Плеть

Описание[]

Представляет собой демона среднего размера и худощавого телосложения тёмно-фиолетово-розового окраса. Когти на руках ярко-жёлтого цвета, а на ногах — бледно-коричневого; запястья, голени и бёдра — бледно-розовые; плечи, грудь, шея и торс с головой — телесного цвета. Зубы и шипы на спине, голове и плечах имеют жёлтый окрас, а нижняя челюсть демона разделяется на две равные части, над ней несимметрично сгруппированы в центре три красных глаза. Рыщущий может использовать для атаки случайные телепортации, бить когтями и метать энергетические снаряды. Данный демон может пытаться как нападать на Палача со спины или с разных флангов, так и убегать, сохраняя дистанцию от игрока.

Описание в Кодексе[]

Рыщущий — тёмная тварь, которая охотится в сумраке и предпочитает атаковать исподтишка, а не вступать в открытое противостояние. Эти существа обладают париетальным инфракрасным зрением, поэтому могут видеть то, что не видно невооружённым глазом. Сверхъестественное зрение рыщущих, которые известны среди Стражей как Ночные Ловцы, делает их смертоносными охотниками, способными выследить жертву даже в самой кромешной тьме. Рыщущие, которые, как считается, являются отдаленными потомками низших импов, редко собираются в группы, предпочитая в одиночку преследовать жертву вместо того, чтобы охотиться стаей.

Тактика[]

Плеть предпочитает использовать свою ловкость против Палача Рока, при этом используя свои цепи с лезвиями в качестве крюков, чтобы взбираться на возвышенности или другие объекты. Также данный вид противников любит извиваться, прижимаясь к землю и атаковать с флангов, поэтому лучше против Плети использовать криогранаты для её обездвиживания, Молот Стражей и скорострельное оружие, как тяжёлая пушка или пулемёт, но также можно использовать и дробовик с модификацией «Бомбы-липучки». Плазменное ружьё модификации «Магнетрон» может обездвижить данного демона на некоторое время, что в комбинации с другим оружием будет эффективно для его убийства. Не рекомендуется использовать против неё бензопилу, поскольку на Плеть уходит три бака топлива, лучше подобным способом уничтожать более опасных противников, как Киберманкубус, Рыцарь ужаса или Элементаль боли. Примечательно, что её можно уничтожить одним выстрелом из ракетомёта модификации «Самонаведение» или баллисты модификации «Серп Жнеца», однако это сделать весьма проблематично из-за высокой манёвренности Плети.

Trivia

  • While appearing to have an entirely organic head at first, damage to the left side of a Tyrant’s face will reveal a metal plate underneath the skin with a red robotic eye. This is most likely a reference to the Terminator franchise, in which the titular android is iconically often revealed to be as such in a similar manner.
  • A loading screen tip advises that the best way to defeat a Tyrant is to «shoot it until it dies,» a clear reference to the infamous faked GamePro «protip» for the original Cyberdemon battle in the Tower of Babel instructing to do the same.
  • The codex entry for the Tyrant notes that it is slow to turn and that the player should use this to their advantage. This may be another reference to the classic Cyberdemon, who was similarly slow to turn and easily bested through the use of circle-strafing.
  • In the Super Gore Nest after using the three keys will cause three balloons to spawn hidden through the arena. Shooting them all will cause a cake with a soul sphere to spawn in the middle of the arena. Collecting the sphere will cause two Tyrants to spawn above the player. This does not count as a secret encounter, and is purely here as an easter egg.
  • Much like the 2016 Cyberdemon, the Tyrant is one of the few demons in Doom: Eternal (aside from the Marauder, Doom Hunter and the Archvile) not to fear the Slayer.  During Glory kills, it tends to express rage instead of fear as the Tyrant lamented it’s defeat and death as the Slayer kills it.
  • The Tyrant’s front and back glory kills could be a potential callback to the Cyberdemon’s death in Doom 3, where one of its legs was severed by the Soul Cube before having its neck slashed.

