игрока и рушишь вокруг него блоки» я получал тот же самый ответ.
Ни с того ни с сего компьютер Лагри резко выключился, а ентити просто вышел.
Следующий день
Мы занимались своими делами (15.06.2021), как вдруг на сервер зашёл человек под ником Luke_Johnson, и начал втираться нам в доверие. Мы сразу просекли, что это был Ентити, так как он писал на английском, использовал те же сленговые слова и самого Ентити по его словам зовут именно Люк (имя Luke с английского переводится как люк), Ентити писал нам что хочет подружится и просил креатив, мы его забанили, и уже подумали что всё нормально, как вдруг он начал заходить с других аккаунтов
- Luke_Johnson
- Luke-Johnson
- Luke__Johnson
- Luke_aka_8103
Каждый аккаунт мы забанили, пока не пригрозили ему, что забаним его по айпи если он зайдёт ещё раз. Тогда мы ещё немного поиграли, нам стало скучно и мы выключили сервер.
На данный момент
Ентити к нам больше не заходит. Возможно, он нашёл новую жертву, и следующей жертвой может быть именно ВАШ мир.
Из того, откуда может появится это существо, можно вынести мораль. Не ссорьтесь, и если и возникнет какая-то проблема, старайтесь найти компромисс, в ином случае в ваш мир заглянет Entity id 8103 и заставит вас помирится, только уже не компромиссами, а совместным восстановлением вашего имущества.
Behavior[]
Item entities come from many sources. Some common ones are:
- The death of a mob or player.
- A block that is mined by a player, destroyed by an explosion, or washed away by water.
- An inventory item tossed by pressing the drop item key (default Q on PC, on Xbox, / on Nintendo Switch, on PlayStation) or dragging a stack outside of an inventory window.
- A container (other than an ender chest or a shulker box) that is destroyed while holding items inside.
The item entity can transfer its items when the player is within roughly one block of it, measuring from the center of where they contact the ground. As many items as can fit in the player inventory, excluding the armor slots and the off-hand slot, are transferred. If any item is transferred, is played. If all items are transferred, the items appear to move into the center of the player. The item entity never physically moves, however, which means it can appear to go through lava and blocks in its path. This can happen through blocks that are thinner than a full block, but also through the shared edge of two full blocks. Unlike experience orbs, multiple item entities can be picked up simultaneously. Dropped items have a delay of 10 ticks (half a second) between appearing and being able to be picked up, or 40 ticks (2 seconds) if thrown by a player, dolphin, or fox.
Technically, the horizontal item pick up range for players is 1.425 blocks (including the ends), counting the distance between the centers of the player and the item. The vertical item pick up range is 0.75 blocks below, 2.3 blocks above (both ends not included), counting from the player’s feet. The pick up range is a box, not a sphere.
When two stackable items of the same type come within 3/4 of a block of each other, they merge into a single stack if the resulting stack size does not exceed that item’s maximum stack size.
Items do not collide with other entities and are only moved or stopped by blocks.
Like other entities, items can be pushed by flowing water and bubble columns, pushed by a piston, launched by a moving slime block, sticked to a honey block, or caught in a cobweb. Items move at faster speeds if ice is placed under the flowing water. When in still water, items float slowly up to the surface.
Items can be reared by fishing rods, costing 3 durability.[Java Edition only]
If an item is within a solid block, then it flies out one of the unobstructed sides, or out of the top of the block if surrounded by solid blocks on all sides. It does this even if space below is unoccupied; therefore, it is possible to recover an item dropped by breaking a hole in a floor by quickly placing another block there.
Items visually disappear when the player is about 16 blocks away from them, and reappear when they get closer. This distance can be adjusted by the «Entity Distance» slider in .
Unlike most entities, items cannot be spectated in Spectator mode.
Damage
Items cannot be attacked by players or mobs; attempting to do so simply hits through them. However, they take damage and disappear from environmental or block-based damage such as explosions, fire, lava, a falling anvil,[Java Edition only] and contact with cactus. Items have essentially no health, so they are destroyed by the slightest damage, though if set on fire they may remain for a few seconds before disappearing. Nether stars are immune to explosions, and netherite-based items and tools are immune to fire and float on top of lava. Also, some blocks that normally damage mobs, such as magma blocks, campfires, sweet berry bushes and wither roses, do not damage items.
Despawning
Items despawn after 6000 game ticks (5 minutes) of being in a loaded chunk. If two item stacks merge, the timer is set to the item that has more time remaining. The 5-minute timer is paused when the chunk is unloaded. Nether stars do not despawn[Bedrock Edition only].
Items that fall into the void immediately despawn when they fall below Y=-64.