In-Game Description

The Revenant program, a bio-weapon experiment utilizing re-animated necrotic human tissue, was believed to have been destroyed with the collapse of the UAC facility on Mars. However, the emergence of the Cultist enclaves on Earth — former UAC deviations now under Hell’s direct control — have begun work on a second wave of production of the Revenant program. While much of the platform’s existing weapon payload is preserved as originally designed, the cyber-neural programming has undergone modification. Patterned signals are wired to the host’s frontal cortex, which in turn stimulate a state of frenzied, unrestrained bloodlust. While these signals are active, the host is incapable of thinking or feeling anything but a singular compulsion to inflict death and violence on the living.

Classic Doom games

Doom

Doom and its retail extension, The Ultimate Doom, include the following monsters:

  • Zombieman — Once a marine or guard like the protagonist, now a green-haired, Hell-possessed soldier carrying a rifle. The weakest of the enemies in Doom and therefore, the easiest to kill.
  • Shotgun Guy — A bald, more durable zombie in black armor with a shotgun. A bit tougher than the Zombieman (perhaps due to his rank), but still very easy to gun down.
  • Imp — A brown, human-sized humanoid demon that throws round fireballs and claws nearby opponents.
  • Demon (Pinky) — About the size of a gorilla, this muscular pink brute runs quickly on its two hind legs to bite opponents. While not an immediate threat on their own, when in groups they do have a tendency to try and outflank their targets.
  • Spectre — Identical to the Demon (Pinky), except that it is partially invisible.
  • Lost Soul — A floating, flaming skull that can rush quickly to gore an opponent.
  • Cacodemon — A large flying head-like monster with red scales, horns, and one eye. It moves relatively slowly, but has strong jaws and spits out «lightning balls» from a distance.
  • Baron of Hell — Two of these act as the boss in Knee-Deep in the Dead, resembling large blood red Satyrs. It can hurl streaming balls of green plasma and employs a powerful clawing attack at close range. They can take enormous punishment before being slain.
  • Cyberdemon — The massive boss in The Shores of Hell, a monstrous humanoid cyborg as tall as two men that can absorb more damage than any other monster and moves at a relatively rapid rate for its size, pausing only to fire rockets from its mechanical arm at anything foolish enough to oppose it.
  • Spider Mastermind — The cybernetic boss in Inferno and Thy Flesh Consumed. It appears as an enormous brain with eyes, a mouth, and comparatively small arms, atop a four-legged metal chassis with an incorporated triple-strength chaingun which will mow down the unwary to bits within moments.

See also Player and Barrel.

Doom II

Doom II (and thus also Final Doom) includes the same monsters as Doom in addition to the following monsters:

  • Heavy Weapon Dude — A tough, corpulent zombie with a darker skin, red armor and carries a chaingun.
  • Revenant — A tall, skeletal demon wearing silver body armor that can launch ballistic or guided missiles, and punch opponents when at close quarters. These are the results of recycled demon combatants.
  • Hell Knight — Identical to the Baron of Hell but tanned in color, emits higher-pitched sounds and endures only half as much damage.
  • Arch-vile — Infernal High Priest who can resurrect dead monsters. It can also conjure flames to attack.
  • Arachnotron — Strongly resembles the Spiderdemon, but is much smaller, and shoots greenish plasma instead of super-chaingun rounds.
  • Mancubus — A grotesquely bloated humanoid with flamethrowers instead of forearms. It moves slowly, but takes a fair amount of ordinance to bring down.
  • Pain Elemental — A large flying head resembling a brown Cacodemon with small arms. It attacks by spitting Lost Souls at its target, and even creates a few more as it dies.
  • Icon of Sin — Though not technically a monster, it does still represent one of the protagonist’s opponents. The principal one, to be exact, that must be defeated to win the game.

Cameo enemies:

Wolfenstein SS — Populates the two Wolfenstein-themed secret levels and attacks with a medium-strength machine gun.

Commander Keen — A hanged effigy of the cosmonaut from id Software’s pioneering series of games only appearing in MAP32: Grosse. It neither moves nor attacks, although killing all four Keen figures is necessary to reveal the exit switch and finish the level.

DoomWiki.org needs you!

Looking for something to do? Here are some of the Doom Wiki’s greatest needs:

  • Add citations to articles
  • Add information on Hacx , and
  • Add to article stubs
  • Clean up articles
  • Complete walkthroughs for all stock levels
  • Create wanted articles
  • Doom editing tutorials
  • Doom 3 material, especially Doom 3: BFG Edition content
  • Doom (2016) and Doom Eternal material
  • Investigate unclear image copyrights
  • Replace screenshots using an incorrect aspect ratio
  • Review articles with disputed content
  • Review pages marked for deletion or merging
  • Write about Doom II RPG topics
  • Write about PWADs, especially winners of major awards, or complete unfinished map articles

Trivia

  • Unlike the Revenants of Doom II, which were created by demons using corpses from previously killed demons, the new Revenants are created by the UAC from human volunteers. In fact, in Lazarus Labs, the player can hear one ambient recording advertising for volunteers for the Revenant program.
  • The Revenant is a subject of the skull trumpet meme because of a edit of the Doom OST album art has a Revenant flying and playing a trumpet. Some users have created a meme based on this and renaming Doom as ‘Doot’ or ‘Toot.’ As of 2019’s E3 convention, this meme has been officially embraced by iD, with the «Doot» Revenant skin being available for preorder.
  • The Revenant is the second monster from Doom II that the player encounters in the 2016 Doom, but the first that is relatively unchanged; while the Hell Knight appears first, it has been altered into an aggressive melee monster more like Doom 3’s Pinky Demon.

In-Game Description

UAC REPORT FILE: XS2VZP9A

Revenants are UAC Military operatives that have been methodically transformed into demonic combatants through cybernetic augmentation and repeated Lazarus Wave exposure. The transformation begins by attaching a Multiple Launch Rocket Battery (MLRB) onto each shoulder of the patient, coupled to an Argent-charged neural biochip implanted at the base of the cerebral cortex. The MLRB allows the Revenant to both attack its target with multiple conventional rockets, and also to fire mobility boosters located under each MLRB.

UAC REPORT FILE: S7FG9VJQ

During initial delevopment of the Revenant program, a curious side effect of Lazarus Wave exposure was discovered. The Argent Energy held within the plasmatic isotopes of the Lazarus Wave mutates ossein proteins, resulting in rapid skeletal growth. The expansion of the bone matter results in avulsion of the skin and connective tissue. The flesh is literally torn from the bones. As the skeleton continues to grow, the exposed internal organs begins to decompose. After several weeks of intense pain for the patient, the skeletal growth stops- resulting in a 3 meter beast comprised primarily of bone. The height varies depending on patient’s original physiology. Despite this bizarre biological structure, the Revenant appears to bear no ill effects.

Tactical analysis

Revenants are faster than most other demons like the Imp. They will rush directly at the player and will also use stronger missiles than a normal rocket launcher. They are very strong and fast compared to the other enemies in the game. They also have an accurate aim when shooting at the player. They can usually be taken down by 2-5 shots with a super shotgun. They may also be used as a «crowd control» weapon by Glory Killing them from behind, where they will then fly forwards and detonate after a few seconds. This is not possible to guide, so its effectiveness is limited if there is not a large group to destroy behind it.

Tactical analysis[edit]

Health: 1600

Chainsaw Fuel Usage: 3

The revenant’s rockets are more powerful than the player’s rocket launcher, and it will use its aerial mobility to its advantage for both pursuit of the player and remaining out of reach while it fires off a surprisingly accurate barrage of rockets from above. While it does have a melee attack, it prefers to take to the skies if forced into close-quarters combat.

The engine on the revenant’s jetpack is its weak spot, and it will be forced to land if it is struck in mid-flight. Furthermore, a successful glory kill from behind will send the revenant hurtling forward before it explodes, causing heavy damage to any other demons caught in the blast.

Интересные факты[]

  • На протяжении всего первого эпизода игрок может добыть для себя лишь несколько видов оружия, таких как ружьё, пулемёт, ракетомёт и бензопила. Плазменную винтовку и BFG 9000 не получиться найти ни при каких условиях из-за их простого отсутствия на уровнях, однако можно получить эти недостающие оружия путём ввода специального кода в игре. Отсутствие вышеперечисленного оружия можно объяснить тем, что оно имеет огромную огневую мощь, однако ввиду того, что в первом эпизоде встречаются относительно слабые противники, было разумно исключить появление таких грозных единиц оружия, так как это могло нарушить баланс игрового процесса и сделать прохождение первого эпизода довольно лёгким и незатруднительным для игрока независимо от выбранной им сложности игры.
  • Как и с оружием, на протяжении всего первого эпизода игрок может повстречаться лишь с некоторыми видами монстров, таких как зомби-солдаты, импы, пинки и их призрачные подвиды. Лишь в конце первого эпизода игрок вступает в бой с двумя баронами Ада в качестве мини-боссов. Встретить какодемонов, заблудших душ, кибердемонов и баронов Ада в качестве обычных противников не получиться ни при каких условиях из-за их простого отсутствия на уровнях. Отсутствие вышеперечисленных противников можно объяснить тем, что они имеют огромную силу атаки, однако ввиду того, что в первом эпизоде встречаются относительно слабые противники, было разумно исключить появление таких серьёзных и некоторых смертельно опасных монстров, так как это могло нарушить баланс игрового процесса и сделать прохождение первого эпизода довольно сложным и труднопроходимым для игрока независимо от выбранной им сложности игры.
  • Немногие знают, но каждая часть игры из классической серии «Doom» имеет своё руководство к игре, в котором подробно описываются процессы установки и запуска самой игры, её настройки, описание игрового процесса, а также предыстория к каждой из частей игры, в которой присутствует интересная завязка к сюжету. Из-за отсутствия официальной локализации к вышеперечисленным играм, многие игроки, которые хотят впервые познакомиться с классической серией игр «Doom», даже не подозревают о наличии сюжета в этих играх.

Combat characteristics[edit]

A revenant emits a loud, high-pitched, hollow scream when spotting the player.

Revenants fire two varieties of missiles, unguided and homing. The homing missiles can be distinguished by a gray smoke trail. During melee combat they can also strike a blow with one of their large fists, complete with an exaggerated punching sound effect. Revenants have a unique characteristic unlike any other monster that has a melee attack: when the distance to its target is less than 196 units, the revenant abandons its missile attack completely and attempts to close to melee range; if attacked and hurt however, it will still immediately counter-attack with a single missile.

When killed, a few of the revenant’s bones will shatter and the monster will simply fall on its back, one of the cleanest monster deaths the player will come across.

Appearance

The Revenant’s appearance appears to be largely similar to its appearance in Doom II. It is a tall, skeletal figure with pale, bloodied skin covering only the legs and upper torso. Blood and gore can be seen around the Revenant’s lower body. Mechanical implants can also be seen in the Revenant’s feet, knees and arms. The Revenant has two grey eyes that lack irises, and its skull is covered in blood. The Revenant’s most distinguishable feature is its large UAC engineered jet-pack, with two large shoulder mounted rocket launchers (or Multiple Launch Rocket Batteries). The center and back of the jet-pack glow orange.

Мультиплеер DOOM[]

Как следует из названия, этот демон, встречающийся в сетевой игре, понравится игрокам, которые любят рыскать в тенях и нападать на противника из засады. Рыщущий великолепно прыгает, что позволяет ему занять удобную позицию на возвышенности и поджидать неосторожных морпехов, которых демон может прикончить одним ударом. Рыщущие видят врагов сквозь стены, что позволяет им планировать атаки и сеять смерть с ужасающей эффективностью.

Рыщущие не могут похвастаться здоровьем и не имеют в арсенале дистанционных атак. Так что на земле, окруженные врагами, они довольно беззащитны.

Противники (DOOM)
Рядовые враги: Одержимый | Одержимый инженер | Одержимый солдат | Одержимый охранник | Безвольный | Имп | Адский крушитель | Рыцарь ада | Ревенант | Потерянная душа | Какодемон | Барон ада | Манкубус | Киберманкубус | Пинки | Призрак | Призыватель | Жнец | Рыщущий
Боссы: Кибердемон | Страж ада | Владычица пауков |

Physical Appearance

The Tyrant is a recreation of the original Doom’s Cyberdemon rather than the more bulky and heavy-set variant encountered in the previous game. It is tan in color, with long curving black horns and two small, beady golden eyes set very far apart from each other. The Tyrant has a flat face with flush nostrils and sharp teeth with two large upward-facing tusks as the lower canines. It lacks the split jaw found on the Doom (2016) version of the monster.

The creature’s pelvis and entire right leg are cybernetic replacements, while the left leg has a cybernetic upper section but is mostly organic. Its left arm has been replaced with a weapon which is very similar in design to the Doom 2016 Cyberdemon’s weapon. The abdomen of the Tyrant is exposed, revealing a mixture of wires and gore inside the body. It has some kind of port on the left side of its chest similar to the Argent Accumulator port of its predecessor. When superficial damage is sustained it is revealed that its skeleton is made of metal, this is probably to further reinforce its already impressive armor.

Список уровней[править]

В отличие от первой части игры Doom, уровни не разделены по эпизодам. В Doom II 32 уровня, из них два — секретные. Уровни сгруппированы по этапам, между которыми игроку предлагаются к прочтению текстовые описания сюжета: MAP01—MAP06 — подвалы и помещения космопорта, MAP07—MAP11 — «адская застава», MAP12—MAP20 — город, MAP21—MAP30 — внутри ада. Особняком — секретные MAP31 и MAP32.

Как и в первой части, в DOOM II каждый уровень имеет своё имя:

  • MAP01: Entryway («Парадный вход»).
  • MAP02: Underhalls («Подземные залы»).
  • MAP03: The Gantlet («Вызов брошен»).
  • MAP04: The Focus («Фокус»).
  • MAP05: The Waste Tunnels («Сточные туннели»).
  • MAP06: The Crusher («Крушитель»).
  • MAP07: Dead Simple («Убийственно простой»).
  • MAP08: Tricks and Traps («Уловки и ловушки»).
  • MAP09: The Pit («Преисподняя», с учётом артикля — «та самая всем известная Яма», как называют её католики).
  • MAP10: Refueling Base («Заправочная станция»), происходит из технической альфы Doom.
  • MAP11: O of Destruction! («Круг разрушения», известный также как Circle of Death на межмиссионной заставке).
  • MAP12: The Factory («Фабрика»).
  • MAP13: Downtown («Центр города»).
  • MAP14: The Inmost Dens («Глубочайшие логовища»).
  • MAP15: Industrial Zone («Промышленная зона», выход на секретный уровень 31).
  • MAP16: Suburbs («Пригород»).
  • MAP17: Tenements («Общаги»).
  • MAP18: The Courtyard («Двор»).
  • MAP19: The Citadel («Цитадель»).
  • MAP20: Gotcha! («Попался», сокращение от «I’ve got you»). На этом уровне за первой же дверью находится в середине большой прямоугольной комнаты платформа с кибердемоном и пауком-предводителем, которых можно заставить столкнуться в смертельной схватке. Победителем может выйти любой из них.
  • MAP21: Nirvana («Нирвана»).
  • MAP22: The Catacombs («Катакомбы»).
  • MAP23: Barrels o’ Fun («Целые бочки веселья»).
  • MAP24: The Chasm («Пропасть»).
  • MAP25: Bloodfalls («Кровопады»).
  • MAP26: The Abandoned Mines («Заброшенные шахты»).
  • MAP27: Monster Condo («Дом монстров»).
  • MAP28: The Spirit World («Мир призраков»).
  • MAP29: The Living End («Конец живого»).
  • MAP30: Icon of Sin («Икона греха»).
  • MAP31: Wolfenstein (нем. «Волчий камень», секретный, выход на секретный уровень 32).
  • MAP32: Grosse («Гросс», нем. «Большой», фамилия обыгранного в уровне босса Wolfenstein 3D, секретный). Два секретных уровня являются первым и последним уровнями из первого эпизода игры Wolfenstein 3D. Уровни выполнены максимально похожими на свои оригиналы, вплоть до секретных комнат (хотя их стало больше), но на новом уровне графики. Выход на 31-й уровень секретный и находится на 15-м уровне Industrial Zone, выход на 32-й уровень так же скрыт и находится на 31-м уровне. В Германии Doom II вышел без них из-за присутствия запрещённой нацистской символики, причём при попытке перейти на 31 и 32 уровни посредством читкода игра аварийно завершается. Однако доступное по интернету обновление игры возвращает эту символику на уровни (достаточно взять WAD-файл от английской версии).

В версии для Xbox добавлен 33-й уровень:

MAP33: Betray («Предай их»).

Tactical analysis[edit]

The revenant’s missiles are powerful and when homing, particularly hard to dodge when out in the open. Fortunately, the pain chance of a revenant is high, so a chaingun will generally suffice against a single monster, preventing it from attacking. Two solid blasts from the super shotgun will reliably kill a revenant. It is advisable for the player to keep moving in order to avoid distant missiles, and if pillars, walls, or other obstacles are available, then they will be useful as barriers for stopping homing missiles. The homing missiles are very difficult to outrun, but if the player is able to strafe to the side and then forward just before being hit, the projectile may not be able to come around again. This tactic is especially useful if the player has backed up against a wall, as the missile will impact the wall before it has a chance to orbit for another pass. Another way to dodge them is for the player to slide behind an obstacle or around a corner.

The revenant’s missiles are uniquely spawned 16 units above the center of its body, in order to accommodate for its shoulder-mounted launchers. This makes the demon capable of firing over obstacles behind which the player might otherwise be safe.

The revenant is fast on its feet, so players must be sure to keep their distance. If they do not, the melee attack of the revenant delivers a fiendishly powerful blow that can easily crush the player with a few hits.

For players with good movement skills however, the knowledge of the revenant’s unique melee strategy (see above) can be abused to render them essentially harmless at close range. Berserk punching is effective, and can fell a revenant with as few as two hits. Still, because there is always a danger of the revenant retaliating with a missile, tackling them in melee is strongly discouraged for novice players.

On harder difficulties, they are often found in large groups, especially out in the open. When fighting groups of these towering skeletons, it is useful to use a plasma gun, the BFG9000 or a rocket launcher.

In monster infighting, revenants excel in ranged and positional combat, especially if the terrain restricts their opponent’s movement or ranged attack efficiency, while their homing projectiles will reliably score hits over long distances and across height differences. At close range however, they fare substantially worse due to their low health and high pain chance; a mancubus or Hell knight, for instance, can waste a revenant fairly easily.

Краткий пересказ

Следующая остановка: Понивилль

Первое появление Чиза Сэндвича.

Недалеко Эпплузы, где у пони и бизонов проходит грандиозная вечеринка, стоит жеребец в ковбойской шляпе и пончо и беседует с резиновым цыплёнком, называемым им Мягкотелым. Из-за ковыляния в суставах жеребца его шляпа улетает. Он её надевает, направляясь в следующее место назначения: Понивилль.

Пинки встречает Чиза Сэндвича

Пинки встречает Чиза Сэндвича.

Пинки Пай проходит через Понивилль, собирая все вещи: и рулоны, и краски, и плакат,— напевая вместе с остальными пони весёлую песенку о своих способностях устраивать вечеринки. Перед Сахарным дворцом вывешивается плакат Пинки, которая, в свою очередь, выражает восторг по поводу вечеринки в честь дня рождения Радуги Дэш. Она даже даёт Радуге «обещание Пинки-организаторши», что эта вечеринка запомнится на всю жизнь.

Но в это время появляется пони в пончо и представляется как… Чиз Сэндвич, организатор вечеринок номер один в Эквестрии. Два пони соперничают между собой, а Радуга предлагает вместе сделать вечеринку — которая посвящена как дню её рождения, так и годовщине переезда её в Понивилль — грандиозной. Пинки Пай соглашается, а Чиз Сэндвич выражает своё соглашение через песню и ведёт пони вокруг себя в празднование. При апогее песни Пинки с грустью замечает, что все пони настолько увлеклись стилем вечеринки Чиза, что игнорируют её.

Новый организатор вечеринок в городе

Под предводительством Чиза Сэндвича организуется вечеринка в честь дня рождения Радуги Дэш (сцена прилагается). В это время Пинки Пай сидит одна перед Сахарным дворцом. Искорка проходит мимо Пинки и интересуется, почему та не помогает с подготовкой к вечеринке, но та отмахивается, говоря, что Чиз Сэндвич со всем справился сам.

Appearance statistics[edit]

In the IWADs the revenant is first encountered on these maps per :

Single-player
Game 1-2 3 4-5
Doom II MAP06: The Crusher MAP06: The Crusher MAP06: The Crusher
TNT: Evilution MAP05: Hanger MAP03: Power Control MAP02: Human BBQ
Plutonia Experiment MAP01: Congo MAP01: Congo MAP01: Congo
Multiplayer
Game 1-2 3 4-5
Doom II MAP06: The Crusher MAP06: The Crusher MAP06: The Crusher
TNT: Evilution MAP05: Hanger MAP03: Power Control MAP02: Human BBQ
Plutonia Experiment MAP01: Congo MAP01: Congo MAP01: Congo

The IWADs contain the following numbers of revenants per skill level:

Single-player
Game 1-2 3 4-5
Doom II 20 59 90
TNT: Evilution 61 152 233
Plutonia Experiment 266 349 422
Multiplayer
Game 1-2 3 4-5
Doom II 20 59 90
TNT: Evilution 67 172 281
Plutonia Experiment 301 405 483

Of the maps covered on the Doom Wiki, the following have the highest numbers of revenants in single-player:

Map Count
Doomworld Mega Project 2019 10793
Holy Hell Revealed 6926
Holy Hell MAP05 4697
Okuplok Slaughter Map 4684
MAP33: Nazi Revenant Orgy (Doomworld Mega Project 2017) 2221

This data was last verified on December 16, 2020.

Геймплей[]

Вы здесь не просто так. Огромный исследовательский комплекс Объединённой Аэрокосмической Корпорации на Марсе захвачен жестокими и опасными демонами, и единственное, что может помешать им уничтожить человечество — вы. Воин-одиночка, которого пробудили с единственной целью: уничтожить их всех.

В отличии от других частей, в новом DOOM теперь появились такие возможности как рукопашный бой. Как и в других частях, игроки могут носить с собой неограниченное количество оружия. «Система каратэ» характеризуется, что игрок может участвовать в ближнем бою против демонов. Так же, был добавлен двойной прыжок.

Кампания

Вам некогда искать укрытие или ждать, пока восстановится здоровье. Вы должны любой ценой сдержать натиск беснующихся порождений преисподней. К вашим услугам целый арсенал оружия, как футуристического, так и знакомого по предыдущим играм серии, уйма улучшений и приемы рукопашного боя, которые позволят сбивать врагов с ног, разрубать на части, топтать их, крушить и разрывать на куски множеством кровавых и изобретательных способов.

Сетевая игра

Одержите верх над противниками в стремительных боях на арене, ставших визитной карточкой серии DOOM. Вас ждут как привычные, так и новые режимы сетевой игры: уничтожьте врагов с помощью быстрой реакции, мощного оружия, движения в вертикальной плоскости и уникальных бонусов, которые позволят вам превратиться в одного из демонов.

SnapMap

Основная статья: SnapMap

DOOM SnapMap — Мощный, но простой в использовании редактор уровней, расширяющий игровые возможности на всех платформах. Каждый может создать коллаж из готовых карт, добавить уже имеющиеся или новые элементы и поменять игровую логику для создания новых режимов. Можно сразу опробовать свое творение или поделится им с игроками по всему миру.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector